Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

  • 2022. július 16.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.


Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Nem gondolom, hogy azon érdemes az iX esetében elsősorban elgondolkozni, hogy tetszik-e vagy sem. Még talán azon sem, hogyha vegán bőrt tesznek egy 2,5 tonnás járműbe, amely 111,5kW-os akkumulátort cipel a hasa alatt, az környezetbarát-e vagy sem. Elvi vita, amelynek ezer és egy aspektusa lehet. De mondjuk azt, hogy elhiszem, hogy a CO semleges gyártás több, mint marketing üzenet, látva azt, hogy mennyire összetett módon és mekkora költséget áldozott a bajor cég ennek megvalósítása érdekében. Azt 100% biztosan leszögezhetjük, hogy hasonló teljesítményt, tehát 523 lóerőt és 765Nm brutálisan nagy nyomatékot, ha sikerülne is kipréselni egy benzines autóból, akkor az jóval több környezetkárosító anyagot bocsájtana ki és közben 20+ liter üzemanyagot égetne el. Tehát ha így vesszük, akkor tökéletesen illik rá a zöld rendszámtábla és a környezetbarát* jelző (legyen inkább kevésbé környezetkárosító).
De az iX írásom nem ennek taglalásáról fog szólni, mert ez az autó annyira más, annyira egyedi és oly mértékben fogott meg, hogy képtelen lennék negatív hangvételt megütni vele szemben. Ez a kocsi állat! És hogy miért az?

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Muszáj pár lépést visszamenni a történelemben, nagyjából 10 évet, hogy jobban kiderüljön, hogy mire is gondolok. Volt, illetve van ugyanis egy BMW i3, amely a tisztán elektromosan hajtott BMW modellek között az első volt. Meg kell, hogy valljam, akkoriban első látásra egyáltalán nem tetszett és nem tudtam hová tegyem ezt a járművet. Aztán pár évvel később jártam vele pár napot és gyökeresen változott meg a véleményem róla. A koncepció volt más, amit ennél az autónál megteremtett a BMW. A gazdaságosság és a környezettudatosság jegyében született és úgy lett kialakítva már kezdettől fogva, hogy ebben csak elektromos motor fog működni. Természetesen annak „hátrányával”, már ami a töltési macerát, hatótávot, közlekedési filozófia váltást illeti és annak előnyeivel. A kevesebb alkatrész miatt ugyanis sokkal több teret enged az utasnak. Az i3 egyedisége a berendezés különleges kialakítása, imádtam benne, hogy az volt az érzésem, hogy egy IKEA bútorokkal berendezett minimalista térben ülök, kizárva a megszokottat.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Az iX valahol ennek az evolúciónak a következő stációja. A különleges térérzet, az eltelt 10 év technikai fejlődésének minden egyes vívmányát elénk sorakoztatja. Nem csak azzal több, mint egy átlagos autó, hogy 4,6mp alatt gyorsul 100-ra és megkockáztatom, hogy 200-ra sem sokkal több, mint a duplája alatt, hanem attól, ahogyan a koncepciót megfogták. Ez nem egy sportautó – hiszen a gyorsulási érték alapján akár ez is lehetne – de még csak nem is egy „megszokott” luxus SUV belső tere – hiszen a méretei alapján ennek kellene lennie. Ez egy nappali. Olyan, mint az i3 esetében, csak annyi különbséggel, hogy a tulajdonos túllépett a svéd bútorgyártó által kínált minőségi, dizájnbeli lehetőségein. Egy másik szintre, ahol a luxust nem a svéd városok neve által fémjelzett tárgyak jelképezik. Nem a tömegek szintje, hanem annál két-három, vagy mit tudom én hány szinttel több. Durván luxus. Nem is autós ülésekként kell tekinteni az ülőfelületekre, hanem inkább fotelként. A hátsó ülésen „nyomorgók” pedig ugyanazt, vagy ha lehet még nagyobb kényelmet kapnak. Még az ajtó felé az ív is ki van vastagon párnázva, ha esetlég félre csúszva szeretne ott valaki utazni.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Ha pedig ülések, akkor még egy-két csodálatos csicsamicsát meg kell, hogy ezen a ponton említsek. Az ülések mozgatását ugyanis elől kristályokkal lehet állítani. Ugyancsak kristályokat találunk a középkonzolon is, hiszen a start/stop gomb és az infotainement kezelője is ebből az anyagból készült. Egészen megosztó pontja ez az autónak, legalább annyi emberrel találkoztam, akinek tetszett, mint ahánynak nem. Megosztó, de el kell fogadni, hogy egy elegáns nappali része lehet a kristálycsillár, amely giccsesége miatt vagy bejön valakinek, vagy nem. De vitathatatlanul a gazdagság egyik szimbóluma.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

A pár centi híján 5 méter hosszú és közel 2 méter széles autó önmagában nem számítana kicsinek és elvárható lenne, hogy a belső tér ebben a méretkategóriában ne legyen kompromisszummal teli. A 3 méteres tengelytáv és az imént említett elektromos hajtás adta lehetőség miatt viszont minimum akkora belteret kapunk, mint egy kategóriával feljebb (BMW X7). Tehát egy X5 hosszú és nagyjából X6 magas SUV az iX, miközben a belső tere ezeknél eggyel nagyobb.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Amit feltétlenül érdemes kiemelni olyan különlegességek mellett, mint a tetőablak üvegének gombnyomásra homályosodása, az az iX hangja, illetve csendje. Valójában mind a kettő igaz rá. A csendesség, ahogyan az iX suhan, az megdöbbentő. Természetes, hogy az elektromos autók motorhangja olyan minimális, hogy nem szűrődik be semmi az utastérbe, így ebben nagy csoda nem lenne. De a BMW a Rolls-Royce -ban használt technológiákat használva a gördülési zajt is minimálisra csökkentette az autóban. Ezt úgy érték el, hogy különleges hab található a kerekek belsejében, amelyek csökkentik ezen a ponton is a hang kibocsájtását. Természetesen a szélzaj is minimális a tökéletes összeszerelési minőségnek köszönhetően. Így lett a BMW iX a legcsendesebb BMW modell.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

A hang, azaz a zene pedig abból a tömérdek hangfalból érkezik, amelyet a belső térben elhelyeztek. Így lesz a drága nappali egyúttal egy koncertterem is. A 4D hangzást biztosító Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System összesen 30 hangfallal és 1615 watt teljesítménnyel szolgáltatja a zenei élményt az autóban. Kérem ezen tessék megdöbbenni. Ilyet ugyanis átlag halandó biztosan csak akkor tapasztal, ha nagykoncertre megy egy erre a célra kialakított terembe. Örökké emlékezni fogok rá, hogy mit tapasztaltam ezen a téren ebben az autóban. Nincsenek szavak, hogy milyen lenyűgöző, kristálytiszta és tökéletes.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

A legújabb infotainement rendszerrel már több modellnél is találkozhattunk, ami itt még inkább különlegessé teszi, az az ívelt hatalmas egybefüggő műszerfal, amelynek a középkonzol fölötti része természetesen érintőképernyős felület. A hatszögletű, meglehetősen egyedire sikerült, ámde roppant kényelmes kormány mögött természetesen nincs érintőképernyő. Viszont van egy hatalmas head-up display, amely a navigációt a kiterjesztett valóság elemeivel egyesíti. Miközben a szélvédőre hatalmas mozgó nyilakat vetít, hogy merre kanyarodjunk, az első kamera képét a középső monitorra vetíti, ahol szintén jelzi, hogy milyen navigációs utasítások vannak. Szintén egy pont, ahol érezzük, hogy mire képes a technológia 2022-ben. 

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Természetesen beszélni kell a töltésről, hatótávolságról is, hiszen ebben sincs szégyellni valója a BMW iX-nek. Az akkumulátor nettó kapacitása 105kW. A tesztelés során 23-24kW-os átlaggal közlekedtünk, amelyben volt nem elektromos szemléletű, gyorsabb autópályás tempó is (bocsánat, de képtelenség megállni, hogy ezzel a némán suhanó monstrummal ne menjen az ember gyorsan). 100-as tempónál egyébként 22kW-os fogyasztást mértünk. Városban pedig könnyedén lehet 17kW-os fogyasztással számolni. Így a gyakorlatban 450 km körüli hatótávot mértünk, amely a sebesség és gyorsulás iránti lelkesedés csökkenésével biztosan hozható 500 fölöttire. Akár 200W teljesítményt is fel tud venni erre alkalmas gyorstöltő segítségével, így hosszabb utazás során 20-30 perces megállóval gond nélkül lehet vele rengeteget is utazni. Ebben támogat minket az is, hogy a csomagtere is kompromisszum menetes, hiszen alaphelyzetben 500 literes.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

Rengeteg érdekesség, különlegesség kimaradt a BMW iX xDrive50 bemutatásából. De ez több szempontból sem véletlen. Remélem, hogy más felszereltséggel, vagy akár az erősebb vagy gyengébb motorizáltságú modell bemutatásakor lesz még rá alkalom, hogy elmondjak pár fontos információt. Egy viszont biztos, az iX egy megvalósult koncepcióautó, nagyjából 47 millió forintos vételárért. Egy jármű, amely nemcsak a ma autózását mutatja be annak fantasztikus technikai lehetőségeivel, hanem előre vetít egy jövőképet, ahogyan a BMW látja a luxus elektromos autózást. Ez a jövőkép pedig olyan, amit benzinmotor szerelmességem ellenére el tudok én is képzelni.

Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50 - Autó & Motor - MOBILITY - bmw, BMW iX 50 teszt, BMW iX teszt, BMW iX xDrive50 teszt, ix 50 bmw, ix bmw,

  • bmw BMW iX 50 teszt BMW iX teszt BMW iX xDrive50 teszt ix 50 bmw ix bmw

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Brutális – BMW iX M60 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Brutális – BMW iX M60
    • Autó & Motor
    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor
    • Autó & Motor
    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor
    Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz
    • Stylelife
    A férfi is ugyanúgy küzd - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi is ugyanúgy küzd
    • Keresd a nőt!
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret
    • Keresd a nőt!
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?
    Előítélek a zárkózott emberekről
    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l
    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!
    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Kapcsolódó cikkek

    Brutális – BMW iX M60

    Brutális – BMW iX M60

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Az ország legnagyobb BMW M-es kereskedését alakította ki a Wallis Motor

    Benne van a mágnes – Kipróbáltuk a csodás BMW 430i-t

    Benne van a mágnes – Kipróbáltuk a csodás BMW 430i-t

    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész

    Utazás egy kapszulában – BMW i3 teszt VI. rész

    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

    Továbbra is BMW - BMW 120d xDrive M Sport

    További cikkek

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Legolvasottabb írások

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    A férfi is ugyanúgy küzd

    A férfi is ugyanúgy küzd

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia