Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
Mindent a szemnek - Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

Mindent a szemnek
 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

 - Az ölelés értéke

Az ölelés értéke

Autó & Motor - Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Autó & Motor
Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Interjúk - KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

KOVÁCS GÁBOR, a tenor akit nem lehet nem észrevenni…

Interjúk
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

Stylelife
 - Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Ray-Ban x A$AP Rocky: új korszak a napszemüveg-divatban

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi

  • 2020. szeptember 26.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A kategória legismertebb, legmeghatározóbb modellje elért a nyolcadik generációhoz. Forma szempontjából, ahogy lenni szokott, nem hozott óriási áttörést. Természetesen hosszabb lett és szélesebb, de a lényeg belül van, a jól ismert, utánozhatatlan Golf formaterv mögött.


A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Azt lehet szeretni a Golfban, hogy a külső formai jegyei bár minden egyes generációnál változnak, mégis megmarad a jól ismert kompakt kategóriás autónak. Se nem nagyobb, se nem kisebb, mint amekkorára pont szükség van. A 380 literes csomagtér, amely egyébként megegyezik a korábbi generáció csomagtér méretével, a kitűnő példa rá. Nem lett nagyobb, mert ez a méret valóban elegendő. Viszont, ha a nyolcas Golfról beszélünk, nem a csomagér a lényeg, hanem a belső tér kialakítása és a digitalizáció.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

A belső tér ugyanis gyökeresen más lett, mint az elődök esetében. Olyannyira, hogy kimondható, hogy a Golf soha nem változott még ekkorát, mint a jelenlegi széria esetében. Minimalista, teljesen digitális, gombok nélküli, megújult felfogás. Ezek talán az első gondolatok, amelyek eszünkbe jutnak, amikor beülünk a rendkívül kényelmes belső tér valamelyik ülésébe.
Sokat elmélkedtem, amikor az Octaviat új változatát teszteltem, hogy vajon mi lesz a Golffal? Hogyan lehet azt a minőségi fejlődést konszernen belül túlszárnyalni? És a válasz itt van, olyan módon megragadva, amire nem számítottam.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Bár nem tudok olyan pontot kiemelni, ahol a Golf ne lenne kiváló minőségű, kifogástalan anyaghasználattal kialakított autó – de az Octavia is ilyen, így ezen a ponton nagyon nehéz lenne szembetűnő változást bemutatni – így a VW tervezői a technológiát hívták segítségül. A Golf 8 műszerfala lényegében két nagy digitális műszeregységből áll. Egy a kormány mögött foglal helyet, egy pedig közvetlen mellette a középkonzol felső részét foglalja el.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,


A tervezők olyan komolyan vették ezt a bizonyos digitális kialakítást, hogy gombokat szinte elvétve találunk csak az autó belsejében. Nekem egyébként továbbra is hiányzik egy-két kezelőgomb, mert kényelmesebbnek éreztem, hogy egy gombot csavargatok, mint a megfelelő menü pont alatt ki-be kapcsolok, vagy éppen növelek-csökkentek valamit. Például a rádió hangerejét. 

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Hát az új Golfban nincsen választás. Érinthetünk, de a kormányon kívül semmit nem csavarhatunk. Az Octavia is hasonló irányvonalat képvisel, de a Golf esetében a tervezők egyel tovább léptek. Menüből érhető el minden. A jó hír viszont, hogy a nyolcas menürendszere teljes mértékben megújult. Nehezményeztem mostanában, hogy mind a Skodák, de még az új Passat esetében is odalett a korábban jól megszokott, pofon egyszerűen elsajátítható, remekül felépített kezelhetőség. Ez utóbbi két autónál már nem lehetett elmondani, hogy pillanat alatt rá lehet találni bármiféle beállításra. Hát ez az érzés újra visszajött. A grafikájában és logikájában is újra gondolt menü, gyors (legalábbis gyorsabb, mint az Octavia menüje) és abszolút logikus. Így a használhatóság végre olyan, mint régen.
Természetesen vezeték nélkül tükrözhető ki az Apple telefon, így az alapfelszereltség részét képező vezeték nélküli mobiltelefon töltés is értelmet nyer.  

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Az automata, azaz a 7 sebességes DSG váltó kezelője még kisebb lett, mint a cseh modellben, pedig ott is jelentősen zsugorodott és csak egy kicsi kapcsoló lett belőle. A Golf esetében pedig egy egészen pinduri kapcsolóvá zsugorodott, így szinte egyáltalán nem foglal el helyet a középkonzolon. Remekül használható, egyáltalán nem hiányzott a vaskos váltókar.
A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Szintén szép, esztétikus megoldás a középső kijelző alatt végig futó sáv. Ha ezen végig húzzuk az ujjunkat, akkor állítható a hangerő. A jobb és bal szélén pedig a kétzónás klíma hőmérsékletét tudjuk állítani, szintén az ujjbegyeink segítségével. Gyorsan megszokható, kényelmes megoldás.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Ahogy a címből is kiderül, az 1,5 literes Tsi benzinmotorral volt felszerelve a tesztautónk. Óriási pozitív csalódást okozott számomra ez az erőforrás. A 150 lóerősre hangolt motor remekül vitte a járművet és közben az autó fogyasztása is tökéletes volt. 6,1-6,2 literes átlagokkal jártunk a teszt idején, amely kifejezetten jónak mondható. Más konszern autók esetében az ilyen típusú motor sokkal éhesebb volt.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

A nyolcas Golf mondanom sem kell, hogy rendelkezik az összes vezetéstámogató funkcióval, amely jelenleg a piacon elérhető. Sávtartója jónak mondható, de problémám volt vele, hogy amennyiben pár másodpercig nem érintjük meg a kormányt, máris figyelmeztet. Így kihasználni ezt, illetve az önvezető funkciót nem igazán lehet, mert a figyelmezgetést követően szinte egyből le is tiltja a funkciókat. Amit viszont nem tilt le, sőt aktívan közbeavatkozik az a sávelhagyás gátló. Talán az én ízlésemnek már túlságosan aktív is ez a közbeavatkozás. De az utóbbi időben szerzett tapasztalataim alapján minden márka, minden új járműve ezen funkció esetében egyre erőszakosabb.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

Az új Golf fantasztikusra sikerült. Méltó elődjéhez és a tradícióhoz, amit a Golf kikövezett. Hogy meddig tart ez a tradíció arról a jövő még sok titkot rejt. Hiszen az ID3 ugyanebbe a kategóriába fog érkezni. Az elektromos autózás pedig sok korábbi tradíciót megváltoztathat. Addig viszont még jó pár év fog eltelni és a Golf biztos vagyok benne, hogy folytatja a VW-en belül kialakított sikeres modell útját.

A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor - MOBILITY - golf 2020 teszt, golf 8 1.5 tsi, vw golf 8 teszt, vw golf VIII,

  • golf 2020 teszt golf 8 1.5 tsi vw golf 8 teszt vw golf VIII

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A nyolcas – 2020 VW Golf 1,5 Tsi
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban
    • Keresd a nőt!
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról
    • Stylelife
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06. - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.
    • Stylelife
    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe
    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél
    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?
    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Gyermeki szerepben lenni a párkapcsolatban

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Ha nem alszol eleget a szervezeted ezeket produkálja majd - A kialvatlanságról

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    Mi történik a héten? 2025.06.30-07.06.

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    5 nyári ital, amitől úgy érzed magad, mintha vakáción lennél

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Michael Jackson relikvia érkezett a Madame Tussauds Budapestbe

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Hogyan válhatsz a saját életed múzsájává?

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Így kerülhetjük el a váratlan kiadásokat nyaraláskor

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia