Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6...

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt

  • 2022. április 13.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Flottaman Autóparkkezelőnél jártunk pár héttel ezelőtt és felmerült a „szokásos” téma. Melyik a jó autó? Nem könnyű rá a válasz, hiszen a kérdés nagyon szubjektív. Ha valami nagyon tetszik, akkor úgy is fogunk találni jó pár indokot, hogy miért a legjobb a miénk, függetlenül az egyértelműen bizonyítható műszaki körülményektől. A vitát lezárandó, kezembe nyomták a most 6 éves Octavia kulcsát. Ezt az autót nincs egy hete, hogy leadta használója. Nem biztos, hogy az egyetlen, de a Skoda biztos, hogy a legjobbak közé Tartozik! Hangzott a kijelentés. Hát lássuk.


A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

Minden használt teszt esetén fontos elmondani, hogy nem feltétlenül lehet általános következtetést levonni egy típusról, egyetlen használtautó tesztelésekor. Nagyban függ az autó minősége attól, hogy ki használta, mennyire volt gondos gazdája. A használati körülmények határozzák meg azt, hogy például a jelen esetben 155 ezer kilométert futott 5 ajtós limuzinról milyen kép alakul ki.
A nálunk töltött pár nap alatt nem vittük el szervízbe, hogy általános állapotfelmérés készüljön a kocsi műszaki állapotáról. Elfogadtuk azt, hogy az egyébként folyamatosan márkaszervízben karbantartott gépkocsival nem történt semmi olyan esemény, amely változtatott volna bármit az állapotán.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

A teszthez képest 1 hónappal korábban járt szervízben az autó, amikor 151 ezer volt benne. Ekkor a műszaki vizsgáztatása zajlott, valamint első féktárcsákat és betéteket cseréltek rajta.
Az eredeti bérleti szerződéshez képest, amelyben 5 év és 150.000 km futás volt tervezve, a bérlő kérésére plusz egy évvel meg lett hosszabbítva a szerződés. A nagyjából egyenletes futást a COVID-19, illetve az ehhez kapcsolódó home office zavarta meg. Az első 3 évben egyenletesen, 30 ezer kilométert futott a Skoda. Az eredeti szerződés utolsó két évének kevesebb futása miatt fért bele egy plusz év. Ez a megoldás egyáltalán nem volt ritka mostanában.
A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

Egy autóval szemben, és ez különösen igaz egy céges autóra, az üzemeltetési és fenntartási költségek jelentik az egyik legfontosabb választási szempontot. Természetesen megkaptuk az összes szervíz számlát, amely az autóhoz tartozott. Nem volt egy vastag paksaméta, ugyanis jellemzően évente egyetlen szervíz számla készült, a kötelezőé.  60 ezer kilométernél első-, 120-nál hátsó fékbetétcseréje volt. Ezenkívül csak olajat és szűrőket cserélgettek rajta évről-évre. Azt gondolom, hogy ez a tapasztalat önmagában meggyőző érv a fenntartás mellett, de az Octavia ezenkívül is egy zseniális autó.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

A 2016-os Octavia szerintem még szebb is, mint a modellváltás előtti ráncfelvarrott modell. Különbséget ugyan nem sokat találunk a kettő közözött, de az első osztatlan fényszórók számomra sokkal tetszetősebbek, mint az osztott lámpás orrész. Ez a modell jól ismert eleme a magyar, illetve az európai utaknak. Elegáns, sallangoktól mentes, igazi praktikus autó. A most kipróbált modellen kívül kombi változatban is elérhető volt. Utóbbi talán a leginkább gigantikus csomagteréről volt híres. A szedán változatnak sem volt oka panaszra, ugyanis alaphelyzetben 590 literes csomagtere hatalmasnak számít a kategóriában, sőt eggyel nagyobb méretosztály esetében is, hiszen a Passat csomagtere is 565 liter. Összehasonlításként a méretosztály másik népszerű tagjával, a Focus csomagtere több mint 200 literrel kisebb. Mondani sem kell, hogy lehajtott ülésekkel minden is belefér.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

A belső tér, különösen a tesztelt fehér belsővel rendelkező tesztautó esetében, kifejezetten elegáns, konzervatív. A bőrrel bevont háromküllős kormány jó fogású. A műszerfal analóg mutatói között egy digitális kijelző mutatja számunkra a szükséges információkat. A középkonzol színes digitális kijelzője meglátásom szerint a VW konszern eddigi csúcspontját jelentette a kezelhetőség, logikus felépítés szempontjából. Nagyon könnyű átlátni, használni ezt a kijelzőt. Software frissítést nem csináltak rajta (pedig van rá lehetőség), így az Apple Car Play nem működött. De az offline térkép működésével sincsen semmi probléma. Nyilván a maga hátrányaival, hogy nem 100% naprakész az úthálózat, forgalmi irányok módosításával kapcsolatban.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

Az Octavia rendkívül kényelmes és tágas utazó autó. 4659mm-es hosszával viszont kényelmes a városi közlekedésben is. A kényelem nem csak az első utasok privilégiuma a Skodában. A hátsó utasoknál is tökéletes a fej és a lábtér. Tehát elmondható, hogy a csomagtér javára egyáltalán nem vettek el hasznos vagy fontos teret.
6 év után is kiváló állapotban voltak a műanyag elemek, illetve a kárpit is. Természetesen a használat nyoma ott volt, de nem recsegett, ropogott semmi az utastérben. A kezelőszervek, kapcsolók gond nélkül funkcionáltak.
A futómű, lengéscsillapítás is problémamentesen végezte a dolgát. A belvárosi forgalom, a fekvőrendőrök, kátyúk nem okoztak számára egyetlen nyikkanást sem.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

A végére hagytam a motort és annak teljesítményét. A Skoda Octavia másik nagy előnye, hogy rendkívül széles motorkínálattal rendelkezett. A tesztelt autóban az 1,6 literes dízel dolgozott, amely 110 lóerős teljesítményt ad le 250Nm nyomaték mellett. Ehhez kapcsolódott egy 7 sebességes duplakuplungos automata, azaz egy DSG váltó. Ez a párosítás kényelmes, de nem kifejezetten egy nagy gyorsulásokra képes kombó. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy a nyomaték miatt, főleg az elején, 50-ig nagyon jól húz.
Az eredeti dinamika nem kopott meg 150 ezer kilométer alatt. Hidegen ugyan jobban rezonált, mint egy új autó, de a motor felmelegedése után ez nem volt érezhető.
Az autó fogyasztása zseniális volt. A tesztátlag 5,3 liter volt. Autópályán 5 litert fogyasztott és városban sem volt több 6,2-nél. Vezetés közben azon járt a fejem, hogy vajon ezt a technikát tovább fejlesztve meddig lehetett volna jutni? Elsősorban autópályán nem hiszem, hogy gazdaságosabban lehet közlekedni, mint egy ilyen autóval.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -
  

A Skoda Octavia harmadik generációja nagyon sokat tett azért, hogy megalapozza a Skoda márka amúgy is jó imázsát. Kényelmes, tágas, olcsón üzemeltethető autó. Nem csoda, hogy a Flottaman ezt a kulcsot adta a kezembe, amikor a jó autókról beszéltünk. Újonnan a listaára (flottakedvezmény nélkül) 7,5 millió forint volt annak idején. Jelenleg 4 millió forintos magasságban mozognak az ilyen felszereltségű és korú autók, természetesen állapot függvényében. A miénkről el lehetett mondani, hogy nagyon gondos gazdája volt, aki nem bántotta az elmúlt 6 év során.

A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor - MOBILITY -

Köszönjük a lehetőséget a Flottamannak, hogy biztosította az autót a számunkra.

  • 2016 Octavia dízel teszt 2016 Octavia teszt 2016 Skoda Octavia 2016 Skoda Octavia 1,6 CR Tdi DSG Style teszt flottaman octavia Octavia Style teszt skoda octavia teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A barátokban bízhatunk – 2016 Skoda Octavia Style 1,6 CR TDi DSG használt teszt
    • Autó & Motor
    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR
    • Autó & Motor
    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV
    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine
    Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet

    Kapcsolódó cikkek

    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR

    A Jaguar legélesebb foga – Jaguar F-Pace SVR

    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV

    Túl jó volt, hogy megmaradjon – Skoda Citigo e iV

    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon

    Minden, amit tudni kell az autóbérlésről ma Magyarországon

    Szintet lépett – Skoda Octavia Style 1,5 TSI

    Szintet lépett – Skoda Octavia Style 1,5 TSI

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia