Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát
Amikor egy autó úgy tud cuki lenni, hogy közben dinamikus, stílusos és még környezetbarát is, akkor biztosan tudhatjuk: új kedvencünk van a láthatáron! A Ford vadonatúj, teljesen elektromos Pumája, a Gen-E, igazi városi nagyvad, aki pillanatok alatt belopja magát a szívünkbe.
Cirmos, de nem szelíd
A Gen-E megjelenésében egyértelműen ott lapul a sportos vérvonal, de már nem az a klasszikus „rakéta típus, inkább egy sikkes és magabiztos női karakter, aki tudja, mit akar. Az új, simított orrkialakítás és a letisztult vonalvezetés nemcsak mutatós, de a légellenállást is csökkenti, így takarékosabb a közlekedés is. A frissített LED fényszórók, a dizájnos hátsó szárny és az opcionális színek – különösen a Digital Aqua Blue vagy az Electric Yellow – már messziről kiabálják: „Nem „stílusos” vagyok, én vagyok maga a stílus!”
És néznek is. Bármerre jártunk vele, megfordultak utána – és nem csak a férfiak. Egy délutáni kávézós csajos programon konkrétan témává vált a kis vadmacska.
Belül legalább annyira praktikus, mint amilyen szép
Az elektromos Puma beltere pont azt az érzést adja, amit egy jó táskától várunk: mindennek van helye, de semmi sincs túlzsúfolva. Az ergonomikus kialakításnak és az okosan elhelyezett tárolóknak köszönhetően simán elférnek a napi túlélőfelszereléseink – legyen szó rúzsról, laptopról vagy egy kis nasi dobozról.
A digitális kijelzők, a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, a gyors, érintőgombos kezelőfelület és a wireless töltés mind azt mutatják: ezt az autót nemcsak férfiaknak tervezték. És igen, van benne 360-fokos kamera is, ami egy parkolóház szűk helyeinél szó szerint életmentő.
A panorámatető a térérzetet csak fokozza, a simogató szelet is úgy engedi be, hogy közben a hajunk is a helyén marad – kipróbáltuk! ????
Egy városi díva , aki sportcipőben is otthon van
A Gen-E nemcsak aranyos, de meglepően lendületes is: 168 lóerő és 290 Nm nyomaték áll rendelkezésre, ami dinamikus, mégis stabil vezetési élményt nyújt. A hatótávja akár 500 km is lehet városban, ami azt jelenti, hogy egy csajos hosszú hétvégét is simán végigtolhatsz vele anélkül, hogy töltőt keresnél.
A 100 kW-os gyorstöltés lehetővé teszi, hogy 23 perc alatt 10%-ról 80%-ra felpattintsd a töltöttséget – épp egy cappuccino-szünet ideje, amit igenis adj meg magadnak! A fogyasztás pedig annyira kedvező (akár 10 kWh/100 km), hogy már-már túl jónak tűnt – de a számok nem hazudnak, ezt konkrétan kiszámítottuk!
A vezetési élmény? Olyan, mint egy jól megkoreografált Pilates óra: minden mozdulat pontos, mégis játékos. Sportmódban pedig tényleg úgy ugrik előre, mint egy kis ragadozó – élvezet vele minden kanyar, minden egyenes.
Tényleg minden elfér – és még több is!
A 566 literes teljes csomagtér, amiben egy 145 literes süllyesztett GigaBox is található, nem csak hogy hatalmas, de okos is. Bevásárlás? Kirándulás? Fesztiválra menet? Nem akadály! A GigaBox egy vízálló, mosható medence a csomagtartó alatt. Akár egy komplett vizes strandszerkót is beledobhatsz de a gumicsizma sáros túrabakancs is belefér.
Számít, mennyibe kerül? Igen. És épp ezért meggyőző!
A Ford Puma Gen-E indulóára 11.980.000 Ft, a tesztelt Premium változat pedig 12.880.000 körül kapható, míg a különleges egyedi hangrendsszerrel szerelt Sound Edition 13.880.000 Ft-tól vihető haza. Ha ezt összevetjük azzal, hogy mit tud – hatótáv, kényelem, stílus – akkor kifejezetten vonzó.
Összegzés – Gen-E, te vagy az új barátnőnk!
A Ford Puma Gen-E egy autó, amit nőként külön öröm használni. Nem kell kompromisszumokat kötni: elegáns, praktikus, technológiai csoda és ráadásul nagyon menő. Ugyanúgy helytáll a hétköznapi rohanásban, mint egy spontán roadtripen, és nincs az a csomag amit ne nyelne el.
Kérdés, hogy csajos-e? Igen. Kérdés, hogy a pasik is vezetnék-e? Még szép. De valahogy az az érzés, amikor egy nap végén kiszállsz a Gen-E-ből magassarkúban, napszemüvegben és egy csipetnyi elégedett mosollyal – nos, azt valószínűleg csak mi, nők értjük igazán.
(X)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!
Szólj hozzá a cikkhez