Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa

  • 2024. április 27.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

2024-ben a Mazda 3 Nagisa meglepő autónak tűnhet. Nem arra gondolok, hogy külsőjében, formájában hozott eget rengető változást a modellfrissítésen átesett 3-as. Egyáltalán nem erről van szó. A különutas megoldásairól ismert gyártó inkább azzal lep meg bennünket, hogy a belső tér kialakításánál egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy mit jelet manapság a mainstream.


A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A különleges felszereltség elsőre a Zircon Sand Metallic fényezéséről lesz felismerhető, illetve a fényes fekete fényezést kapott könnyűfém kerekeiről. Szintén ilyen fényezést kapott a visszapillantó, a hűtőmaszk, sőt még a kis hátsó szárnya is fekete, amely szépen vezeti tovább a tetőívet. A Mazda 3-ban továbbra is az szerethető, hogy mindenféle sallangtól mentes, letisztult, minimalista dizájnnal rendelkezik. Ebben az egyszerű formában, a kívülről is azonnal észlelhető hihetetlen precíz összeszerelésben van az ereje és a szépsége.  Arányosak a méretei, (H/SZ/M 4660/1795/1440) a felső mérettartományába esik a kompakt kategóriának.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A bevezetőben már említett meglepetést nem is a külseje, hanem sokkal inkább a belső kialakítás okozza, mégpedig azért, mert olyan érzésünk lehet, mintha 6-8 évvel visszamentünk volna az időben a berendezés logikája szempontjából. Ez alatt azt értem, hogy bár megtalálható a középső, immáron érintőképes (kizárólag az autó állóhelyzetben működik ez a funkció – ki tudja miért?) 10,25”-es  infotainement rendszer, a head-up display képes megjeleníteni a kitükrözött mobilunk navigációs adatait és természetesen helyet kaptak a legmodernebb biztonsági és vezetéstámogató rendszerek, mint az éberségfigyelés, a fejlesztett vészfék asszisztens, dugókövető rendszer és a táblafelismerő funkcióval rendelkező adaptív tempomat, de a logika és a fizikális gombok ilyen mértékű jelenléte kevésbé jellemző manapság.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

Szeretném kihangsúlyozni, hogy a korábbi időszak stílusa szerinti berendezést egyáltalán nem kritikai megjegyzésnek szánom. A Mazda egyszerűen csak nem felejtette el, hogy bizonyos funkciókat sokkal kényelmesebb gombokkal és tekerőkkel irányítani, mint egy univerzális érintőképernyő menürendszerében barangolva beállítani.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

Szintén fontos szempont a Mazda 3 esetében az a rendkívül magas minőségű anyaghasználat, kivitelezés, illetve összeszerelési minőség, amellyel rendelkezik. Presztízs márkákat meghazudtoló módon igényes a belső tér, amelyet ez a hihetetlenül kifinomult japán precizitás jellemez.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A belső teret nemcsak az előbbiek, hanem a terrakotta/fekete színű bőr és velúr bevonatú egyedi ülések is meghatározzák. Sokat dob az autón ez a többlet szín és anyaghasználat. Az ülések kifejezetten kényelmesek, jól beállítható a kívánt üléspozíció. Mutatósak a terrakotta színű varrások az autóban.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A belső térrel kapcsolatban el kell azért mondani, hogy a Mazda 3-ban a tervezők nem gazdálkodtak megfelelően ezzel a területtel. Bár a befoglaló méretei az autónak nagynak számítanak a kategóriában, de belül ezt azért messze nem érezni. A térérzet kicsi, a tetőszint egészen közel van a fejünkhöz, amelyet az elöl helyet foglalók esetében talán kevéssé érezni, de a hátsó üléssor egészen bunkeres érzést ad. A lefelé ívelő tetősík és az extra széles C oszlop ezen a ponton üt vissza leginkább.  Talán az, hogy nem tejesen fekete a belső tér ebben a felszereltségben, valamelyest javít a helyzeten, de a tetőkárpit nagyon összenyomja a teret. Nem beszélve arról, hogy talán a hátsó kis ablakok és a kicsike hátsó szélvédő is növeli a klausztrofób érzést. A kontraszt tehát nagy az első üléssor és a hátsók között, hiába mondható el, hogy az ülések határozottan kényelmesek és még a lábtérrelsincs probléma.
A csomagtartó alaphelyzetben nem túlságosan nagy, mindössze 324 liter, amely valamivel nagyobb, mint 1 köbméterre bővíthető a hátsó ülések lehajtásával.
A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A tesztelt Mazda 3 meghajtásáról egy 2 literes szívó benzinmotor, a SkyactiveX-re keresztelt 180 lóerős erőforrás gondoskodik. Ennek különlegessége, hogy annak ellenére, hogy benzines motorról van szó, egyedi rendszere révén mindazokat a jó tulajdonságokat, nyomatékot is érezhetjük benne, amit egy dízel motorban szeretni lehet. Elképesztően lágyan, simán viszi a karosszériát az úton. A hatfokozatú manuális váltó rendkívül precíz, kifejezetten élvezetes vele a fokozatváltás. Ez utóbbi is egy olyan felszereltség az autóban, amellyel manapság egyre ritkábban találkozunk. Egyes típusok, mint például a VW Golf esetében már nem is elérhető lehetőség. De amennyiben szeretünk kézzel fokozatot váltani vezetés közben, akkor erre ad opciót a Mazda 3, mégpedig a legtökéletesebb kivitelezésben. Az egyes fokozatok tűéles pontossággal kapcsolhatóak, kifejezetten élmény váltogatni vele.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A 180 lóerős szívó benzinmotor egy különlegessége a mai világnak, ugyanis nincsen mellette semmi teljesítménynövelő kiegészítő, turbó vagy bármi egyéb. A Skyactive X kommunikációjában az is benne van, hogy az autó fogyasztása is „dízeles”. 100%-ban ezt nem tudom megerősíteni, bár valóban nem fogyasztott rosszul nagyjából 7-7,5 literes átlaggal közlekedtünk vele, de el tudom képzelni, hogy hattal kezdődő átlag is ki tud jönni, ha odafigyelünk.
A lengéscsillapítás, felfüggesztése teljesen megfelelő, sőt a kis ablakok ellenére a kilátás sem volt rossz.

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

A teszt során nagyon megszerettem a Mazda 3-mat, mert a formából fakadó hibái ellenére, egy élményszámba menő kocsi. Különösen pozitív hatást tesz mindig rám az a nagyon magas minőségű összeszerelés, amely az autót jellemzi. Egy halk reccsenés sincsen sehol az utastérben, árad belőle a gondos odafigyeléssel megvalósított összeszerelés, amely presztízs márkákat lepipáló szinten van. A Mazda egy olyan márka, amely nem áll be a tömeggyártók sorába, különlegesség, amely pont ezért válik egyedivé, erre a legjobb példa a 3-as típus. Az árára sajnos nem mondható el, hogy a legolcsóbbak közé való, 13 millió forintot közelíti a listaára.  A különlegességekért mindig kell egy kis extrát fizetni. A Mazda 3-ért úgy vélem ez megéri.  

A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Mazda 3 Nagisa, mazda 3, Mazda 3 teszt,

  

  • 2024 Mazda 3 Nagisa mazda 3 Mazda 3 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A régi igenis lehet új – Mazda 3 Nagisa
    • Autó & Motor
    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180
    • Autó & Motor
    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180

    Érzelem és értelem – Mazda 3 100th Anniversary SkyactiveX G-180

    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

    Egyszerűen szép és jó – Mazda3 hatchback GT Plus

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia