Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

Stylelife
Stylenews - Bajorország miniszterelnöke, Dr. Markus Söder köszöntötte Leslie Mandokit a Red Rock stúdiójában

Bajorország miniszterelnöke, Dr. Markus Söder köszöntötte Leslie Mandokit a Red Rock stúdiójában

Stylenews
Autó & Motor - A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure

  • 2023. december 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A 2023-as év autója, mint arról korábban beszámoltunk, a Jeep Avenger. Biztosan nem illendő ezzel a kijelentéssel kezdeni egy Peugeot tesztet, de azt hiszem senki nem fog haragudni érte, hiszen az új, típusfrissítésen átesett Peugeot 2008 ugyanattól a szülőtől származik, méghozzá a Stellantis Csoporttól. Ezek után gondolom nem lepődik meg azon senki, hogy műszaki alapjaiban lényegében megegyezik a Jeeppel. Persze ezt, ha nem mondom, senki észre nem veszi, hiszen a francia és az amerikai stílust minimum egy óceán választja el egymástól.


Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

Alapvetően kedveltem az érdekes formával megáldott Jeep Avengert, amelyik sokkal inkább egy hagyományőrző club termékének tekinthető azzal a sok-sok ikonnal, amelyet az utastérben, illetve a karosszérián felsorakoztattak. Megérdemelt győzelemnek és üde színfoltnak tartom a mostani autópalettán. A Peugeot 2008 viszont egy másik kávéház és egészen biztos, hogy nem én vagyok az egyetlen, akinek az a hangulat, anyaghasználati minőség közelebb áll a szívéhez, amelyet a legújabb Peugeot-k megteremtenek. Lehetne bizonyítékokat hozni az eladási darabszámok alapján, hiszen ebben a kategóriában a 2008 komoly sikereket ért el már az első, de legfőképpen a második generációs modellel.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

Ez egyáltalán nem véletlen, hiszen az SUV formavilág rendkívüli népszerűségnek örvend és a 2008 egy ideális méret, elsősorban a városi használatra, amelyről ez a kategória igazán szól. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a funkcionálisan és minőségi anyaghasználatban is előrébb járó Peugeot még lényegesen olcsóbb is, mint a Jeep.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

Szintén érdemes még a teszt előtt kiemelni a Peugeot-nak az elektromos értékesítési stratégiáját, amelynek lényege, hogy nem fejlesztenek külön elektromos modelleket, hanem úgy alakítják ki a karosszériát, hogy az alkalmas legyen többféle motor, meghajtás befogadására. Így van ez a 2008 esetében is, hiszen az árlistában a most tesztelt elektromos meghajtáson kívül találunk benzines és dízelmotort is (egyébként az Avenger is kapható benzinmotorral is). Ez egy remek koncepció, hiszen a vásárlók tényleg az igényeiknek megfelelő meghajtást és felszereltséget tudnak kiválasztani.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

A 2008 modellfrissítés három fontosabb területet érintett. Az egyik természetesen a külső formavilág, ahol a tervezők a legfrissebb márkajegyekkel vértezték fel a modellpaletta legkisebb SUV-ját. A hűtőmaszk, közepén az új márkalogóval, valamint a LED fényszórók alatt immáron 3 sávos nappali fény, amely az oroszlán karmait szimbolizálja, összetéveszthetetlen, egyedi és markáns jegyei az új Peugeot autóknak. Az autó hátsó lámpatestei is újak lettek, szintén a három karom szimbolizálásának a jegyében lettek kialakítva. Az autó alsó peremén, sárvédőkön körbefutó fekete műanyag perem, vizuálisan is emeli az autó hasmagasságát. A terepjáró képességek egyébként nagyjából ebben ki is merülnek, hiszen összekerék hajtással nem rendelhető ez a modell.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

A belső térben az új i-Cockpit kialakítás – kis kormány, magasabbra helyezett műszerfal, 10” -es vezető felé forduló infotainement rendszer – teszik a vezetési élményt és a kezelést felejthetetlenné. Én kifejezetten imádom a Peugeot-kban elhelyezett, az átlagosnál kisebb kormányt, amely gokartossá teszi a vezetés hangulatát. A 2008-ban ez a méretkülönbség, révén csak egy 4,3 méteres autóról beszélünk, nem annyira feltűnő, mint egy nagyobb kocsiban, de így is érzékelhető.
Az infotainement rendszer magas minőségű grafikával, relatív egyszerű kezelhetőséggel rendelkezik. Szintén előnye, hogy megfelelően gyors is, továbbá az, hogy nincsen túldigitalizálva. A legfontosabb funkciókat manuálisan is be tudjuk állítani, nem kell hozzá a képernyőn menü pontokban lépdelni.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

Az utastér, illetve elsősorban a műszerfal, a vezető környezete, kimondottan jó minőségű anyagokkal van kialakítva. Szépek a kontrasztok, változatos anyaghasználat. Határozottan modern, presztízs autók színvonalával megegyező. Kényelmesek az ülések, továbbá ki kell emelni, hogy az autó mérete ellenére, a hátsó lábtér is elégséges. Hiba viszont, hogy itt hátul már nem az a magas minőségű anyagminőség tapasztalható, továbbá a hátsó utasok külön légbeömlőt sem kaptak.
A Jeep-hez képest a Peugeot 22 centiméterrel hosszabb. Ez a különbség nem a tengelytávolságból fakad, hiszen az egyforma mind a két autó esetében. A túlnyúlások viszont nagyobbak a francia márkánál. Ebből következik, hogy a csomagtere a 2008-nak nagyobb. 430 literes, amely lehajtott hátsó üléssel 1,5 köbméterig bővíthető.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

A modellfrissítés során, ez a harmadik különbség az elődmodellhez képest, új, modernebb elektromos meghajtást kapott a Peugeot. Ez gyakorlatilag megegyezik az Avengernél bemutatott meghajtással (a Jeep-ről szóló írás itt olvasható). Erről azt kell tudni, hogy egy bruttó 54 Kw-os (51 nettó) akkumulátorhoz kapcsolódik egy 156 lóerős villanymotor. A maximális nyomatéka 270nm. Ettől a teljesítménytől a Peugeot nem válik sportkocsivá, sokkal inkább egy kellemes, jól funkcionáló városi autót kapunk általa. A fogyasztásával nem voltam megelégedve, hiszen a WLTP szerinti adatot, amely 406 kilométer hatótáv közel sem hozta. Már az Avenger teszt esetében is, amelyet ősszel volt szerencsém készíteni, panaszkodtam a hatótávolsággal kapcsolatban. Az akkori tapasztalat szerint 250-300 kilométeres hatótávolság volt a realitás. A hideg idő miatt a mostani teszt esetében már inkább 230-250 közé teszem ezt a távolságot. Természetesen ez az adat nagyban függ attól, hogy milyen terepen használjuk az autót. Tisztán városi körülmények között, visszafogott vezetési stílusban így télen is hozható a ~13kW-os fogyasztás, tehát a 350-380km-es hatótáv. De azért hozzá kell, hogy tegyem, hogy a gyakorlatban senki nem fogyasztja nullára az aksit (20% alá nem is ajánlott), tehát még ezen körülmények között sem számolhatunk 300-nál több futásra. Én ezt egy picit kevésnek érzem. Számomra akkor jelent stresszmentes vezetést egy villanyautó, ha minden körülmények között tudja a 350-400km távolságot, nem csak laboratóriumi körülmények között.

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

Összeségében a Peugeot e-2008 egy kiváló autó. Szép is, jó is vele utazni, hiszen a vezetési élménye tényleg remek. Inkább puha futóműve ideálissá teszi a városi közlekedésre, a kényelmes utazásra. Abban nem vagyok biztos, hogy a villanyos változatot választanám, mert sokkal több vele a macera, mint egy sima benzinessel, nem beszélve arról, hogy lényegesen többe is kerül. A tesztel modell listaára magánvásárlók esetében 15,4 millió forint. Ugyanez benzinmotorral 10 millió. A különbség behozhatatlan, még akkor is, ha valakinek napelem miatt „ingyen van” az áram. Ha viszont piaci árakat nézünk, akkor 250 Ft/kW-tal számolva nagyjából 4000 Ft-tal számolhatunk 100 kilométer megtételét. Ez körülbelül azonos, mint egy benzines 2008 esetében. Szóval az ingyen parkolás és az alacsonyabb szervizköltség nem fogja fedezni a különbséget. És a matek még akkor sem lesz más, ha a használtpiaci, vélhetően magasabb árral számolunk eladáskor. Marad tehát a zöld tudatba vetett hit, ami pedig nem biztos, hogy megér mindenkinek ennyi pluszt.    

Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor - MOBILITY - Peugeot 2008 elektromos teszt, Peugeot e 2008 teszt Allure, Peugeot e-2008 teszt, Peugeot e2008 teszt,

  • Peugeot 2008 elektromos teszt Peugeot e 2008 teszt Allure Peugeot e-2008 teszt Peugeot e2008 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az év legjobbja franciául – Peugeot e-2008 Allure
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az elmulasztott lehetőségek utcája - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az elmulasztott lehetőségek utcája
    • Keresd a nőt!
    A férfiak tényleg nem sírnak...vagy mégis - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiak tényleg nem sírnak...vagy mégis
    • Keresd a nőt!
    Színes őszi saláta, serpenyős vajhallal és vajmártással - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Színes őszi saláta, serpenyős vajhallal és vajmártással
    • Stylelife
    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból
    Párkapcsolat vagy szimbiózis?
    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes
    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?
    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.
    Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban
    A szépség luxusa Budapest szívében: Megnyitotta első hazai üzletét a Rituals

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    Az elmulasztott lehetőségek utcája

    A férfiak tényleg nem sírnak...vagy mégis

    A férfiak tényleg nem sírnak...vagy mégis

    Színes őszi saláta, serpenyős vajhallal és vajmártással

    Színes őszi saláta, serpenyős vajhallal és vajmártással

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Férfiszempont: Lépj ki a nyomorúság-gyárból

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Párkapcsolat vagy szimbiózis?

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Ha sikeres akarsz lenni, maradj következetes

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Miért szerepel minden listán a megfelelési kényszer?

    Mi történik a héten?   2025.09.29-10.05.

    Mi történik a héten? 2025.09.29-10.05.

    Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

    Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia