Kulcsszó keresés /


Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós

Ha azt mondjuk, hogy Mini, akkor legtöbbünknek a klasszikus 3 ajtós karosszéria jut az eszébe. A Mini márka kimaxolásával viszont 2015-ben, a harmadik generációval, megszületett az ötajtós változat is. Kevésbé klasszikus így a vonalvezetés, viszont a plusz két ajtó sokat segít abban, hogy praktikusabb autót kapjunk. Kis áldozatot kell tehát hozni a funkcionalitás oltárán.

olvass tovább

„2 óra múlva élesen láttam” - Gelencsér Hajni FitBalance bajnok is a Sasszemkezelést® választotta

  • 2021. szeptember 22.

Óvodás kora óta aktívan sportol, jelenleg személyi edzőként és funkcionális táplálkozási tanácsadóként dolgozik. A sok edzés ellenére Hajninak is volt egy gyenge pontja: a rossz látása, ami rengeteg kényelmetlenséget okozott a hétköznapokban. Alapos mérlegelés után úgy döntött, hogy végleg megszabadul a kontaktlencsétől és szemüvegtől, ezért a lézeres szemműtét terén legtapasztaltabb hazai klinikához, a Sasszemklinikához fordult.

olvass tovább

Zöldülő igények - Seat Leon plug-in hybrid (PHEV)

Alig pár nappal azután, hogy részt vehettem a Cupra spanyolországi bemutatóján, amelyről a cikket pár napja lehet olvasni az oldalon, máris a visszafogottabb Seat Leon volánja mögött találtam magam. A szerénység ebben az esetben 41 lóerő különbséget jelent és nagyjából 10% -kal kevesebb pénzkiadást. A forma és a funkció természetesen azonos, így valószínűleg a fő volumen továbbra is Seatból fog érkezni, ha a Leon kerül szóba vásárláskor.

olvass tovább

Már nagyon vártam – Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG

Tudom, hogy ez hiba, de nem könnyű számomra az Octavia RS-ről elfogultság nélkül beszámolni. Valamivel több mint két évet jártam egy előző szériás – még ráncfelvarrás előtti –, tehát nem osztott lámpás RS-sel. Annak ellenére, hogy kezdetben kétkedéssel fogadtam és nem voltam benne biztos, hogy a szívemhez fog nőni, szerencsére ez teljesen másképpen alakult. Imádtam a vezetési élményét, a praktikumát, helykínálatát és a tömegautók közötti különleges státuszát. Az RS az átlagember Ferrarija, az elérhető áru többfunkciós sportautó, ahol anya nem köt bele a nagy lóerőbe és nem mondja azt, hogy fölösleges, mert minden komfort benne van, amit ő is elvár. A férfiembernek pedig egyetlen pillanatig sem kell szégyenkeznie benne, bármilyen társaságba is érkezik meg vele.

olvass tovább

Lehet élvezetes is, ami ésszerű – Suzuki V Strom 650 XT ABS

Sokszor azt hihetjük, hogy az, amit racionális okok miatt veszünk meg, az csak unalmas, funkcionális lehet. Ez a két fogalom pedig nem mindig jár kéz a kézben egy olyan hobbieszközzel, mint a motorkerékpár. Itt ugyanis az élmény, a vágyaink fokozása sokszor lényegesen fontosabb szempont lehet, mint az, hogy jó ár/érték arányban vásároljunk.

olvass tovább

Klasszikus értékek új köntösben – Volvo V60 Cross Country B4 AWD

A prémium szegmensen belül mindig nagyon fontos, hogy messzebbre mutasson egy autó által képviselt érték annál, amit az összeszerelési minőség és a használt anyagok miatt luxusnak nevezhetünk. Szükséges a tradíció, individualizmus, a választott márka értékei és a funkcionalitás, amelyek mentén döntünk, hogy mely konkrét márka és típus mellett tesszük le a voksunkat. Itt az autó már több annál, mint egy használati eszköz, amely elszállít minket egyik pontból a másikba, az önkifejezés eszköze.

olvass tovább

Kívül kicsi, belül nagy. Mi az? – Hyundai i10 1.2

Rengeteg oka van annak, hogy mostanában fehér holló az a gyártó, aki mini kategóriában új autót mutat be. Talán a divat a legfontosabb oka, hiszen manapság imádunk magasabban ülni. Ha tovább kutatunk a lehetséges okok között, akkor az árhoz, illetve a biztonsági és környezetvédelmi előírásokhoz jutunk. A kis méretű autókra ugyanis ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy luxusterepjáróra. A CO2 kibocsájtási határok, büntetések, valamint a különböző kötelezően beszerelendő vezetéstámogató funkciók, biztonsági eszközök ára sokkal nagyobb arányban hat a végső árra, így kis autót vásárolni egyre kevéssé éri meg.

olvass tovább

Kedves kisbőrönd – Citroën C3

Ez a gondolat nem csak azért született meg bennem, mert a C3-ban a C4-hez hasonló módon egy bőröndhöz hasonló ajtóbehúzó kar került kialakításra, hanem azért, mert méretéhez képest óriási, tágas, funkcionális belső terekkel rendelkezik. Mindezt pedig úgy sikerült megalkotni, hogy közben az autó telis-tele van játékossággal, izgalmas formákkal.

olvass tovább

New Orleans, a zene városa

  • 2020. január 10.

Már a cím közhelyes, gondolhatják. Pedig higgyék el, nem az. Az egész városban szól a zene, és nincs olyan műfaj, amivel egy ötnapos tartózkodás során ne találkoztam volna. Aki egy kicsit is szereti a jazz, a blues, a funky vagy bármelyik más modern műfaj dallamait, nem akar innen továbbállni. De menjünk szép sorban.

olvass tovább