Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail...

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower

  • 2023. június 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A világpremier után, kicsit ugyan megkésve, de tavaly Európában is elérhetővé vált a negyedik generációs X-Trail. Megérte várni, hiszen egy kompromisszum mentes SUV, amely a típusnál elérhető egyedi hajtásláncával az elektromos autózás élményét képes adni, miközben genetikailag a hibridekhez áll inkább közel. A minden extrával felszerelt csúcs X-Trailt teszteltük.


Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

2021 közepén mutatták be először a T33 kódnévre hallgató X-Trailt, amely nyugodtan nevezhető világautónak, hiszen szinte az összes piacon elérhető, legrosszabb esetben más néven. Európai bemutatója körülbelül egy évet csúszott, cserében megkapta a különleges ePower meghajtást is. Mit is tud ez a rendszer?

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

Az ePower meghajtás különlegessége, hogy a kerekek meghajtásáért kizárólag a villanymotor, azaz a most tesztelt csúcs X-Trail esetében két villanymotor gondoskodik. A villanymotorok számára az energiát egy 1,5 literes, változtatható kompressziós technikával rendelkező turbó benzinmotor biztosítja, amely 142 lóerős (105kW) teljesítményű 4400 fordulat/percnél és 250Nm nyomaték leadására képes. Ez a motor azonban nem hajtja meg közvetlenül a kerekeket, csupán egy generátor, majd egy inverteren keresztük táplálja a nettó 1,8kWh kapacitású lítium akkumulátort.

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

Az autó mindkét tengelyén egy-egy villanymotort találunk. Az első tengelyen elhelyezkedő motor 150 kW (204Le) és 330 Nm, a hátsó 100 kW (136 Le) és 195 Nm. Mivel ezek az elektromotorok különböző időpontokban érik el csúcspontjukat, a Nissan 157 kW-os (213Le) rendszerteljesítményt közöl, de nincs kombinált nyomatékadat. Annyi viszont biztos, hogy az e-4orce névre keresztelt négykerékhajtású X-Trail 7 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet 0-ról.
Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

Halljuk ugyan a benzinmotor működését, hiszen az akkumulátor pakk relatív kicsi, inkább csak puffernek tekinthető energia tárolására képes, így a hagyományos motor jellemzően működik. Előnye viszont a full-hybrid típusú rendszerekkel szemben, hogy lényegesen halkabban működik, még jelentősebb gyorsulás esetén is. Az előző képességek persze nem lennének annyira izgalmasak, ha nem tenném rögtön mellé a fogyasztási adatokat. Bár az azonos rendszerrel működő Qashqaiban picivel jobbak voltak az eredmények, de tény, hogy az X-Trail nehezebb, nagyobb és erősebb, mint a kistestvére. A közel 4,7 méter hosszú, 1,9 tonnás SUV városban 5,7-5,8, országúton 6,7, autópályán pedig 8,6 litert fogyasztott. Azt hiszem nem kérdés a számok tükrében, hogy kifejezetten kedvező eredményekről van szó. Látható az is, hogy azonos módon, mint az alternatív hajtások mindegyike esetében, a városi közlekedésnél jelent komoly gazdasági előnyt az ePower.

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

Nem esett szó még a formáról és a funkcionalitásról. Az X-Trail, bár más irányból jött formatervezési szempontból, mint a nála eggyel kisebb Qashqai, de már az előző szériás X-Trail esetében találkoztak egymással. Ez a „közeledés” tovább folytatódott, olyannyira, hogy azonos platformon osztozik a két modell. Az X-Trail ennek ellenére, és itt nem csak a számokban is kifejezhető méretekre gondolok, robusztusabb, erőteljesebb formájú karosszériával rendelkezik. Egyértelműen azt sugallja, hogy aki ezt a kocsit választja, több helyre és messzebbre is el akar jutni. A másik lehetőség persze, hogy többen akarnak egyetlen autóval közlekedni, hiszen az X-Trail elérhető 7 személyes változatban is. Természetesen a harmadik sorban helyet foglalóknak a helykínálat szempontból erős kompromisszumokat kell kötniük, de ha történetesen gyerekekről van szó, akiknek itt kell utazni, akkor ez biztos nem fog problémát jelenteni. A kompromisszumok sora nem teljesen áll meg itt, hiszen a három üléssorral rendelkező változat csomagtere is kisebb valamivel. 485 liter, amely kerek 100 literrel kevesebb, mint ha maradnánk az 5 ülésnél.

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

Az első, de még a második üléssorban is kiváló a térkínálat. Jó a fej- és lábtér is. Érdemes kiemelni az ülések minőségét, hiszen kifejezetten kényelmes fotelek kerültek az autóba, sőt ezen a felszereltségi szinten felár nélküli a nappa bőr. De nemcsak a bőrülések miatt, hanem általánosan kimondható, hogy a tervezők komoly hangsúlyt fektettek a minőségre. Szépek a dekor elemek, jó minőségű anyagokkal találkozunk mindenhol. Jó hangulatú, elegáns, praktikus az X-Trail, amely karakterében megmaradt Nissannak, de egy magasabb szintet képvisel. A könyöklő előtti terület egy szálcsiszolt zongoralakkos felület, amely így a két különböző anyag pozitív tulajdonságait hordozza. Ujjlenyomat mentes elegancia. Apróságnak tűnhet, de ilyenektől lesz vagy lehet egy autó szerethető a napi használat során.

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

A vezető előtt egy komoly mértékben digitalizált környezet található. Mind a műszerfal, mind a középkonzolon lévő képernyő digitális. Sőt, utóbbi érintésérzékeny felület. A kezelhetőség és átláthatóság probléma mentes. Szintén pozitívnak értékelem, hogy nem tolta túl a márka a digitalizációt, így a hőmérséklet vagy éppen a rádió hangereje „hagyományos” módon állítható. Viccesen hangzik, de ezt manapság már határozott előnyként kell kiemelni.

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

A Nissan X-Traillel kifejezetten jó és biztonságérzést nyújtó a közlekedés. A középkonzolon elhelyezett vezetési üzemmód választó nem díszből van, mint sok más autógyártó esetében. Az ECO mód sok-sok lóerőt elvisz és megváltoztatja a motor, a felfüggesztés karakterisztikáját is a Normál vagy éppen a Sport fokozathoz képest. Érdemes tehát erre odafigyelni, ha ezt a modellt választjuk.

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,

Összességében tehát kiemelhető, hogy az egyedi hajtásrendszere miatt a versenytársakhoz képest kínál az X-Trail jobbat/mást. A formája, mérete miatt pedig a Qashqaihoz képest kínál prémiumabb kivitelt és nagyobb térkínálatot az X-Trail, amely ezzel a meghajtással jelenleg 17,1 millióval indul, de a tesztelt csúcs változat 20,1 millióba kerül.            

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Nissan X-Trail ePower teszt, Nissan ePower, nissan x trail, Nissan X Trail Tekna+ ePower teszt, X trail teszt,
     

  • 2023 Nissan X-Trail ePower teszt Nissan ePower nissan x trail Nissan X Trail Tekna ePower teszt X trail teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    • Keresd a nőt!
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Széllel szemben – BMW Z4 M40i
    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine
    Váratlan páros: Magyar nagymama tanította rétest nyújtani a spanyol sztárséfet

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Széllel szemben – BMW Z4 M40i

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Citromos‑fokhagymás garnélás linguine

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia