Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylenews - A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

A sport mint művészet – egy különleges szemlélet

Stylenews
Mindent a szemnek - Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

Mindent a szemnek
Autó & Motor - Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Kedvenc receptem MEB platformra - Új Škoda Elroq 85 Teszt

Autó & Motor
Stylelife - HIGHLANDER 2026 újra próbára teszi a túrázókat Rász el-Haima hegyeiben

HIGHLANDER 2026 újra próbára teszi a túrázókat Rász el-Haima hegyeiben

Stylelife
Body & Sport - A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

A Bajnokok Ligájában versenyez tovább Magyarország erős embere

Body & Sport
Mindent a szemnek - Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Ezt a 10 filmet várják a legjobban a magyar nézők 2026-ban

Mindent a szemnek
Divathírek - Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Az elegancia ünnepe – beszélgetés Kanizsai Szilviával, a Canissi alapítójával

Divathírek
Mindent a szemnek - Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Hihetetlen gyűjtemény került elő Puskás Ferencről és az Aranycsapatról - a Virág Judit Galéria árverezi el a kollekciót

Mindent a szemnek
Rendezvények - Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Ez a sorozat visszarepít a belle époque-ba – nézzük, mit érdemes tudni erről az időszakról!

Rendezvények
 - Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Egy köszönömmel és egy kérek szépennel bármit elértek

Cool-Túra - Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Kordás József életművét mutatja be Budapest legújabb galériája

Cool-Túra
Stylelife - Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Őszi feltöltődés: ezekben a hazai fürdővárosokban garantált a kikapcsolódás!

Stylelife
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X

  • 2023. július 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az új C4-et követően, annak megemelt, úgynevezett X változatát teszteltük, amely egy mérettel ugyan kisebb, mint a C5X, de formai irányelveiben hasonlónak mondható. Újszerű, egyedi és különlegessége, hogy a divatosabb 5 ajtós kivitel helyett ez a modell 4 ajtós. Mostanság ez kevésbé trendi, de az emelt hasmagasság és a szedán forma együttes használata egy különlegesség. Mi mást is várhatnánk a Citroëntől?


Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

Ha az alapoktól indulunk, tehát az autó padlólemezével kezdjük az autóval való ismerkedést, akkor sok érdekes összefüggést fedezhetünk fel. A C4 és az elektromos ë-C4 (erről készült tesztünk itt olvasható), illetve az új C4 X, valamint ennek elektromos változata, a most tesztelt ë-C4 X, az úgynevezett CMP (common modular platform) elnevezésű platformon nyugszik. Ezt a platformot, az akkor még PSA a nagy kínai autógyártóval, a kínai Dongfenggel közösen fejlesztette. Elsősorban a kiskategóriára, de mivel moduláris platformról van szó, amelynek hossza, szélessége, sőt még a tengelytávja is módosítható, alkalmassá teszi a kompakt kategóriás modellek alapjául is. Ilyen formán lesz „rokona” a C4-nek a Peugeot 208/2008, a DS3, az időközben egy konszernbe kerülő Opel Corsa, új Opel Mokka, sőt még a most év autója díjat elnyert Jeep Avenger is.   

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

A fenti modellek közül a C4 X a legnagyobb és ennek mérete már szinte össze is ér a Peugeot 408-cal (erről a modellről készült tesztünk itt olvasható), amely a konszern egy mérettel nagyobb padlólemezére épül. Ennek a modellnek a megjelenése szintén a mostani pár hónapos időszakra tehető. A 408 csak pár centiméterrel hosszabb és csak tengelytávjukban van valamivel nagyobb, mint 11-12 cm különbség. Formai kivitele, koncepciója hasonló, mint a C4 X-nek, de a nagyobb padlólemez révén itt lehetőség volt a plug-in hybrid meghajtásra is, amely a kisebb CMP padlólemez esetében ez nem megoldható. Másfelől viszont a C4 X-nek kedvezőbb az ára. A magán vásárlók körében pedig ez a szempont egyáltalán nem elhanyagolható.
A benzines változat 9,5 millió alatt érhető el magánügyfelek számára, a most tesztelt elektromos kivitel pedig 15,5 milliónál startol. Az általunk tesztelt, gyakorlatilag full extrás változat pedig 17,4 millióba kerül. De mielőtt mindenki rutinból rávágná, hogy ez rendkívül drága, érdemes megvizsgálni azt, hogy mit is kínál ezért a pénzért a Citroën.

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

Ahogyan említettem, a C4-gyel rokon C4 X már-már középkategóriás méretekkel bír. 4600mm hosszú és 1834mm széles. A sokat említett tengelytáv pedig 2670mm. Az elektromos változat 1659 kg. A karosszéria kialakítása, a cégcsoport filozófiája alapján olyan, hogy hagyományos és elektromos meghajtású modell is elérhető belőle. Ennek előnye a vásárló döntési szabadsága, hátránya természetesen az, hogy nem kifejezetten csak elektromos meghajtásra van optimalizálva.    Légellenállás értéke például messze elmarad egy ilyen modelltől. Ennek ellenére a Stellantis által már jól bevált és sok modellben megismert 136 lóerős és 260Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor az 50kWh akkumulátorral teljesen jó fogyasztási adatokat és ezzel párhuzamosan elfogadható hatótávolságot biztosít. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha az autópályán nem megyünk 110-zel gyorsabban és úgy általában odafigyelünk a lábunkra, ECO üzemmódban közlekedünk és nem a gyorsulási érték megdöntését helyezzük a célkeresztbe. Rövidebben, úgy vezetünk, ahogyan az elektromos autózás koncepciójából ez következik, akkor 330-340 kilométeres hatótávolságra számíthatunk. Nem lesz persze soha versenyautó ezzel a motorral ez a kocsi, de úgy gondolom, hogy nem is ez a lényege. Gyári 9,5 mp-es 0-ról 100-ra való gyorsulási értéke, 150km/h -ban leszabályozott végsebessége ezt erősíti. Másfelől a rugalmassága villanyautós és teljesen elegendő. A végsebesség pedig szintén elégséges a jelenlegi KRESZ szabályok alapján. Nem is igényel az ember többet a vezetése közben. A töltési lehetőségek sem változtak, elméleti maximumként 100kW-tal lehet tölteni.

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,
Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

A külső formajegyekre visszatérve mindenképpen fontos kiemelni a teljes koncepció furcsaságát. Egy lépcsős hátú, tehát négy ajtós crossover. Ez egy olyan összeállítás, amely teljesen egyedülállóvá teszi a C4 X-et. A C oszlopig a modell megegyezik a C4-gyel, de ebben az esetben egy jókora feneket kanyarítottak az autó végére a tervezők. Ennek következtében lett az 5 ajtós C4-hez képest 24 cm-rel hosszabb ez a kivitel. Meglepő módon ez a módosítás egyáltalán nem rontotta a megjelenést, továbbra is egységes, a többi formai elemhez passzoló ez a formavilág.
Természetesen a csomagtér mérete bővült leginkább ettől, hiszen 510 literesre puffadt a beltere. Lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1360 literes lesz ez a tér. Azt gondolom, hogy ezen számok után nem kérdés, hogy miért emeltem ki, hogy kiváló családi autó tud lenni a Citroën C4 X.     

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

A családi használat, a praktikusság és a Citroën márka extravaganciája mellett álló másik fontos védjegyéül szolgáló fogalom, a kényelem jegyében folytatódik a kialakítás, ha a beltérben vizsgálódunk.
Az ülések most is szuper kényelmesek. Kicsit furcsának tartottam, hogy csak félig elektromos a beállításuk, nem jöttem rá, hogy az előre-hátra mozgatást miért nem sikerült beletenni, ha már a dőlésszöget és a deréktámasz így lehet állítani. Nem beszélve arról, hogy a kényelem fokozása miatt még masszázs funkcióval is ellátták a vezetőülést. Mindegy, lehet enélkül élni, ez inkább csak meglepő hely arra, hogy spóroljanak valamin.

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

Rengeteg és különleges helyeket találunk a pakolásra. A szokásos palack és kütyü tartók mellett a kesztyűtartó fiókos kialakítása, a fölötte lévő kispolc és a tablet tartó olyan megoldások, amelyeket más autókban külön-külön elvétve, de egyszerre sosem találunk. Azt gondolom, hogy a teljes belső hangulat, az inkább átlagos anyagminőségek ellenére kifejezetten remek, üdítő hangulatú. A francia márka vidám, fiatalos stílusjegyei ebben a modellben is megtalálhatóak, bár talán egy kicsit visszafogottabb módon. Ennek oka lehet, hogy üzleti célokra is ideális ez a modell és ezt a ziccert, lehetőséget érthető módon nem akarták elszalasztani. Ettől függetlenül azok, akik ezt szeretik a Citroënben, azok nem fognak csalódni.

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

A kormány mögött egy a mai világban már meglepően kicsinek mondható 7” -es kijelzőt találunk. Információtartalma elegendő, nem volt a mérete egyáltalán zavaró. A kivitele viszont különleges, hiszen jobb és baloldalán hangulatfénnyel dobták fel a tervezők.
A középkonzolt a 10” -es érintőképernyő foglalja el. Talán azért éreztem a vidámság hiányát a C4 X-ben, mer túlságosan nagyra, hivalkodóra sikerült a zongoralak keret, amely anyag használata lent középen, a váltó körül is folytatódott. Nem csúnya, egyszerűen csak márkaidegen volt számomra ez a részlet. Az infotainement kezelés viszont tök jó, ideálisan találták meg a digitalizált és manuális kezelés határvonalát. Nem száműzték például a hangerő szabályozó tekergetőjét, vagy a klímakonzolt.
Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

A térérzet, a kényelem nagyon jó az autóban elől és hátul is és azt gondolom, hogy ezt erősíti a kényelmes futómű, amely a meghajtással teljesen összhangban van. A C4 X nem egy sportautó, de ha jól belegondolunk a hétköznapi használatra, legyen az családdal vagy üzleti célból, nem is erre van szükség. Fontosabb, hogy úgy szálljunk ki az autóból, hogy nem fáradt el, nem fáj semelyik porcikánk, nem ütötte meg a kocsit, ha egy úthibára, fekvőrendőrre ráhajtottunk.  Összességében a Citroen C4 X pedig ilyen. Benne van a kényelem, a különleges forma, a mai nap elengedhetetlen része a crossover kialakítás és mindez elektromos meghajtással. Ez a modell sem hozott változást, hiszen a Citroënről továbbra is azt lehet állítani, hogy különleges autókat gyárt.

Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor - MOBILITY - c4x 2023, c4x teszt, citroen c4x, citroen c4x elektromos teszt, citroen e c4x teszt, e c4x teszt, ec4x citroen, ec4x citroen teszt,

  • c4x 2023 c4x teszt citroen c4x citroen c4x elektromos teszt citroen e c4x teszt e c4x teszt ec4x citroen ec4x citroen teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ez is, az is és még amaz is – Citroën ë-C4 X
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Egy igazi apának a családja az első - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Egy igazi apának a családja az első
    • Keresd a nőt!
    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod
    • Keresd a nőt!
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től
    • Keresd a nőt!
    Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni?
    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal
    A szeretet ünnepén ne felejtsünk el szeretni!
    Karácsonyi koccintás – ünnepi koktélok, amik mindenkit elvarázsolnak
    Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj
    Mi történik a héten? 2025.12.22-28.
    Új dokumentumfilm-sorozat mutatja be a DEFENDER indulását a 2026-os DAKAR-Ralin

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Egy igazi apának a családja az első

    Egy igazi apának a családja az első

    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod

    Ahhoz, hogy rátalálj a megfelelő emberre, először neked kell megfelelővé válnod

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    „A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt” – Idézetek Dan Millman-től

    Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni?

    Miért olyan nehéz egy mindent túlgondoló embernek párkapcsolatban lenni?

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    10 módja annak, hogy egy boldogabb, egészségesebb kapcsolatot alakítsunk ki a társunkkal

    A szeretet ünnepén ne felejtsünk el szeretni!

    A szeretet ünnepén ne felejtsünk el szeretni!

    Karácsonyi koccintás – ünnepi koktélok, amik mindenkit elvarázsolnak

    Karácsonyi koccintás – ünnepi koktélok, amik mindenkit elvarázsolnak

    Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj

    Miért nem tudsz most dönteni? És miért nem veled van a baj

    Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

    Mi történik a héten? 2025.12.22-28.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia