80. Nemzetközi Autószalon a mozgás és dinamika jegyében
80. alkalommal rendezték meg Genfben a Nemzetközi Autószalont, amelyen az autóipar óriásainak koncepcióautóiból megtudhatjuk mit vezethetünk pár éven belül.
olvass tovább80. alkalommal rendezték meg Genfben a Nemzetközi Autószalont, amelyen az autóipar óriásainak koncepcióautóiból megtudhatjuk mit vezethetünk pár éven belül.
olvass továbbA Peugeot designerei ezúttal nem autó, és nem is robogó koncepcióval álltak elő, hanem egy futurisztikus biciklivel. (Ebben is van némi tapasztalatuk, hiszen 1882 óta gyártanak kerékpárokat.)
olvass továbbOlyan, mint az autós kártyában a mindent vivő lap: bővelkedik alkoholban, mégis úgy fogyasztható, mint egy üdítő.
olvass továbbA címben foglalt opció az esetek többségében azt jelenti, hogy válaszd ki a neked leginkább megfelelő konfigurációt, és rendeld meg a gyártól az így "egyedivé váló" terméket.
olvass továbbDecemberben bemutatták a 147-es Alfát váltó modell hivatalos fotóit. Szerintem eléggé odatették magukat a fiúk, kifejezetten tetszik, hogy az eleje nem áll be a mai autók sorába.
olvass továbbA Los Angeles Auto Show-n debütált a Cadillac CTS Coupe, melyről természetesen számos kiváló fotó készült. A BMW 3 Coupé és az Audi A5 kihívására adott amerikai válasz igen imponálóra sikeredett.
olvass továbbA Porsche-t 1931-ben alapították, mely az elmúlt 79 év alatt természetesen igen sok változáson ment keresztül. Ma már nem csak az autógyártással foglalkoznak, hanem egyéb kiegészítőkkel, amelyeket, most be is mutatunk nektek (persze korábban sem csak autókkal foglalkozott Ferdinand Porsche lásd itt).
olvass tovább"Az évtized vége előtt jól használható, megfizethető tüzelőanyagcellás járműveket fogjuk forgalomba bocsátani. A Hy-wire formájában innovatív, vezethető járműbe építettük be a ma rendelkezésre álló technikát. Mérete és súlya megfelel a jelenlegi luxuskocsikénak."- mondta Larry Burns, a GM kutatási, fejlesztési és tervezési alelnöke.
olvass továbbA Csúcsmodellek (eredeti címe Top Gear) a BBC brit közszolgálati tévécsatorna autós magazinja. 1978 óta van a képernyőn. A műsornak világszerte átlagosan 350 millió nézője van, közülük 5 millióra tehető a rendszeres nézők száma.
olvass továbbA limitált kiadású Trevitát sem fogjuk túl sűrűn látni a hazai utakon, egyrészt azért, mert mindössze kemény három darabot számlál a flotta, másrészt nincs olyan bolond a Földön, aki a magyar utakra hozna egy ilyen szépséget.
olvass továbbEz év decemberében a Chennai Event Management Services (CEMS) a Budapest-Csernobil Futam keretében alternatív évvégi és újévi kikapcsolódást ajánl a túlzsúfolt klubok és tűzijáték-bemutatók tolongó tömege helyett. A Budapest-Csernobil Futam úgy köszönti majd a 2010-es évet a misztikus, titokzatos Kelet-Európa rejtélyeit felfedezni vágyó kalandturisták egy csoportjával, amire eddig nem volt még példa.
olvass továbbA tervtől a megvalósításig – majdnem. Az utóbbi években mindig lázba hoztak a Baselworldben bemutatott Tag Heuer Monaco karórák tervei. Ám ahelyett, hogy azok közül akár egy is elkészült volna (néhány kivétellel), itt van a Monaco LS Chronograph Calibre 12 nevű modell, ami olyan, mint egy önmagában megvalósíthatatlan „megtervezett autó végleges formája”.
olvass továbbEgy luxuskarórákat gyártó svájci vállalat fejet hajt Brazília és a Forma-1 előtt. Tulajdonképpen a Richard Mille márka teljes egészében az autóversenyzés példáját követi a termékek gépies kinézetével, bár szerintem a Forma-1-es versenyautókban nincs annyi arany, mint ezekben az órákban.
olvass továbbAz olaszok igazán tudják, hogy mi a formatervezés! Ezt tapasztaljuk, amikor az általuk tervezett ruhákban, vagy autókban gyönyörködünk. Az olasz fürdőszobai termékekkel ugyanez a helyzet. De hogyan lehet egy radiátor igazán különleges?
olvass továbbA Porsche Design jó ideje látja el a gyárat és a Porsche rajongókat mindenféle kiegészítővel, ruhákkal, utazóbőröndökkel, kávéfőzőkkel, telefonokkal, egyszóval mindenféle csecsebecsével, de hasznos kütyüvel.
olvass továbbMost már egészen biztos, hogy a Volvo szakít hagyományos éleitől, s a lágyabb, lekerekített formák felé nyit. Ha ez a konceptautó valóban zöld utat kap, akkor elkezdheti felkötni a gatyát a konkurencia.
olvass továbbA Bugatti a 100 éves évfordulóját egy különleges kiadású Veyron Centenaires kvartettel ünnepli a Como-i tónál. Nem is akárhogy, hiszen ebből a csúcskategóriás autóból nem egy, hanem rögtön négy változat áll a rendelkezésre.
olvass továbbCitroenéknél is elgurult a gyógyszer, lehet hogy a világgazdasági válság teszi, esetleg túl sok csigát ettek a franciák, de előrukkoltak ők is egyedi szériás sportkocsival. Alapvetően igazuk van. Húsz darab méregdrága luxusjárművet könnyebb eladni, ennyi milliomost (milliárdost) még mindig lehet találni...
olvass továbbPiquet, Prost, Senna, Mclaren, Williams és Ferrari. Hat tulajdonnév akár elég is lenne a nyolcvanas éveket jellemezni, de természetesen ennyivel nem elégszünk meg.
olvass továbbMivel a kolléga lassan egy éve rágja a fülem, hogy írjak a lóerőbajnokról, ezért most pótolom a hiányt. Az is igaz persze, hogy nem tudok megkülönböztetni egy belső égésű motort egy ablakemelő motortól, de végül is egyszer van gyereknap. Lássuk hát.
olvass tovább