Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N

  • 2024. szeptember 11.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem a ruha teszi az embert és ez egyre inkább igaz az autókra is. Korábban azt hitünk, hogy egy sportautó képességei a magasságával és az autóban lévő belső térrel fordítottan arányosak. Ez gyakorlatilag szertefoszlik, amikor az Ioniq 5 N volánja mögé ülünk.


Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

Az autózás, mint fogalom, teljes mértékben átalakulóban van. Amikor én kezdtem autót vezetni, akkor a mostanihoz képest egyáltalán nem volt bennük technológia. Csak a nyers erő, amely egy-egy szép darabban megtalálható volt, de az kizárólag a sofőrön múlt, hogy képes-e a lovakat a motorháztető alatt tartani. Majd jöttek szépen sorban a vezetéstámogató és biztonsági extrák, amelyek az „amatőrök” számára is lehetőséget adtak arra, hogy ki tudják veszély nélkül próbálni, hogy milyen élményt ad a versenypálya. Ez volt még az a pont, ahol volt hitem abban, hogy a dolgok jó irányba mennek. Aztán megjöttek azok a „furcsa”, bizonyos rétegek számára hasznos, ámde szépnek nem mondható SUV-k, amelyeket, ha sokat nézzük, már-már azt is mondhatjuk rájuk, hogy jól néznek ki. És mire lassan ezeket is beemelte az ember a valóságába és rábólintott, hogy „ok”, ez a divat, majd elmúlik, megkezdődött az elektromos autóláz. Sokáig, egészen a 2015-16-ig azt gondoltam, hogy ez is egyfajta réteg autó lesz, kiszolgálva bizonyos közlekedési felhasználási igényeket, de nem teljesen így lett. Rásegített sok minden más is, például a politika, hogy a dübörgő benzinmotorokat nagyobb számban felváltsák a némán, azaz elektronikus zajjal sikló gépjárművek. A divat viszont maradt, tehát jellemzően magas felépítésű elektromos autókat készítenek.

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

Az autózás és különösen az elektromos autózás fókusza a hatótávolságra és az infotainement rendszerekre terelődött. Manapság nem autó az autó, ha nem lehet benne játszani, youtube-ot vagy bármelyik steraming csatornát nézni és az kiváltképpen fontos, hogy beszéljen is hozzánk, hiszen gyerekként a Knight Riderben ezt láttuk és most végre meg is élhetjük. Ezekről az autókról nagyon nehéz bármit írni, bármit érezni, ami „felvillanyoz”.  Gyorsabban tölt, mint a másik, az AppleCarPlay kicsit gyorsabb, vagy éppen lassabb. De magáról az autózási élményről sokat nem lehet felsorolni azonkívül, hogy jó. Ha bántóbb hangulatban vagyok, akkor azt is mondhatom, hogy steril. És ezek egyike sem jelent negatív kritikát, inkább csak a jó értelemben vett benzinszag adta adrenalin nincsen meg bennük.
Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

A hosszú bevezető oka, hogy vannak üdítő kivételek, amelyek teljes mértékben képesek rácáfolni az előzőekben felvázolt tökéletes, ámde sokkalta sivárabb valóságra. A cáfolat pedig egyértelműen nem azért történik, mert ne lenne hasonló módon tökéletes, mint a többi. De a jó hír, hogy létezik olyan, amelyik nem sivár. A sivárság fogalma pedig nem ott tűnik el, hogy még egy változtatható színű LED fény jelenik meg az ajtó kárpitjában – bár természetesen az Ioniq 5 N-ben is van ilyen - szóval ne aggódjon senki.     
Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

A normál Ioniq 5-tel már több, mint 2 éve találkozhattunk (a cikk itt olvasható). A formája, megjelenése pedig azóta is beégett a retinánkba és sosem felejtjük el. Ha pedig kezdene elkopni az élmény, akkor elég, ha a Minecraft játékot elindítjuk, még az utcára sem kell lemenni, hogy élőben lássunk egyet. A szögletes világ azonnal visszakerekedik és újra elevenen tud élni bennünk.

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

Az N változat egy igazán különleges kivitel, hiszen ennek minden porcikájába színtiszta adrenalint csepegtettek. Vannak alapvető fizikális különbségek is az N-es változatban. Leültették 2 centit, megerősítették a karosszériát, szélesítették a kerékjáratokat és természetesen lényegesen nagyobb papucsokat, 275/35 R21, vadító sárga csíkokat, aktív légbeömlőt kapott az N betűvel fémjelzett sportváltozat.

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

Valahogyan mégsem ezek a külsőségek azok, amelyek az Ioniq 5-öt kiemelik a többi tucat elektromos autó sorából. Az a fajta körítés teszi egyedivé, amit a szoftveres megoldások és az egyébként is végletekig emelt teljesítmény párosából ki lehetet hozni. De lássuk mik is ezek?

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

Talán kezdjük a száraz adatokkal. A 2,3 tonnás Ioniq 5 nem kevesebb, mint 641 lóerőt teljesít papíron. Hogy ne áruljak zsákbamacskát, azt is érdemens elmondani, hogy 29 millió fölött fogunk valamivel fizetni, ha ezt a változatot szeretnénk elhozni egy Hyundai kereskedésből. Önmagában a hatalmas teljesítmény és az egyből ébredő nyomaték nem tenné különlegessé ezt az autót, azaz nem lenne más, mint bármelyik másik villanyautó, amelyik a nagyobb teljesítményre van kihegyezve az zöld életérzés helyett, amelyet állítólag az elektromos autók hivatottak betölteni. Járt már nálunk például az Ioniq 5 legközelebbi rokona, a KIA EV6 GT (itt olvasható a cikkünk róla), de a Hyundai csapata nagyon sokat tett érte, hogy ne csak megjelenésben, amely szöges ellentétje a KIA-nak, hanem vezetési élményben, képességekben is mást adjon.

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

A 3,4 másodperces gyorsulásról, amely, ha nem használjuk a nitro gombot, amely a kormány jobb felső oldalán kapott helyet, akkor is 3,6 alatt van, mondanom sem kell, hogy brutális élmény. De az igazi élvezeti faktor akkor kezdődik, ha beállítjuk, hogy az Ioniq szimulálja a hagyományos váltás adta élvezetet, amely egy sportkocsi esetében igenis fontos. A kormány mögötti fülek ilyen esetben ugyanis nem a rekuperáció mértékét fogják állítani, hanem a fel-le kapcsolást irányítják. Ez praktikusan azt jelenti, hogy a nyomaték nem a szokásos elektromos autó módon azonnal jön és végig maximumon van, hanem a computer mesterségesen szabályozza, sőt, ha elfelejtenénk felváltani és a fordulatszám eléri a mesterséges maximumot, még vissza is dadog és visszaveszi a teljesítményt. Azt hiszem, hogy ennél jobb színház nem is létezik. A hang is élethű, az autó viselkedése is teljes mértékben szimulálja azt, ami egy benzinesben ilyenkor történni szokott. Óriási gyorsulási és vezetési élményt adott az egész, talán a fékhatás lehetne jobb, ha már kritizálni kell valamit.
Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

A funkciókat, a nyomatékelosztást a központi kijelzőn erre a célra szánt menü pontokban állíthatjuk. Talán ez a rész, illetve a kormányra kipakolt gombok elsőre kicsit (na jó nem is kicsit) bonyolultak, de bízom benne, hogy a Hyundai kereskedések szerveznek pár napos kurzusokat, hogy minden finomságot meg tudjon tanulni a felhasználó. Nekem az együtt töltött egy hét alatt voltak keveredéseim, hogy a kormányon lévő kiegészítő gombok mit is állítanak pontosan, illetve a menüben milyen beállítás pontosan mit is módosít. Ez nem feltétlen hátrány, hiszen ez bizonyítja, hogy mennyire cizellált a lehetőség. Konzol játék legyen a javából, amely ezt felül tudja múlni.

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

A hatótávolságról és arról, hogy az egyébként a magas teljesítmény kihasználáskor elfogyasztott áramról gyorsan és nagy mennyiségben gondoskodni tudjunk, a megnövelt, 80kWh-s akkumulátor képes gondoskodni, illetve a villámtöltést akár 350kW-tal is megtehetjük, ha találunk az utakon erre alkalmas töltőt. Szóval papíron csuda gyorsan lehet tölteni 20-ról 80%-ig. A valóság szerintem úgy is más és aki villany autót használ, el kell, hogy ismerje, hogy fél óra el fog menni egy töltés során (pakolás, kábel ki-be, applikáció, indítás, fizetés stb. és nem F1 autók mellett álló bukósisakos csapat intézi a töltést, hanem Mi magunk). Szóval szerintem tök mindegy, hogy egy laborban mit ígérnek, az élet úgy is mást fog hozni. Nekem egyébként pár másodpercre mutatott egy Ionity töltőn 250 feletti teljesítményfelvételt, amelyet korábban nem sokat láttam, de azért inkább ennek kb. a fele a valós átlag. 

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

Hogy milyen volt az Ioniq 5? Mesés! Talán az eddigi legnagyobb kínálatot adó elektromos autó. Ha már szimulátorokban és elektromos autóban kell ülni a jövőben, akkor ez a megoldás lehet a jó irány. Különleges minden részletében, imádtam!

Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor - MOBILITY - hyundai ioniq 5, hyundai Ioniq 5N t, ioniq 5, ioniq 5n, ioniq 5N teszt,

  • hyundai ioniq 5 hyundai Ioniq 5N t ioniq 5 ioniq 5n ioniq 5N teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Gyorsabban, gyorsabban, gyorsabban – Hyundai Ioniq 5 N
    • Autó & Motor
    Vissza a jövőbe – Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Vissza a jövőbe – Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet
    • Stylelife
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Mi történik a héten? 2025.07.21-27.

    Kapcsolódó cikkek

    Vissza a jövőbe – Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD

    Vissza a jövőbe – Hyundai Ioniq 5 Comfort RWD

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia