Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD

  • 2020. szeptember 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Jól ismert dolog, hogy a középső gyermeknek a legnehezebb a dolga a családban. Bár a CX-30 időben a legkisebb után érkezett, így a sorrend időben nem egyértelmű, de ettől függetlenül egyáltalán nincsen könnyű dolga. A saját helyzete, léte szükségességének bizonyítása nem egyszerű feladat. Hála a sorsnak, a neve, mármint a CX-30, sem illik a sorba, így ettől azonnal más identitása lett, mint a kisebb és a nagyobb testvér elnevezése.


A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A névválasztás egyébként annak a kényszerűségnek az eredménye, hogy Kínában létezik már egy másik fajta Mazda, amelynek CX-4 a neve.  Legutóbbi kínai utunk során pont lencse végre kaptunk egyet, íme.

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

Egyszóval a CX-30 komoly kihívással néz szembe, hogy ne essen a szendvicsgyerek szindrómába. Soha nem lesz a babusgatott legkisebb és a család „legnagyobb”jának a rangját sem fogja elérni. Ezt a fajta „handycap-et” nagyon jó érzékkel küzdi le. Ahogy lenni szokott, elsősorban a nagyobbik testvér (CX-5) leküzdésére törekszik, ennél fogva nyitottabb, rugalmasabb, kezelhetősége lényegesen emberközelibb. Másfelől természetesen számos méretbeli előnnyel rendelkezik a kisebbik testvérrel szemben (CX-3).

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A magam részéről én nem kérdőjelezem meg a szükségességét ennyi méretkategóriának. Ismert olyan konszern, ahol ebben a sávban nem három, hanem négy különböző méret van belezsúfolva. Hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás – tehát a fogyasztói igény vagy pedig az autógyárak versenye - azt nem tudni, de annyi bizonyos, hogy SUV/crossover autóból óriási a kínálat és komoly igény is van ezekre az autókra.

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

Számomra a CX-30 legmegragadóbb része a külsője. Ez a forma és a Mazda különleges Soul Crystal piros színe a legszebb SUV-vé varázsolja az autót. Úgy különleges, úgy szép, hogy egy szükségtelen ív vagy hajlat sincsen rajta. Letisztult, kifinomult és elit. Az éles szögekkel határolt, nagy, sima, enyhén ívelt formák rendkívül divatosak. A hűtőmaszkon elhelyezett fényes fekete háromszögletű sejteket a króm keret alulról íveli körbe. A vékonyra húzott fényszóró szempár pedig azonkívül, hogy kiválóan világítja be az utat, még szépen is mutat.
Oldalról a mutatós 18” -es felnik és az SUV-kre jellemző emelt hatást fokozó műanyag alsó peremet kapott a CX-30. A hátsó traktust pedig a szintén vékonyra formált elképesztően gyönyörű, egyedi hátsó lámpák, a mélyre ívelő csomagtartó és a dupla kipufogó határozza meg.
Elfogultnak tűnhet, de a CX-30 az egyik, vagy talán a legszebb autó ebben a kategóriában.

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A belső tér éppúgy, mint a mostani Mazdáknál, minimalista irányzatot követ. Hasonlóan a külső felületekhez, nem találkozhatunk egyetlen fölösleges görbülettel, ívvel, formával. A műszeregység ötvözi az analóg és a digitális adta lehetőségeket. A középső mutató digitális, a két szélső pedig hagyományos mutatókból áll. Itt sincs semmi csicsa-micsa, csak a szükséges információkat (azt persze mindet) láthatjuk. A műszerfal középső részét egy nem túlságosan nagy, kiváló felbontású monitor határozza meg. Kezelését a könyöklő előtt elhelyezett BMW-s tekerőgomb segítségével lehet végezni. A funkciók viszonylag logikusan vannak elrendezve, így kis idő elteltével jól tudtam használni. A tekerőgombos megoldás használható, de a magam részéről jobban szeretem az érintőképernyőt. Itt ez nem lehetséges, hiszen a monitor elhelyezés is olyan távolságban van, hogy nem lehet elérni. Az előnye ennek, hogy egy felülettel kevesebb van, amit törölgetni kell. Akad így is jó pár fényes fekete rész a vezető és utasa előtt, amivel viszont ilyen módon foglalkozni kell.

 

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A CX-30 kellőképpen tágas, a hátsó utasnak is van elegendő lábtere, ami nem megy a csomagtartó rovására sem. Alaphelyzetben 430 literes, amely a hátsó ülések lehajtásával 1406 literre bővíthető.
A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A tesztelt CX-30-at egy 2 literes, 150 lóerős mild-hibrid motor hajtotta, amelyhez egy 6 fokozatú automata váltó kapcsolódott. Ráadásul a modell, jó SUV-hez méltóan, négykerék meghajtással rendelkezett.
Ez a fajta összeállítás mindenképpen a legkényelmesebb és legbiztonságosabb kombó és komoly várakozásaim voltak vele szemben. A mild-hibrid ugyan keveset, vagy éppen semmit nem tesz a gyorsulási élményhez, de elméletileg jótékony hatással van a fogyasztásra, a start/stop rendszer működésére és a környezetvédelemre. Utóbbit nem tudom ellenőrizni, de elhiszem. A start/stop valóban észrevehetetlen, viszont az autó fogyasztása nem hozta azt, amit a gyári kézikönyvben olvastunk. Ennek oka lehet, hogy próbáltuk többször a gyorsulási élményt fokozni, ami határozottan nem hétköznapi, általános használat, illetve egy vadonatúj autó gyakran többet fogyaszt valamivel az első pár ezer kilométeren.  Akárhogyan van, 8,5 literes vegyes fogyasztást mértünk az autóval. Én ezt kicsit soknak érzem (gyári adat 7,3).

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A motor volt egyébként az egyetlen pontja a CX-30-nak, amivel nem voltam 100% elégedett. Nekem túlságosan erőtlennek hatott, kevéssé éreztem a 150 lóerőt. Normál, városi vagy autópályás közlekedés esetén tökéletes és kifejezetten zajtalan az erőforrás és szinte észrevehetetlen, hogy egyáltalán jár a motor, de erős gyorsítás során feltűnően zajos lesz és nem is robban ki az autó, hogy széttépje az aszfaltot. Így nagyon várom, hogy másik, például a Skyactive-X motorral is ki tudjuk próbálni a jövőben.

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

A CX-30 ideális autó mindenféle felhasználásra. Minősége, kivitele és formája a prémium kategória felé tolja mindenképpen az autót. Elképesztő lágy, kellemes vele a közlekedés, így élmény vele minden megtett kilométer. Van a környezetemben pár „Mazdás”, akik nem hajlandóak más autóban gondolkodni. A CX-30 kiválóan megmutatta az elmúlt napok során, hogy miként és miért alakul ki bárkiben ez a Mazdás szív.

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - cx30 g150 teszt, mazda cx30 awd teszt, mazda cx30 teszt, mazda teszt,

  • cx30 g150 teszt mazda cx30 awd teszt mazda cx30 teszt mazda teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Párhuzamok – Mazda CX30 Skyactive X 100th Anniversary - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Párhuzamok – Mazda CX30 Skyactive X 100th Anniversary
    • Autó & Motor
    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD
    • Autó & Motor
    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni
    • Keresd a nőt!
    Nem jó egyedül - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Nem jó egyedül
    • Keresd a nőt!
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?
    • Keresd a nőt!
    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál
    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával
    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!
    Itt találtam meg önmagam
    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel
    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása
    A Diótörő végre mindenkihez elér – varázslatos, élő zenekaros balettel indul a 2026-os év

    Kapcsolódó cikkek

    Párhuzamok – Mazda CX30 Skyactive X 100th Anniversary

    Párhuzamok – Mazda CX30 Skyactive X 100th Anniversary

    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Egy érzelmileg elérhetetlen férfival kár terveket szövögetni

    Nem jó egyedül

    Nem jó egyedül

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Mit tesz az az ember, aki nem akar újra sérülni lelkileg?

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Így fuss télen: 4 tipp, ha a hideg időben is futócipőt húznál

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Winterwunder Mörbisch – a világ legnagyobb betlehemi jászola idén még nagyobb, még színesebb, még varázslatosabb!

    Itt találtam meg önmagam

    Itt találtam meg önmagam

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Légy stílusos szilveszterkor és újévkor a WITTCHEN-nel

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Szelfi, design, magány: a modern emberekről szól kissmiklos legújabb kiállítása

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia