Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

Stylelife
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
 - A bűbáj herceg és a királylányok

A bűbáj herceg és a királylányok

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Autó & Motor
 - Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

Hogyan menti meg a párkapcsolatokat a hálás gondolkodás?

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
 - Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

Szeresd a nőt a helyes módon, és meglátod erősebb lesz, mint valaha

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna

  • 2021. május 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A tavalyi évben megjelent nagyobb 62kW akkumulátorral és a legmagasabb felszereltségi szinttel rendelkező csúcs Leaf járt nálunk. Nem egy alkalommal próbáltuk már ki a villanyautózás alapítójának, legalábbis újkori megalapozójának számító Leaf-et. De a nagyobb hatótávolság mindenképpen megérte a vele való újabb foglalkozást.


A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

Nem hiszem, hogy a Leaf-fel kapcsolatban könnyű helyzetben van a Nissan. Egyrészt most már minden magára valamit adó autógyártónak van elektromos autója, illetve ott van a Tesla, amelyik cég, egész pontosan a vezetője megváltoztatott mindent, amit korábban az elektromos autózásról gondoltunk. 2018 pedig, amikor a második generációs Leaf megjelent, már annyira régen volt már technológiai fejlődés szempontjából, hogy hihetetlen. Nehéz ma már elképzelni új autót nagy, színes képernyők, érintőgombok, mindenféle vezetéstámogató asszisztens, telefonkitükrözés nélkül. És ameddig 2018-ban alig voltak még alternatív hajtásra megoldások, tisztelet az egy-két kivételnek, addig az elmúlt három évben úgy változott az idő kereke, hogy ez is magától értetődővé vált. 

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

Mivel a világ megváltozott, a minőséggel, felszereltséggel kapcsolatban is mások lettek az elvárások. Éppen ezért nagyon várat magára a második széria ráncfelvarrása. Addig is azért belekerült pár funkció a kívülről szinte semmit nem módosított Leaf e+-ba. A központi kijelző némiképpen nagyobb lett és módosították a kezelőfelületet menürendszerét. Utóbbit lehet nem kellett volna, mert sem minőségében, sem kezelhetőségében nem hozza a mai átlagot. A helyzetet viszont megmenti, hogy működik rajta az Android Auto és az Apple CarPlay, így a telefonunk kijelzője az, amit gyakorlatilag látunk.
A műszerfal és a környező kijelzők semmit sem változtak, így nem tudok ezen a ponton lényegi újdonságot leírni. 2021-es szemüveggel vizsgálva a műszerfal átmenetinek mondható a modern és az old school között. Az viszont semmiképpen nem vehető el a félig analóg, félig digitális Nissan Leaf műszerfal erényei közül, hogy rendkívül részletes, könnyen kezelhető, átlátható és informatív a műszeregység.

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

Érdekes újdonság, hogy a hátsó ülésekhez is tartozik ülésfűtés, amelynek kezelője meglepő helyen, az anyósülés bal oldalán elhelyezett kapcsolók segítségével üzemeltethető.
A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

Az ülések elől és hátul is rendkívül kényelmesek, jó minőségűek, ezáltal minden adott, hogy a városi közlekedésnél hosszabb útra is használjuk a nagykapacitású e+ kivitelt. A kormány viszont továbbra is limitáltan állítható. Szerintem egyedül Chuck Norris tudja előre és hátra mozgatni, hogy kényelmesen be tudja állítani. Mi, azaz a többi halandó, egyedül föl és le tudjuk mozgatni.
A csomagtartó kifejezetten tágas és mély. 420 literes űrtartalmas semmivel nem lett kevesebb a több akkumulátor ellenére. Gyakorlatilag az autó mindenféle kompromisszum nélkül nyelte el a többlet kiterjedést.

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

A felsorolás, változások legfontosabbika a már korábban is említett 62kW-os akkumulátor. Ennek segítségével a Leaf az átlagos, városi használatra alkalmas elektromos autóból rövidebb, vagy akár hosszabb utak megtételére is alkalmas autóvá változott. Úgy gondolom, hogy még mindig nem arról szól a villanyautó, hogy Budapest-Debrecen távolságokat tegyünk meg vele (függetlenül attól, hogy elméletileg, komoly odafigyeléssel meg lehet ezzel az autóval csinálni egy ilyen oda-vissza utat), hanem inkább azt a lehetőséget adja meg számunkra, hogy elővárosi közlekedésre is kényelmesen tudjuk használni a Leaf-et.  Természetesen, mint minden elektromos jármű esetében a fogyasztás nagyban függ a sebességtől, illetve egyéb fogyasztók használatától, mint például a klíma. Nagyon ideális esetben, ha nem lépjük túl a 90 km/h-s sebességet és minden gyorsításnál odafigyelünk a lábunkra, ki lehet hozni 14 kW vagy akár még kevesebb fogyasztást is a Leafből. Így a 400km hozható vele. Ha nem vagyunk ennyire fanatikusak és haladni is szeretnénk, akkor 17-20 kW közötti fogyasztással számolhatunk 100 km alatt.  

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

A nagyobb akkupack mellé erősebb teljesítményt is kapunk a Nissantól. A kisebb hatótávú változathoz képest lényeges, 67 lóerős többlettel rendelkezik. Összesen 217 paripa viszi előre az ötajtós karosszériát. A gyorsulás is jobb lett ezáltal, 6,9mp, de meglátásom, hogy ez is korlátozva van, csakúgy, mint az autó végsebessége, amely 185km/h. Nem is baj, hogy ez így van, hiszen ez a végsebesség és gyorsulás bőségesen elegendő a napi használathoz.

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

A csúcs Leaf tehát használhatóságával igyekszik tovább hódítani és megtartani előkelő pozícióját az eladott új villanyautó szegmensben. Nem lesz könnyű dolga, hiszen árkategóriájában ott van jó pár komoly vetélytárs.

A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor - MOBILITY - Elektromos Nissan teszt, Leaf teszt, Nissan Leaf 2021 teszt, Nissan Leaf e+ teszt,

  • Elektromos Nissan teszt Leaf teszt Nissan Leaf 2021 teszt Nissan Leaf e teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A városban és azon is túl – Nissan Leaf e+ Tekna
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Szeretlek, csak nem úgy - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Szeretlek, csak nem úgy
    • Keresd a nőt!
    Önbecsülés kattintásra - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Önbecsülés kattintásra
    • Keresd a nőt!
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen
    • Keresd a nőt!
    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?
    Azok a tipikus vidéki dolgok
    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!
    A Nő csábít, a Férfi hódít
    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.
    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek
    A legnagyobb hazai üzleteit nyitotta meg a Zara és a Stradivarius az Arena Mallban

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Szeretlek, csak nem úgy

    Szeretlek, csak nem úgy

    Önbecsülés kattintásra

    Önbecsülés kattintásra

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    4 lifehack, amely segít abban, hogy az életed egyszerűbben és produktívabban menjen

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Azok a tipikus vidéki dolgok

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    Őszi Italok: Töltsük meg a poharainkat a szezon legfinomabb ízeivel!

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    A Nő csábít, a Férfi hódít

    Mi történik a héten?    2025.09.15-21.

    Mi történik a héten? 2025.09.15-21.

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    A Triumph darabjai a szettek kulcselemei lehetnek

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia