Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Gyógyító kapcsolat? Na, még mit nem!

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Hight tech - Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO...

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style

  • 2021. szeptember 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem az első alkalom, hogy a KIA 2017-ben megjelent kisméretű crossovere nálunk jár. A mostani apropója, hogy a leszűkített motorkínálat mellett, illetve azon belül, lágy hibrid (mild-hybrid) hajtást kapott. A háromhengeres, ezer köbcentis turbómotor 100 és 120 lóerős változatban kapható. Ebből az erősebbiket segíti a 48V-os akkumulátor, amelyet a csomagtér alatt helyeztek el.


A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

Kár abba a beszélgetésbe belemenni, hogy melyek azok a szempontok, amitől városi terepjárónak, alias crossovernek nevezünk egy autót. Legyen annyi elég, hogy pár centiméterrel magasabb egy hagyományosnál és szinte szigorúan megtalálható rajta a kerékívek fölötti fekete műanyag csík. Ettől lesz manapság divatos és eladható egy gépkocsi. A Stonic pont ilyen. Mondhatjuk azt, hogy se több, se kevesebb, bár utóbbi nem teljesen igaz, hiszen a versenytársakhoz képest igencsak jónak mondható. Megjelenése, ára és minősége jó belépő ahhoz, hogy sikeres lehessen egy ilyen típusú kocsi. A szegmens persze egyáltalán nem könnyű pálya, gyakorlatilag mindenki kínál ide járművet, így az egyediség, garancia, márka presztízse valami kis plusz mind-mind kellenek ahhoz, hogy jöjjenek az eladási számok. A KIA a Stonicot állította hadrendbe, hogy meghódítsa a vásárlók szívét. Alapjait a modellnek a nálánál 7 centiméterrel alacsonyabb Rio adja.

 

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A környezetvédelmi kvótának viszont nem attól felel meg egy gépkocsi, hogy milyen alaktényezője van, divatos-e, vagy éppen milyen a felépítése, hanem attól, hogy milyen erőforrás mozgatja. Ez a fő oka annak, hogy sorra találkozunk kis köbcentis erőforrásokkal, alternatív hajtássokkal, de legalább kiegészítő akkumulátorral rendelkező gépkocsikkal. Ez utóbbi egyébként egyáltalán nem baj, sőt. A mild-hybrid hajtás lényege ugyanis, hogy a nagyobb akkumulátor segítségével egy kis villanymotor képes besegíteni a benzinmotor járásába. Önállóan ugyan nem képes ez a motor mozgatni a gépkocsit, viszont arra tökéletes, hogy a start/stop funkció észrevétlenül működjön – erre ennél a típusnál különösen szükség van, de erről majd később -, nagyobb gázadásnál vagy éppen elindulásnál segítse a motort. A fékezéskor keletkezett energia tehát nem megy veszendőbe. Ennek segítségével üzemanyagot tudunk megtakarítani és még valamivel nagyobb vezetési komfortot is kapunk.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A 120 lóerős erőforrás kifejezetten zökkenőmentesen mozgatja a 4,1m hosszúságú és 1,3 tonna tömegű karosszériát. Az ezres háromhengeres meglepően jól és nem utolsó sorban kellemes hanggal duruzsol. Lehetnek kétségeink általánosságban a kis turbómotorok életciklusával kapcsolatban, de a 7 év KIA által nyújtott garancia úgy vélem kellően jó üzenet ahhoz, hogy nem bóvlit árulnak a koreaiak.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

Üzemanyag fogyasztását tovább javítja, hogy a manuális váltó nem közvetlenül kapcsolódik a kuplungszerkezethez, hanem egy elektronikán keresztül, így a jármű képes arra, hogy hiába van sebességben az autó, amennyiben nem nyomjuk a gázpedált, úgy kezeli a rendszer, mintha üresben lennénk és az autó csak egyszerűen meghajtás nélkül gurul. Nagyon szimpatikus, hogy ilyen technológiát alkalmaz a KIA alacsonyabb szegmensben, ahol vélhetően a vevőréteg jobban érzékeny arra, hogy milyen átlagfogyasztást ér el. A tesztünk alatt vegyes használat mellett 6,4 literre jött ki az átlag. Városban is 7 alatt fogyasztottunk. Másfelől biztos vagyok benne, hogy óvatos pedálkezeléssel és az előző rendszer kigyakorlásával további decik (esetleg liter) spórolhatók meg. Ami pedig a pénztárcának jó, az ebben az esetben a környezetünknek is. Van egy üzemmód választó gomb, ahol ECO, Normál és Sport beállítások között választhatunk. Én nagy csodákat nem éreztem, mint különbség közöttük
A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A külső formai jegyekről már tettem említést, hogy divatosak, szépek. A kétszínű fényezés tovább javítja ezt a benyomást. Kifejezetten tetszetős lett a Stonic ezzel az esetünkben piros-fehér színezéssel. Az alul végig vonuló fekete, fényezetlen borítás pedig vizuálisan is emeli az autót. A hátsó kamu diffúzor pedig markánssá teszi. Érdekes csavar a megjelenésben, hogy a C oszlopnál az autó alapszínét jelentő fehér fényezés egészen a tetőszintig felnyúlik és így megtöri az ott végig vonuló piros színt. Talán ettől nemcsak a fényezés oszlik meg, hanem általánosan megosztóvá teszi a kocsit. A magam részéről én szeretem azt, ha nem egy tucat autóban ülök, de elfogadom, hogy ez nem általános és sokan keresnek kevésbé feltűnő megjelenést. Gondoljunk csak a rengeteg fekete, ezüst, fehér autóra, Corollákra, Astrákra az utakon. Innen nagy ugrás lenne egy kéttónusú Stonic külső extrémitása.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

Az autó belső tere már kevesebb izgalmat, ám jelentősen több praktikumot tartogat. Jól átlátható kezelőszervek, tágas belső tér és egy középső, relatív nagy érintőképes kijelző vesz körbe minket. Sok a tárolóhely, kényelmesek az ülések. Ideális 4 személy számára az utazás, hiszen a hátsó ülések lábtere és fejtere is meglepően nagy. A csomagtér viszont pont ennél fogva nem kifejezetten az, a kategóriában találunk ennél nagyobbat is, 325 literes.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

A Stonic sok esetben középutas megoldásokat kínál. Vannak nála a kategóriában formai szempontból vagányabbak, de itt sem marad el. Vannak nála olcsóbbak, de a jól felszerelt változat is 7 millió alatt marad, ami igazán versenyképes. Létezik természetesen más márkánál is mild-hybrid, de a KIA ezt is tudja, sőt a „vitorlázó” autózás lehetősége a manuális váltós változatnál egyediség. Komfort tekintetében is a jobbak között emelném ki. Összeségében tehát egy olyan alternatíva, amit mindenképpen érdemes fontolóra venni, ugyanis a dél-koreai autók minősége, ár/érték aránya tényleg utánozhatatlan.

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 kia stonic, KIA Stonic 1.0 ECO dynamic+ teszt, kia stonic teszt, Stonic 1.0 teszt, stonic teszt,

  • 2021 kia stonic KIA Stonic 1.0 ECO dynamic teszt kia stonic teszt Stonic 1.0 teszt stonic teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line
    • Autó & Motor
    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts? - Életérzés, divat, életmód, stílus
    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?
    • Életérzés
    Nyári gyümölcsös galette recept - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Nyári gyümölcsös galette recept
    • Stylelife
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni - Hight tech, divat, életmód, stílus
    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni
    • Hight tech
    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?
    JENNIFER LOPEZ MEGOSZTOTTA OLDALAIN A MAGYAR FLASHMOBOT!

    Kapcsolódó cikkek

    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line

    Trendi a négyzeten, avagy a fullos kicsi – Kia Stonic 120 Hybrid 48V GT Line

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Mit tegyél, amikor nem tudod, hogy merre tarts?

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Nyári gyümölcsös galette recept

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Nyár és olvasás – miért ilyenkor tudunk a legjobban elmélyülni a könyvekben?

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Csillagjegyed alapján milyen koktél illik hozzád?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia