Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S

  • 2024. október 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Telnek az évek, és sorra jönnek ki az újabb Mini generációk. Jelenleg a negyediknél tartunk, és ha az elektromosítás így folytatódik, lehet, hogy benzines Mini már másik karosszériával nem is lesz többé. Legalábbis a BMW jelenlegi elképzelése szerint 2030-ra teljesen elektromossá válik a márka, így ez nagyon is benne van a pakliban. Ebből már sejthető, hogy a mostani tesztünk alanya egy benzines Mini, abból is az erősebb kivitel.


Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

A Mini teszteknél gyakran arról írok, hogy ez a márka valahogy boldogságot hoz nekem. A Countryman talán kevésbé, hiszen az a változat, annak ellenére, hogy manapság a legdivatosabb, SUV-kivitel, már csak nyomokban tartalmazza a Mini géneket, ami nekem kevés ehhez az érzéshez. A hagyományos Mini viszont mindig hozza ezt az életérzést, így amikor közeledett az időpont, körbekérdeztem a baráti körömben, hogy ők is hasonlóan gondolkodnak-e a Miniről. A válasz meglepő volt, mert nem mindenki értett velem egyet, sőt sokan nem is értették, miről beszélek. Ez elgondolkodtatott, és végül rájöttem a válaszra.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

A Mini a vezetés élményéről szól. A rövid karosszéria, a direkt kormányzás, a belső tér egyedi hangulata, és nem utolsósorban a go-kart szerű vezetési élmény azok számára jelent boldogságot, akik többet látnak a vezetésben, többet várnak egy autótól, mint hogy elvigye őket egyik pontból a másikba. Akiknek a lelkében robbanó motor van, és akiknek az ereiben némi benzin is csordogál. Azok az ismerőseim, akik nem így gondolkodnak, számára a Mini nem jelent semmit – csak egy relatív kicsi, szűkös, kompromisszumokkal teli, túlárazott négykerekűt. Ezek az ismerőseim általában Toyotával járnak, és a döntéseikben kiemelt szerepet játszik, hogy a szervizköltség igazán gazdaságos legyen. De szerencsére a világ színes, és nem mindenki így éli meg a közlekedést. Az utóbbi kör számára pedig a Mini mindig különlegesség marad. De mit tud a negyedik generáció?

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

A „Miniség” megtartása mindig a legnagyobb kihívás egy új modell széria bevezetése során. A Mini egyértelműen egy evolúciós modell, ahol az egyes generációknál megmaradnak azok az alapvető értékek, amelyek miatt szeretjük a márkát. A formai jegyek ott vannak a modell minden szegletében, és nemcsak a külsőségekben, hanem a karosszéria alatt is érezzük a Mini géneket.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

A Mini, akárcsak az előző generáció esetében, most is kapható 3 és 5 ajtós változatban. Az előbbi a klasszikus, az utóbbi a valamivel praktikusabb. Az ajtók számának növekedésével az autó hossza átlépi a 4 métert. A nálunk járt 3 ajtós, azaz az igazi ikonikus kivitel 3876 mm hosszú, amely alig több mint 1 centivel hosszabb elődjénél. Ugyanez igaz a magasságra is, hiszen csak minimálisan növekedett ebben az irányban is (1432 mm). Ez örömteli, hiszen mutatja, hogy nem a befoglaló méretekkel, hanem kizárólag a formával játszottak a mérnökök. Megmaradt a hatalmas kerékjárati ív, a minimalista kialakítás, a 8 szögletű, ívelt hűtőrács, a kerek lámpák, és a nyíl egyenes tetősík is. A hátsó LED lámpák ugyanúgy az Union Jacket, azaz a brit zászlót idézik, bár a fényjáték most egy picit változott.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

A külsőségek ellenére az új Mini összetéveszthetetlen, modernebb, talán még letisztultabb a dizájn.
A belső tér ezzel szemben jelentősen megváltozott. Természetesen van egy jellegzetes részlet, ami miatt továbbra is összetéveszthetetlen és egyedi a Mini. Ez a kerek formájú OLED kijelző, valamint a head-up display, amely a plasztik lapra kerül kivetítésre a korány előtt, a nagyon éles szélvédő síkja miatt. Az infotainment rendszer teljesen egyedi, nemcsak a hatalmas, frizbi méretű képernyő miatt, hanem a menürendszer és a grafikai elemek is megkülönböztetik a Minit bármelyik másik típustól. Hiába a BMW tulajdonlás, nem alázták meg a márkát azzal, hogy azonos szoftvert tegyenek az angol gyökerekkel rendelkező járműbe. Minden kezelési elem egyedi, mégsem mondható bonyolultabbnak. Egyszerűen használható, átlátható, és a szoftver sebessége gyors. Sajnos a képernyő alatti részt visszalépésnek érzem a korábbi Minikhez képest. Imádtam a krómozott, repülőgép-kezelőre emlékeztető kapcsolókat, ami nagyon egyedi és feltűnő része volt az elődöknek. Lehet, hogy már nem divat a króm, de a mostani fekete/szürke műanyag kapcsolók, függetlenül a formai hasonlóságtól, minőségileg visszalépést jelentenek. Aranyos persze a kis kulcs alakú középső kapcsoló, amelyet ha elforgatunk, elindul az autó, és ötletes a fokozatkapcsoló is, amely tőle balra helyezkedik el, de a fogása, megjelenése nem hozza ugyanazt a hatást, mint korábban. Továbbá hiányolom a fizikai gombokkal vagy tekerőkkel megoldott hőmérséklet-szabályozást, mivel ez utóbbit csak a menüből, a képernyőn keresztül lehet állítani.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

Megmaradt az abnormálisan vastag kormány, amely különösen vastagnak tűnik, ha átülünk a Mini után egy másik márka volánja mögé.
Az anyaghasználat általában rendben van az gépkocsiban. A műszerfal igényesen kárpitozott, kellemes tapintású anyagokat találunk mindenhol a térdvonaltól felfelé. A helykínálat viszont kompromisszumos a Miniben. Elöl elegendő a tér, de ha a két első ülésen magasabb felnőttek utaznak, akkor szűkösnek érezhetik. Hátra viszont ezek az emberek valószínűleg nem férnének be. A hátsó ülések esetében inkább kisebb gyerekekre gondoltak a tervezők.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

A csomagtér sem túl tágas. Alaphelyzetben 211 literes, bár egy elválasztó lap segítségével több rekeszre osztható. Lehajtott ülésekkel 725 literig bővíthető a kapacitás.
Végül pedig a legizgalmasabb rész, a meghajtás. Érdekes és nem véletlen, hogy a legnagyobb gyorsulásra képes változatnál meghagyták a benzines motort a dobogó legfelső fokán. A nálunk járt, 2 literes, négyhengeres, 204 lóerős, 300 Nm nyomatékkal rendelkező változat 6,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Ez egy tizedmásodperccel jobb, mint a legerősebb elektromos verzió. A fogyasztási adatok viszont nem túl kedvezőek. A nálunk töltött idő alatt 8,8 literes átlagfogyasztást mértünk vegyes használat mellett. A városi fogyasztás különösen magas volt, hiszen itt könnyen elfogyaszt 10 litert, vagy akár annál is többet az autó. Városon kívül viszont jobb értékeket lehet elérni, 6-7 liter közötti átlaggal.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

Összességében az új Mini nem okozott csalódást. Továbbra is remek autó, kimondhatatlan mennyiségű kényelmi és biztonsági extrával, valamint egy párját ritkító módon megalkotott lengéscsillapítással. A meghajtási rendszer és a vezetési élmény úgy lett megtervezve, hogy bármelyik nap, bármerre is vezessen az utunk, öröm legyen vele közlekedni.

Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor - MOBILITY - mini cooper, Mini cooper S teszt 2024, Mini cooper teszt, mini teszt,

  • mini cooper Mini cooper S teszt 2024 Mini cooper teszt mini teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling
    • Autó & Motor
    Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az élmény továbbra sem Mini – Mini Cooper S
    • Autó & Motor
    Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition
    Több, mint egy autó – Mini Clubman Cooper S
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling

    MINI Aceman S JCW - Utcai Rallyfeeling

    Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition

    Élményekkel zsúfolva – Mini Cooper S 5 ajtós Resolute Edition

    Több, mint egy autó – Mini Clubman Cooper S

    Több, mint egy autó – Mini Clubman Cooper S

    Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós

    Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós

    Csak az élvezet végett – Mini JCW Cabrio 2021

    Csak az élvezet végett – Mini JCW Cabrio 2021

    Egy igazi klasszikus stílusos megújulása - kipróbáltuk az új MINI Cooper-t

    Egy igazi klasszikus stílusos megújulása - kipróbáltuk az új MINI Cooper-t

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia