Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.11.10-16.

Mi történik a héten? 2025.11.10-16.

Stylelife
Autó & Motor - Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Autó & Motor
 - Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Férfi és nő között a barátság addig működik, amíg nem üti fel a fejét a vonzalom

Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Egyetlen balatoni burgerezőként lett Gault&Millau díjazott a Bitang Burger

Stylenews
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

  • 2021. február 17.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Számomra a kis kategóriában mindig a Jazz jelentette az etalont. Emlékszem rá, hogy egyszer egy nagy autókereskedő cég műszaki igazgatója azt mesélte nekem, hogy azért nem szereti a Jazzt, mert annyira kevés a meghibásodás ezzel a típussal, hogy ha minden kocsi ilyen lenne, be lehetne zárni a szervízt. Csak olaj és fékbetét cseréből nem lehet megélni, tette hozzá. Nem akarok az adott úriember tapasztalataival vitatkozni, biztos van ellenpélda, de valahogy ennél a beszélgetésnél értettem meg igazán, hogy a Jazz magasabb listaára csupán egy adat és sok-sok más szempontot is figyelembe kell venni, ha autót választunk.


A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

Az ötödik generációs Jazz, mint ahogyan az lenni szokott, hosszabb, nagyobb és szélesebb elődjénél és képviseli azt a filozófiát, amely mindig is igaz volt erre az autóra, azaz tágasabb, nagyobb belső térérzetet kínál, mint versenytársai. Ha 15 évet visszaugranánk az időben, akkor arról írnék, hogy a Honda egy kiváló egyterű autót dobott a piacra. Ez utóbbit a mai nap azért nem teszem, mert valami érthetetlen okból ez a kifejezés szitokszóvá vált. Most azt kell írni a sikeres modellbevezetés érdekében, hogy crossover. Ezért nem is meglepő, hogy a „sima” változat mellett megjelent a crosstar változat is, mely erre az igényre igyekszik megfelelő választ adni.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

De ugorjunk gyorsan vissza a normál kivitelhez, amely tetővonala, arányai és kialakítása révén a korábbi tágas belteret nyújtó egyterűek formavilágára hajaz. Ami egyáltalán nem probléma, sőt kifejezetten előnyös, hiszen a külső méretei alapján nem kimondottan nagy autó, belül hatalmas. Ezt az érzést fokozza a szélvédő dőlésszöge, valamint az, hogy az A oszlopot a tervezők ügyesen ketté szedték és egy plusz fix ablakkal még szellőssebbé, jobbá tették az utastérből való kilátást. Ez a megoldás nem új, de mostanában érthetetlen módon kevéssé alkalmazott.
A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

A letisztult, nagy, sík felületekkel megalkotott, teljesen új külső karosszéria természetesen LED-es fényszórókat kapott. Külső jegyeiben nem kimondottan feltűnő jelenség, de vonalai természetesen hordozzák az előző generációk formavilágát, valamivel modernebb kiadásban. Összeségében viszont egészen bizton állíthatom, hogy sokkal inkább a belső terével és meghajtásával hódít, mintsem a külcsínnel.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

Ha bárki beül a Jazzbe azt hiszem azonnal megérti, hogy miről beszéltem a cikk legelején. Fantasztikus színvonalú, kiváló anyaghasználattal összeállított a kisautó belső tere. Találkozunk ugyan keményebb műanyagokkal is, de az összeszerelés minősége és precizitása miatt egyetlen reccsenő hangot nem hallani sehol. A világos belső tér kifejezetten jó érzéssel tölti el a bent utazót. A Jazz ülései kimondottan jó minőségérzetet adnak a kiváló anyagok által, ráadásul határozottan kényelmesek, ezen a téren nagyon sokat fejlődött az autó.
A hátsó sorban ülők kényelme sem csorbult a korábbi generációhoz képest, amely kifejezetten jó hír. Az új Jazz ugyanis hybrid meghajtást kapott, így az akkumulátorok elhelyezése miatt erre komoly esély lett volna. Azért szerencse, hogy nem így történt, mert a Honda találmánya, amellyel például a Honda CR-V-ben is találkoztunk, a hátsó üléssor Magic Seat-je ebben a típusban is megmaradt. Ennek a különleges kialakításnak a lényege, hogy a hátsó üléssornak nem csak a támlája hajtható le, hanem az ülőfelület is felhajtható, így adott esetben magasabb tárgyakat is lehet szállítani a gépkocsival.

Az imént említett aksik pedig kizárólag a csomagtartó alá kerültek, így „csupán” onnan vettek el 50l űrtartalmat, így 300literre zsugorodott a térfogat.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

Az új Jazz legmegosztóbb része az új műszerfal lett. Lehet az én ízlésem defektes, de nekem tetszett az egyedi kialakítás. Talán ebből legkevésbé a kétküllős kormány volt, amit én nem erőltetnék, de ez lehet csak a KGST autók hagyományából fakadó utánérzet.  A vezető előtt két digitális képernyő található. Az egyik az említett kormány mögötti műszerfal, az utóbbi a teljesen megújult infotainement rendszer érintőképernyős felülete. A műszerfal némiképpen zsúfolt, de egy nap vezetés után teljesen megszoktam és ráállt a szemem, hogy minden fontos információt megtaláljak rajta és azt is gyorsan megszoktam, hogy miként lépkedhetek és mit láthatok a relatív sok menü pont alatt, amelyet ide szántak.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

Az infotainement rendszernél mutatja a legnagyobb fejlődést a korábbi Honda modellekhez képest a Jazz és itt a teljes Honda modellkínálatra gondolok. Logikus, egyszerű a kezelése, továbbá a telefonok kitükrözését vezeték nélkül tudja kezelni. Ez fantasztikus dolog, bár akkor lenne még fantasztikusabb, ha ezt megfelelő reakcióidővel tudná követni. Ezen a téren van hely még a fejlődésre. A lemaradás mértékére jó példa, hogy a teszt során, amikor az Operaháznál jártam, a Waze még azt mutatta, hogy az Oktogonnál vagyok. Mondjuk azt, hogy egy megállót lemaradt a kisföldalattival. Használjuk inkább vezetékkel, amire szintén van lehetőség, és azzal sincsen gond, hogy hová tegyük a telefont, hiszen bőven van pakolóhely a kocsiban.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

A meghajtás szempontjából az új Jazz szintén jelentősen változott. A motorkínálat nem túl bőséges, hiszen egyetlen tagból áll, mégpedig egy hybrid erőforrásból. Ez a meghajtás egy benzin és egy villanymotor kettőse, melyek együttesen 109 lóerő és 253Nm nyomaték leadására képesek. Ehhez kapcsolódik egy fokozatmentes automata váltó. A hybrid autókkal ellentétben nincsen lehetőségünk befolyásolni a vezetési üzemmódokat, ezt a vezetési helyzetnek megfelelően az autó számítógépe dönti el helyettünk. A döntése egyébként meglehetősen jó algoritmussal történik, ugyanis egyfelől észrevétlen a váltás az üzemmódok között, másrészt olyan jó fogyasztási eredményeket produkál a kis Jazz, hogy régen láttam hasonlót. Nem marketingszöveg ugyanis a gyári adat szerinti 4,6 literes fogyasztás. Sőt, ha erős túlsúlyban városban és megfelelő visszafogottsággal bánunk a gázpedállal, könnyedén lehet ez alatti eredményt is elérni.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

Az új Jazz egyszóval megmaradt számomra mértékadó kisautónak. Jó minőségű, okos, praktikus megoldásokkal van tele a ma már elvárható összes biztonsági és vezetéstámogató rendszeren túl. Az ára? Hát az most sem a tömegek számára ad vásárlási kedvet, de akinek lehetősége van a 9 millió forint kiadására, annak komoly előnye lesz abból, hogy vélhetően a fenntartási költségek és értéktartás oldalon jelentős pénzeket tud megtakarítani.

A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor - MOBILITY - honda  jazz hybrid teszt, Honda Jazz, Honda Jazz 2020 teszt, jazz e%3AHEV teszt,

  • honda jazz hybrid teszt Honda Jazz Honda Jazz 2020 teszt jazz e:HEV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance
    • Autó & Motor
    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Kinek kell a bonyolult nő? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Kinek kell a bonyolult nő?
    • Keresd a nőt!
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.
    • Stylelife
    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat
    • Stylelife
    29 egészséges alternatíva a koffein helyett
    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod
    Kinek akarok megfelelni?
    Sült csokoládékrémes tart
    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít
    Ott van az otthon, ahol vár valaki
    Egészségtelen családi minták, melyek mérgezik a későbbi párkapcsolatainkat

    Kapcsolódó cikkek

    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance

    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Kinek kell a bonyolult nő?

    Kinek kell a bonyolult nő?

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    Férfiak lélektana a horoszkóp szerint II.

    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

    8 ok, amiért szeretjük a fahéjat

    29 egészséges alternatíva a koffein helyett

    29 egészséges alternatíva a koffein helyett

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Amikor a kapcsolat nem csak folyamatos harc - Ilyen, ha egy érett nővel van dolgod

    Kinek akarok megfelelni?

    Kinek akarok megfelelni?

    Sült csokoládékrémes tart

    Sült csokoládékrémes tart

    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít

    Férfiszempont: A Nő csábít, a férfi hódít

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Ott van az otthon, ahol vár valaki

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell