Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4...

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid

  • 2021. március 27.
  • Komment

A Mini számomra nem más, mint egy utcai gokart. Élmény vezetni még akkor is, ha a komfortos utazás illúzióját el kell engednünk. Kanyarokban a jobb láb használata még dominánsabbá válik, az arcunkról az út végéig levakarhatatlan a mosoly, a kormányon keresztül pedig a tenyerünkben érezhetjük az úttest erezeteit.


A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

De mi történik akkor, ha az egyedi vezetési élmény megszűnik – helyette érkezik valami egészen más -    és a jól ismert márkajellel ellátott autó karaktere gyökeresen megváltozik?

Hogy mi lesz más, ha a négy kerék a kasztni szélső pontjaitól beljebb kerül, a szűkös tér kitágul, az üléspozícióm pedig lényegesen magasabbra kerül? Minden! Az elektronikai rásegítések és figyelmeztetések által uralt új Countryman -t vezetve egy korszerű autó sofőrjeként új oldalát ismerhettem meg a kedvenc autómárkámnak.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

A Mini harmadik generációja óta megszokhattuk, hogy három vezetési módban érhetjük el a kiválasztott úticélt: mid, green és sport. Az első kettő a környezetvédelmet és a komfortos vezetést célozza meg - relatív alacsony fogyasztással és maximális kényelemben utazhatunk - de az igazi Minis életérzés megtapasztalásához én az első pillanattól kezdve azt vártam, hogy mit tud az autó sport módban. Ezt egyetlen kapcsoló elbillentésével érhetjük el és máris megjelenik a középső képernyőn egy piros-fehér szegéllyel ellátott versenypálya, rajta az autónk némiképp tuningoltabb képmásával. Sport módban lényegesen változik az autó karaktere: a direktebb kormányzás, a feszesebb futómű és a felerősödött motorhang mind azon dolgozik, hogy elhitesse velünk a lehetetlent: nem egy városi terepjáróban, hanem egy versenyautóban ülünk. Én elhittem neki. Próbára is tettem őt, hogy mit tud.  A 1,5 literes 3 hengeres benzinmotor és a 65 KW-os elektromotor egészen elképesztően mozgatja a közel 1,7 tonnás gépezetet. Plug-in hibrid autó lévén plusz pont, hogy ameddig van áram, használhatjuk az autót tisztán elektromos üzemmódban; hatótávban azonban 45-50 km-nél ne számítsunk többre. Az aktuálisan elérhető legnagyobb teljesítményről és visszatöltésről a kormányoszlopra szerelt kijelző bal szélén találunk információt. Az automata váltó miatt padlógáz esetén kell várnunk pár másodpercet, mire kapcsol a gépjármű, de amikor megindul, az páratlan élmény. Alacsonyabb fordulatszámon pörgetve rendkívül dinamikusan lehet vele haladni, szinte siklik az úton, és egy kisebb gázfröccsre is olyat húz, hogy első kézből tapasztalhatjuk meg a prémium bőr ülések kényelmét és tartását. A kormány lenyűgöző. Fogása hosszú, egyenesebb út során és intenzívebb, kanyargósabb szakaszokon is kényelmes. A prémium anyaghasználatnak és a kiváló összeszerelésnek köszönhetően az autó menet közben sem zörög.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

Azonban a Sport mód összes előnyével együtt az új Countryman nekem nem nyújtott többet, mint a modern prémium autók, vagy akár házon belül bármelyik X-es BMW. A Mini egy dologhoz nagyon ért: szerethető módon kapcsolódni a világhoz. A korábbi generációk után megfordultak az emberek, integettek a zebrán átsiető gyerekek és nem lehetett úgy beállni egy parkolóba, hogy dicséretre ne ösztönözzön egy arra járó idegent. Az autóban rejlő vidámság átterjedt az utca emberére is. A Countrymanben ez a különcség, ez a szerethetőség már nincs benne. Nem tesz büszkévé, hogy vezethetem.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

Azért persze van, ami örök. A német gyártó kiváló érzékkel felismerte azt, hogy az autó egyedisége a részletekben rejlik, ezért nagy hangsúlyt fektettek ezek kidolgozására. Az angol múltat idéző brit lobogó a hátsó lámpatesten, az ülések fejtámláján, valamint a kormányon is visszaköszön. Az autó külsejét tekintve a jellemző gömbölyded formákat felváltották az erősebb, szögletesebb vonalak, mint például a négyzet alakú LED-es első fényszórók, vagy a függőleges légbeömlők. A beltérben szerencsére továbbra is megjelennek a márka védjegyéül szolgáló kör alakú kijelzők. Bár a digitális rendszerek uralma tagadhatatlan, nekem külön örömömre szolgált, hogy a Mini átörökítette az analóg világból a rá oly jellemző, pilótafülke hangulatát idéző billenő kapcsolókat. Igaz, az ablakemelőket már nem középen kell keresni, ahogy a motorháztetőt nyitó kallantyú is szakított az angol hagyománnyal és a bal oldalra került.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

A Mini mer színeket használni: a középső kijelzőt körülölelő színsáv nem csak dekorációként szolgál. Hangerőszabályzás esetén például a túl hangos tartományt pirossal jelzi; de tetten érhető a hűtés – fűtés bekapcsolásánál is, hogy jelzősáv színe a beállított hőfokkal megegyezőre vált. A parkolóasszisztens a megszokott hangjelzéseken túl a színsáv pirosra váltásával is jelzi a vezető számára, ha valamihez túl közel kerülne.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

Nem is Mini lenne, ha az automatikusan nyíló csomagtartóban nem találnánk egy szokatlan, ámde annál egyedibb és praktikusabb kiegészítőt: egy logóval ellátott, kihajtogatható szivacs ülőlapot. Az autópályák melletti pihenők során jóleső lehet ezen ülve elfogyasztani az elemózsiánkat majd folytatni utunkat. A csomagtér egyébként meglepően tágas, 405 liter; de az ülések lehajtásával 1275 literre is bővíthető.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

Az elektromos autók esetében dühítő, hogy a gyártók sokszor megfeledkeznek a töltőkábel megfelelő tárolórekeszéről, így az gazdátlanul kallódik a csomagok között. A Mini viszont kialakított egy csomagtér alatti kisebb tárolót, ahova elférnek a töltéshez szükséges kiegészítők.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

Megtapasztaltam, hogy a dugóban való araszolás közben az adaptív tempomat meglepően jól teszi a dolgát; a követési távolság személyre szabható. Az automata váltó szinte észrevétlenül kapcsol; az autohold funkció hiánya azonban egy ilyen ár sávban mozgó prémium autó esetében némiképp értelmezhetetlen számomra. Az autó zajszigetelése városi használat mellett kifogástalan, autópályán viszont a levegő süvítése a tetőablakok és a terepjáró jelleg miatt erősen érezhető. Az infotainment rendszer maximálisan naprakész. Az Apple Carplay-nek hála a telefonom vezeték nélkül csatlakozott az autóhoz, kedvenc zenéim tisztán szóltak a Harman-Kardon hangszórókon keresztül. Az indukciós telefontöltő a könyöklőben kapott helyett. Mérete véges, így a nagyobb kijelzőjű készülékekkel a vezetékes töltést kell választani, illetve fontosnak tartom kiemelni, hogy a zárt térben való töltés és a Carplay használata mellett a telefon túlmelegedésével számolnunk kell.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

Egy szó, mint száz, a család legifjabb tagjainak méretei, karaktere és kisugárzása végérvényesen megváltozott. Azonban akadnak figyelemreméltó változások, melyek továbbra is egyedivé teszik a márkát a piacon. És ez a legfontosabb.

A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid - Autó & Motor - MOBILITY - countryman hybrid, countryman s, countryman teszt, mini countryman, mini countryman PHEV teszt, mini SUV teszt,

  • countryman hybrid countryman s countryman teszt mini countryman mini countryman PHEV teszt mini SUV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4
    • Autó & Motor
    Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim
    • Autó & Motor
    A nagyra nőtt kistesó – Mini Countryman S All4 Plug-in Hibrid
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?
    • Keresd a nőt!
    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba
    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat
    A legnagyobb tévhitek a fehérjefogyasztással kapcsolatban 6+1 mítosz, amit ideje elengedni
    Magyar vörösbor lett aranyérmes Dél-Koreában

    Kapcsolódó cikkek

    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4

    SUV, vidám és elektromos – Mini Countryman SE All4

    Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim

    Magasan, boldogan, megújultan – Mini Countryman C Favoured Trim

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    A legnagyobb tévhitek a fehérjefogyasztással kapcsolatban  6+1 mítosz, amit ideje elengedni

    A legnagyobb tévhitek a fehérjefogyasztással kapcsolatban 6+1 mítosz, amit ideje elengedni

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia