Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

  • 2023. november 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Új márkalogó és új típust jelölő nomenklatúra. Legalább ennyit, de még sokkal több újdonságot vonultat fel a 2022-es év autója. A vadonatúj moduláris platformra készült KIA újdonság így lassan 2,5 évvel a megjelenése után is igazi különlegességnek számít. Nem csoda, hiszen a KIA mindent újratervezett a modell megalkotásakor, amely első azon legalább 9 tisztán elektromos modell közül, amelyet a márka a következő években piacra kíván dobni. A cikk születésekor már túl is vagyunk a második ilyen modell, az EV9 bemutatóján.


A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Mint azt bizonyára sokan tudják, az EV6 egyszerre jelent meg a konszern másik márkájának azonos méretű típusával, a Hyundai Ioniq 5-tel. Annak ellenére, hogy ikertestvérekről beszélhetünk, szinte senki meg nem lenne képes mondani a két autó közötti rokonságot (az Ioniq 5-ről készült tesztünk itt érhető el). Alapvetően nincs is jelentősége ennek a rokoni kapcsolatnak, pusztán azért említem meg, mert elismerésre méltó a KIA/Hyundai tervezőinek kreativitása, ellentétben sok más vezető márkáéval, ahol letagadni sem lehetne, hogy azonos platformon futó, javarészt azonos alkatrészből álló modelleket jelentetnek meg más-más márkanév alatt.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Az EV6 sem először jár nálunk, 2022 első felében már találkoztunk vele. Érdekes volt végigolvasni, hogy mit gondoltam akkor az EV6-ról (ez az írás itt érhető el). Elsősorban azért, mert rávilágít arra a tényre, hogy az elektromos autózással kapcsolatban milyen gyorsan változnak a dolgok. Óriási dömpingben jönnek ki az új típusok, éppen ezért az elvárási szint és még az újságírói tapasztalat is rakéta sebességgel változik. Ennek ellenére a KIA EV6 valahogyan azonos polcon maradt és sok szempontból nem tudták igazán megszorítani a versenytársak.
Egy dologban biztosan nem változott a véleményem. Az EV6 továbbra is egyedi, különleges SUV, amelyet nagyon nehéz egy kalap alatt említeni más márkák azonos kategóriájával. Továbbra is azt gondolom, hogy az igazi formai varázslat az autó hátsó felén van. Ameddig a frontrész egy átlagosabb, alapvetően modern, sportos autó benyomását kelti, addig a hátsó ívek, lámpák, teljes mértékben egy futurisztikus képet alkotnak.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Meg kell azért említeni, hogy kifejezetten szépek az első LED-es lámpatestek, óriási változás, hogy a KIA hűtőmaszkja nem a megszokott méretű és formájú, hanem csak, mint egy díszként ott ragadt, vékony csíkká zsugorodott. Ettől lett sportosabb és persze agresszívabb elölről az EV6. Oldalról nehéz sok kreativitást belevinni a SUV-ok bakancsos formavilágába, de látható, hogy ebből a szögből is, szó szerint kicsúcsosították a hatást a hátrafelé ívelő karosszériaformával. A kilincseket továbbra is úgy ítélem meg, hogy inkább kényelmetlenek. Egyértelmű cél lehetett, hogy a légellenállás miatt beolvadjon a síkba, de a megoldás túl lett gondolva. Lehet vele élni, de ahogy tavaly, idén is végig néztem pár ismerős szenvedését, ahogyan megpróbálta kinyitni ezek segítségével az ajtót. Én jól szórakoztam, ők talán kevésbé.  

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

A hátsó traktuson el lehet vitatkozni, hogy szép vagy csúnya, de azon biztosan nem fog senki összeveszni, hogy modern és egyedi. Az ezüst és a fölötte keresztbe átfutó vörös csík izgalmassá teszi a megjelenést. Itt található a töltőnyílás, amelyet villanymotor zár és nyit. Nem csak formákat, hanem funkciót is rejt magában a design kavalkád. Egyébként én azok közé tartozom, akinek tetszik az egész összhatás. 
Az kell mondjam, hogy az EV6 összhatása formai szempontból igencsak jól sikerült. Nem annyira tipikus SUV, mint amit általában megszoktunk, valahol átmenet az egyterű és a SUV között. Semmit nem vesztett egyediségéből az elmúlt időszakban.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Ugyanez igaz a belső térre és annak elrendezésére. Egyáltalán nem szokványos a kialakítás. Elsősorban a leginkább feltűnő, hogy bődületesen nagy a térérzet. Az EV6 4,7 méter hosszú, a tengelytáv pedig 2,9 méter. Csak összehasonlításképpen egy Mercedes E osztály tengelytávolsága 2,96 méter. Tehát kimondható, hogy minimum egy kategóriával nagyobb luxusautók belső terével egyezik meg az EV6 belső tere.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Különlegeségnek már persze nem számít, de két hatalmas digitális képernyő szolgáltatja az információkat. A középső természetesen érintés vezérelt és a telefon is kitükrözhető rá. Amennyiben ezt nem tesszük, egy egészen egyszerűen kezelhető, logikus felépítésű és gyors menü rendszerben tudunk navigálni. A képernyő alatt egy kétfunkciós érintésérzékeny felületen tudjuk a hőmérsékletet vagy éppen a rádió funkcióit állítani. Ez határozottan egyedi megoldás. Ezt a módszert találjuk a legújabb KIA-kban. Szerintem gyorsan megszokható és a dupla funkció miatt a helykihasználás, kezelők száma is könnyebb. Egyetlen gomb kell csak hozzá, hogy váltsunk a két funkció között.
A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

A térérzetet az növeli, hogy a középső konzol „lebeg” a két első ülés között. Ettől sokkal nagyobbnak érezzük az autó belső terét, hiszen nem foglalja el semmiféle fix elem a légteret. Az első ülések formája egészen különleges, szinte űrhajós. Oldalukon USB-C kimenettel a hátsó utasok számára. Szerintem a forma remek, a kényelmi szintjét közepesnek tartom. El tudtam volna képzelni lényegesen nagyobb üléseket is, hiszen az alap helykínálat méretes. Így sem rossz, de itt fokozható lehetett volna az élmény. A hátsó utasok számára is tökéletes a hely. Keresztbe tett lábakkal is lehet itt utazni, nem kell sehol kompromisszumot kötni. Ugyanez igaz a csomagtérre, amelyből kettő is van az autóban. Elől egy kisebb a kábeleknek, hátul pedig 490/1270 literes csomagteret kapunk, amely szintén bőségesen elegendő.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Nagyon jól megoldotta a KIA a különböző felszereltségekhez (ebből három szint van) a teljesítmény kínálatot. A belépő szint (ezt teszteltük legutóbb) kisebb akku csomaggal és alacsonyabb teljesítménnyel kezdődik és kizárólag hátsókerék hajtást kínál. Ennek a jelenlegi listaára 21,89 millió. Kaphatunk összkerekest kis aksival már egy nagyobb teljesítménnyel (hiszen ez két motoros) 23,2-től, vagy ugyanennyiért nagyobb aksival hátsó kerekest (ez a mostani változatunk). Dönthetünk úgy is, hogy all-in, ekkor nagyobb aksit és összkereket kapunk. Ezért további 1,2 milliót kell fizetnünk. A tesztelt változat 25 millióba kerül, hiszen ez a legmagasabb GT-Line felszereltségi szintet képviselte.     

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Az elmúlt időszak elektromos autós tapasztalatával töltekezve, arra jutottam, mint saját vélemény, hogy nem feltétlenül az akkumulátor mérete számít, hanem sokkal fontosabb az, hogy mennyit fogyaszt az adott elektromos jármű (o.k. ez nem egy nagy tapasztalat, de mégis…). A fő probléma, hogy az elektromos járművek fogyasztása elképesztő mértékben szór. Típusok között is és egy adott járműnél is, annak függvényében, hogy milyen tempóban és hol használjuk. Ez a szórás százalékosan lényegesen nagyobb, mint egy benzines autó esetében, ráadásul a hőmérséklet is nagyban befolyásolja az eredményt. Azt egyértelműen ki tudom mondani, hogy a WLTP szerinti adatok gyakran messzebb vannak a valóságtól, mint Makó Jeruzsálemtől. Ebben a KIA sem kivétel. Szerintem 21-22kW-os átlag alatt az EV6-tal nem lehet közlekedni, de ha jobban nyomjuk neki, akkor simán lesz belőle 26kW. Az, hogy ez sok vagy kevés, azt mindenki döntse el maga, de annyit el kell mondanom, hogy életszerűtlen elképzelés, hogy ha nem saját árammal töltekezünk, hogy olcsó lesz a közlekedés vele. Ha az áramért kifizetett forintoktól elvonatkoztatunk, akkor kiváló adatokat láthatunk a KIA EV6 esetében. Egyenáramú töltés esetében akár 233kW-al is lehet vele töltekezni, ha találunk ilyen oszlopot. Persze a fenti szám csupán elméleti, de abban biztosak lehetünk, hogy 20-ról 80%-ra 20 percen belül fel tud tölteni az autó. Ez pedig teljesen o.k., sőt kiváló.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

Szerintem a lényeg, hogy a napi általános használathoz szükséges 100-150 kilométernyi áramot egy éjszaka alatt akár az otthoni 220V-os hálózatról is fel tudja szedni és ha erre használjuk az EV6-ot, akkor egy tökéletes családi autót kapunk általa, amelyik vezetéstámogatásban, kényelmében, kulturált minőségi anyagok felhasználásában is a legtöbb versenytárs előtt jár.
Könnyű dolga viszont nem lesz a márkának, hiszen ahogyan az európai piac megszokta a koreai márkákat, úgy adja magát, hogy a kínait is meg fogja szokni. Akkor pedig a mostani árak nem lesznek versenyképesek.

A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor - MOBILITY - ev6, ev6 gt line, ev6 gt line teszt, ev6 teszt, kia ev6 e228 teszt, kia ev6 gt line e228 teszt,

  • ev6 ev6 gt line ev6 gt line teszt ev6 teszt kia ev6 e228 teszt kia ev6 gt line e228 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine
    Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia