Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus

  • 2022. február 19.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nagyon régóta vártam a Dacia Spring tesztet, ami a mai napon az egyik, vagy talán a legolcsóbb elektromos autó. A tavalyi bemutatást követően az összes kvóta elfogyott, amelyet Magyarország kapott a Renault/Dacia formajegyeket hordozó kicsi elektromos autóból. Látatlanban, csak az ár és a specifikáció alapján! Megérte?


Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

Azt egyértelműen le kell szögezni, hogy azok számára, akiknek sikerült megkapnia a percekig elérhető 2,5 milliós állami támogatást és még jó időben le is tudtak foglalni, abból, ha jól tudom 400 darab Springből egyet, amelyet hazánk kapott, összemérhető árú elektromos autójuk lett egy hagyományos erőforrással rendelkezővel. Két felszereltséggel kapható ugyanis a Spring. A nálunk járt Comfort Plus-szal és a belépő Comforttal. Utóbbi 6,85 millióról indul, előbbi 7,3 millióról. Tehát akár 5 millió forint alatti költséggel juthatunk a jövő autóinak egyikéhez. Próbálok a következő sorokban objektív maradni, de muszáj feltenni a kérdést a Spring használatát követően, hogy kell-e nekünk ez a jövő?

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

A Kínában készülő 3,73 méter hosszú és valamivel 1,4 méternél keskenyebb miniautó egyértelműen a városi használatra készült. 33kWh bruttó, 27,4kWh nettó kapacitású akkumulátora segítségével az ígéret szerint akár 300 kilométer is megtehető városban, illetve 230 kilométer vegyes használat mellett. Bár utóbbi nehezebben mérhető, hiszen a jármű végsebessége nem éri el az autópályán használható tempó maximumát. Valahol 125km/h magasságában dönt úgy a technika, hogy ne tovább. Tény viszont, hogy nem is erre való, amelyre azonnal rájön bárki, amikor beül a műbőr ülések valamelyikébe.
A hatótávolságra visszatérve el kell mondanom, hogy nem tudok pontos adatokkal szolgálni azon oknál fogva, hogy meglehetősen fagyos időben kaptuk meg a járművet, így a cellák nem voltak képesek kiadni magukból a maximumot. 173 km távolságot mutatott a viszonylag alacsony információtartalommal bíró műszerfal 100% feltöltöttséggel. Egyébként ez a két adat, amit láthatunk a járműben a haladási lehetőségekkel kapcsolatban. Bár, ha jól belegondolunk, nem is biztos, hogy szükség van többre. A tisztán városi használat alatt ezt a 170-180 km közötti hatótávolságot még télen is képes teljesíteni.
Pozitív tulajdonsága a fűtéssel kapcsolatban (ülésfűtés, kormányfűtés híján, amely nem rendelhető opció), hogy nem csökken igazából a hatótávolság, amikor használjuk, nem zabálja veszettül a megtehető kilométereket. Az már kicsit kellemetlen, hogy a láb felé irányított szellőző olyan hihetetlenül forró levegőt fúj az utastérbe, hogy amennyiben azonos anyagból készül valakinek a cipője, mint az egyetlen kapható üléskárpit, akkor garantáltan rá fog olvadni a lábára.

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

Nem tudom azt mondani az autóra, hogy fapados. Ennek egyetlen oka, hogy a központi kijelző szinte a mai modern Renault-kal megegyező technikai színvonalat biztosítja (na jó, egy generációval régebbit, de az is már nagyon jó volt). 7” -os színes multimédia, vezetékes telefon kitükrözés, USB, tolatókamera része a Comfort Plus csomagnak. Ezt követően más izgalmas opciót nem tudok mondani. A futóművet nem tudom értékelni, csak úgy, mint a k-val írt komfortot. Ezt a szintet az autógyártás valamikor a 80-as, 90-es évek elején már elérte az olcsó tömegautó kategóriában is. De ne legyünk nagyravágyóak, ha akkor megfelelt, akkor biztosan most is. Biztonsági extráit tekintve viszont szintén tudja, amit kell. ABS, 6 légzsák, vészfékrásegítő, vészfékrendszer is található a kocsiban. Azt is ki kell emelni, hogy néhány kényelmi extra is helyet kapott, mint a klíma, tempomat.

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

A csomagtartó mérete nem hasonlítható egy kompakt autóéhoz, de az autó méreteihez képest azt mondanám, hogy terjedelmes, városi használathoz, bevásárláshoz teljesen elegendő. 290 literes alaphelyzetben és bár nem síkban, de az egyben lehajtható hátsó ülések segítségével 620 literig bővíthető.

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

Az autó hivatalosan is 4 személyes, amit én inkább úgy egészítenék ki, hogy vagy 4 alacsonyabb felnőtt számára alkalmas vagy 2 magasabb és két egészen kicsi ember, vagy éppen gyerek számára. A 180 centiméteres magasságomhoz beállított első ülés mögött értelmezhetetlen lábtér maradt. De ha őszinték vagyunk ez a kiskocsi és úgy általában a városban használt autók zöme sosem szállít 2 felnőttnél többet. A gyerekek pedig egészen biztosan elférnek hátul is.

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

A belső meglehetősen puritán, csupa fekete műanyagból álló utastér. A visszafogott gyorsulási és egyéb menetdinamikai képességei miatt – 19 másodperces gyorsulás, 44 lóerő - egyedül a motorzaj nélküli haladásnál érezhető, hogy egy villanyos autóval közlekedünk. A másik pont pedig a töltéssel kapcsolatos teendők. Meglepő és pozitív tulajdonsága a Springnek, hogy gyorstöltőre is csatlakoztatható, így 1 órán belül akár feltölthető. De a megfelelő invertere, akku mérete miatt simán alkalmas arra, hogy éjszaka alatt teljesen felöltve várjon reggel normál otthoni töltéssel. Utóbbi pedig elképesztő gazdaságossá teszi az üzemeltetését, hiszen 1 liter benzin árából mehetünk 150 kilométert. A gyorstöltést egyébként sem tudom értelmezni egy ilyen „olcsó” elektromos esetében, hiszen nem spórol vele semmit, aki ilyen formában tölti az autóját és egészen biztos, hogy az vesz Springet, aki olcsón szeretne közlekedni.

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

A belső puritán, egyszerű, csumpi hangulatot a külső design és forma ügyesen kompenzálja. Mutatós az autó és rendkívül sok izgalmas formai játék fedezhető fel rajta. Teljes mértékben illik a Dacia mostani fiatalos, modern irányvonalához. A fehér autó a narancssárga kiegészítőkkel a visszapillantó tükörborításán, a tetőlécen, mutatós, fiatalos, játékos. Az SUV jelleget erősíti a fényezés nélküli kerékív és az ajtók alatti Renault/Daciara jellemző formájú alsó perem. Összeségében tehát jó ránézni az autóra.

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

Első pillantásra sok szempontból menő a Dacia Spring. Relatív olcsó az ára, ha támogatással vásároljuk, formája, külső jegyei modernek. A belső tér egyszerű hangulatát pedig tudjuk be annak, hogy manapság a drága akkumulátor árak miatt olcsó, vagy olcsóbb elektromos autót készíteni, csak ilyen kompromisszumok árán lehetséges. A nagyobb tömegek számára pedig ez az ár is meglehetősen elérhetetlen. Hogy merre, hová tart az autózás, azt pedig a nagyon közeli jövő meg fogja számunkra mutatni.          

Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor - MOBILITY - Dacia Spring, Dacia spring comfort plus teszt, Dacia Spring teszt,

  • Dacia Spring Dacia spring comfort plus teszt Dacia Spring teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ezek lesznek 2025 legjobban várt elektromos autói - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ezek lesznek 2025 legjobban várt elektromos autói
    • Autó & Motor
    Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ez a jövő? – Dacia Spring Comfort Plus
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet
    • Stylelife
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Mi történik a héten? 2025.07.21-27.

    Kapcsolódó cikkek

    Ezek lesznek 2025 legjobban várt elektromos autói

    Ezek lesznek 2025 legjobban várt elektromos autói

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia