Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV
Valljuk be, az európai autóipar az elmúlt években kicsit elkényelmesedett és az eszetlen szabályozásoknak köszönhetően a törvényalkotók megkötötték a gyártók kezét-lábát. Miközben a németek a prémium szegmensben, a franciák pedig a "tömeggyártású" kategóriában versenyeznek egymással, a kínai gyártók csendben, de annál nagyobb lendülettel törnek be a piacra. A Jaecoo 7 PHEV pedig pont az az autó, ami miatt ideje felébredni a szendergésből és lerázni a béklyót. Ugyanis ez a modell egy olyan technológiát bemutató kompakt SUV, ami képes gyökeresen megváltoztatni az erőviszonyokat.
Méretre kompakt, látványra hatalmas
Amikor először megláttam az autót, azt hittem, egy nagyobb kategóriás SUV-val van dolgom. A Jaecoo 7 PHEV remek formatervének köszönhetően jóval nagyobbnak tűnik a valós méreteinél, ami elég megtévesztő. Viszont a kompakt méretek pont a hétköznapi használatban, például a városi parkolásnál jönnek jól. A hivatalos számok is ezt igazolják: 4500 mm hosszú, 1865 mm széles és 1680 mm magas.
Belül a jövő, apró és könnyen javítható hibákkal
A belső térben rögtön feltűnik a modern, letisztult dizájn, és az érdekes, új megoldások. Az infotainment rendszer villámgyors, a menüje pedig magyarul is elérhető, ami hatalmas piros pont a kínai gyártónak. A kezelése hamar megszokható, nincs szükség hosszadalmas tanulásra. A műszeregység kijelzőjének tipográfiája kifejezetten szép felbontása prémium minőségű, de van egy apró szépséghibája: a betűméretek lehetnének nagyobbak. Szerencsére ez a probléma egy szoftverfrissítéssel könnyen orvosolható.
És akkor jöjjön egy érdekesség: a középső tükör. Ezzel a megoldással még nem találkoztam, ugyanis sokkal szélesebb látószögű, mint amit megszokhattunk. Elsőre talán szokatlan, de praktikus, mert nemcsak a mögöttes forgalmat látjuk benne, hanem a hátsó ülésen utazókat is könnyedén megfigyelhetjük. Ideális, ha mondjuk a csemeték a hátsó ülésen veszekednek, és nem akarjuk hátrafordulással kockáztatni a balesetet.
Egyébként is, az extra funkciók terén a Jaecoo 7 PHEV igazi telitalálat. Ebben az árkategóriában más gyártóknál ilyenekről még álmodni sem mernénk. Gondoljunk csak a motoros tetőablakra. Nem egy apró, szellőztető nyílással van dolgunk, hanem egy teljes, egy négyzetméteres üvegtetővel, ami nemcsak nyitható, de motorosan sötétíthető is. És mindez hangutasításra! Felejtsd el a napellenzőkkel való babrálást, elég annyit mondanod, hogy „shade me!”( árnyékolj!), és már meg is oldódott a probléma.
De van még valami, ami a hosszú távú utazásokat is élménnyé teszi: a fűthető és szellőztethető ülések. A tesztút során, amikor több száz kilométert tettem meg egyhuzamban, ez a funkció felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult. A kényelem maximális volt, még a legmelegebb napokon sem izzadtam meg, ami nagyban hozzájárult a kellemes, fáradtságmentes utazáshoz. Ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni akkor talán egy picit rövidebb az üllőlap, mint ami nekem nagyon komfortos lenne, de ebben a kategóriában jónak mondható.
A zene szerelmesei pedig örülhetnek, mert a Sony által dedikált hifi rendszer garantálja a jó minőségű hangzást. A kristálytiszta hangok és a mély basszusok gondoskodnak arról, hogy a kedvenc lejátszási listánk a lehető legjobban szóljon a hosszú utakon. És ha már a kényelem és a praktikum szóba került, érdemes megemlíteni, hogy a hátsó ajtók ablakai teljesen lehúzhatók. Ez egy olyan apróság, amire sok prémium gyártó sem fordít figyelmet, pedig jelentősen hozzájárul a hátsó ülésen utazók komfortérzetéhez.
Takarékos és dinamikus, a lehetetlen kombináció
A Jaecoo 7 PHEV rendkívül takarékos a plug-in hibrid rendszernek köszönhetően. Egy hosszabb, több mint 700 kilométeres úton, nagyrészt autópályán használva, ahol a töltöttség nem volt mérvadó, a fogyasztás mindössze 6,2l/100km- re jött ki. Ez egyenesen lenyűgöző, tekintve, hogy az autópálya nem a hibrid rendszerek igazi terepe. Városi forgalomban az első 80-100 kilométert gond nélkül megtehetjük tisztán elektromosan, így a mindennapi ingázás „szinte” ingyen van.
Emellett az autó a dinamizmus terén is hozza az elvárásokat. A vezetési élmény rendkívül energikus, nagyobb tempóról is úgy indul meg, hogy az embernek rendesen meg kell kapaszkodnia a kormányba. A hangutasításos vezérlés is hibátlanul működik, bár egyelőre csak angolul ért, de a remek fordítások miatt a magyar menü nagyszerű kompromisszum.
A bizalom garanciája: 7 év vagy 150 000 km
Tudjuk, egy vadonatúj, ismeretlen márkával szemben mindig van némi kétely. De a Jaecoo nem bízta a véletlenre a bizalomépítést. A modellhez egy egészen elképesztő, 7 év vagy 150 000 km-es garancia jár, ami nemcsak a pénztárcánkat védi, hanem a lelkünket is megnyugtatja. Egy ilyen hosszú távú kötelezettségvállalás azt jelenti, hogy a gyártó bízik a saját termékének minőségében és megbízhatóságában, ez pedig a remek árazáson felül a legfontosabb szempont a vásárlásnál. Ha már árazás a tesztelt modell kedvezményes, bevezető áron jelenleg kevesebb, mint 16 millió Ft és ezért a full felszerelt változatot kapjuk. Ezzel az árral nem igazán tudják felvenni a versenyt sem az európai sem pedig a japán gyártók hazai képviseletei.
Tágas, de nem rekorder
A csomagtartó alaphelyzetben 500 literes, ami a kategóriában nem kimagasló, de a mindennapi használatra és egy családi kirándulásra bőven elegendő. A Jaecoo 7 PHEV tehát a praktikum terén is megállja a helyét.
Összességében a Jaecoo 7 PHEV egy olyan modell, amely a remek dizájn, a fejlett technológia és a hihetetlenül takarékos működés kombinációjával meglepi az embert. A kínai gyártónak köszönhetően egy olyan alternatíva jelent meg a piacon, amivel az európai autógyártóknak nagyon is számolniuk kell. Minket meggyőzött. Amennyiben egy „C” vagy akár „D” szegmens SUV vásárlásán gondolkozol, mindenképpen próbálj ki egy JAECOO 7 PHEV-et is mielőtt döntenél.
Szerinted az európai márkák fel tudnak majd ébredni a csipkerózsika-álomból, mielőtt a kínai versenytársak végleg beveszik a piacot?
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez