Hétvégi sütemény: Dobostorta
A dobostortát Dobos C. József pesti cukrászmester alkotta meg 1884-ben. Célja az volt, hogy a kor elmaradott hűtési technikái ellenére is olyan süteményt hozzon létre, ami sokáig tárolható.
olvass továbbA dobostortát Dobos C. József pesti cukrászmester alkotta meg 1884-ben. Célja az volt, hogy a kor elmaradott hűtési technikái ellenére is olyan süteményt hozzon létre, ami sokáig tárolható.
olvass továbbBeton.Hofi augusztus 9-én a Szigeten ad – minden bizonnyal feledhetetlen – koncertet. A korosztályának egyik leghitelesebb előadója nem először lép fel a Szigeten, de ezúttal a Nagyszínpadra készül, egy oda álmodott, egyedi produkcióval. És sokszor volt már vendég is a fesztiválon. Saját bevallása szerint egyszer hamisított jeggyel is bejutott. A mostani koncertjével utólag elnézést is kér ezért a Sziget szervezőitől.
olvass továbbA CBR szériát a Honda 1983-ban mutatta be. A megnevezésben szereplő R a sport célú felhasználásra utal. A modellpaletta ezen belül rendkívül színes és változatos volt, hiszen az egyhengeres változatokon kívül, találkozunk soros kéthengeres és soros négyhengeres motorokkal is a kínálatban. A lökettérfogat pedig 125 cm3 -től, egészen 1100 cm3-ig terjed. A most nálunk járt 650R ezek alapján egy középutas változat.
olvass továbbEgyszer érkezett hozzám egy ügyfél, aki elmesélte, hogy rossz a kommunikációja. Senkivel nem tud normálisan beszélni. Senkihez nem tud normálisan szólni sem. Sőt, őszintén szólva, nem is akar. Volt már asszertív és egyéb kommunikációs tréningen, de nem segített. Nem tudta beépíteni.
olvass továbbA Toyota mondhatjuk azt is, hogy korábban nem látott, ámde remek recepttel próbálkozott az első C-HR esetében. Izgalmas, sportos és egyedi formavilágot varázsoltak a bombabiztos technológia köré. Így született meg a C-HR első generációja 2016-ban. Hét év elteltével egyértelmű volt, hogy komoly fordulat lesz. A kihívás azért volt nagy, mert a „régi” forma még mindig jóval előremutatóbb, mint a legtöbb versenytársé. Hogyan lehet ezt még jobbá tenni?
olvass továbbManapság a szemüveg viselése már nem csupán praktikus szükségszerűség; igazi divatnyilatkozat is lehet, amit hírességek, tervezők és modellek is előszeretettel viselnek. A szemüveg beépítése az öltözékünkbe egy új lendületet és egyedi karaktert adhat, egyszerűen emelve az esztétikát. Tehát akár rutinos szemüvegviselő vagy, akár most fontolgatod a váltást, soha nem volt még alkalmasabb időszak az új keretek viselésére. A Premium Vision Optika szakértője, Szalay Szabolcs bemutatja az idei szemüvegtrendeket.
olvass továbbJúniusban már sokkal kevésbé lesznek balzsamos energiák, mint májusban voltak, ezt ezen a héten el is kezdhetjük érezni, ugyanis jegyváltások mellett aktiválódnak az első kvadrátok a Kollektívában.
olvass továbbVolt némi hezitálás, hogy legyen-e vagy sem, de a végén jó döntést hoztak a VW-nél. Megérkezett a kilencedik szériás Passat, amely nem is akármilyen lett. Szinte tökéletes, hatalmas utazóautó, amely egészen biztos, hogy egy kategóriával feljebb is megállná a helyét.
olvass továbbTalán az utolsó Mercedes, amely az összes klasszikus értékkel rendelkezik. A vadonatúj E osztályt volt szerencsénk még egy hétig kipróbálni egy másik, az úgynevezett Exclusive felszereltséggel. Ennek legfontosabb ismérve, hogy a híres álló Mercedes csillag virít a motorháztetőn. Ha vannak szimbólumok, amelyek jelentenek valamit, akkor talán ez az egyik legismertebb. Ami pedig mögötte van az a megbízhatóság, elegancia és a magabiztosság. Az új E pedig ebből a szempontból évtizedek óta semmit sem változik. Csak modernebb, kifinomultabb lesz generációról generációra.
olvass továbbVarázslatos Elegancia: Divat és Szórakozás a Hide Party Stílusos eseményén. Tarts velünk 2024. május 18-án, szombaton egy felejthetetlen estére a Marriott Budapest Báltermének aTeraszán, a teraszszezon ünnepélyes megnyitója és a természet fenséges újjászületése alkalmából! Ez a félhomályban zajló elegáns party mindig is az emberi kreativitás és stílus kifinomult megnyilvánulásának színtere volt. Egy ilyen eseményen részt venni egy örök élmény, ahol az elegancia, a divat, a szórakozás és a gyönyörű környezet összetalálkozik egy emlékezetes estében.
olvass továbbA Toyota C-HR első generációja egy meghökkentő lépése volt a márkának. Mintha egy koncepció autó jelent volna meg tömeggyártásban. Részletei, karaktere az egész formavilág semmire nem hasonlított, mondhatnám azt is, hogy igazi egyediséget hozott a bakancs formára hajazó kompakt SUV-k sorába. 7 év után eljött a pillanat, hogy új modell váltsa az elsőt és tovább vigye annak hagyományát.
olvass továbbLezajlott Magyarország első női csúcstalálkozójának hivatalos sajtótájékoztatója, amely egy igazán különleges, őszinte, sok hozzáadott értéket képviselő, jó hangulatú esemény volt. Érdekes élmény volt látni, hogy mindenki egy teljesen inspiratív, energikus állapotban távozott.
olvass továbbSzerintem mindannyiunk életében volt már olyan periódus, amelyben, ha nem is hosszú ideig, de rövidtávon több olyan ember mellett állomásoztunk, akik nem érintették meg a lelkünket teljes mértékben. Vagy talán egyáltalán nem. Akik mellett inkább a konstans gyomorideg dúlt bennünk, mintsem a biztonság és a nyugalom érzése.
olvass továbbAz Esti Kornél frontembere: a kis klubkoncertektől kezdték, majd a Belvárosi fesztiválon át a Budapest Parkig folytatták, miközben minden nyáron majdnem mindegyik hazai fesztivál állandó szereplői is voltak. Nemcsak a tini lányok rajonganak értük sőt, az évek múltával azt lehet róluk is már mondani, hogy egy generáció nőtt fel lassan rajtuk. Az Esti Kornél marad látszólag a bázis a tagoknak, miközben különböző mellékszálak is kinőnek a földből: ilyen például a Lázár tesók is, vagy Bodor Áron legfrissebb projektje, A Csendesebb részem. Ennek apropóján ültünk le beszélgetni a két fős formációval: hogyan, miképp és miért? Az interjú végén pedig Rohonczi „Festy" Anita rendezésében megnézhető premierként az első közös számuk, az Égve hagytam videoklipje is.
olvass továbbA Mozinet ebben az évben úgy tarol, hogy csak kapkodjuk a fejünket. Legfrissebb forgalmazású filmjük a Vaskarom, amit Sean Durkin rendezett, és aminek Erdély Mátyás az operatőre – aki a Saul fiának, illetve a Napszálltának is fontos kameraman-je volt. Március 21-től már megnézhető a magyar mozikban.
olvass továbbŐszintén szólva a Mini széria általam legkevésbé kedvelt modellje mindig is a Countryman volt. A maxi Mini, önmagában egy oximoron, ráadásul a SUV láz kielégítése bármi áron nem abba a kategóriába esik, amitől jó érzésű bizsergés fog el. De mégis igyekeztem semleges hozzáállással közelíteni a harmadik generációs Countryman felé.
olvass továbbWomen's Wear Daily lapnál dolgozott fiatal nőként, ahol mindössze 15 dollárt keresett. Mellette Elinor Johnson, belsőépítész mellett volt gyakornok. De az illusztrátor Robert Goodman asszisztenseként is feltűnt. 1948. február 22-én házasságot kötött Carl Apfellel, és két évvel később együtt megalapították az Old World Weavers textilipari céget, amit 1992-ig vezettek is. Ekkor mentek nyugdíjba, viszont 2019-ben, 97 éves korában Iris modellnek szerződött: az egyik legnagyobb ügynökséghez az IMG-hez, és maga Tommy Hilfiger bátorította, hogy írja alá a szerződést. Iris Apfel neve azonban nem csak a divatszakmában jelentős, mivel lakberendezőként ő és a lakberendezői alkotásai fennmaradtak: 9 amerikai elnök is az általa megálmodott szobákban élte életét a kormányzása alatt a Fehér Házban. A Nő, aki fény volt a világban.
olvass továbbKínai autók, elektromos autók. Talán ez a két olyan fal, amit a mai világunknak meg kell emésztenie. Amikor az első kínai márkák megjelentek, akkor mindenki kicsit kétkedéssel fogadta őket. A kínai, mint fogalom, kevésbé volt pozitív jelző. Benne volt a gagyi, a nem megfelelő minőség és az olcsó. De volt egy pillanat, amikor elkezdünk azon gondolkodni, hogy ez már nem igaz. Kína hatalmas, megfér ebben az országban és így a fogalom mögött is minden. A nagyra tartott brandek szinte kivétel nélkül részben vagy egészben ott készülnek. És aztán megjelent hazánkban is a BYD.
olvass továbbA vadonatúj Hyundai Kona járt nálunk és sok szempontból olyan lett az autó, mintha az autós újságírók álmát valósították volna meg a koreai márkánál. Sehol semmi zongoralakk és a fizikai kezelők is visszatértek a műszerfalra. Ezek szerint nem volt hiábavaló annyit siránkozni arról, hogy a túlzott digitalizáció inkább szükségtelen, mint hasznos. De abban a pillanatban, amikor a volán mögé ülünk és elindulunk, azonnal rájövünk, hogy van némi üröm az örömben.
olvass továbbSzubjektív ugyan az állítás, de bízom benne, hogy nagyon sokan egyetértenek azzal, hogy a jelenleg Magyarországon gyártott autók közül a kecskeméti CLA a legszebb. A négy éve futó modell modellfrissítésen esett át, szándékosan nem használtam a ráncfelvarrást, mert az előző változat sem volt még „ráncos”. Ennek apropóján és azért, mert még sosem járt nálunk CLA, egy hétig nálunk vendégeskedett.
olvass tovább