Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special

  • 2023. július 22.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Hogy milyen Harleyt teszteltünk? Egy túra-endúrót! Igen, nem tévedés, a rengeteg versenytárs mellett, amely ebben a szegmensben található, megjelent egy új versenyző. Egy különleges koncepcióval, amely biztosan nem kerül feledésbe. Az már más kérdés, hogy a Harley közösség mennyire fogja maga közül valónak érezni a Pan Americásokat?


Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Az utolsó kérdésre a válasz, hogy szinte biztosan nem, ha abból indulok ki, hogy pár évig tartó V-Rod tulajdonosi mivoltomban is kicsit kívülálló voltam a folyadékhűtésessel rendelkező motorommal a többi HD között. De talán legyen ez a legkisebb gond az életünkben. A Pan America 1250 minden eddiginél nagyobb, erősebb és egyébiránt víz-olajhűtést kapott, de különlegességét talán nem is ez jellemzi a leginkább.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Adja magát a kérdés, hogy miért? A Harley miért döntött úgy, hogy ebben a kategóriában is szerepelteti magát? A kényszer szülte, mert a tulajdonosi kör folyamatosan növekvő profitelvárásai miatt rákényszerítette a fejlesztést, hogy új szegmensben is teret nyerjen? Megtért, és rájöttek, hogy ez az a kategória, amellyel a legnagyobb távot lehet megtenni kényelemben? Vagy egyszerűen egy evolúciós lépés, amelyhez elég tapasztalata gyűlt össze a gyárnak ahhoz, hogy meglépje? Talán mindegyik, talán egyik sem.
Egy valami viszont biztos, szinte észre sem venni, hogy első, szárnypróbálgató modellről beszélünk. A Pan America ugyanis rosszérzés nélkül összehasonlítható egy R 1250 GS-sel, Africa Twinnel vagy éppen V-Strommal, hogy csak néhányat említsek. Ez pedig azért kiemelkedő eredmény, mert például a BMW nagyjából 40 évnyi folyamatos fejlesztéssel jutott el oda, ahol most tart az 1250 GS, így az, hogy nüansznyi különbségek vannak a legtöbb ponton, igenis kiváló eredmény. Nem beszélve arról, hogy a Pan Americával való összehasonlítás nem is teljesen almát az almával típusú, hiszen a kategórián belül a stílusjegyei, karaktere, jellege miatt teljesen máshová sorolnám.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

A Pan America hosszú, robosztus váza egyből odavonzza a tekintetet. Nem tipikusan túra-endúró formavilággal rendelkezik, hiszen csapott, egyenes vonalban végződő orra szembe megy a kategóriában megszokott stílussal. A hatalmas V elrendezésű blokk, feltűnővé teszi és az elrendezése miatt a tengelytávot is jelentősen befolyásolja. A motor hossza 2270mm és a tengelytáv is ennek megfelelően jelentős, 1585mm, amely nagyjából 7 cm-rel hosszabb, mint az előbb példaként említett BMW esetében.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Ami a Harleyt különlegessé, mássá teszi, az a motor felépítése. Úgy éreztem, hogy megfelelően sikerült chopperes/cruiseres stílusjegyeket átcsempészni ebbe a típusba. A kormány valamivel távolabb van, szélesebb, mint azt a kategóriában megszokhattuk. A különbség hajszálnyi, de ahhoz pont elegendő, hogy az érzés meglegyen. A nyereg formája, illetve elhelyezése is egyenesebb vonalú, mint a crossovereknél általában, amelyet kihangsúlyoz a szintén egyenes vonalvezetésű 21 literes tank. A motor ettől összehasonlíthatatlanul más lesz, mint a versenytársak. Hátránya ennek az elrendezésnek talán egyedül az, hogy a műszerfal nincs szemmagasságban. Lefelé kellett pillantani ahhoz, hogy rálássunk.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Maga a digitális műszeregység egyébként kiváló. Nagyon informatív, a sok, rajta megjelenő információ ellenére rendkívül gyorsan átlátható, kezelése pedig ösztönös. Kicsit ijesztő volt elsőre a rengeteg gomb a kormányon, emlékeztetve arra az „élményre”, amelyet az Africa Twinen éltem ált, de ellentétben a Hondával, itt a sok gomb könnyebben megszokható, elrendezése számomra logikusabb volt, ezáltal a kezelést is egyszerűsítette.
Kifejezetten tetszett a Pan America szélvédelme. A bal oldalon, egy kézzel állítható szélvédő tökéletesen funkcionált és turbulencia nélküli motorozást biztosított számomra. Én 180 cm magas vagyok, tehát arról nem tudok nyilatkozni, hogy 190 fölött milyen tapasztalatok vannak.
Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

De ha már szóba került a magasság, érdemes rátérni a HD legnagyobb versenyelőnyére, az adaptív magasság állításra. Általában kimondható, hogy a túra-endúrók nem azok számára nyújtanak igazán nagy kényelmet, akik átlagos, vagy alacsonyabb testmagassággal rendelkeznek. Úgy vélem, hogy a nálam csupán pár centivel alacsonyabbaknak is azzal kell küzdenie, hogy nem, vagy csak lábujjhegyen ér le a lábuk a motorról. Ez pedig kisebb biztonságérzést, kényelmetlenséget okoz (sosem felejtem el azt az élményt, hogy egy GS Adventure tesztelés során az első élményem az volt, hogy nem bírtam egyenesbe állítani egyszerűen a motort, hogy az oldalsztenderdet felhajtsam. És persze mindet meg lehet oldani, de azért ez rámutatott, hogy az Adventure nem az én méretem). Mi van azokkal, legyenek azok bármelyik nem képviselői, akik 160 centiméter körüli magassággal rendelkeznek, vagy éppen csak elérik a 170-et? Számukra már az alacsonyított ülés, az alacsonyabb hasmagasságú kivitelek sem segítettek eddig. Zseniális gondolat, hogy a Pan America erre, az egyáltalán nem kis a célcsoportra is gondolt. Többfajta üzemmód közül válaszhatunk, annak érdekében, hogy a számunkra legkényelmesebb magasságban legyen a motor a megállást követően. Ez lehet automatikus, de rögzíthetjük is a magasságot egy adott szinten egy meglehetően nagy, 5cm-es tartományon belül. Innentől kezdve tehát a méret nem akadály azok számára, akik a Pan America mellett döntenek.
Pont emiatt viszont kicsit szokni kell, hogy a motor kikapcsolását követően eltelik pár másodperc, mire a motor le is áll valójában.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Szintén szokni kellett két másik pontját a motornak. Az egyik a váltószerkezet. Egyáltalán nem rossz a HD váltója, sőt kifejezetten precíznek mondható, de a német-japán motorokhoz szokott lábamnak, kifejezetten kemény volt. Ez főként a gyorsváltóra volt igaz, amely lehet azért volt ennyire feltűnő, mert nem Harley csizmában rugdostam fel és le. De azért legyünk őszinték, a túramotorozáshoz nem a csizma passzol. Itt ezt a stílusjegyet kár volt megtartani.
Amit a Pan Americaval töltött egy hét alatt nem tudtam megszokni, az sztenderd volt (kicsit kezdek aggóni, mivel másodszor térek erre a részletre ki a cikkben, hogy az olvasó valami fétisemnek hiszi ezt az alkatrészt. De nem!). Valami elképesztő buta módon sikerült ezt megalkotni, mondhatnám azt is, hogy egy fémrudacska túlgondolása történt. Ahhoz, hogy kihajtsuk, először jobbra kell dönteni álló helyzetben a motort, majd vissza balra, hogy aztán valami rugós szerkezet segítségével megüljön. Ettől a rugózástól persze még jobban balra dől, mint ahogyan azt várnánk. Hát ez szörnyű és még komplikált is. Ha vennék egy ilyen vasat, ezt a hülyeséget messzire hajítanám és vennék egy könnyen kihajtható normálisat erre a célra. Na mindegy, egy 10 milliós motornál ez a 10 ezer forintos plusz vállalható extra költség.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Nem szabad elmenni amellett a tény mellett, hogy a Pan America Revolution Max 1252cm3-es blokkja 152 lóerővel és 127 Nm nyomatékkal elképesztő jóra sikerült. Nagyon erős, élményszerű, ahogyan az alaphelyzetben 242 kilogram alaptömegű karosszériát viszi. A kerék méretei ideálisak mind aszfaltos, mind offroad terepre is (nemhiába pont ezt a méretet használja a BMW is). Elől 120/70 R19, hátul 170/60 R17 a méretük. A Special kivitelben kínált fűzött felnik pedig nagyon jól passzolnak a motorhoz. Természetesen a motor menüjében kiválaszthatunk különböző menetfunkciókat a felhasználásnak megfelelően.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

És végül, de nem utolsó sorban, muszáj beszélnem a Pan America hangjáról. Ha valakit a puszta tényadatok, technikai információk nem varázsoltak el, azt a HD hangja fogja. Nem hiába, a Harley tudja a világon legjobban, hogy a motorozás élmény faktorát a hang emeli a csúcsra. Csodálatosan csattog, brummog és durrog vissza a blokk és ezt a részét a motorozásnak a versenytársak esetében jóval kevésbé élvezheti a motoros. Ez az a gén, ami nagyon jó, hogy a chopper stílusból öröklődött.

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

Összességében tehát egy különlegességet, egyediséget kapunk a Harley Davidsontól a Pan America 1250 Special személyében. Olyan előremutató technikai újdonságokkal, mint az adaptív magasságállítás. Meglepődnék, ha a többiek nem vennék át nagyon hamar, mert óriási lehetőség van ebben a technológiában. Örülök és nagyon pozitív élmény volt egy „más” típusú HD tesztelése.   

Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor - MOBILITY - harley davidson, harley davidson pan america teszt, harley pan america teszt, Harley túra enduro teszt, HD pan america 1250 special teszt, hd touring enduro teszt,

  • harley davidson harley davidson pan america teszt harley pan america teszt Harley túra enduro teszt HD pan america 1250 special teszt hd touring enduro teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117
    • Autó & Motor
    Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special
    • Autó & Motor
    Közép-Európa legnagyobb motoros túráját jelentette be a Harley-Davidson Budapest
    A Cool-tikus motor – 2014 Harley Davidson V-Rod Muscle használt motor teszt
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet
    • Stylelife
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Mi történik a héten? 2025.07.21-27.

    Kapcsolódó cikkek

    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117

    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117

    Közép-Európa legnagyobb motoros túráját jelentette be a Harley-Davidson Budapest

    Közép-Európa legnagyobb motoros túráját jelentette be a Harley-Davidson Budapest

    A Cool-tikus motor – 2014 Harley Davidson V-Rod Muscle használt motor teszt

    A Cool-tikus motor – 2014 Harley Davidson V-Rod Muscle használt motor teszt

    Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

    Az elektromos Harley-Davidson hazánkban is bemutatkozott

    Sosem volt ilyen könnyű Harley-hoz jutni

    Sosem volt ilyen könnyű Harley-hoz jutni

    Elvittük egy körre a Harley 2014-es Fat Bobját

    Elvittük egy körre a Harley 2014-es Fat Bobját

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia