Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax

  • 2022. szeptember 14.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem minden az, aminek látszik, szoktuk mondani. Ez a mondás nagyon igaz a legújabb Yamaha TMax-ra, amely első ránézésre egy robogó, de valójában egy teljes értékű motorkerékpár, azzal a többlettel, hogy robogónak sem utolsó.


A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

Valószínűleg a nagyrobogó kategória megteremtője a Yamaha volt, amikor 2000-ben bemutatta az akkor még 500cm3-es TMaxot. Ebben az időben senki nem tett erősebb és nagyobb motort robogóba. 2012-re az 500cm3, 530-ra növekedett, majd 2020-ban vette át a most is futó 560-as motor a meghajtást.
Úgy vélem, hogy a Yamaha már a kezdetektől jól tudta, hogy csak azzal, hogy a legnagyobb motort szereli be a robogóba, nem lesz elegendő versenyelőny, hiszen könnyedén tud bármelyik versenytárs nagyobb erőforrással újat mutatni. Éppen ezért a fő fókusz a motorépítésen, a kényelemen és a versenysportból átörökített alkatrészek használatán volt.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

Már az első 560-as szériában megtalálható a tempomat, elektromosan állítható szélvédő mozgatás, amely a robogózást egy magasabb szintre emeli. Ezt egészítik ki olyan technikák, mint a projektoros LED-es első fényszórók, amelyek egy lámpatestbe vannak integrálva az irányjelzőkkel. Persze ez önmagában nem elegendő versenyelőny, de jól mutatja, hogy a Yamaha nem a véletlenre bízza, hogy megtartsa, illetve fokozza a versenyelőnyét ebben a szegmensben.
A motorozási élményt, a jól kezelhetőséget elsősorban az adja, hogy a motorblokk, hasonlóan, mint a hagyományos motorkerékpárok esetében, a vázba lett szerelve. Így a jármű merevsége sokat javul, miközben a tömegközéppont is ideálisabb helyen található. Ezek együttesen adják azt az érzést, hogy tökéletesen fekszi az utat és kiválóan kanyarodik a TMax.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

Amit én kifejezettem imádtam a TMax tesztelése során, az a hibátlan felfüggesztés és futómű. Sportos, dinamikus és nálánál jóval nagyobb motorokat is könnyűszerrel otthagy, miközben tökéletesen kiegyenlíti az úthibákat és pont annyira komfortos, amennyire az szükséges. Az ülőfelület rendkívül kényelmes a vezető és utasa számára is. Itt viszont azzal a problémával találkoztam, hogy túlságosan szélesek ezek a bizonyos ülések és annyak ellenére, hogy a 800mm magas ülésmagasság ezt nem feltételezné, de csak lábujjhegyen ért le a lábam.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

A csomagtérrel kapcsolatban nekem kicsit lehet túlzóak az elvárásaim, de nem tartottam elégségesnek a csupán egyetlen teljes értékű bukósisak befogadására alkalmas csomagteret. Természetesen nem lehetetlen bővíteni a szállítható csomagteret egy dobozzal (van is a gyári kínálatban 34 és 45 literes kivitel), de ha városi ügyintézéshez használjuk ezt a bitang erős robogót, akkor önmagában egy nagyobb tér aranyat érhet. 

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,
  
A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

Mit is jelent számokban, hogy erős? Az 562 cm3 blokk 35kW-os (47,6 lóerő), amelyhez 55,7Nm nyomaték társul. Ezekkel a paraméterekkel fojtás nélkül lehet A2 jogosítvánnyal vezetni. Ehhez kapcsolódik egy V-szíjas CVT automata váltó. Nagyon dinamikus, nagyon jó párosítás. A jobb kormányon található még egy mode kapcsoló, amely még nagyobb gázreakciót képes elérni, amennyiben a sport módozatot választjuk. A 15 literes üzemanyagtartály nagyjából 300 kilométeres hatótávolságot enged. Tesztünk alatt 4,8 literes átlaggal közlekedtünk.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

A 2022-es modellév legfontosabb újítása a műszerfal digitalizációja volt, azonkívül, hogy a robogó orrát is átrajzolták némiképpen és így még karakteresebb lett a jármű.
A teljesen digitális, 7” -es műszerfal egy szükséges fejlesztés volt, mert úgy gondolom, hogy ebben a kategóriában, ezen az 5,6 millió forintos árszinten a korábbi széria analóg műszerei, illetve az azok között megbúvó kis LCD kijelző már távolról sem számított naprakésznek.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

Az új műszerfal amellett, hogy jó grafikával rendelkezik (és bár nem nagy a különbség az egyes skinek között, de azért ez is változtatható), meglepően könnyen kezelhető. Mintha nem is japán motoron ülnénk, annyira logikus és egyszerű a menürendszer felépítése, kezelése. A bal kormányon elhelyezett pici kar segítségével tudunk benne navigálni, amely pofon egyszerű.
A menüből tudunk elérni olyan funkciókat, mint a kormány vagy az ülésfűtés, szélvédő mozgatása. Eközben persze a műszerfalról rengeteg menet információ leolvasható. Szintén fontos, hogy a Garmin applikációja kitükrözhető a kijelzőre, így a térkép/navigáció is megoldott.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

A Yamaha TMax egyáltalán nem okozott csalódást. Egy kiválóan motorozható nagyrobogó, annak minden közlekedési előnyével, de mindemellett bármilyen túrára is alkalmas. Bátran el lehet vele hosszabb utakra is indulni, tehát ilyen formában egy igazi mindenes. Így pedig az ára érthetővé válik, hiszen nem egy „hagyományos” robogóhoz kell hasonlítani.

A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt, 2022 Yamaha TMax 560 teszt, T-Max Tech Max teszt, Yamaha TMax teszt,

  • 2022 Yamaha TMax 560 TechMax teszt 2022 Yamaha TMax 560 teszt T-Max Tech Max teszt Yamaha TMax teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A robogóba csomagolt motor – 2022 Yamaha TMax 560 TechMax
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    A megcsalás 7 téveszméje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A megcsalás 7 téveszméje
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Horvátország titkos arca – 6 természeti csoda a tengerparton túl

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A megcsalás 7 téveszméje

    A megcsalás 7 téveszméje

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia