Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid...

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT

  • 2024. június 26.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A Toyota mondhatjuk azt is, hogy korábban nem látott, ámde remek recepttel próbálkozott az első C-HR esetében. Izgalmas, sportos és egyedi formavilágot varázsoltak a bombabiztos technológia köré. Így született meg a C-HR első generációja 2016-ban. Hét év elteltével egyértelmű volt, hogy komoly fordulat lesz. A kihívás azért volt nagy, mert a „régi” forma még mindig jóval előremutatóbb, mint a legtöbb versenytársé. Hogyan lehet ezt még jobbá tenni?


Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Ki merem jelenteni, hogy a C-HR forma tovább gondolása egy iparművészeti remekmű. Minden egyes részlet a karosszérián fejlődött az elődmodellhez képest. Még sportosabb, még vagányabb, még modernebb. Mindeközben az egész autó egyértelműen megmaradt abban a formavilágban, amelyet az előző generáció is képviselt. Részletgazdag megoldások, amelyek számomra egyáltalán nem túlzóak, sokkal inkább futurisztikusak. Érdemes kiemelni, hogy nem lett nagyobb, mint az elődje és az arányai sem változtak. Néhány centivel rövidebb, ugyanannyival szélesebb és csak 1,5 centivel magasabb. De ettől a kevés változástól mégis jobbak lettek az arányai.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Rendhagyó módon nem az első feléről kezdem a bemutatást, hanem hátulról. Ennek elsősorban az az oka, hogy véleményem szerint ez a része az autónak egyszerűen hibátlan. Ahogyan a tetősík lefelé ível, felső részénél kettéosztott a tetősíkot meghosszabbító szárnyakkal, majd a hátsó lámpatest egy kvázi spoilert alakít ki, egyszerűen briliáns. Gyönyörű részlet, ahogyan az autó teljes szélességét átívelő hátsó lámpa középső részén vörösen világít a C-HR felirat. Ilyen megoldást még egyetlen autónál sem lehetett látni. Ez tovább növeli a modern hatást.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Az autó oldalról sem kevésbé divatos. A felszereltségtől függően akár kétszínű fényezéssel is kapható. Ilyen volt a tesztautónk is, ahol a C oszloptól hátrafelé a teljes autó fekete fényezést kapott. A karosszéria színétől eltérő fekete tető szintén nagyon egyedi hatást kelt és azt a vizuális élményt kelti, hogy az autó magasabb. Szintén felszereltségi szint függő, hogy milyen méretűek a könnyűfém kerekek. 17”-es méretnél indul a skála, a csúcsváltozat 20”-as kerekeket kapott. Szerintem az ideális méret valahol a kettő között van, figyelembe véve a magyarországi utak minőségét. Különleges és feltűnő részlet az első ajtón megjelenő háromszöget formázó törésvonal. Ez is nagyobb dinamikát ad a karosszéria összképének.
Az autó első részlete szintén brutális. Hatalmas légbeömlő és a c, illetve fordított c alakot formázó keskeny lámpatestek teszik egyedivé az autót.
Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

A bevezetőben feltett kérdésre a válasz, hogy ezzel a formával lehet még modernebbé tenni a kategória egyik legnépszerűbb modelljét. Nem tudom azt mondani, hogy a C-HR a legpraktikusabb kompakt SUV, mert nem az. Sőt vannak részletek, amelyek sem az első generációnál, sem a mostani modellnél nem kényelmesek. A csomagtartó sem kiugróan nagy 362 literes, sőt, ha a prémium JBL hangrendszert is megrendeljük, akkor 350 literre zsugorodik a tér a mélyláda miatt. De mindezek ellenére vagy éppen mindezek mellett sokkal nagyobb vágyat ébreszt a birtoklásra, mintha egy teljesen letisztult, praktikusabb versenytárs modellje mellett döntenénk. Sőt, házon belül a Corolla Crossra is igaz ez az állítás. A C-HR és Corolla Cross annak a döntésnek a kérdése, hogy mennyire akarunk egyediek lenni, avagy mennyire fontos számunkra a praktikum.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

A belső térben tovább folytatódik az egyedi formavilág. Talán néhány esetben itt már mondhatjuk, hogy túl sok is a design. Az viszont egyértelmű, hogy jó minőségű, puha tapintású anyagokkal van az a rész kitöltve, ahová a vezető vagy utasai jellemzően nyúlni szoktak. Puha, gumírozott anyaggal van borítva a műszerfal, amely átfolyik az ajtók irányába. A középkonzol karakteresen választja el a vezetőt az első utastól. Egyértelműen vezető fókuszú a térkialakítás. A központi kijelző végre nem csak oda lett téve kelletlenül középre kelletlenül, ahogyan a korábbi Toyota generációk esetében, szinte minden modellnél. Van benne szándék, praktikusság és szépérzék, ahogy ott van (végre).  Az egyszerűen használható, 12,3”-es kijelzővel ellátott infotainement rendszerre vezeték nélkül tükrözhető ki a telefonunk. Ez alatt fizikális gombokkal vezérelhető a klíma, ami szerintem igazán pozitív hír manapság.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Nagyon kényelmesek az ülések, a vezető ülés kiválóan állítható kényelmes pozícióba. A kormány formája, fogása remek. A műszerfal teljesen digitális, személyre szabható és olyan Toyotás módon túlzsúfolt kicsit. Ez utóbbi szokás kérdése természetesen, én jómagam a letisztultabb grafikával rendelkező műszerfalakat jobban kedvelem.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Az utastér hátsó része valamivel jobb lett, mint az első generációnál, de továbbra is ez az autó leggyengébb pontja. A magasan húzódó ablakok miatt bunker érzés hátul ülni. A kisebb gyerekek szinte ki sem fognak látni az ablakon, illetve csak azért, mert a gyerekülés megemeli őket. A fej és a válltér sem lett jelentősen több, a lábtér is kritikus, ha az első ülésen magasabbak ülnek. Maximum 4 ember számára jó hosszú távra a C-HR, de ideálisan az egy-két felnőtt, egy-két gyerek összeállításra találták ki. Arra viszont tökéletes.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Technika szempontjából a Toyota ötödik generációs hybrid rendszerét kapta meg az autó, amely állítólag már nem üvölt annyira gyorsításkor, mint a korábbi változatok. Ez lehet igaz, de azért továbbra is messze nem zajmentes az utastér, ha erősebben lépünk a gázra. Átlagos használatkor, visszafogott gyorsításkor ez egyébként nem kritikus probléma, akkor nem annyira hangos. Cserébe viszont egy nagyon visszafogott fogyasztású, környezetbarát meghajtást kapunk. Kétféle motormérettel, 1,8 és 2,0 literrel kapható a fullhybrid C-HR. Mi az erősebbet teszteltük, abból is az összkerék meghajtással rendelkező változatot, amely 152 lóerős és 7,9 másodperces maximális gyorsulásra képes 0-ról 100-ra. A hátsó kerék meghajtását ebben az esetben a 41 lóerős villanymotor végzi. A tesztelés alatt az átlagfogyasztásunk, teljesen vegyes használat mellett 5,8 liter volt. Valószínűnek tartom, hogy odafigyeléssel elérhető az 5 literes gyári fogyasztási érték.  
A hybrid Toyota belépő ára a most futó akcióval 11,5 millióról indul, a tesztelt, erősebb motorral és csúcsfelszereltséggel rendelkező változatot nagyjából 18 millió forintért kapjuk meg.

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

Nem gondolom, hogy a legolcsóbb modell a Toyota C-HR, sőt ár/érték arányban találunk sokkal kedvezőbbet. Másfelől viszont az is kijelenthető, hogy egyedibbet, fiatalosabbat és ennyire megbízható hybrid technológiával rendelkezőt keresve sem.    

Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor - MOBILITY - 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt, 2024 Toyota C-hr AWD teszt, c-hr 2024, c-hr teszt, c-hr toyota,

  • 2024 Toyota C-hr 2.0 hybrid teszt 2024 Toyota C-hr AWD teszt c-hr 2024 c-hr teszt c-hr toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Bevált recept remek köntösben - Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 LE AWD e-CVT
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia