Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS

  • 2023. október 18.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Magyarul: A csillagok megmutatják hajlamainkat, de nem kényszerítenek. Az elmúlt 33 év tett arról, hogy az Astra szóról ne a csillagok, hanem az Opel Magyarországon legsikeresebb modellje jusson az eszünkbe. A csillagok ugyan nem, de sok szempont miatt ez a modell jelentősen veszített fényéből. A mostani, hatodik generációs és már nem GM által tervezett modell ezen hivatott változtatni.


Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

A kilencvenes években taroltak a kompakt autók, a szentgotthárdi gyárban készült Opel Astra 1991-től pedig egyértelmű választás volt mindenki számára, aki a kiskategóriás Swiftnél eggyel nagyobbat szeretett volna. A fehér Astra egy fogalommá vált, hiszen a legtöbb „cégesautó”, rendőrségi kocsi mind-mind ebben a színben és meglehetősen alapfelszereltségben rótta a rendszerváltást követő időszakban a magyar utakat. Nem volt szó érzelemről, csak színtiszta funkcióról, ahol egy magasabb presztízst, egy új korszak kezdetét jelentette a jó öreg F-es Astra.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

A betűk egyre előrébb pörögtek és úgy változott a korszak, az elvárások és a divat is. 2021-ben jelent meg a most futó, immáron a PSA/Stellantis égisze alatt megjelent széria. És függetlenül attól, hogy a Peugeot 308-cal azonos műszaki alapokon nyugszik, teljesen más érzelem, forma és stílus kapcsolódik hozzá. Látható, hogy a francia dominanciával működő csoportnak esze ágában sincs elhervasztani a márkát. Jól meghatározható, eredeti Opel hagyományokon nyugvó modelleket jelenítenek meg, sőt, mint az tapasztalható, fel is támasztanak régen elfeledett típusokat.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

Sosem gondoltam volna, hogy elismerő pillantásokat lehet begyűjteni egy Astrával. Pedig igen, a mostani Astra kifejezetten meglepő, egyedi formával rendelkezik. A GS felszereltség pedig kiegészíti egyfajta sportos fűszerrel a hagyományos Opel Astra vonalakra épülő típust. A feltűnően szép első fényszórók, a Visor névre hallgató hűtőmaszk, amelyet az egykori Opel Manta vonalvezetés ihletett, rendkívül vagány, modern formavilágot adnak. Hiába a Peugeot 308 rokonság és az oroszlános márka iránt érzett vonzalmam, az Astra formája nekem sokkal jobban bejön. Az oldalán végighúzódó egyenes ívek és a felszereltséghez tartozó kétszínű fényezés rendkívül jól mutatnak rajta. Kifejezetten pozitív, hogy a tervezők lendülete a hátsó traktusnál sem állt meg. A hátsó fényforrások jól illeszkednek a teljes autó vonalvezetésébe és kellően harmonizálnak az első fényszórókkal. Ötletes megoldás a harmadik féklámpa elhelyezése a légterelőben és kiváló ötlet, hogy a VW-nél korábban alkalmazott módon a márkajelzés elbillentésével lehet felnyitni az akkupack miatt 352 literre zsugorodott csomagteret.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

A belső dizájn szintén remek. Kiváló a minőségérzet, amely jelentősen javult a korábbi generációkhoz képest. A „szemcsapda” természetesen a hatalmas szörfdeszka méretű műszerfal, amely a mai kor szokásainak megfelelően két 10” -es képernyőt foglal magában. A kiemelkedően jó fogású kormány mögötti műszeregység erősen letisztult, már-már túlegyszerűsített grafikával rendelkezik. Erről olvashatóak le a legfontosabb adatok. A középső érintőképernyős felület pedig a mostani Stellantisos szoftvert rejti, valamelyest a márka imázsra módosított megjelenéssel. A grafika szerintem rendben van, sőt néhány részlet, például a régi Opel típusokat felvonultató személyes profil ikonok igazán jópofák. A kezelhetőség és a működési sebesség erős közepes, talán négyes alá. Ez utóbbit persze csak az veszi észre, aki nagyon sok különböző típusú autót vezet. Önmagában ez a rendszer is megszokható, egyáltalán nem bántóan kellemetlen. Előnye, hogy számos fizikai gombbal egészítették ki a működést, így az egyébként letisztult belső design nem esett a túldigitalizáltság csapdájába.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

Ami viszont kiemelkedő és nem elégszer emeljük ki a tesztekben, hogy mennyire fontos az ülések kényelme. Az AGR (Aktion Gesunder Rücken) jelzéssel ellátott ülések tényleg arra hivatottak, hogy a lehető legegészségesebb módon szolgálják a kényelmünket. Rengetegféle módon jól beállítható üléspozíció luxusmárkákat megszégyenítő kényelmet kínál. Bárcsak minden márka ekkora hangsúlyt fektetne erre a területre.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

Amit az Opel helyében (de tovább megyek a franciák helyében is, mert a 308-ban is így van) elengednék, az a zongoralakk ilyen mértékű használata. Értem én, hogy ettől nő a presztízs érzet (ha tiszta), de jellemzően nem úgy vezetünk autót, hogy kiszálláskor ujjlenyomatokat törölgetünk puha ronggyal. Márpedig az Astrában ez nem árt, mert a középkonzol, vagy éppen a kormány körül sok felület ilyen műanyaggal van bevonva, így pillanatok alatt borzalmas lesz a környezetünk látványa. Talán ez a kontrasztos, csillogó felület okozza azt is, hogy a két digitális képernyő is kicsinek hat a viszonylag széles csillogó fekete keretben.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

Az autó belső tere egyébiránt nagyon minőségi hatást kelt. Jól vannak a különböző minták, puha műanyagok, betétek összekombinálva. Jó hangulatot sugall és a kényelmes üléseknek is hála, jó érzés az autóban tartózkodni. A fej- és lábtér is megfelelő, így 4 felnőtt számára akár hosszabb utakra is alkalmas a kocsi.
A kényelmes és komfortos belteret jó vezetési élmény egészíti ki. A futómű pont annyira kemény, hogy még ne legyen kellemetlen a nem éppen tökéletes magyar utakon, a felfüggesztés, a direkt kormányzás megteremti a hétköznapi használat melletti sportos érzést.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

A plug-in hybrid változat természetesen a legerősebb a modellpalettában, amelynek a 180 lóerős változatát próbáltuk (2,2 millióval többért elérhető a 224 lóerős változat). Az autóban egy 150 lóerős 1,6 literes turbó benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor dolgozik együtt vagy éppen külön-külön. Ezek összteljesítménye adja az imént említett értéket 360Nm maximális nyomatékleadás mellett. A villanymotort egy 12,4kW-os akkumulátor táplálja, amely papíron 60, a gyakorlatban inkább 50 kilométer teljesen elektromos autózást biztosít a számunkra. A töltése alapban 3,3kW-tal, 200 ezer forintos felár ellenében 6,6kW-tal oldható meg. Az autó szoftverén keresztül nagyon flexibilisen módosítható a jármű energiamanagementje. Tartalékolhatunk áramot későbbre, megadhatunk különböző szinteket, amely után már nem használ a meghajtás elektromos áramot. Közlekedhetünk tisztán árammal, hybrid üzemmódban, vagy simán benzinnel. Ha utóbbit választjuk, akkor a relatív nehéz, 1,6 tonnás autó fogyasztása egyáltalán nem jó. Nagyságrendileg 6,5 literes átlaggal számolhatunk. Ebből következik, hogy azok számára ajánlott ezt a motort választani, akik folyamatosan meg tudják oldani az akkumulátor töltését. Ha ez így van, akkor érdemes elgondolkodni a jelentősen drágább PHEV meghajtáson, amely 16 millió forintról indul. A hagyományos benzineshez képest ez komoly többlet, hiszen ott az árlista belépő modellje 10,5 millió forint. Természetesen ennek felszereltsége gyengébb, továbbá a motorja nem csak kevésbé modern, hanem gyengébb is.

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

A cikket Aquinói Szent Tamás idézetével kezdtem, aki ezzel a gondolattal fordította a kereszténység számára is elfogadható módon le a csillagjóslást. Az Astra jövőjét nehéz megjósolni, hiszen az SUV-k, a fokozódó kínai jelenlét az európai piacon, az árverseny mind-mind befolyásolják. A magam részéről én szurkolok neki, hogy sikerüljön egyfajta áttörés, hiszen az autókhoz kapcsolódó emlékeim szinte összes pillanatában jelen volt az Astra. Volt idő, hogy azért, mert arra vágytam, hogy nekem is lehessen, volt azért, mert büszke tudtam lenni, hogy anyagilag túlhaladtam. Ez utóbbi gondolat, a mostani 20 milliót közelítő listaár esetében ugyan kérdőjeles megint, de kevés olyan új autóról beszélhetünk manapság, amelyet normál fizetésből ki tudunk gazdálkodni. Azt viszont el kell fogadni, hogy a PHEV technika egyáltalán nem olcsó és ha belegondolunk nem is lehet az, hiszen gyakorlatilag két hajtási rendszert passzíroztak egyetlen autóba ezeknél a típusoknál. Az Astra mindent megad, amit ez a technika magában rejt, mindezt egy igazán szép köntösbe csomagolva, kevés kompromisszummal. Hogy ez elég lesz-e, azt majd megmondják a csillagok.  

Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Astra teszt, Astra PHEV GS teszt, Astra plug-in hybrid teszt, Opel Astra PHEV GS teszt, Opel Astra teszt,

  • 2023 Astra teszt Astra PHEV GS teszt Astra plug-in hybrid teszt Opel Astra PHEV GS teszt Opel Astra teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Astra inclinant sed non cogunt– Opel Astra PHEV GS
    • Autó & Motor
    Jön az Astra mindenit érzés? – Opel Astra Sports Tourer 1.5D - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Jön az Astra mindenit érzés? – Opel Astra Sports Tourer 1.5D
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje
    • Keresd a nőt!
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell
    • Keresd a nőt!
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?
    • Keresd a nőt!
    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance
    3 módszer az önbizalom növelésére
    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?
    Berény Róbert főműve 38 millió forintért, Tihanyi Lajos legkiemelkedőbb absztraktja 12 millió forintért kelt el a Virág Judit Galéria aukcióján  
    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba
    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat
    Magyar vörösbor lett aranyérmes Dél-Koreában

    Kapcsolódó cikkek

    Jön az Astra mindenit érzés? – Opel Astra Sports Tourer 1.5D

    Jön az Astra mindenit érzés? – Opel Astra Sports Tourer 1.5D

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    A szó, amit kimondani is nehéz - A bocsánat szó ereje

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Miért kapjuk a nehézségeket? Hogy azzá váljunk, akivé lennünk kell

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    Amikor a barátságból több lesz: szerelem, kapcsolat vagy csak bonyodalom?

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?

    A kortizol veszélyei: Hogyan hat a stresszhormon a testünkre és mit tehetünk ellene?

    Berény Róbert főműve 38 millió forintért, Tihanyi Lajos legkiemelkedőbb absztraktja 12 millió forintért kelt el a Virág Judit Galéria aukcióján  

    Berény Róbert főműve 38 millió forintért, Tihanyi Lajos legkiemelkedőbb absztraktja 12 millió forintért kelt el a Virág Judit Galéria aukcióján  

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    A Samsung Art Store gyűjteménye elhozza az Art Basel Paris kiállítás remekműveit az otthonokba

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    5 apró döntés, amivel szabaddá teheted a mindennapjaidat

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia