Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

Autó & Motor
Életérzés - Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Ezt kell tudni az alacsony vérnyomásról!

Életérzés
Autó & Motor - Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Autó & Motor
Cool-Túra - 'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

'Az embernek befelé kell néznie, hogy megtalálja a saját válaszait' - Robin Williams idézetei az életről

Cool-Túra
Autó & Motor - Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Élj úgy, ahogy motorozol. Szabadon! – BMW R 18 100 Years

Autó & Motor
Gentlemen - Az exeket elfelejtik, ugye?

Az exeket elfelejtik, ugye?

Gentlemen
Cool-Túra - Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Horrorfilmek, melyek annyira kikészítették a nézőket, hogy valóban következményekkel jártak

Cool-Túra
Autó & Motor - Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Ha már gyors, legyen sport is – Suzuki Swift Sport

Autó & Motor
Csipetnyi nő - Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Valóban szeretik a férfiak, ha egy nő kezdeményez?

Csipetnyi nő
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10

  • 2022. szeptember 28.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A naked kategória komoly forradalmát éli. Az elmúlt időszakban számos új, jobbnál jobb motor járt nálunk, amelyek a Yamaha MT-10 versenytársai. Van tehát összehasonlítási alap és kíváncsian vártuk, hogy mit tud a teljesen megújult MT-10, amely az MT sorozat csúcsmodellje.


Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

A Yamaha nagyon komolyan úgy gondolja, hogy a motorozás nem egy földi élmény, így az új MT fejidomja megint leginkább egy gonosz robotra hasonlít, amelynek célja, hogy maga előtt felfalja az utakat. Jobban néz ki, mint elődje, mert a különálló helyzetjelzők szemöldökként festenek a különálló távolsági és tompított fényszórók fölött.
Rendkívül zömök, rövid távú motor maradt. A súlya, méretei minimálisan változtak, 212 kg (+2kg), tengelytáv 1405mm (+5mm), ülésmagasság 835mm (+1cm) elődjéhez képest, amelyet a lóerő simán kompenzál, hiszen az is több lett valamivel, 122kW (165,9 lóerő).

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

A blokk továbbra is a szuper sport csúcsgépből, az R1-ből érkezik, annak lebutított változata. Bár utóbbi kifejezés egyáltalán nem helytálló, sokkal inkább azt mondanám, hogy élhető változata. Utcai, hétköznapi motorozásra ugyanis az R1 annyira alkalmas szerintem, mint magassarkú cipőben egy nőnek túrázni menni. Sokkal több kompromisszummal jár, mint amennyi élvezettel. Az MT-10-nek természetesen nem kell szégyenkeznie amiatt, hogy csak 165 lóerőt teljesít, hiszen azonos a képessége a BMW S1000R-rel és jó 13 lóerővel erősebb a Suzuki GSX-S1000-nél.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Az R1 soros négyhengeres blokkja alaposan át lett dolgozva és nem csak egyszerűen lejjebb vették a teljesítményt. Az egyes sebességtartományok úgy lettek kialakítva, hogy alkalmas legyen a békés sebességtartományokra is. Körülbelül 4000-es fordulatig inkább egy szelíd motor, mintsem egy vad sportmotor, 8000 után pedig durván kiadja, ami benne van. A nyomatékot szép fokozatosan adja ki, nincsen benne éles törés. Ha tehát bemerészkedik vele valaki a városba és nem a nagyobb sebességű kanyarokra vadászik, akkor is komfortosan tudja magát érezni. Az MT-10 -ben számomra az igazi élményt a kezelhetősége adta. Elképesztően kezes, jól irányítható, döbbenetes módon robbanékony gép.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Szintén fontos, hogy a fékek is ugyanolyan jók, mint a gyorsítási képességek. A Brembo fékek és a 320mm-es féktárcsák biztos megállást biztosítanak.
Az üléspozíció rendkívül kényelmes, csakúgy, mint az ülés kialakítása is. Meglepő módon a meglehetősen kicsire sikeredett utasülés is kényelmes az állandó utasunk visszajelzése alapján.
Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Túlzás nélkül állíthatom, hogy ennyire tökéletes váltót nem csinál más gyártó, mint amit a Yamaha az MT-10-be rakott. Tökéletesen precíz, rendkívül finom mozdulatokra is jól reagál, miközben az egyes sebességfokozatoknál kiválóan érezni, hogy ott van a helyén. Ugyanez igaz a gyorsváltóra is, nem rángat, nem kell tiszta erőből taposni, mint például a BMW váltóit.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Az új MT-10 műszerfala színes lett, jól átlátható és elődjéhez képest kisebb. A mai világban, ahol egymás után pakolják bele az egyre nagyobb digitális kijelzőket a motorokba is, kicsit nehezen értelmezhető méret a 4,2”. De ez a probléma kizárólag a mai divatnak szól, mert funkcionalitásban, kezelhetőségben nincsen probléma a mérettel. Előre programozhatóak és vezetés közben könnyen módosíthatóak az egyes üzemmódok a legdurvább beállítástól egészen a teljesen visszafogott változatig (esőmód). Egészen részletes módon lehet belenyúlni a motor karakterisztikájába a teljesítményleadástól az összes vezetéstámogató rendszer érzékenységéig. Ezek segítségével teljesen más motorozási élményt kapunk. Úgy gondolom, hogy hosszú hetek-hónapok szükségesek, mire ki tudjuk alakítani a számunkra kedvező módozatokat és ráérzünk az összes finomságra, ami számunkra kevéssé tetszik.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Bár a motor leírása szerint a kipufogó rendszer és annak hangja szintén egy extra pillére az élvezeteknek, számomra ez a rész tetszett a legkevésbé. Maga a gyári kipufogó, annak minősége és kidolgozása jelentette a leggyengébb láncszemet. Véleményem szerint csúnya az egész, így, ha MT-10 -ben gondolkoznék, ez lenne az első, amit ledobok és keresek egy másik doboz, ami mutatós és a többi, egyébként szépen kialakított elemhez illik. Valószínűleg nem fog ez senkinek másnak sem problémát okozni, aki a közel 6 millió motor mellett dönt.

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

Az MT-10 összeségében egy tökéletes választás, aki ebben a kategóriában keresgél. Feltűnő, nagyon szépre sikerült motor, látványos elemekkel és majdnem tökéletes műszaki tartalommal. A naked kategória természetesen nem egy multifunkcionális megoldás minden motorozási körülményre (talán nincs is ilyen), de a motorozási élmény az egyik legjobb rajtuk. Az új MT-10 pedig nagyon jó kihívója a többi hasonló versenytársnak, remek ár/érték aránnyal.  

Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 yamaha MT-10 teszt, MT 10, MT 10 teszt, mt-10 yamaha, Yamaha mt 10, yamaha teszt,

  • 2022 yamaha MT-10 teszt MT 10 MT 10 teszt mt-10 yamaha Yamaha mt 10 yamaha teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Érdemes nekivetkőzni - Yamaha MT-10
    • Autó & Motor
    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok
    • Keresd a nőt!
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára - Stylenews, divat, életmód, stílus
    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára
    • Stylenews
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel
    • Stylelife
    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól
    Kihagyhatatlan őszi Martini recept
    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat
    Férfiszempont: Férfi ego, női ego
    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít
    Októberi Premierek a Disney+ on
    Férfiszempont: A padlón fekve gyengének hisszük magunkat

    Kapcsolódó cikkek

    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03

    Kicsi és játékos - Yamaha MT-03

    További cikkek

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    Ihletet ad a jövő autói tervezőinek a Hot Wheels

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    5 helyzet, amikor egy okosotthon eszköz igazán jól jön!

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Mozivászon helyett: mozikba szánt, nagyméretű LED-képernyőcsaládot jelentett be az LG

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Ezekre figyeljünk, ha a téli hidegben autózni készülünk

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Legolvasottabb írások

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    Már nem kell féltened, melletted biztonságban vagyok

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    A legszebb idézetek a szeretetről az erőszakmentesség világnapjára

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Körtés-grapefruitos pite mandulakrémmel

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Így szabadulj meg a nárcisztikus játszmáitól

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Kihagyhatatlan őszi Martini recept

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Ezért vonzod a toxikus kapcsolatokat

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Férfiszempont: Férfi ego, női ego

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Egy egészséges párkapcsolat nem szorít

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Októberi Premierek a Disney+ on

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia