Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?    2025.12.01-07.

Mi történik a héten? 2025.12.01-07.

Stylelife
Autó & Motor - Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Autó & Motor
 - Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Ex-akták - Mit gondolnak a nők, és mit a férfiak?

Stylenews - Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Különleges élményekben lehet része azoknak, akik most látogatnak el Tokajba
Ünnepi varázslat a Minaro Hotelben

Stylenews
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S....

A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC

  • 2020. október 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Úgy adtuk vissza az R.S. automata változatát, hogy őszinte vallomást tettem és bevallottam Megane-nak és a világnak, hogy szerelmes vagyok belé. Ez persze otthon is okozott némi vihart, de legyen ez az én problémám. Másfelől viszont a jó hír, hogy azonnal sikerült randit szervezni Megane-nal. Így nagyon fel lettem dobva. Ő is érez valamit…


A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

A második randevúra nagyon izgatottan érkeztem, hiszen ilyenkor már bármi is lehet. Megane ott várt rám a parkolóban és láthatóan ő is készült. A narancssárga ruháját fehérre cserélte és a cipői is mások voltak. Nagyon boldog voltam, hiszen, ha ennyire odateszi magát, akkor fantasztikus napnak nézhetek elébe. Ekkor még nem gondoltam rá, hogy valami turpisság van a háttérben. De ahogy beültem kiderült a csel. Az ikertestvérét küldte a találkozóra.

A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,
A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

Az ikertestvér nem volt más, mint a Trophy R.S. 6 sebességes automata váltós változata. Gondolhatnánk azt, hogy fölösleges tesztelni egy szinte hajszálra megegyező autót, de ez esetben hiba lett volna ezt nem megtenni. Ha már ott volt, hajtsuk meg őt is rendesen, gondoltam. És ez egy jó gondolatnak bizonyult. A 6 sebességes duplakuplungos változat ugyanis egy teljesen más világ.

A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

Nagyon fontos körülmény volt a manuális váltós változat esetében, hogy csak úgy lehetett vezetni az autót, hogy mindig kétkézzel fogjuk a kormányt. Annyira vad az összes ló, amelyik a motorban ül, hogy szükséges őket erősen kordában tartani. A most tesztelt Megane lényegesen kezesebbnek, mondhatni simulékonyabbnak bizonyult. Bár a nyomaték valamivel nagyobb - 420 Nm – az azonos 300Le teljesítmény mellett, de köszönhetően annak, hogy a slick gumik helyett normál utcai gumik voltak a felnin, sokkal kevesebb meglepetést okozott hirtelen gázadások esetén.

A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,
A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

Hasonló volt a helyzet a kipufogó hangja esetében is. Ameddig a manuális váltóval szerelt változat géppuskaként ropogott az ember fülébe, addig az automata váltótól békésebb, szelídebb lett a kocsi. Persze ez nem azt jelentette, hogy el kellett felejteni az Akrapovics rendszer által teremtett hangzást, de a visszadurrogást sokkal kevesebbszer és nehezebben lehetett előcsalogatni.
A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,
A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

A fehér ruhába öltözött változat külső jegyei természetesen javarészt megegyeztek a másik változatéval, de a kétszínű felni és az imént említett gumik egyrészt jobban álltak az autónak, másrészt általános használhatóságra is ideálisabbak voltak. Persze ez egy nehéz kérdés, hogy az R.S. Trophy első autónak mennyire felel meg. Alapvetően igen, de a manuális vadsága és semi-slick gumija miatt nem feltétlenül éreztem azt, hogy más autóra nem lenne szükség a garázsban. Az EDC ezeket az érzéseket teljesen feledtette. Vezetése sokkal kényelmesebb volt, miközben ugyanazt a brutális erőt érezhettem a lábam alatt.

A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

Bár a két testvér csele gyorsan kiderült, de a helyzetem egyáltalán nem lett könnyebb. Ugyanaz a motor, ugyanaz a futómű, kipufogórendszer, mégis a vezetési élményt jelentősen befolyásoló körülmény volt a váltó és a megjelenési különbség. Az automata változatért egyébként jócskán zsebbe kell nyúlni, 1M forint a listaár különbség.  Hogy megéri-e? Ez nagyon nehéz kérdés. Kizárólag élményvezetés miatt biztosan a kézi váltósat venném. Ha viszont monogám akarok maradni, akkor az automata a jobb választás. A legjobb megoldás viszont egyértelműen az, ha a Megane ikerpárral költözünk össze.

A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor - MOBILITY - megane r.s. teszt, renault megane r.s. EDC teszt, renault megane r.s. trophy automata teszt, renault megane trophy teszt, renault sport teszt,

  • megane r.s. teszt renault megane r.s. EDC teszt renault megane r.s. trophy automata teszt renault megane trophy teszt renault sport teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A versenypálya folytatódik – Renault Megane R.S. Trophy EDC
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Megbocsátás - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Megbocsátás
    • Keresd a nőt!
    Egy introvertált félelmei - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Egy introvertált félelmei
    • Stylelife
    Mindent a nyilas csillagjegyről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Mindent a nyilas csillagjegyről
    • Keresd a nőt!
    A jószívűek mindig megszívják?
    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat
    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés
    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni
    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben
    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat
    Az idősek közül sokan ugyanazok a fiatal suhancok meg fruskák maradnak odabent

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Megbocsátás

    Megbocsátás

    Egy introvertált félelmei

    Egy introvertált félelmei

    Mindent a nyilas csillagjegyről

    Mindent a nyilas csillagjegyről

    A jószívűek mindig megszívják?

    A jószívűek mindig megszívják?

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Férfiszempont: A kapcsolatainkat hamarabb lecseréljük, mint a saját elgondolásainkat

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Itt vagyok - Amikor véget ér a keresés

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    Férfiszempont: Hozzátok, akikért megéri férfinak lenni

    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben

    A megalázó “tréningek” nem tanító jellegű, szükséges leckék az életben

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Férfiszempont: Mi választjuk a saját utunkat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia