Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő -...

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain

  • 2024. július 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Vannak tökéletes gondolatok, amelyek valamilyen oknál fogva nem terjedtek el eddig. Sok minden közbeszólhat, de talán a legfontosabb az időzítés. A Mercedes E300de több szempontból is kakukktojás miközben ritkán találkozhatunk ennyire jó koncepcióval, ráadásul mindez egy olyan köntösbe lett csomagolva, amely közel áll a tökéleteshez. Nagyon szeretném hinni, hogy a kérdés csupán az, hogy mikor fog elterjedni és nem egy izgalmas vadhajtása lesz az autóevolúciónak.


Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Több dolog is megindított az E osztály kombi változatának tesztelése közben. Persze egyértelmű, hogy a vezetési élmény, a forma és az a tökéletes precizitás, ahogyan az egész autó össze van rakva. Az All-Terrain kivitel egészen biztos, hogy a céges autók világának királya és persze sokkal-sokkal több annál, hiszen egyértelmű, hogy az eladások nem csak ebbe az értékesítési irányba fognak történni, hiszen ahhoz túl kevés az a cég, aki ilyen értékű autót tud és akar venni a vezetőjének.
De mielőtt magáról a modellről leírnám a gondolataimat, rendhagyó módon kezdjük a meghajtással.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Nem az egyetlen Mercedes-Benz modell az E300de, amely plug-in hybrid meghajtással rendelkezik és mindezek mellett dízel is. Találunk ilyen kivitelt többek között a C, GLC, GLE palettán is. Régóta foglalkoztat engem ez a megoldás, de sajnálatos módon még nem jutott el hozzánk ilyen motorral ezidáig. Éppen ezért a mai cikk ennek a témának a hiánypótlásául is szolgál.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

A környezetvédelem és a tudatos autózás egyik legfontosabb mérföldköve, hogy ki tudjuk jelenteni, hogy olyan autót választunk, amelyik az autózási szokásainknak a leginkább megfelel. Ez nem annak a kérdése, hogy képes-e például egy elektromos autó eljutni Budapestről a Balatonra, hiszen nyilvánvalóan igen. A KRESZ szabályok maximális kihasználásával is alkalmas rá és még a legtöbbje manapság vissza is tud érni. A kérdés, hogy környezettudatosak vagyunk-e, ha 1 tonna akkumulátort 130-as tempóval megjáratunk és közben elfogyasztunk 16-18kW elektromos áramot minden 100 kilométer alatt. Az én véleményem, hogy nem vagyunk azok és persze, ha 90-nel megyünk akkor ez a fogyasztási érték jobb lesz és azonnal zöldek leszünk, de aki ezzel a tempóval halad az M7-en főleg, ha megteheti, hogy gyorsabban menjen, arra nekem másik jelzőm van, amit nem akarok leírni. De nem is ez a lényeg. A fontos az, hogy a tudatos ember ismeri magát, számol azzal, hogy hol és mennyit fog közlekedni és ez alapján választ gépkocsit. Tehát az elektromos autós jellemzően a városban, elővárosban közlekedik. Aki pedig nagy távolságokat tesz meg és a megtett kilométereinek a zöme autópálya az bizony dízelt vesz. Igen ám, de amennyire jó állandó nagyobb sebesség mellett a dízel, annyira rossz ez a meghajtás a városban. Egyrészt ott többet fogyaszt, másrészt a mikrokörnyezet karbon terhelésének sem a legideálisabb motorja. Erre született a megoldás a Mercedesnél, hogy egybe gyúrta a kettőt. Meglátásom szerint ezen összegyúrás a lehető legjobb gondolat, hiszen mind a két motor egy-egy terepen a legjobb. A PHEV pedig képes arra, hogy a vezető döntése alapján hol egyik, hol másik motorral mozgassa a járművet. Természetesen mehet együtt is, nem csak külön-külön és az is igaz, hogy nem kell feltétlenül ennyire sarkosan elválasztani a terepeket. Az All-Terrain például remekül megy aszfalton kívül is elektromosan, vagy éppen autópályán. Ráadásul nem is keveset, hiszen jókora akkumulátora segítségével 90-100 km körüli hatótávot tud megtenni tisztán elektromosan.  A tesztidőszak alatt pedig 3,2 literes dízel átlagfogyasztást produkált a tesztautónk. A csak dízelmotorral történő haladáskor sem fogyaszt többet 5 liternél. Számomra már csak ez a két adat meggyőz arról, hogy ez a meghajtás igenis a legideálisabb, annak aki nagyon sokat utazik.  Az oka pedig, hogy nem terjed el nagyobb mértékben pedig kizárólag az a negatív marketing, amely az utóbbi években a dízelmotorokat bombázza.
Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

A dízel/elektromos meghajtás 313 lóereje és 700Nm-es nyomatéka minden szempontból meggyőző adat és ezt sokat nem is kell magyarázni, hiszen ezzel az erővel a közel 2,4 tonnás karosszériát játszi könnyedséggel, mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról százra. A kapcsolódó elektromos motor egyébként 129 lóerős és tisztán villany hajtással is tökéletesen mozgatja az 5 cm híján 5 méteres karosszériát. Városi közlekedésre természetesen tökéletesen ideális az elektromos hajtás, de a teszt során azt is tapasztaltuk, hogy ha akarjuk, még autópálya tempónál sem kapcsol be a dízelmotor, hogy támogassa a dízelt.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Az áramot egy 25,4kWh-s akkumulátorból veszi fel. Ez a méret elegendő ahhoz, hogy az átlagos napi 80-100 kilométert üzemanyagvfogyasztás nélkül meg tudjuk tenni. Mivel az akkumulátor mérete kellőképpen nagy, ezért az otthoni töltésen kívül már releváns információ, hogy milyen sebességgel tölthető máshol is. Váltóáramról maximum 11kW-tel, egyenáramról 50kW-ot tud felvenni.
Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Csak emlékeztetőként írom, hogy az első generációs, tisztán elektromos Nissan Leaf akkumulátor kapacitása 24kWh volt. Mára odáig jutottunk, hogy egy PHEV autó akkumulátor packja nagyobb ennél.

Magát a Mercedes E osztályt részletesen bemutattam a korábbi tesztünkben (az erről készült írás itt olvasható), így ezúttal a különbségeket és néhány tényleg fontos funkciót szeretnék bemutatni.
Számomra az All-Terrrain változat egyik fantasztikus előnye, hogy nem SUV, mint ami mostanában a „divatos” autók többsége, hanem egy kombi. Ráadásul némiképpen emelt hasmagassággal. A karosszérián körbe fényezetlen műanyag elemeket találunk, amely azt sugallja, hogy terepes közlekedésre is alkalmas. Nem állítom azt, hogy a tulajdonosainak ezzel ajánlott off-road partykra járni, de annyi bizonyos, hogy nem szükséges más autóra váltani, ha földúton, akár rossz terepviszonyok között megközelíthető birtokra akarunk kimenni vele. A két fő versenytárshoz képest – Audi A6 AllRoad és a Volvo V90 Cross Country – valamivel alacsonyabb, 17,7 cm-ig emelhető a légrugók bevonásával a hasmagasság. Nehéz eldönteni, hogy mennyire volt jó vagy éppen kellemtelen, hogy nem eléggé magas az AllTerrain padlószintje, de én úgy gondolom, hogy a használati gyakoriság és a funkció szempontjából tökéletes így is. Ha mégis nagyobb arányú a terepes közlekedés, tényleg igazán rossz terepviszonyok közé akarjuk vinni az autót, akkor a Volvo XC90 Cross Country a plusz 3 centiméterjével ideálisabb lehet.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Kis hátránya, hogy a kombisága ellenére a normál T-Modellhez képest kisebb a csomagtere, 450 liter alaphelyzetben, hiszen az akkumulátorcsomag a csomagtartó padlószintje alá került. Nyilván így sem kicsi, de jó 100-150 litert kell beáldozni az elektromos hajtásért cserébe. Meggyőződésem, hogy simán megéri. Talán nagyobb áldozat az ára, hiszen az All-Terrain változat 33,3 milliós listaárról indul, amely könnyedén 40 millióig eljut, ha jobban felszerelt változatot szeretnénk.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Az autó belső tere ugyanúgy szinte hibátlan, mint a PHEV dízel koncepció. Tökéletes belső tér, hibátlanul működő infotainement rendszer, amely továbbra is a legjobbak között (talán a legjobb) tartja a Mercedest a versenytársakkal szemben. Ebben a változatban külön off-road pont is található, hogy ne felejtsük el, hogy ez a modell mire is képes még. Gyors, gyönyörű és logikus menűrendszere van a Mercedesnek és messze a legtökéletesebb hangvezérlése. A középső 14,4”-es kijelző, amely a tesztautónkban is volt a belépő szint, hiszen a teljes szélvédő alatt végigfutó három képernyős hyperscreen rendszer is kérhető az E osztály kombijába.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Az ülések, a beállítási lehetőségek a teljes hangulat és felhasznált anyagok összesége, tökéletes hangulatot és minőségérzést teremt az autó belsejében. A térérzet, fej és lábtér hátul is kényelmes utazást biztosít.
Ha muszáj lenne kötözködni, akkor egyedül azt tudom kiemelni, hogy túl van digitalizálva a belső tér. Nem igazán találunk fizikális gombokat, csupán érintésérzékeny felületeket. A legzavaróbb talán a kormányon lévő kialakítás. Én jobban szerettem a korábbi csavarható, tekerős megoldásokat, mint a tipi-tapit.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

Összeségében az egyik legjobb autónak találom a Mercedes-Benz E 300de All-Terrain kivitelét. Számomra minden szempontból az álomautó/álom céges autó kategória. Hihetetlen kényelmes, nagyon magas presztízzsel rendelkezik, multifunkcionális a használhatósága és nem csak zöldnek akar látszani, hanem valóban az tud lenni azok számára, akik sokat közlekednek autópályán is.

Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor - MOBILITY -

  • 2024 mercedes e All terrain teszt 2024 mercedes-benz e300de All-terrain teszt e300 mercedes 2024 e300de e300de kombi e300de mercedes e300de mercedes teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az egyetlen Mercedes, amelyik piszkosan is menő - Mercedes-Benz E300de 4Matic All-Terrain
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia