Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8

  • 2021. október 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Minden autónak a megalkotásakor kell, hogy célja legyen. Máskülönben nem fog megszületni az elképzelés. Az Audi RS Q8 esetében ez nem lehetett más, mint a szerelem. A szerelem, amelyet definiálni ugyan nehéz, de ha megéljük, akkor tudjuk miről is szól. Semmi más célja nem lehet egy 600 lóerős 2,3 tonnás monstrum megalkotásának, mint az, hogy vágyott tárgyakat a legfelső polcra emeljünk. Nekem ezt adta a Q8 legbitangabb kivitele.


A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Azzal is kezdhetném, hogy az RS Q8 egy racionális választás is lehet. Persze nem nekem, aki várható módon sok évet kell, hogy eltöltsön azzal, hogy 59 millió forintot megkeressen. De van egy másik világ, amibe csak betekintést nyerhetek néha, de benne élni nem adatott meg. Képzeljünk el egy világot, ahol a tárgyak század, vagy ezred annyiba kerülnek, mint amennyibe most kerülnek. Lehetséges? Valószínűleg nem! De az bizony elképzelhető, hogy Mi magunk szerezzünk a mostanihoz képest százszor, vagy akár ezerszer többet. Így máris 60 ezer forint lesz az RS Q8. Annyiért pedig már bagatell kiadás.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Lehet nem hangzik jól, amit írok, pedig ezt így kell tekinteni. Mert akiknek ez az autó készült, azok számára nem a pénz az akadály, hanem egyéb más szempontok. De akkor miért kell arról beszélni, hogy ráció? Mert ebben a világban végképp nem a hülyék laknak, így a döntéseik jelentős részében ez szerepet játszik. Az RS Q8 pedig voltaképpen egy Lamborghini Urus.
A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Ettől lesz a kicsik között a legnagyobb, vagy éppen a legnagyobbak között a legkisebb. Bár utóbbi részben egyáltalán nem vagyok biztos. Az RS Q8 valószínűleg mindenhol ott van a szeren. Hogyan is lehetne máshol? Egy - két adat biztosan segít eloszlatni a legtöbb kételyt. A lóerőt elárultam. Ez 600! Amely egyébként az azonos, V8 4 liter biturbó motorral felszerelt Ursuhoz képest 50-nel kevesebb ugyan, de ezt sem „ciki” kimondani. Van mellé egészen pontosan 800 Nm nyomaték. Hogy mindez minek? Hát azért, hogy 3,8 másodperc alatt repítse a 2,3 tonnás szerkezetet 100km/h sebességre. Van persze benne egy mild-hybrid hajtás, ami többek között alacsonyabb fogyasztást is ígér. Ha-ha-ha. Ezt az alacsonyabb fogyasztást részt inkább ugorjuk…A teszt hét alatt az átlag 19,8 -ra sikerült. Lehet vele járni 14 körül, ha roppant odafigyelünk. De aki roppant oda akar figyelni, az vegyen egy dízel Q8-at és ne akarjon többnek látszani, mint ami.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Ha nem érdekel a 300.000 forintos gyorshajtás csekk (x100-as világban az úgy is csak 3000), akkor 24-26 literrel számoljunk 100 kilométer alatt.
A tekintélyes karosszéria egyébként 1 centivel nagyobb, mint 5 méter és csupán 2 milliméterrel keskenyebb, mint 2 méter. Tehát mondjuk azt, hogy elfér benne a család. A tengelytáv sem gyenge, hiszen az is 3 méter hosszú.
Az biztos, hogy aki az RS Q8-at tervezte, valószínűleg komoly traumákkal érkezett és utálta volna, ha nem az övé a legnagyobb. Ha már egy kamion alá 22,5” -es kerekeket tesznek, akkor várható volt, hogy erre a vasra nem kerülhet kisebb. Így döntöttek a 23-as szám mellett. Biztos vagyok benne, hogy ekkora papuccsal kevesen vezettek még autó. Ja, és ezen kerekek 295mm szélesek!
A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

A kérkedésről még annyit, hogy ez a típus tartja a kör rekordot saját kategóriájában a Nürnburgringen 7 perc 42,2-del. Szerintem ez az adat sem jó másra, mint cerka méregetésre, de az RS Q8 azért valahol erről is szól. „Gold diggerek ne kíméljetek” jeligével az autó oldalát nyugodtan fel lehetne matricázni.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

A nagyteljesítményű SUV, cupészerű tetősíkkal rendelkezik, mint a hasonló méretű versenytársai. (BMW X6 M Competition vagy a Mercedes-Benz GLE 63 AMG) és természetesen számos pontban különbözik az „alap” Q8 változattól. Egyediek a lökhárítók elől és hátul. A fényes fekete diffúzorok, egyedi kialakítású légbeömlők teszik még sportosabbá, valamint a hatalmas dupla krómozott kipufogóvég, amely szerencsére valós kipufogókat övez.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Azt hihetnénk, hogy a brutális teljesítmény és az igencsak rosszfiús külső valami zabolátlan fenevadat takar, amit kizárólag jól képzett versenypilóták tudnak megfékezni. Hát ez egyáltalán nincsen így, sőt pont ellenkezőleg. Az Audi RS Q8 vezetési élménye inkább túlságosan sterilre sikerült. A belső térben hallani ugyan a V8 dübörgő, erőteljes hangját, de még Dynamic üzemmódban is visszafogott durrogással találkozunk. Érezni (és a kijelzőn látni) persze, hogy a kipörgés gátló minduntalan besegít, de egyáltalán nem kell attól tartani, hogy nem leszünk képes uralni ezt a monstrumot. Én egy kicsit több nyersességre számítottam ebben az üzemmódban.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Ha valaki erre vágyik, mármint arra, hogy a szörny megmutassa a foga fehérjét, akkor az RS módot kell választani. Természetesen a rendszer ekkor figyelmeztet, hogy ezt zárt pályán tegyük, hiszen a kipörgés gátló hiánya és maximális teljesítmény itt már komoly kihívások elé helyezi a hétköznapi sofőrt. Vigyázni kell, mivel adott esetben gyorsan válhatunk Youtube sztárrá azáltal, hogy letörünk egy méregdrága luxusautót.
Hát az RS mód esetében nem kell attól tartani, hogy nem érezzük a lüktetést. Itt kapja meg a sofőr azt az élményt, amitől az RS Q8 a nem hétköznapi jelzőt viselheti.
A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

A nem hétköznapi képességek a külsőn és a technikán követhetőek nyomon, amelyek a karosszériaelemek alatt találhatóak. 8 sebességes hibátlan váltó kapcsolódik a négyliteres bi-turbóhoz. A hátul hangsúlyos összkerék hajtás és a négykerék kormányzás teszik tökéletesen irányíthatóvá az autót, amelyet az adaptív lengéscsillapítás tovább támogat.
Ez csak néhány szösszenet abból, hogy mennyi különleges és bonyolult rendszer dolgozik párhuzamosan az Audiban annak érdekében, hogy a brutális teljesítmény és a maximális komfort kényes egyensúlya megmaradjon.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

A belső térben egy-két RS batch-en kívül a megszokott Q8 belsőt kapjuk. Tökéletes, letisztul és funkcionális Audi környezetet, amelynek központjában a két, illetve három digitális kijelző foglal helyet. Átlátható és könnyen kezelhető, csakúgy, mint a teljes infotainement rendszer. A hibátlan bőr ülések természetesen szellőztethetőek, fűthetőek, valamint masszázs funkcióval rendelkeznek.
A belső tér ugyanolyan nagy, mint amekkorának kívülről látszik. Nem kell sehol kompromisszumot kötni az autóban, amely igaz a csomagtér méretére is.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

Az Audi RS Q8 tehát egy bődült erős motorral rendelkező prémium. Racionális a maga irracionalitásában, abból a szempontból, hogy az Urus nagyjából kétszer ennyibe kerül, miközben a műszaki alapjai azonosak. A döntés, hogy melyiket válasszam tiszta szerencse, hogy nem az enyém. A nem a százszoros világban élők számára ezen csodamonstrumok tankolása is komoly kihívás, nemhogy a megvásárlása. De annyi biztos, hogy a képzeletbeli garázsomban lenne számára hely.

A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor - MOBILITY - 2021 Audi RS Q8 teszt, Audi RS, RS Q8 teszt,

  • 2021 Audi RS Q8 teszt Audi RS RS Q8 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl
    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.
    Új választás, új élmény – nemcsak mértékleteseknek

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Mi történik a héten? 2025.08.18 – 24.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia