Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

  • 2022. október 19.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.


Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Természetesen mindenki elsősorban a SUV-ra koncentrál, hiszen napjainkban az eladások fő pillérét az emelt autók jelentik. Ettől függetlenül nem szabad megfeledkezni a kompakt autókról sem. Nem beszélve arról, hogy légellenállás szempontjából határozottan jobb forma ez, mint egy magasra emelt doboz. Ez utóbbi pedig messze nem hátrány, ha a hatékony közlekedés van szem előtt.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Megfelelő üzenetre és jó pozícionálásra vall, hogy a fiatalos hangulatú, extravagáns brandjét vette elő a Stellantis, amikor az egyébként jól ismert és széles körben használt elektromos erőforrásnak helyet keresett ebben a szegmensben.
A C4 elektromos változata követi a csoport filozófiáját. Az elektromos meghajtás egy, a többi választható erőforrás közül. Nem fejlesztenek külön modellt vagy platformot az elektromos járműveknek, hanem az univerzális alapra képesek felépíteni ezt is. Éppen ezért kevés különbség fedezhető fel a C4 benzines, dízel vagy éppen elektromotoros változata között. Azért persze akad néhány, mint például a kék színű ë logó a karosszéria számos pontján, a kék színű keret a ködfényszóró körül, más az alukerekek dizájnja és nyilvánvalóan a kipufogó hiánya hátul.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A C4 elektromos változata tehát mindazokat az előnyöket és hátrányokat tartalmazza, amelyeket a benzines vagy éppen dízel erőforrással rendelkező modellek. A belső térkínálat például nem lett nagyobb, tehát nincsen kihasználva a lehetőség arra, hogy a kevesebb alkatrészből felépülő meghajtás miatt plusz teret kapjon az utastér. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsen kellően tágas utastere a C4-nek. Sőt, éppen ellenkezőleg, hiszen az alap C4 is hatalmas lábteret kínál nem csak az első, hanem a hátsó utasoknak is. De azért megtaláljuk az elektromos modellben a kardán alagutat és nyilván lehetett volna a motortér kárára akár nagyobb utasteret vagy éppen csomagteret kialakítani. Utóbbi egyébként 380 literes, amely nem jellemző módon megegyezik a benzines változatéval. Az akkumulátorok ugyanis az utastér alá kerültek, így a csomagtér teljes értékű maradt. Szintén pozitívum ezen a ponton, hogy több rétegű a csomagtartó és például kialakításra került egy alsó kisebb rekesz, ahová a töltőkábelek kényelmesen elhelyezhetőek. És ez nem minden, hiszen a csomagtér padlószintje is több szintben mozgatható.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A külsőre visszatérve egy rendkívül szép, egyedi formát alkottak a Citroën mérnökei. Nagyon jól mutat az X formájú nappali fény elől és ugyanez a formavilág köszön vissza a hátsó traktuson is. A tetőforma enyhén csapott, lefelé ívelő, amely sportos coupé szerű formavilágot teremt az autónak. Ennek egyetlen hátránya, hogy a hátul ülőknek ugyan a lábtere meglepően nagy, de a fejtér 180-185 centinél magasabbak számára már szűkös.     

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A belső tér kifejezetten kényelmes és telis-tele van praktikus megoldásokkal, rengeteg tárolóhellyel. A vezető körül a középkonzol ennek a legjobb példája, ahol telefonokat és egyéb magunkkal hordható kütyükből, tárgyakból, üdítős palackokból szinte végtelen számút tudunk elpakolni. Kifejezetten izgalmas ötlet a kesztyűtartó, illetve a fölöte kialakított polc is, amely egyébként opciósan még tablet tartónak is kialakítható. Természetesen akad elől és hátul is megfelelő számú USB és USB-C kimenet is, hogy tölteni, használni tudjuk az elektronikus eszközöket.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Ha már elektronika, akkor érdemes megemlíteni a műszerfalat és a középkonzolon elhelyezett 10” -es éritőképernyős felületet. Jól átlátható grafikával és könnyű kezeléssel rendelkezik. Nem bonyolították túl a funkciókat, de éppen elegendő információt tartalmaz és roppant könnyű a kezelése. Ugyanez igaz a műszerfalra is.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Az ülések kifejezetten kényelmesek, inkább puhák, mint kemények. Nagyjából ez összecseng a teljes vezetési élménnyel, amelyet a Citroën nyújt, illetve amit mindig nyújtani szokott. Lágy, kényelmes és könnyed. Aki autót keres és emellett a márka mellett teszi le a voksát, ezen a ponton soha nem fog csalódni. A futómű, a lengéscsillapítás rendkívül kényelmes és puha. Talán az ë-C4 esetében valamivel keményebb az átlagosnál, mert vélelmezem, hogy a többi motorizáltságú változathoz használt beállításokat találjuk meg ebben az autóban is, és mivel ennek a tömege nagyjából 300kg-val nagyobb (1635kg) ezért itt keményebbnek hat. De ki kell jelenteni, hogy a budapesti utak hibáit és a fekvőrendőröket észrevétlenül nyelte el a futóműve.
Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

A meghajtásról a jól ismert 100kW-os (136Le) erőforrás gondoskodik, amely 230Nm nyomaték leadására képes. Első hallásra nem hangzik egyáltalán soknak ez a teljesítmény, de átlagos használat mellett tökéletesen elegendő. A gyorsulása 9,7mp 100km/h -ra, de valószínűleg ez az adat sem tükrözi megfelelően az érzést, amit érzünk az autóban. Természetesen nem egy Tesla S a gyorsulás, de a nyomaték folyamatos leadása miatt teljesen megfelelő az érzés (egyáltalán nem lassú, sőt). Normál közlekedésre, takarékos autózásra ösztönöz ez az összeállítás, amelyet a 150km/h végsebesség is megerősít. Mindazonáltal, ha nem a német autópályán akarjuk használni a Citroënt, akkor jó érzéseink lesznek vele vezetés közben.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Az energiaellátást egy 50kW-os akkumulátor biztosítja, amely WLTP szerint 15,3kW-tal éri be 100 kilométer alatt. A meglepő, hogy valóban nem volt éhesebb az autó a teszt alatt. Teljesen vegyes használat mellett 16,4kW-ot fogyasztott nálunk, amelyben volt autópálya (110-120-as tempóban), városi közlekedés, rengeteg dugóban állással és az M0-n való 80-100 közötti haladás. Ezek alapján igazolni tudom, hogy városban 400 km fölött tudunk vele közlekedni, vegyes használat esetén pedig közel 300 kilométer teljesíthető vele.
Ennek tükrében azt merem mondani, hogy a Citroën az akkupakknál lévő versenyhátrányát a hatékonyságával jól tudja kompenzálni.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

Nem könnyű kérdés az elektromos autók esetében a döntés, hogy mi számít jó vagy éppen rossz vételnek. A határok nagyon összemosódnak a tömeg és a presztízs márkák között, csakúgy, mint a kínált minőségi színvonal. Hiszen utóbbinál sem egyértelmű, hogy egy tradicionálisan magasabb szintre pozícionált márka elektromos autója is hozza ugyanazt a szintet (lásd ID. 3). Ebből a szempontból például a Citroën ë-C4 nem okozott semmiféle csalódást. Izgalmas formákkal és márkahű, jó minőséggel találkozunk az utastérben, szép designnal a karosszériánál. A 14,5 milliós ár viszont nem kevés, bár nem is elrugaszkodott a mai elektromos autó árak esetében. A döntés úgy gondolom, hogy sokkal inkább márkapreferencia kérdése lesz, mint műszaki vagy komfort kérdés. De az egyelőre biztos, hogy a PSA/Stellantis esetében a Citroën ë-C4 az egyetlen alternatíva ebben a méretosztályban.

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor - MOBILITY - citroen c4 elektromos teszt, citroen e-c4 teszt, e-c4 citroen, e-c4 electric, elektromos C4 teszt,

  • citroen c4 elektromos teszt citroen e-c4 teszt e-c4 citroen e-c4 electric elektromos C4 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly
    Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Inzulinrezisztencia tünetei nőknél: Korai jelek, hétköznapi megoldások, valódi egyensúly

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia