Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Az örökség a technika, a design és az érzés –...

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S

  • 2023. május 06.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az Alpine A110 vezetése valóban egy felejthetetlen élmény. Miközben egyre jobban szerelmes lettem a kis francia sportautóba, annál jobban az a körülmény foglalkoztatott, hogy miként fogom tudni átadni ezt a tapasztalatot, amely a puszta tényadatokból átcsap az emócióba és a szubjektivitásba. Bízom benne, hogy azt az érzelmi orgazmust, amelyet a csattogó, durrogó, dörgő 1,8 literes blokk és annak vezérlése képes okozni, megfelelően át fog jönni az írott sorokon.


Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Történelem

Az Alpine egy francia autómárka, amelyet Jean Rédélé alapított 1955-ben. Az Alpine márka hírnevét az autóversenyeken elért sikerei révén szerezte meg és az autóipar történelmének legismertebb kis sportautó márkája lett (jelenkori ismertségét fokozza, hogy a Forma-1 -ben a Renault Sport csapatot 2021-ben Alpine F1 Team-re keresztelték).
Az Alpine kezdeti időszakában a cég két fő modellt kínált: az A106-ot és az A108-at. Ezek kétüléses sportkocsik voltak, amelyeket a Renault R8 alvázon alapoztak meg. Az Alpine azonban hamarosan saját, speciális tervezésű alvázzal rendelkező autókat kezdett gyártani, és 1961-ben megjelent az A110 modell, amely az autóversenyeken elért sikerek miatt az Alpine hírnevének csúcsára emelkedett. Az A110 volt az Alpine történetének legnagyobb sikerének kulcsa, amelyet 1973-ban a ralli világbajnokságon elért címekkel koronáztak meg. Az A110-et számos változatban gyártották és az autó olyan versenyzőknek adott otthont, mint Jean-Pierre Nicolas, Jean-Luc Thérier és Bernard Darniche.
Az A110 után az Alpine további autómodelleket is piacra dobott, többek között az A310-et, az A610-et és a GTA-t, de egy ideig az autógyártás abbamaradt.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Az Alpine márkanevet 2017-ben újraélesztették és bemutatták az új Alpine A110 modellt, amely a hagyományos Alpine sportautókhoz hasonlóan a kiváló menettulajdonságokra és az elegáns designra fókuszál. Az új A110 azóta számos díjat nyert és az autórajongók körében, valamint a szakmai körökben is egyaránt elismerést aratott.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

A Technika

Az A110 egy minden szempontból különleges autó, egy nagy hírű sportmárka újraélesztésének az eredménye, amely viszonylag hosszú fejlesztést követően, végül 2017 végén került piacra. A középmotoros sportkocsi, amelynek karosszériája jelentős részben aluminimumból készült, számos szempont szerint egyedülálló. A motor, azaz a hajtás alapjait a Renault Mégane R.S. -ből már ismert 1,8-as turbó adja, de annak természetesen egy jelentősen átdolgozott változata. Lóerőben megegyezik vele, de a 2400 és 6000 között leadott maximális nyomatéka 340Nm. A motor középen hátul lett elhelyezve, amely ezáltal tökéletes súlyelosztást és kiváló vezethetőséget eredményez. A meghajtáshoz egy 7 sebességes duplakuplungos sebességváltó tartozik, amely kiváló társa a motornak. Természetesen (és én ezt határozottan ajánlom) a kormány mögött elhelyezett két váltófül segítségével magunk is elvégezhetjük ezt a műveletet, amelynek révén különleges vezetési élményt és csodálatos hangokat varázsolhatunk ki a motortérből, kipufogóból.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Az Alpine A110S rámutat viszont arra a nagyon fontos körülményre, hogy nem kizárólag a számban kifejezett teljesítmény a perdöntő, amikor jó gyorsulást és izgalmas vezetési élményt szeretnénk. Az autó ugyanis, a korábban leírt rengeteg alumínium alkatrész miatt, rendkívül könnyű. Csupán 1100 kg! Ennek eredménye, hogy az ultrasport autókat ugyan nem elérő, de azokat megközelítő tonna/lóerő aránnyal rendelkezik. És ez számít igazán, amikor gyorsulásról és sportautókról beszélünk. A 272 lóerőt meghaladó arány ugyanis jobb, mint a legtöbb sportautóban.
Amikor árcédulákat nézegetünk, az egyik legfontosabb szempont, hogy hány lóerőt is szeretnénk vásárolni. Ez utóbbi ugyanis szinte hiperbolikus mértékben növeli az autó árát. Hiába tehát sok-sok autóban a 500 feletti lóerő, mert az autó tömege elviszi az imént említett arányokat.
Azok a márkák, akik pedig ennél jobbra képesek, egy nagyságrenddel nagyobb áron értékesítik az autókat. És itt most kizárólag a belső égésű motorokról beszélek, mielőtt egy-egy Tesla vagy egyéb elektromos autó hasonló arányai felmerülnének.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Visszatérve tehát az iménti okfejtésre, a Porsche Cayman GTS (400 lóerő) például egy könnyedén összemérhető típus az Alpine A110S-sel, hiszen ennek tömege 1400kg, így a súly tömeg arány nagyjából azonos. Méreteiben sem nagy a különbség, bár tengelytávja és hossza nagyobb nála, de szélességben azonosak. Ennek árához képest az Alpine A110S lényegesen olcsóbb. Gyorsulása pedig még valamivel jobb is nála, hiszen 4,2 másodperc alatt képes a 100-as sprintre.
Bár egy sportkocsi esetében nem ez a legfontosabb adat, de szintén elképesztő, hogy milyen alacsony fogyasztásra képes az Alpine A110. 10,7 liter fölé nem tudtuk venni az átlagot, akármennyire is sportosan vezettük a Drivingcamp tesztpályáján. Sőt, városi forgalom mellett 6,5 literes fogyasztási átlagot is mértünk vele. Szintén köszönhető ez a kis köbcentis blokknak, a könnyű tömegű és alacsony építésű karosszériának.
El kell mondjam, hogy az Alpine A110-nél ritkán vezetünk direktebb kormányzású, stabilabb sportkocsit. Fantasztikusan fekszi az utat, remek a futóműve. A fékek nagyobb sebesség esetében viszont már nem voltak tökéletesek, amely lehet abból is adódott, hogy már 20 ezer kilométer volt a tesztautó órájában.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

A design

Az Alpin A110 formavilága egyesíti a régi, klasszikus 1961-es Alpin A110 formai elemeit és a modern formavilágot.  A vonalvezetés rendkívül letisztult, ez tovább erősíti a sportos formavilágot. Az autó orránál megjelenik a kétoldali dupla kerek fényszóró kialakítás, másfelől a formavilág kicsit hasonlít a Porsche Caymanra, de felfedezhetőek benne a Renault DeZir tanulmányautó stílusjegyei is, amely a design alapot adta. A hátsó, LED-es lámpák rendkívül modernek, egyenes vonalúak, amelyeket a kerekded hátsó lekerekítések tesznek egésszé és különlegessé. A hátsó sárvédők robusztusan emelkednek ki a karosszéria ívéből. Ettől a kis autó sokkal erőteljesebbnek, maszkulinabbnak hat. A nagy középen elhelyezett kipufogó akár lehet a Caymanra, de a Renault Megan R.S.-re is hasonlító jegy. Annyi viszont biztos, hogy itt sem kevésbé dögös.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Két csomagteret is találunk az autóban. A kisebb, hátsó a rendszámkeret fölötti gombbal nyílik, továbbá találunk egy nagyobb teret az első „motorháztető” alatt, amelybe akár egy bőrönd is elfér. Ennek felnyitása nem olyan egyszerű, gyakorlatilag hasonló módon nyitható, mintha a nemlétező motorteret nyitnánk, tehát az utastérből a vezető jobb lába melletti kar meghúzásával.
Az utastérben a tárolási lehetőség egészen limitált. A telefon tartására van egy kis praktikus rekesz a középkonzolon, egyébként viszonylag kis tárolókapacitást találunk.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

A belső tér kifejezetten tágasnak mondható. Az ülések kényelmesek, tökéletesen tartják az utasokat. Az ülés állítása egyébként limitált, kizárólag előre és hátra mozgathatóak a bőrözött ülőfelületek.
Az általános minőségérzet közepesnek mondható, de nem éreztem egyáltalán rosszul magam az autóban, nem hiányoztak prémium anyagok. Sok ponton felfedezhető a Renault-val közös vérvonal, ha a kapcsolókat, kezelőfelületet vizsgáljuk.
Kifejezetten különleges a váltásra használható külön-külön álló kerek N-D és R gombok, valamint a kifejezetten nagy piros start/stop gomb.
Az infotainemet rendszer roppant egyszerű, nem túlságosan gyors és sok modern funkció hiányzik belőle, de ez a pont az, amely egyáltalán nem hiányzik, ha ilyen szellemiségű autót vezetünk.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Az érzés

Az Alpine A110 vezetési élménye tényleg csodálatos. Bár az utastér meglehetősen zajos és talán azt is mondhatjuk rá, hogy puritán, de egyáltalán nem vágyik az ember jobbra. A kormány, a felfüggesztés a gázreakció tökéletesnek mondható, így bármilyen sebesség mellett azt érezzük, hogy versenypályán vagyunk. Az autó, az út és a vezető elválaszthatatlan hármas egységében.
Az élmény fokozása, ha a kormányon elhelyezett piros sport gombot megnyomjuk. Ekkor a motor még hangosabb, a gázreakció még gyorsabb lesz.
Ami leírhatatlanul gyönyörű, az a motor visszadurrogása, amikor a gázpedálról elvesszük a lábunkat. Nagyjából 4 és 6000 közötti fordulatszámnál egy puskadurrogással jelzi a blokk, hogy letett arról, hogy további izgalmakat rejtsen. Sajnos vagy nem, de ekkor jön újra a vágy, hogy újra gyorsuljunk, dübörögjünk. Szóval a durrogás végigkíséri az utunkat és nem lehet megunni soha.

Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

Összességében

Az Alpine A110S egy különleges autó és önagában az egyedisége is kiemelheti az „átlag” sportautók közül. Ár/érték arányát azt gondolom részletesen bemutattam, efelől nem fér kétség ahhoz, hogy talán az egyik legjobb a piacon. Azt sem lehet mondani, hogy a presztízse kisebb lenne, hiszen a motorsportban való szereplése, a tradíció kellő alapot teremt arra, hogy nem csak a tudása, hanem a márkanév is megfelelően csengjen, legyen az bármilyen társaság. A feltűnő megjelenést egyértelműen vissza tudom igazolni, hiszen a tesztidőszak alatt folyamatos figyelmet és pozitív visszajelzéseket kaptam az utakon. Egyszóval remek választás ez a típus, illetve talán az utolsó a maga nemében, hiszen a következő Alpine típusok várhatóan elektromosak lesznek, tehát a puffogás, dörrögés maximum szimuláció lehet ezek után.


Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor - MOBILITY - alpine a110, Alpine A110 teszt, Alpine teszt,

  • alpine a110 Alpine A110 teszt Alpine teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az örökség a technika, a design és az érzés – Alpine A110S
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine
    Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell