Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy

  • 2020. szeptember 29.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az hiszem a legtalálóbb szó, hogy beteg. Jó értelemben véve nagyon beteg. Más volt, ahogy megkaptam az autót. Volt egy olyan érzés bennem, hogy olyan élmény következik, amelyet ritkán tapasztaltam eddig életemben. Vigyázz a gumikra, ameddig be nem melegszenek! Vigyázz a fékekre, mert hidegen nem fognak! Mi ez, felkészítés egy rally versenyre? Hát pontosan az!


Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

Van természetesen pár versenytárs aki hasonló, utcára is, de főleg pályára alkalmas autókat tart az árlistán. Van amelyik lóerőben le is hagyja a Renault-t. De van egy pont, ahol nem csak egy számadat határozza meg, hogy mit lehet kihozni az autóból. A futómű, a váltó, a felfüggesztés és nem utolsó sorban a súlyarány. Hát a Renault R. S. Trophy ez utóbbiakban jó. Méghozzá nagyon.

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

Nem is tudom, hogy hol érdemes kezdeni, mert annyira elragadó az egész kocsi, hogy gyermeki szenvedéllyel rohangáltam 10 percig körbe-körbe, megcsodálva minden egyes pontját. A kollégám fotózza a tesztautókat, ő az, aki jobban ért ehhez, de pár pillanat után már a kezemben volt a telefon és próbáltam mindenféle szögből megörökíteni, elküldeni ismerősöknek, hogy milyen fenevad került hozzám. A visszaérkező kérdések egy része a teljesítményről szólt. Igen, 300 lóerő és 400 Nm a nyomaték. 5,7 másodperc alatt van 100-on, de meggyőződésem, hogy 60-ról 160-ra is ugyanezt az időeredményt hozza. Egyszerűen nem tapasztaltam még sok hasonlót. A Renault hihetetlen erősre és sportosra hangolt félprofi erőműve gyakorlatilag minden sebességtartományban ugyanazt a gyorsulást hozza. De nagyon előre rohantam. Kezdjük pár szóban a külsővel.

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

Tehát ez nem egy „egyszerű” menő, sok lóerővel telepakolt sportos autó. Ez egy sportautó! És mint ilyen, a kialakítása, a felhasznált anyagok és mérnöki megoldások egy másik ligából származnak. Nem arról van szó, hogy veszünk egy sokszáz lóerős utcai autót és hajrá, nyomjuk a gázt szarásig. A Megane R.S. egy sportkocsi és úgy is kell vezetni, úgy is néz ki, mint egy sportkocsi. Kiszélesített, ultra menő sárvédők, Akrapovics kipufogó hátul középen, légbeömlő az első sárvédőn és olyan brutális semi-slickhez közelítő gumik, hogy én a mai napig nem értem, hogy legálisan hogyan lehet ezzel utcán közlekedni. Nyilván lehet, hiszen van forgalmija és az importőr nem fog meghekkelt autót adni. Szóval nyugodt lehetek! És akkor itt vannak a hűtött kerámia féktárcsák elől, amelyek szintén inkább egy versenypályás közlekedésre lettek megalkotva, mintsem a Nagykörúti araszolásra, de végül is mindegy.

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,
A Nagykörúton úgy is mindegy mivel megyünk, illetve mivel állunk a dugóban. Manapság ott csak a kétkerekűeké a világ, de ez egy másik történet. Az üzenet csak annyi, hogy a belvárosba egyetlen dolog miatt érdemes bemenni ezzel a kocsival. Hogy megbámulják, hogy irigykedjenek ránk. Hogy csurgassák a nyálukat a pezsgő narancs fényezésben pompázó négykerekű csodára. Hogy azt hallják, amit alig néhány autó tud ilyen csodásan. Fegyverropogást szimulálni! Persze a belvárosban nehéz lesz 3000 fölé vinni a fordulatot, de ha sikerül és elvesszük a gázról a lábunkat, olyan ratatata jön elő az autóból, hogy eláll a szívverése bárkinek. Szóval tessék irigykedni. Versenyzők lettünk, versenyigazolvány nélkül. És ehhez nem is kell olyan rettenetesen sok pénz. A Trophy szerintem elérhető árban van, úgy 13 milliót kell érte felszereltségtől függően kicsengetni. Ami higgye el mindenki, hihetetlenül kevés ezért a technikáért. Természetesen van még egy jó pár egyedi kiegészítő és megkülönböztető jel, RS felirat, diffúzor és teljesen egyedi, különleges ködfényszóró.

 

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

A külső vizuális elemeken túl, a lemezek alatt olyan futóművet kapunk, amely valahol a csoda és a valóság határa között mozog. Hihetetlen volt számomra ugyanis, hogy egy ilyen kiélezett versenygép egész használható módon viseli a hazai utak egyáltalán nem tükörsima felületét. Kemény a futómű, de nem üti szét a derekunkat normál használat mellett.
Van itt ezenkívül egy kiváló, óriási biztonság és stabilitás érzetet nyújtó 4Controll rendszer, amely nem ebben az autóban van egyedül, hiszen évek óta teszi bele a Renault a csúcs modellekbe. De itt aztán különösen jó szolgálatot teljesít a négykerék kormányzás. Finoman, észrevétlenül mozgatja a hátsó kerekeit is a jármű a kanyar ívében, hogy ezzel növelje a stabilitást és egyben csökkentse a fordulókör sugarát. Természetesen az egész alváz át lett dolgozva és versenyautóknak járó kialakítást, minőséget kapott a Trophy.

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

Az utastérben Recaro üléseket, egyedi, kitűnő fogású bőr-velúr kormányt kapunk. Az extralistában pedig az összes olyan kiegészítőt elénk teszik, ami egy „hagyományos”, modern közúti autóban is megtalálható. Nagy, színes kijelzőt, a Renault-k esetében megszokott formavilággal. Jól átlátható és könnyen kezelhető. A gombok a helyükön, szinte megszokást sem igényel a használatuk, annyira logikusan lettek elhelyezve. A plusz gombocska, ami ebben az autóban egyedi, az állított színes központi kijelző alatt, RS felirattal van jelölve. A fenevad életre keltése ugyanis ezzel a gombbal történik. Plusz gázfröccs és megváltozó színvilág jelöli, hogy az élmény immáron csak a jobb lábunkon múlik.

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

Amennyiben ezt kihasználjuk és elkezdjük taposni a pedált garantáltan adrenalin önti el a testünket. Mélyről jövő, erőteljes hang jelzi a felszabaduló energiát. A két kezünk határozottan szerencsés, ha a kormányon nyugszik ilyenkor, mivel tényleg meg kell fogni az első két kerékre szabaduló lovakat. Ahogy említettem, nem az a zseniális, hogy 5,7 alatt van százon az autó, bár ez sem rossz eredmény, hanem az, hogy bármelyik sebességtartományból is akarunk gyorsulni, hasonló tempót és időeredményt kapunk. Döbbenetesen jó!
Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,

Tehát mire is való az Megane R.S. Trophy? Hát elsősorban arra, hogy élvezzük. Valószínűleg arra is, hogy begyűjtsünk néhány csekket a rendőrségtől. Hogy a legmenőbbek legyünk a társaságban, és nem utolsó sorban arra, hogy a Renault meg tudja mutatni, hogy ezernyi tapasztalata a versenysportban nem múlt el nyomtalanul. Értenek hozzá és képesek közútra lefordítva is olyan gépet alkotni, amely több annál, mint egy sima gépkocsi. Leírhatatlanul több. Szerelmes lettem belé.  

Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor - MOBILITY - megane sport teszt, renault megane, renault megane r.s. trophy teszt, renault r.s. teszt, trophy teszt,
 

  • megane sport teszt renault megane renault megane r.s. trophy teszt renault r.s. teszt trophy teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ha az út a versenypálya - Renault Megane R.S. Trophy
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    Koktél, ami férfias? Dobd fel az nyári estéket whiskykoktélokkal!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Ma van az Óceánok Világnapja
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat

    Pozitív gondolataink formálják sorsunkat

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Koktél, ami férfias? Dobd fel az nyári estéket whiskykoktélokkal!

    Koktél, ami férfias? Dobd fel az nyári estéket whiskykoktélokkal!

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ma van az Óceánok Világnapja

    Ma van az Óceánok Világnapja

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia