Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+

Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+

  • 2024. június 15.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Tavaly év végén minimális modellfrissítésen esett át a Mercedes legkisebb elektromosa az EQA. A modell, amelyről röviden azt is lehet mondani, hogy a GLA osztály elektromos változata, még mindig divatos formával és hosszabb hatótávval csábítja magához a prémium minőséget kedvelőket.


Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

A Mercedes EQA, de mondhatnám azt is, hogy az A osztály alapjaira épülő típusok valahogyan mindig más érzést adnak, mint a többi, nagyobb Mercedesek. Hogy miért, arra kicsit nehéz teljesen precíz választ adni, mert ezek tisztán érzések. Lehetséges, hogy azért, mert a Mercedes a fejemben legalább a C osztálynál kezdődik. A kisebb méret miatt nehezebb összekapcsolni a Mercedes által képviselt fényűző, magas presztízsű autókkal. Itt ezen a ponton nem a minőségre gondolok, hiszen a szóban forgó EQA is kiváló, jó minőségű anyagokból megalkotott beltérrel, és a Mercedesre jellemző külső karakterrel rendelkező autó. Egyszerűen csak arról van szó, hogy az EQA, és az az árcédulából is kiderül, sokkal elérhetőbb szélesebb rétegek számára.

Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

Nem véletlen, hogy pár éve született egy bejelentés, hogy az A, illetve B osztálynak nem lesz utódja. Ez a kemény és határozott döntés valószínűleg hosszútávú, presztízsokokból született és semmiképpen nem anyagi megfontolás miatt, hiszen az eladási darabszámok biztosan az mondatnák, hogy érdemes ebben a méretosztályban is jelen lenni. Marad viszont a GLA, amely az A osztály SUV változata és természetesen maradni fog az EQA, amely a teljesen elektromos meghajtású változat. És egyébként a CLA osztályt is tovább fogják gyártani, amely a coupé vonalvezetésű kivitel. Ezek a modellek már drágábbak, különlegesebbek és ezáltal jobban megkülönböztetnek.
Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

De ahogyan az A osztálynál, úgy a most nálunk járt EQA-ról is elmondható, hogy közérthetőbb és elérhetőbb modell. Abban a bizonyos klubban, ahová a Mercedes tulajdonosoknak van csak bejárása – és itt nem a sznobizmusról, hanem az igényességről, a társadalmi ranglétrán elfoglalt helyről beszélek – ez lesz majd egyszer a belépő szint, mert legalább elektromos és mert SUV.
Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

Racionális? Igen, talán ez a legkifejezőbb szó az EQA-ra. Az EQA ugyanis az, sőt sokkal-sokkal racionálisabb, mint sok tömegmárka egyes elektromos modellje.
Nem szeretnék nemi szerepekről beszélni feltétlenül, hiszen bárki számára ideális típus lehet, de nekem egy magas (vagy az átlagnál magasabb) státuszú gyerekes anyuka napi használatú autója volt az EQA 250+ érzésre. Kényelmes, praktikus, sőt a Mercedes me Charge kártya miatt még praktikusabb és kényelmesebb modell, amelyre még az családi cégén keresztül a 4 millió forintos állami támogatást is igénybe lehet venni. Mi lehet ennél jobb?
Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

A modellfrissítésen átesett EQA-t alig lehet megkülönböztetni az elődjétől. A hűtőmaszk helyén lévő műanyag betét talán a legfeltűnőbb változás rajta, hiszen ezt az elemet mostantól apró csillagok borítják. De persze módosították a lökhárítókat is, ahogyan egy ráncfelvarrás esetén az már lenni szokott. A belső tér esetében sem tudok jelentős különbségről beszámolni. Amit biztosan észre fogunk venni, hogy az újratervezett és az előd modellhez képest sokkal látványosabb kormánykereket kapott. A telefonunkat vezeték nélkül is csatlakoztatni tudjuk, amely talán akkor a legjobb, ha a rajta lévő funkciók kitükrözhetőek a központi, 10,25”-es infotainement kijelzőre. A tesztmodell egy szinte teljesen alapfelszereltséget tartalmazó változat volt, ahol ez a kiegészítés hiányzott. Szerintem kár volt kispórolni, mert ugyan az MBUX rendszer, gyári navigációja sem rossz, de sok egyéb mellett én jobban szeretem ezt a funkciót a telefonomról használni. Talán azért jó ezeket megtapasztalni, mert figyelmeztetni lehet rá mindenkit, hogy például ez egy extra, amit meg kell külön rendelni. Ugyanúgy, mint a kulcs nélküli ajtónyitás, ami szintén kényelmetlen, ha nincsen, hiába indul kulcs nélkül az autó az alapfelszeretség részeként.

Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

Hogy miért írtam, hogy elsősorban anyukák számára tartom ideálisnak ezt az autót, és miért írtam azt is, hogy ettől függetlenül mindenkinek ideális választás lehet?
Az EQA mérete okán elsősorban városi használatra alkalmas. 4463mm, tehát abszolút a kompakt kategóriába illik. Könnyű vele szűk utcákon, parkolóházakban manőverezni. Ugyan a csomagtere alaphelyzetben csak 340 literes, de az osztottan lehajtott hátsó üléssel akár 1320 literig bővíthető. Számos pakolóhely, praktikus elrendezés jellemzi. A futóműve se nem túl kemény, se nem puha. Jó vele a budapesti utakon közlekedni vele. Az elektromos autó véleményem szerint ezeket a tulajdonságokat kell, hogy képviselje, hiszen hosszútávú utazásra kevésbé alkalmas, mint városban.

Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

A végére hagytam a legfontosabb szempontokat, amelyek az elektromos hajtásra vonatkoznak. A 192 lóerős villanymotor ugyan nem egy versenygép, de a 385Nm nyomatékával nagyon dinamikusan viszi a közel két tonnás karosszériát. A gyorsulási adat 0-ról 100-ra kevésbé kifejező, hiszen 8,6 másodperc ez az érték, de például 50-ig brutálisan jól gyorsul. A magyarországi szabályok miatt ritkán fogunk beleütközni abba a problémába, hogy a végsebessége csak 160km/h, de ha valakinek ez számít, akkor ez fontos szempont lehet a döntésben.

Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

Ami rendkívül szimpatikus volt, az az EQA fogyasztása, hiszen a tesztidőszak alatt 12-13kWh/100km fogyasztási adatokat mértünk, sőt autópályán sem ment a fogyasztás 16kWh/100km fölé. A 70kW-os  akku csomaggal, így biztonsággal megtehető 500 km. Ha pedig töltenünk kell, akkor a Mercedes me Charge kártya segítségével hihetetlen egyszerűen megtehetjük. Elegendő csak a széles, a szolgáltatáshoz tartozó hálózatnál a kártyát a megfelelő helyre érinteni, és máris indul a töltés. Szóval nem szükséges bármiféle applikációval bajlódnunk. Ráadásul ezt a mostani Mercedes által kínált akció keretében ingyen tehetjük az első évben.
Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

A Mercedes az EQA-t 23 millió forintos listaáron kínálja, amely az említett állami támogatással 20 millió alá viszi az árcédulát. Ez pedig egy alapvetően nem rossz ár, nem beszélve arról, hogy az EQA a prémium szegmenshez tartozik.  

Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor - MOBILITY - eqa 250 teszt, eqa teszt, Mercedes EQA, Mercedes EQA 250+ teszt, Mercedes-Benz EQA 250+ teszt,

  • eqa 250 teszt eqa teszt Mercedes EQA Mercedes EQA 250 teszt Mercedes-Benz EQA 250 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+ - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az elektromos belépő – Mercedes-Benz EQA 250+
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Véletlenszerű találkozások nincsenek - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Véletlenszerű találkozások nincsenek
    • Keresd a nőt!
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni
    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál
    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Véletlenszerű találkozások nincsenek

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Hogyan szeretnek az egyes csillagjegyek?

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Férfiszempont: Egy ideig van az, hogy vágyakoztok

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Amikor végre lezárul benned egy fejezet és tovább tudsz lépni

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Férfiszempont: A jó szerelem inspirál

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Néha jobb egy kicsit hátralépni és magadra fókuszálni ahhoz, hogy társra találj

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia