A legenda újjászületése, másképp – Az új Ford Capri
A Ford Capri név hallatán sokaknak azonnal beugrik a 70-es és 80-as évek ikonikus európai sportkupéja, amelyet nem véletlenül emlegettek „az öreg kontinens Mustangjaként”. Egy megfizethető, mégis sportos és elegáns, hátsókerék-meghajtású autó volt, amely nemcsak az utakon, hanem a versenypályákon is letette a névjegyét, és mára valóságos kultuszautóvá vált. Éppen ezért, amikor a Ford bejelentette az új, elektromos Capri érkezését, sok régi rajongó csóválta a fejét – hiszen a modern reinkarnáció a Volkswagen ID.4-gyel közös MEB elektromos platformra épül, és alapvetően egy crossover modell.
De gondoljunk csak bele: a mai fizetőképes európai vásárlóréteg jelentős része talán még meg sem született az eredeti Capri fénykorában. Számukra ez a név nem egy technikai specifikációkhoz kötődő múltat, hanem egy friss, dinamikus és stílusos megnevezést jelent. És ha félretesszük az előítéleteket, az új Capri valóban méltó utódnak tűnik, amely modern köntösben, de megőrzi azt a karakteres „capris” hangulatot, ami egykor oly népszerűvé tette elődjét.
Tesztelt modell: Hátul hajt és figyelemfelkeltő
A kezünkbe kapott próbaautó egy igazán feltűnő, gyönyörű sárga színű példány volt, amely egyből megragadta a tekinteteket. Ami ennél is fontosabb: ez a verzió a Ford ígérete szerint hátsókerék-hajtással érkezett, hűen az eredeti Capri szellemiségéhez. Ez a konfiguráció már önmagában is felcsillantja a szemünket, hiszen az elektromos motor azonnali nyomatéka egy hátsókerék-hajtású felépítéssel igazi élményt ígér. A gyorsulás valóban sima és erőteljes volt, ahogy az egy modern elektromos autótól elvárható, a futómű pedig meglepően stabilan és precízen tette a dolgát. Bár a kormányzás visszajelzése talán nem olyan direkt, mint egy vérbeli sportautóban, mégis érezni rajta az odafigyelést, hogy a vezetési élmény se maradjon el teljesen. Fontos megjegyezni, hogy ahogyan a többi MEB platformos modell, úgy a Capri is elérhető összkerék-hajtású (AWD) verzióban is, a még nagyobb tapadásra és biztonságra vágyóknak.
A belső térben is találkozunk olyan apró, de annál fontosabb részletekkel, amik a múltra emlékeztetnek. A kormányon található kis lukacsos betét például egyértelműen a régi idők sportkormányait idézi, finom utalásként a dicső múltra. Emellett a központi elem, a rendkívül okos megoldású, állítható középső kijelző külön említést érdemel. Ez a Ford egyedi fejlesztése az MEB platformon, ami nemcsak a Caprit, hanem testvérét, az Explorert is egyedivé teszi a MEB-re épülő modellek között. Ennek a kijelzőnek a funkcióiról és praktikumáról már részletesebben is írtunk az Explorer tesztjében, amit itt olvashatsz el: Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
Azonban volt egy szembetűnő elem, ami bár elsőre lenyűgözőnek tűnt, a teszt során hamar felhívta magára a figyelmet egy jelentős hátrányként: a teljes, panoráma üvegtető. Noha napfényes időben gyönyörűen megvilágítja az utasteret, és tágasságérzetet kelt, hiányzik belőle egy árnyékoló roló. Ez a mulasztás forró nyári napokon rendkívül kellemetlenné teheti az utazást, mivel a napsugarak akadálytalanul érik az utasokat, és jelentősen felmelegítik az utasteret. Egy hosszú út során ez komoly kényelmetlenséget jelenthet, és az automata klíma is nehezen tudja felvenni a harcot a besugárzással.
Méltó-e a Capri névhez?
Az új Ford Capri nem a 70-es évek karcos sportkupéja, hanem egy modern, környezettudatos és mégis karakteres elektromos crossover. Akik a régi modellt a szívükbe zárták, talán sóhajtoznak egy bőrüléses, hátsókerék-hajtású, benzines sportkupé után – de a mai piac, a szigorúbb emissziós szabályozások és a vásárlói igények egyértelműen egy másfajta járművet követelnek. Ebben az esetben a Capri név sokkal inkább a stílusra, az életérzésre és a merész formavilágra utal, mintsem a technikai örökség pontos másolására.
Mi úgy érezzük, hogy a Ford ügyesen játszott a nosztalgia húrjain, és egy olyan autót alkotott, amely képes megszólítani a mai vásárlóközönséget, miközben tiszteleg a múlt előtt. A hátsókerék-hajtású verzió különösen dicséretet érdemel, hiszen ez az a pont, ahol az új Capri a legközelebb kerül legendás elődjéhez.
Szóval, ha így nézzük – igen, ez is egy Capri. Csak éppen a 21. századba katapultálva, készen arra, hogy a következő generációk számára is legendává váljon.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez