Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

  • 2022. május 25.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Futurisztikus, formabontó, lenyűgöző, egy páratlan élmény. Ez röviden a BMW CE 04. Az elmúlt napok minden pillanatában élvezetem, hogy motorteszteléssel foglalkozom és újra megfogalmazódott bennem, hogy a csomagolás mennyire, de mennyire fontos az élet minden területén. Mert a technikai adatok bármire utalhatnak, a CE 04 ezzel szemben egy semmihez sem fogható élményt adott.


A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

Az a legfurcsább a CE 04-ben, hogy egyáltalán elérhető és létezik. Ilyen formákat ugyanis kizárólag design stúdiókban, felvázolt koncepciók között láthatunk, de legjobb esetben is csak limitált példányszámban, amelyeket kiállításról, kiállításra hurcolásznak, hogy megcsillantsák számunkra azokat a formai irányelveket, amelyek mentén az adott márka a jövőjét elképzeli. De a CE 04 elérhető, kapható és Dredd bíró motorja kicsiben, a valóságban is életre kelt. Ez önmagában egy olyan lépés, amely miatt a BMW az, ami. Ki mert lépni a képzelt álomvilágból és a valóságban is magalkotott valamit, amiről álmodoztunk. Erről gondolom azt, hogy „priceless”. Mert ugyan bele lehet menni, bele is fogunk menni abba, hogy mennyibe is kerül ez a robogó, de itt nem fém és műanyag, akkumulátor és teljesítménystatisztika összehasonlítása a kérdés, hanem a semmihez sem fogható egyediség, önkifejezés, amelyet a CE 04 megadhat számunkra. Nyilván nem lesz tömegcikk, de vágyott cikk lesz sokak számára.

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

Azzal kezdeném, hogy celeb lettem. Celebként éltem a CE 04-gyel a hétköznapjaimat, mert soha-soha nem fordult az elő, hogy lépten nyomon (viccen kívül, szinte minden lámpánál) leszólítottak volna és a motoromról kérdezgetnek. Lehetett az a lámpánál mellettem álló motoros, autós, aki lehúzta az ablakát, tudni akarta mindenki, hogy mi is az, amit lát. Mit tud, mennyibe kerül, mennyire gyors és miután megtudták, hogy elektromos robogóról van szó, természetesen a hatótáv iránt érdeklődtek.

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

Ezen kérdések alatt jöttem rá, hogy mit is szolgál az a kis fura narancssárga szélvédő plexinek szolgáló dolog a motor elején. Ez, mint a formájából is kiderül, szerintem egy prospektus tartó. Ide ki lehet rakni az összes információt, mint egy motorkereskedésben és akkor megkíméljük magunkat a sisakrostély fel-le tologatásától. Átadjuk a brossurát és némán tovább gurulunk.
Ez utóbbi egyébként nem vicces feltétlenül. Mármint a némaság. Van persze minimális motorhangja a CE 04-nek (főleg, ha a Mi oldalunkon van a teszt), mint az elektromos motorok mindegyikének, de ez minimális. Erre viszont nagyon oda kell figyelnie, aki ilyen vasat tart a kezei között. A 2,6 mp-es 0-50-es gyorsulás ugyanis meglehetősen gyors. Szinte bármelyik városban közlekedő járművet ott lehet vele hagyni, el lehet mellette suhanni, így óhatatlanul előfordulhat, hogy nem vesz valaki bennünket észre. Így ennél a motornál is ki kell csupa nagy betűvel emelni, hogy legyen mindenki nagyon fokozottan óvatos!
A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

A CE 04 egyébként egyáltalán nem picike. 2285 mm hosszú, tehát azonos a mérete, mint egy nagytesű robogónak, annyi különbséggel, hogy a tengelytáv érezhetően nagyobb, 1675 mm. Így kifejezetten kényelmes, nagymotoros érzés vele közlekedni. Az alacsony súlypont miatt élvezetesen lehet dönteni az egyébként nagy, 230kg súlya ellenére. Azt is mondhatnám, hogy kényelmesen motorozható, de ez költői túlzás lenne. Két dolgot ugyanis feláldoztak a forma oltárán. Az egyik az ülőfelület. A CE 04 ülése pont annyira kényelmes, mint egy padnak a kényelmi szintje. Az egyenes, minimálisan párnázott ülés nem mondhatni, hogy tökéletes, de meglepő módon nem is annyira kényelmetlen, mint ahogyan elsőre gondolnánk.

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

A másik pont, ami a forma és a meghajtás oltárán elveszett, az a csomagtartó. Az ülés alatt ugyan található egy rekesz, de ennek jórészét elfoglalják a kábelek. Természetesen ezt nem kell folyamatosan magunkkal hordozni, különösen a nagyobb helyet elfoglaló 220V-os csatlakozásra alkalmas töltőkábelt, ha így tesszünk, akkor azért a legfontosabb dolgainkat be tudjuk tenni a nyereg alá. De például a sisakot sajnos csak akkor, ha nincsen nálunk kábel (ami nélkül napi városi használat esetén azért lehet élni). Talán ezt a pontját tartottam a legnagyobb hibájának.
A töltést szabványos Type 2 csatlakozón keresztül tudja felvenni a CE 04. A 8,9 kW-os akkumulátort hagyományos töltéssel 4,5 óra alatt tölthetjük fel, az opcionális 30 A-os gyorstöltővel ez 1 óra 40 percig csökkenthető. Egyenáramú gyorstöltést nem tud felvenni a motor. Szerintem nem is nagyon lenne rá szükség. Ez a robogó ugyanis városi közlekedésre való és nem túrázásra. A 130 kilométer hatótávolság pedig bőségesen elegendő egy napra. Éjszaka pedig simán fel lehet tölteni a motort.

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

A teszt során számos módon töltöttük, próbáltuk a robogót. ECO üzemmódban bőven hozza az ígért hatótávolságot, de Dynamic üzemmódban is 100 fölötti távolság tehető meg vele. Megtalálható persze a Rain és az ECO módhoz képest erősebb Road üzemmód is a beállítások között.

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

A CE 04 névleges teljesítménye 15kW (20 lóerő), maximális teljesítménye 31kW (42 lóerő), amelyet 62Nm maximális nyomaték mellett képes leadni. Az A1 jogosítvánnyal rendelkezők rendelhetik teljesítménycsökkentett változatban is, ekkor 11kW a névleges teljesítménye és 23kW a maximális. A legnagyobb sebessége 120km/h.

A hatótávolságról, töltöttségi állapotról és a rengeteg egyéb adatról tájékozódhatunk a kormány és a prospektustartó közötti színes kijelzőről. A 10,25” -es méretű TFT kijelző gyakorlatilag azonos azzal műszeregységgel, amivel a BMW RT-ben is találkozhatunk. Hatalmas, jól áttekinthető, kezelése a szokásos bal kormány végén elhelyezett tekerővel és a szintén bal kormányon található fel-le nyíl segítségével pofonegyszerű. Odafigyelést sem igényel rövid idő után, hogy a menüpontok között lépkedjünk. Én a BMW rendszerét szeretem a legjobban a motorok között.
Az indítás természetesen kulcs nélküli, illetve fontos még kiemelni, hogy mint az elektromos motorok általában, a CE 04 is képes arra, hogy tolassunk vele. Ez jól jöhet a városi parkolások és a motor mozgatása során. 

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

A BMW CE 04 induló ára 4,5 millió forint. A tesztmotor az alap fehér fényezéstől eltérő, szerintem sokkal vagányabb Style Anatgarde fényezésen túl tartalmazta a Dynamic csomagot, amely tartalmazza többek között az imént részletezett üzemmód választót, ABS-t, valamint a markolatfűtést is. Ezekkel a kiegészítőkkel 5 millió alatt marad a motor. A gyorstöltő plusz 318 ezer forint, ha valaki szükségét érzi.  

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

A CE 04 technikai és formai szempontból is csodálatos. A kíváncsi szemeken kívül is egy élmény vele a közlekedés. Az árát ugyanúgy nem hasonlítanám egy hagyományos erőforrással rendelkező motorhoz, mint a formáját sem. Egyedi a maga nemében és a jövőt mutatja meg a jelenben.

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW CE 04 teszt, BMW elektromos robogó teszt, CE 04 teszt,

  • BMW CE 04 teszt BMW elektromos robogó teszt CE 04 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia