Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Mi történik a héten?  2025.10.13-19.

Mi történik a héten? 2025.10.13-19.

Stylenews - ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

ROBERT PATTINSON AZ 1664 MÁRKANAGYKÖVETE LETT

Stylenews
Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Autó & Motor - Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Kalandra fel! – BMW X3 30e xDrive PHEV

Autó & Motor
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
Stylenews - Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Bonjour, Budapest! – Megnyílt Magyarország első IZIPIZI márkaboltja a MOM Parkban

Stylenews
  1. STYLENEWS
  2. Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat

  • 2025. május 21.
  • Komment

Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1 szabványos QR-kódokat a hagyományos vonalkódok helyett. Az új, kétdimenziós kódok több és részletesebb adatot hordoznak, kisebb helyet foglalnak el, és digitális adatbázisokhoz kapcsolhatók. A globális cél, hogy 2027 végére minden kasszarendszer olvasni tudja a QR-kódokat.


Ötven év telt el azóta, hogy 1974-ben egy Wrigley’s rágógumi csomagolásáról először olvasták le a GS1 vonalkódot az Ohio állambeli Troy városában egy szupermarket kasszájánál. Azóta a fekete-fehér csíkos jelképek meghódították a világot: ma már napi tízmilliárd leolvasással segítik a gyorsabb, biztonságosabb kereskedelmet.

A vonalkód egy szabványos felépítésű jelkép, amely egy globálisan egyedi termékazonosítót (a korábban EAN-kódként ismert, napjainkban GTIN számként elnevezett) számsort hordoz magában. Egy nemzetközi nonprofit szervezet, a GS1 gondoskodik arról, hogy a globális termékazonosítási rendszerben valóban minden vállalkozás és annak minden terméke egyedi azonosítóval rendelkezhessen. A GS1 szervezetnek volt köszönhető, hogy az elmúlt 50 év során a vonalkódok a kiskereskedelem, az élelmiszeripar, a logisztika és számos más szektor nélkülözhetetlen technológiájává váltak, garantálva a hatékony ellátási láncokat és a termékek biztonságos útját a vásárlókhoz.

A világ változik, a kódok is változnak

A fogyasztók ma már nemcsak a pénztárnál várják el a gyors beolvasást, hanem azonnali, részletes információt is szeretnének a termékekről: például annak összetevőiről, származási helyéről, környezeti hatásairól. Ezzel párhuzamosan a márkatulajdonosok, kereskedők és szabályozó szervezetek is egyre magasabb igényeket támasztanak az adatok elérhetőségével szemben.

"A mai, egyre tudatosabb fogyasztók nemcsak vásárolni akarnak, hanem hozzájutni minden olyan információhoz a termékről, amelynek ismeretében meghozzák a vásárlási döntésüket. A termékekkel kapcsolatos transzparencia kulcsfontosságúvá vált, és ehhez új eszközök kellenek" – mondta a GS1 Magyarország üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója, Krázli Zoltán.

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat - STYLENEWS -  - digitális termékinformációk, GS1 QR-kód, okos csomagolás, QR-kód fejlődése,

Fotó/GS1 Magyarország


A jövő kódja: a GS1 szabványos QR-kód

A vonalkód születésének 50. évfordulóján a világ vezető márkái, kereskedői és e-kereskedelmi piacterei egyértelműen az új generációs QR-kódok mellett tették le a voksukat. Az új, kétdimenziós (2D) kódok – melyek immár nem fekete-fehér csíkokból, hanem kis négyzetekből épülnek fel – számos előnyt kínálnak: kisebb helyet foglalnak el a csomagoláson, több és részletesebb adatot képesek tárolni, kapcsolódnak a különböző digitális információs adatbázisokhoz, és ugyanazon kód képes kiszolgálni a fogyasztók és az üzleti partnerek igényeit is.

Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat - STYLENEWS -  - digitális termékinformációk, GS1 QR-kód, okos csomagolás, QR-kód fejlődése,

Fotó/GS1 Magyarország



"Nem véletlen, hogy az olyan e-kereskedelmi piactér, mint az Alibaba, kiskereskedők, mint a Carrefour és a Lidl, valamint márkatulajdonosok, mint a Procter & Gamble, a L’Oreal vagy a Mondelez felismerték, hogy elérkezett a változás ideje a termékazonosításban. A QR-kódok képesek új szintre emelni a fogyasztói élményt, hiszen nemcsak az árut azonosítják, hanem egy teljes történetet mesélnek el a termékről" – emelte ki Krázli Zoltán. „A globális iparági szereplők 2027 végére azt szeretnék elérni, hogy a kasszáknál minden rendszer képes legyen a kétdimenziós kódok beolvasására. Bár a dátum még távolinak tűnik, a felkészülést most kell elkezdeni” – tette hozzá a szakértő.

A szakmai szervezetek szerint a kiskereskedelmi szereplőknek célszerű stratégiát kidolgozniuk a technológia fokozatos bevezetésére, valamint felmérniük kasszarendszereik és informatikai eszközeik alkalmasságát. A gyártóknak és márkatulajdonosoknak javasolt a logisztikai és marketing részlegeik összehangolt munkája annak érdekében, hogy a kódok tartalmilag is megfeleljenek a teljes ellátási lánc és a fogyasztók elvárásainak.

A felkészülést iparági szervezetek, köztük a GS1 Magyarország szakmai támogatása is segíti. Krázli Zoltán, a GS1 Magyarország üzleti kapcsolatokért felelős igazgatója szerint a korán lépő vállalkozások versenyelőnyhöz juthatnak: „A kétdimenziós kódok nemcsak információt adnak, hanem lehetőséget is kínálnak a márka és a fogyasztók közötti kapcsolat elmélyítésére.”

A csomagolás helyett a kijelzőn jelenik meg minden termékinformáció

Bár a kétdimenziós (2D) kódok technológiája már a 80-as évektől ismert, eddig nem állt rendelkezésre az olvasásukhoz szükséges széles körben elterjedt technológia, melynek segítségével a bevezetésük gazdaságos lett volna a mindennapi fogyasztási cikkeken. Az okostelefonok és az új generációs kasszaszkennerek megjelenésével azonban ez az akadály is elhárult.

A QR-kódok immár képesek információt adni például a termék lejárati idejéről, származási helyéről, tápérték- és allergéntulajdonságairól, karbonlábnyomáról, a márka fenntarthatósági törekvéseiről, valamint felhasználási tippekről, receptekről vagy akár marketing célú videókról is. Az új generációs, GS1 szabványos adatokat hordozó QR-kódok nemcsak több információt kínálnak, de szorosabb kapcsolatot is építenek a márkák és a vásárlók között. Az okostelefon kamerájával történő gyors beolvasás után elérhetővé válik minden, gyártó vagy kereskedő által megosztásra szánt adat a termékről anélkül, hogy mindazt a csomagolásra kellene zsúfolni.

Az üzleti versenyelőny kulcsa

„Az okostelefonokon keresztül könnyen elérhető tájékoztatók új lehetőségeket nyitnak a fogyasztók, gyártók és kiskereskedők számára egyaránt: biztosítanak minden szükséges és elvárt információt a fogyasztók számára, javítva a nyomon követhetőséget, és növelve a hatékonyságot az ellátási láncban, miközben lehetővé teszik a pénztárnál történő beolvasást is” – mutatott rá Krázli Zoltán.

  • digitális termékinformációk GS1 QR-kód okos csomagolás QR-kód fejlődése

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat - Stylenews, divat, életmód, stílus
    Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
    • Stylenews
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Ha szeretsz valakit, nem sétálsz el - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha szeretsz valakit, nem sétálsz el
    • Keresd a nőt!
    Így készíts otthon pumpkin spice latte-t! - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Így készíts otthon pumpkin spice latte-t!
    • Stylelife
    Az egyéjszakás futamok és laza kapcsolatok fő jellemzője a közös öröm, külön bánat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az egyéjszakás futamok és laza kapcsolatok fő jellemzője a közös öröm, külön bánat
    • Keresd a nőt!
    Érdemes-e küzdeni valaki szeretetéért?
    A barátság sem bír el mindent
    A boldogság megélése a mindennapokban
    'Az ember mindig álljon ki amellett, amiben hisz.' - Idézetek George Clooneytól
    Amiket egy férfi nehezen oszt meg egy nővel
    Azonnali kapcsolódás - jelek, hogy egy olyan baráttal találkoztál, aki a lelki társad
    Férfiszempont: A gyenge ember maximum a másiknak akar bizonyítani

    További cikkek

    3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

    3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

    Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre

    Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre

    Férfi cipő trendek 2025 – A sneaker nem megy ki a divatból!

    Férfi cipő trendek 2025 – A sneaker nem megy ki a divatból!

    Miért melegszik fel a laptopod?

    Miért melegszik fel a laptopod?

    Férfiak és a mentális egészség – törődnek-e vele vajon eleget?

    Férfiak és a mentális egészség – törődnek-e vele vajon eleget?

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    A GIRO D'ITALIA-VAL LÁTVÁNYOS KERÉKPÁROS NYARAT INDÍT AZ EUROSPORT

    Legolvasottabb írások

    Ha szeretsz valakit, nem sétálsz el

    Ha szeretsz valakit, nem sétálsz el

    Így készíts otthon pumpkin spice latte-t!

    Így készíts otthon pumpkin spice latte-t!

    Az egyéjszakás futamok és laza kapcsolatok fő jellemzője a közös öröm, külön bánat

    Az egyéjszakás futamok és laza kapcsolatok fő jellemzője a közös öröm, külön bánat

    Érdemes-e küzdeni valaki szeretetéért?

    Érdemes-e küzdeni valaki szeretetéért?

    A barátság sem bír el mindent

    A barátság sem bír el mindent

    A boldogság megélése a mindennapokban

    A boldogság megélése a mindennapokban

    'Az ember mindig álljon ki amellett, amiben hisz.' - Idézetek George Clooneytól

    'Az ember mindig álljon ki amellett, amiben hisz.' - Idézetek George Clooneytól

    Amiket egy férfi nehezen oszt meg egy nővel

    Amiket egy férfi nehezen oszt meg egy nővel

    Azonnali kapcsolódás - jelek, hogy egy olyan baráttal találkoztál, aki a lelki társad

    Azonnali kapcsolódás - jelek, hogy egy olyan baráttal találkoztál, aki a lelki társad

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia