Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10

  • 2022. szeptember 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A naked kategória komoly forradalmát éli. Az elmúlt időszakban számos új, jobbnál jobb motor járt nálunk, amelyek a Yamaha MT-10 versenytársai. Van tehát összehasonlítási alap és kíváncsian vártuk, hogy mit tud a teljesen megújult MT-10, amely az MT sorozat csúcsmodellje.


Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

A Yamaha nagyon komolyan úgy gondolja, hogy a motorozás nem egy földi élmény, így az új MT fejidomja megint leginkább egy gonosz robotra hasonlít, amelynek célja, hogy maga előtt felfalja az utakat. Jobban néz ki, mint elődje, mert a különálló helyzetjelzők szemöldökként festenek a különálló távolsági és tompított fényszórók fölött.
Rendkívül zömök, rövid távú motor maradt. A súlya, méretei minimálisan változtak, 212 kg (+2kg), tengelytáv 1405mm (+5mm), ülésmagasság 835mm (+1cm) elődjéhez képest, amelyet a lóerő simán kompenzál, hiszen az is több lett valamivel, 122kW (165,9 lóerő).

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

A blokk továbbra is a szuper sport csúcsgépből, az R1-ből érkezik, annak lebutított változata. Bár utóbbi kifejezés egyáltalán nem helytálló, sokkal inkább azt mondanám, hogy élhető változata. Utcai, hétköznapi motorozásra ugyanis az R1 annyira alkalmas szerintem, mint magassarkú cipőben egy nőnek túrázni menni. Sokkal több kompromisszummal jár, mint amennyi élvezettel. Az MT-10-nek természetesen nem kell szégyenkeznie amiatt, hogy csak 165 lóerőt teljesít, hiszen azonos a képessége a BMW S1000R-rel és jó 13 lóerővel erősebb a Suzuki GSX-S1000-nél.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Az R1 soros négyhengeres blokkja alaposan át lett dolgozva és nem csak egyszerűen lejjebb vették a teljesítményt. Az egyes sebességtartományok úgy lettek kialakítva, hogy alkalmas legyen a békés sebességtartományokra is. Körülbelül 4000-es fordulatig inkább egy szelíd motor, mintsem egy vad sportmotor, 8000 után pedig durván kiadja, ami benne van. A nyomatékot szép fokozatosan adja ki, nincsen benne éles törés. Ha tehát bemerészkedik vele valaki a városba és nem a nagyobb sebességű kanyarokra vadászik, akkor is komfortosan tudja magát érezni. Az MT-10 -ben számomra az igazi élményt a kezelhetősége adta. Elképesztően kezes, jól irányítható, döbbenetes módon robbanékony gép.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Szintén fontos, hogy a fékek is ugyanolyan jók, mint a gyorsítási képességek. A Brembo fékek és a 320mm-es féktárcsák biztos megállást biztosítanak.
Az üléspozíció rendkívül kényelmes, csakúgy, mint az ülés kialakítása is. Meglepő módon a meglehetősen kicsire sikeredett utasülés is kényelmes az állandó utasunk visszajelzése alapján.
Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Túlzás nélkül állíthatom, hogy ennyire tökéletes váltót nem csinál más gyártó, mint amit a Yamaha az MT-10-be rakott. Tökéletesen precíz, rendkívül finom mozdulatokra is jól reagál, miközben az egyes sebességfokozatoknál kiválóan érezni, hogy ott van a helyén. Ugyanez igaz a gyorsváltóra is, nem rángat, nem kell tiszta erőből taposni, mint például a BMW váltóit.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Az új MT-10 műszerfala színes lett, jól átlátható és elődjéhez képest kisebb. A mai világban, ahol egymás után pakolják bele az egyre nagyobb digitális kijelzőket a motorokba is, kicsit nehezen értelmezhető méret a 4,2”. De ez a probléma kizárólag a mai divatnak szól, mert funkcionalitásban, kezelhetőségben nincsen probléma a mérettel. Előre programozhatóak és vezetés közben könnyen módosíthatóak az egyes üzemmódok a legdurvább beállítástól egészen a teljesen visszafogott változatig (esőmód). Egészen részletes módon lehet belenyúlni a motor karakterisztikájába a teljesítményleadástól az összes vezetéstámogató rendszer érzékenységéig. Ezek segítségével teljesen más motorozási élményt kapunk. Úgy gondolom, hogy hosszú hetek-hónapok szükségesek, mire ki tudjuk alakítani a számunkra kedvező módozatokat és ráérzünk az összes finomságra, ami számunkra kevéssé tetszik.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Bár a motor leírása szerint a kipufogó rendszer és annak hangja szintén egy extra pillére az élvezeteknek, számomra ez a rész tetszett a legkevésbé. Maga a gyári kipufogó, annak minősége és kidolgozása jelentette a leggyengébb láncszemet. Véleményem szerint csúnya az egész, így, ha MT-10 -ben gondolkoznék, ez lenne az első, amit ledobok és keresek egy másik doboz, ami mutatós és a többi, egyébként szépen kialakított elemhez illik. Valószínűleg nem fog ez senkinek másnak sem problémát okozni, aki a közel 6 millió motor mellett dönt.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Az MT-10 összeségében egy tökéletes választás, aki ebben a kategóriában keresgél. Feltűnő, nagyon szépre sikerült motor, látványos elemekkel és majdnem tökéletes műszaki tartalommal. A naked kategória természetesen nem egy multifunkcionális megoldás minden motorozási körülményre (talán nincs is ilyen), de a motorozási élmény az egyik legjobb rajtuk. Az új MT-10 pedig nagyon jó kihívója a többi hasonló versenytársnak, remek ár/érték aránnyal.  

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

  • 2022 yamaha MT-10 teszt MT 10 MT 10 teszt mt-10 yamaha Yamaha mt 10 yamaha teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10
    • Autó & Motor
    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    A legfinomabb koktél receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    A legfinomabb koktél receptek
    • Stylelife
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Kapcsolódó cikkek

    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03

    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A legfinomabb koktél receptek

    A legfinomabb koktél receptek

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia