A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
A Ford Ranger immár negyed évszázada Európa legnépszerűbb pickupjai közé tartozik, de a most megjelent Plug-in Hybrid Wildtrak verzióval új fejezetet nyit a kategóriában. A takarékosság, a kifinomultság és a páratlan praktikum olyan kombinációja ez, ami eddig ismeretlen volt a munkagépek világában.
Fantasztikus Fogyasztás, Kifinomult Hajtáslánc
A beépített 2,3 literes EcoBoost benzinmotor, a 75 kW-os villanymotor és a 11,8 kWh nettó kapacitású akkumulátor alkotta hibrid rendszer igazi csodát tesz a fogyasztással. Bár a WLTP mérés 3,1−3,5 liter/100 km-t ígér, a valós használatban, okos töltéssel és EV üzemmóddal kombinálva a tapasztalat azt mutatja, hogy a Wildtrak PHEV fogyasztása bőven 7 liter alatt tartható.
Ez egy ekkora, 3,5 tonnát vontatni és közel 1 tonna plusz terhet cipelni képes pickup esetében egyszerűen fantasztikus érték. Azért illúzióink ne legyenek természetesen teljes vagy részterhelés mellett ezek az adatok biztosan nagyot változnak, de ez a hagyományos hajtásláncú verzióknál is pontosan így van.
A hajtáslánc rendkívül kifinomult. A 281 lóerös (207 kW) és 697 Nm nyomatékú rendszer – amely erősebb, mint a legtöbb dízel és még a benzines V6-oshoz is méltó alternatíva – zökkenőmentesen vált a hajtásmódok között. A motor hangja és rezgései szinte egyáltalán nem észrevehetők. A tisztán elektromos, akár 43 km-es hatótávolság (gyakorlatban 30−40 km) a legtöbb napi ingázáshoz elegendő, és néma suhanást biztosít, ami különösen terepen araszolva vagy a városban egyedülálló élmény a pick-up szegmensben.
Praktikum Új dimenzióban: Áramforrás és a Varázslatos Bukókeret
A Ranger Wildtrak PHEV tele van praktikus megoldásokkal, de van két olyan funkció, ami kiemelkedik a munkaképesség szempontjából.
1. Mobil Áramforrás a Platón (Pro Power Onboard)
A plató hátsó részén elhelyezett két dugaszoló aljzat valódi mobil áramforrássá teszi a Ranger-t. Ez a rendszer 10 Amperes biztosítására lett tervezve, ami azt jelenti, hogy akár 2300 W-os elektromos berendezéseket is üzemeltethetünk róla! Felejtsük el a különálló aggregátorokat a munkahelyen vagy a kempingezéskor – a Ranger nagyfeszültségű akkumulátorából csendesen és hatékonyan kaphat áramot a fűrész, a kompresszor vagy éppen a kávéfőző. Ez a funkció hatalmas előny a terepen vagy akár áramforrás nélküli építkezéseken dolgozók számára.
2. A Zseniális, Mozgatható Bukókeret
A másik innováció a platón egy sínnek elhelyezett, könnyen mozgatható bukókeret (Flexible Rack System néven is ismert). Ez az újítás rengeteg új lehetőséget kínál a raktér még rugalmasabb kihasználására:
• Extra Tetőcsomagtartó Támaszték: A mozgatható bukókeret lehetővé teszi, hogy lényegesen hosszabb tárgyakat is biztonságosan felhelyezhessünk a tetőcsomagtartóra. A megszokottnál hosszabb létrák, deszkák vagy sportszerek szállítása gyerekjátékká válik, mivel a plató felett is kapnak stabil támasztást.
• Rugalmas Rögzítési Pontok: A sínrendszernek köszönhetően a bukókeret fixálása a plató hosszában bárhol lehetséges, így extra rögzítési pontokat alakíthatunk ki a szállítandó rakomány méretéhez és alakjához igazítva. A Wildtrak ezen funkciója valódi rugalmasságot ad a szerszámok, felszerelések és egyéb terhek szállításához.
Nem CSAK takarékos: Teljesítmény és Képességek
A hibrid hajtás nem jelent kompromisszumot a Ranger legendás képességeiben. A PHEV változat is megőrizte a teljes 3500 kg-os vontatási kapacitást és az 1 tonnás teherbírást.
Összegzés
A Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak több mint egyszerűen takarékos pickup. A forradalmi hibrid hajtás, a csendes és rezgésmentes üzemmód, valamint az olyan zseniális, praktikus megoldások, mint a mozgatható bukókeret és a platón elérhető 2300 W-os mobil áramforrás, új mércét állítanak a szegmensben. Azoknak, akik egy kompromisszummentes, de a fenntartási költségeket tekintve is ésszerű, modern munkatársat keresnek, a legújabb Ranger Wildtrak PHEV lehet a legjobb választás.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez