Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO...

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style

  • 2021. szeptember 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem az első alkalom, hogy a KIA 2017-ben megjelent kisméretű crossovere nálunk jár. A mostani apropója, hogy a leszűkített motorkínálat mellett, illetve azon belül, lágy hibrid (mild-hybrid) hajtást kapott. A háromhengeres, ezer köbcentis turbómotor 100 és 120 lóerős változatban kapható. Ebből az erősebbiket segíti a 48V-os akkumulátor, amelyet a csomagtér alatt helyeztek el.


A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

Kár abba a beszélgetésbe belemenni, hogy melyek azok a szempontok, amitől városi terepjárónak, alias crossovernek nevezünk egy autót. Legyen annyi elég, hogy pár centiméterrel magasabb egy hagyományosnál és szinte szigorúan megtalálható rajta a kerékívek fölötti fekete műanyag csík. Ettől lesz manapság divatos és eladható egy gépkocsi. A Stonic pont ilyen. Mondhatjuk azt, hogy se több, se kevesebb, bár utóbbi nem teljesen igaz, hiszen a versenytársakhoz képest igencsak jónak mondható. Megjelenése, ára és minősége jó belépő ahhoz, hogy sikeres lehessen egy ilyen típusú kocsi. A szegmens persze egyáltalán nem könnyű pálya, gyakorlatilag mindenki kínál ide járművet, így az egyediség, garancia, márka presztízse valami kis plusz mind-mind kellenek ahhoz, hogy jöjjenek az eladási számok. A KIA a Stonicot állította hadrendbe, hogy meghódítsa a vásárlók szívét. Alapjait a modellnek a nálánál 7 centiméterrel alacsonyabb Rio adja.

 

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A környezetvédelmi kvótának viszont nem attól felel meg egy gépkocsi, hogy milyen alaktényezője van, divatos-e, vagy éppen milyen a felépítése, hanem attól, hogy milyen erőforrás mozgatja. Ez a fő oka annak, hogy sorra találkozunk kis köbcentis erőforrásokkal, alternatív hajtássokkal, de legalább kiegészítő akkumulátorral rendelkező gépkocsikkal. Ez utóbbi egyébként egyáltalán nem baj, sőt. A mild-hybrid hajtás lényege ugyanis, hogy a nagyobb akkumulátor segítségével egy kis villanymotor képes besegíteni a benzinmotor járásába. Önállóan ugyan nem képes ez a motor mozgatni a gépkocsit, viszont arra tökéletes, hogy a start/stop funkció észrevétlenül működjön – erre ennél a típusnál különösen szükség van, de erről majd később -, nagyobb gázadásnál vagy éppen elindulásnál segítse a motort. A fékezéskor keletkezett energia tehát nem megy veszendőbe. Ennek segítségével üzemanyagot tudunk megtakarítani és még valamivel nagyobb vezetési komfortot is kapunk.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A 120 lóerős erőforrás kifejezetten zökkenőmentesen mozgatja a 4,1m hosszúságú és 1,3 tonna tömegű karosszériát. Az ezres háromhengeres meglepően jól és nem utolsó sorban kellemes hanggal duruzsol. Lehetnek kétségeink általánosságban a kis turbómotorok életciklusával kapcsolatban, de a 7 év KIA által nyújtott garancia úgy vélem kellően jó üzenet ahhoz, hogy nem bóvlit árulnak a koreaiak.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

Üzemanyag fogyasztását tovább javítja, hogy a manuális váltó nem közvetlenül kapcsolódik a kuplungszerkezethez, hanem egy elektronikán keresztül, így a jármű képes arra, hogy hiába van sebességben az autó, amennyiben nem nyomjuk a gázpedált, úgy kezeli a rendszer, mintha üresben lennénk és az autó csak egyszerűen meghajtás nélkül gurul. Nagyon szimpatikus, hogy ilyen technológiát alkalmaz a KIA alacsonyabb szegmensben, ahol vélhetően a vevőréteg jobban érzékeny arra, hogy milyen átlagfogyasztást ér el. A tesztünk alatt vegyes használat mellett 6,4 literre jött ki az átlag. Városban is 7 alatt fogyasztottunk. Másfelől biztos vagyok benne, hogy óvatos pedálkezeléssel és az előző rendszer kigyakorlásával további decik (esetleg liter) spórolhatók meg. Ami pedig a pénztárcának jó, az ebben az esetben a környezetünknek is. Van egy üzemmód választó gomb, ahol ECO, Normál és Sport beállítások között választhatunk. Én nagy csodákat nem éreztem, mint különbség közöttük
A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A külső formai jegyekről már tettem említést, hogy divatosak, szépek. A kétszínű fényezés tovább javítja ezt a benyomást. Kifejezetten tetszetős lett a Stonic ezzel az esetünkben piros-fehér színezéssel. Az alul végig vonuló fekete, fényezetlen borítás pedig vizuálisan is emeli az autót. A hátsó kamu diffúzor pedig markánssá teszi. Érdekes csavar a megjelenésben, hogy a C oszlopnál az autó alapszínét jelentő fehér fényezés egészen a tetőszintig felnyúlik és így megtöri az ott végig vonuló piros színt. Talán ettől nemcsak a fényezés oszlik meg, hanem általánosan megosztóvá teszi a kocsit. A magam részéről én szeretem azt, ha nem egy tucat autóban ülök, de elfogadom, hogy ez nem általános és sokan keresnek kevésbé feltűnő megjelenést. Gondoljunk csak a rengeteg fekete, ezüst, fehér autóra, Corollákra, Astrákra az utakon. Innen nagy ugrás lenne egy kéttónusú Stonic külső extrémitása.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

Az autó belső tere már kevesebb izgalmat, ám jelentősen több praktikumot tartogat. Jól átlátható kezelőszervek, tágas belső tér és egy középső, relatív nagy érintőképes kijelző vesz körbe minket. Sok a tárolóhely, kényelmesek az ülések. Ideális 4 személy számára az utazás, hiszen a hátsó ülések lábtere és fejtere is meglepően nagy. A csomagtér viszont pont ennél fogva nem kifejezetten az, a kategóriában találunk ennél nagyobbat is, 325 literes.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A Stonic sok esetben középutas megoldásokat kínál. Vannak nála a kategóriában formai szempontból vagányabbak, de itt sem marad el. Vannak nála olcsóbbak, de a jól felszerelt változat is 7 millió alatt marad, ami igazán versenyképes. Létezik természetesen más márkánál is mild-hybrid, de a KIA ezt is tudja, sőt a „vitorlázó” autózás lehetősége a manuális váltós változatnál egyediség. Komfort tekintetében is a jobbak között emelném ki. Összeségében tehát egy olyan alternatíva, amit mindenképpen érdemes fontolóra venni, ugyanis a dél-koreai autók minősége, ár/érték aránya tényleg utánozhatatlan.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

  • 2021 kia stonic KIA Stonic 1.0 ECO dynamic teszt kia stonic teszt Stonic 1.0 teszt stonic teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line
    • Autó & Motor
    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    Kapcsolódó cikkek

    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line

    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia