Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett...

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30

  • 2021. január 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Mindig különös izgalommal várom a Mazdák tesztelését, mert a kis japán gyártó számomra maga a misztikum. Visszafogott vonalvezetés jellemzi, valamint az ember és a vezetés kiváló harmóniáját teremtik meg olyan módon, ahogyan arra egyetlen márka sem képes. Az MX-30 -ban is hasonló volt a szándék, de a piaci igények nyilvánvalóan gyorsabban közbeszóltak. Teljes harmónia pedig kapkodásból ritkán születik.


Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Az MX-30 formai szempontból önmagában egy különlegesség, egy kuriózum. Ahogyan a pesti utcákon haladtam vele, érdeklődő szempárokat láttam mindenfelé. Méretei is bizonyítják, hogy ez egy CX-30 alapokra tervezett jármű, de a konkrét számadatokon kívül gyakorlatilag semmiben sem hasonlítanak. Talán csak annyiban, hogy mind a kettőben benne van az a bizonyos KODO, tehát a mozgás lelke. Az MX-30-ban viszont ezért a mozgásért egy villanymotor a felelős. Mielőtt rátérnék a mozgásra, essen néhány szó a formáról.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Az MX-30 egy magasabb, gömbölyded crossover. 5 ajtós karosszéria, hasonlóan, mint a többi CX jelzésű Mazda, de itt a funkcionalitás és a koncepció sokkal inkább 2 fő használatára lett kialakítva. Ugyanúgy, mint a BMW i3-ban, a hátsó ajtók jobbra, hátrafelé nyílnak. A hátsó ajtókat, hasonló módon, mint a kis elektromos bajorban, akkor lehet kinyitni, ha az elsőket már kinyitottuk. Bezárni pedig visszafelé, tehát az elsők becsukása előtt meg kell tenni.  Tetszetős, hogy az autó B oszloppal nem rendelkezik. Funkcióban sok előnyét nem láttam, azonkívül, hogy egy rendkívül mutatós design elem. A hátsó ülések lábtere, mérete egy felnőtt számára nem mondhatóak kényelmesnek. A ki-be jutást viszont segíti, hogy az első ülések háttámlája kapott egy ülés állító gombot, amelynek segítségével elektromosan előretolható az ülés.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

  

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

A vezető és az utasoldali hely viszont pazar. Rendkívül kényelmes és gyönyörű fotelokban foglalhat helyet az itt utazó. Ki kell emelni, hogy az MX-30-ban prémium kategóriát megszégyenítő anyagfelhasználás és minőség uralkodik. Így a BMW-vel való összehasonlítás nemcsak az ajtók nyitása, hanem a belső tér kialakításával is folytatódhatna. Különleges és feltűnő a parafa betétek használata a középkonzolon és az ajtó behúzó karnál. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy 4-5 évnyi használat után is használnám a parafára a mutatós szót, attól függetlenül, hogy érezhetően le van valamivel kezelve, de így új korában meglepő és egyedi az anyagválasztás. Tapintása pedig különleges.
Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

A középkonzol nem csak a parafával borított tároló, hanem az elrendezés miatt is egyedi. A tároló fölött „lebegő” egységen van elhelyezve a fokozatváltó és a műszerfalon elhelyezett „mazdás” infotainement rendszer kezelője. Használata egyszerű, gyorsan megszokható. Találunk itt még egy másik monitort, amelyen a hőmérsékletszabályozás, ülésfűtés állítható. És talán itt van az első, nem annyira feltűnő bizonyíték, hogy alapvetően az MX-30 nem tisztán elektromos autónak volt tervezve.
Az elektromos autózás a spórolásról (is) szól. Ebbe tartozik, hogy a klímát/fűtést lehetőség szerint minél kevesebbet használjuk, hiszen ez a hatótávra komoly hatást gyakorol negatív irányban. Éppen ezért egy elektromos kocsiban az ülésfűtésen kívül meglátásom szerint a kormányfűtésnek alapfelszereltségnek kell lennie. A kettővel ugyanis a hőérzetünk jelentősen növelhető, a fűtés használata nélkül. Kormányfűtés nincsen benne az összes felszereltségi szintben, így a tesztautóban sem volt.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

A hatótávolságra pedig nagyon kell vigyázni az autóban. A 100%-ra feltöltött autó egészen pontosan 138km hatótávolságot tartogatott induláskor. Ez pedig kényelmetlenül kevés. Gyakorlatilag minden nap kell tölteni az autót annak is, aki kizárólag városban használja. Az alacsony hatótáv oka egyrészt, hogy mindössze 35kW akkumulátorral rendelkezik a Mazda, a másik pedig, hogy meglehetősen sokat fogyaszt. Amikor kézhez kaptuk a tesztautót az órája 25,5kW átlagot mutatott, de nekünk sem sikerült 22 alá szorítani.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,


Ennek a ténynek számos oka lehet. Az egyik, hogy meggyőződésem, hogy nem elektromos autónak lett tervezve eredetileg ez a kocsi és pusztán a piaci nyomás hatására hozták ki ilyen változatban. Másik jel erre a kardánalagút, amely egy elektromos autóban fölösleges. A harmadik lehet a hűtőrács, amely hagyományos autóhoz hasonló módon lyukacsos. Nagyon-nagyon szép és mutatós, ahogyan minden más apró részlet a karosszérián, de bizony a légellenállásra nincsen jótékony hatással. A negyedik, hogy üzemmód kapcsoló sincsen, hogy a vezetési stílusnak megfelelően módosuljon a karakterisztika.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

De kár nyomozót játszani és jeleket keresgélni, ennél sokkal egyszerűbb, ha egyszerűen felpattintjuk a gépháztetőt. Itt van minden kérdésre a válasz. Oda ugyanis simán elfér még egy motor vagy még két villanymotor, vagy a villanymotor mellé még egy plusz ülés vagy plusz akkumulátor vagy egy kis boldog indián. Szóval bármi, ugyanis a fele tér üres.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Az MX-30 vezetési élménye összeségében rendben van. Nem érzékeltem benne ülésbe tapadó gyorsulást, de egyébként erre pont semmi szükség nincsen. Lényegesen jobban gyorsul, mint egy hagyományos erőforrással rendelkező autó, gyorsulási élmény pedig itt is tapasztalható.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

Hogy sok vagy kevés az MX-30-ért kért 11 millió forint azt mindenki maga döntse el. Ha a hatótávolságot nézzük, akkor mindenképpen soknak tűnhet. Ha vezetési élményt vagy azt vizsgáljuk, hogy milyen minőségi környezetet teremt a Mazda, akkor egyáltalán nem az. Sokszor ki szoktam emelni, hogy felháborodom azon, hogy 10+ millió forintért egy műanyaggal teli dobozban kell ülnie egy olyan vásárlónak, aki elektromos autót vásárol, hiszen ennyi pénzért prémiumot kapna, amennyiben a környezetvédelemre nem kíván áldozni. A Mazda erre rácáfol, mert az egyik legjobb anyagokkal kialakított belső térrel és számos olyan kiegészítővel, megoldással rendelkezik, amitől egy autót prémiumnak hívunk és ez elektromos kategóriában igazán ritka kincs.

Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor - MOBILITY - elektromos mazda, mazda mx-30, mazda mx30 teszt, mx30 teszt,

 

  • elektromos mazda mazda mx-30 mazda mx30 teszt mx30 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az autó, amely nem elektromos akart lenni, de az lett – Mazda MX-30
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia