Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hetes alá – BMW i5 M60

Hetes alá – BMW i5 M60

  • 2023. december 23.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Egy igazi érzelmi kavalkád az i5. Rengeteg-rengeteg jó élménnyel és néhány bosszantóval, amelynek többsége inkább az árából és az ehhez kapcsolódó elvárásokból fakadnak. 1972 óta létezik az ötös sorozat, a mostani a nyolcadik a sorban. Azt gondolom, hogy a legendás, negyedik generációs E39 után ez is egy hasonlóan nagy fordulat lesz a modellgenerációk között. Én az autózás jövőjét látom benne, amely bizonyos szempontból gyönyörű, tiszta és csodálatos lehetőségeket takar, másfelől pedig sötét árnyak övezte zsákutca is lehet belőle. Annyi viszont biztos, hogy szó nélkül nem lehet elmenni az új 5-ös, és azon belül az elektromos változat mellett.


Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

A külső teljesen megújult, mindent, de mindent átterveztek rajta, hiszen egy vadonatúj szériáról van szó. A most tesztelt változat ráadásul az M performance kivitel, ami még agresszívabb kialakítást kapott az új szérián belül is. Karbon légterelő hátul, módosított lökhárítók mind a front részen, mind pedig a hátsón és természetesen a karbon bevonatú M visszapillantó tükrök sem hiányozhatnak. A kerék méretek 19”-től indulnak, a tesztelt modell 20”-os kerekekkel volt felszerelve, de 21”-ossal is rendelhető az i5. Nem szabad elmenni a hűtőrács mellett sem, hiszen itt a konzervatív mérettartományban maradt a BMW, de azért ide is becsempésztek valami feltűnőt. A vesék körül LED fény megy körbe, amely meglehetősen komoly presztízst ad az úton, miután lement a nap. Olyan mértékben húzódnak le ennek a látványa miatt az autók elölünk, amit ritkán tapasztalni. Számomra a legszebb részlet a motorháztető első része. Egy nagyon erőteljes mélyedés halad végig a gépháztetőn, mint az M4 esetében is, amelynek legvégén a BMW embléma gyönyörűen feszít. Igazán különleges megoldás.

Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

Ha azt mondjuk a külsőre, hogy merőben más, mint az előző széria, akkor nagyon nehéz lesz jelzőt találni a belső térre, hiszen ez még nagyobb mértékben változott. A BMW mindig is a letisztult formavilágáról volt híres. A mostani beltér, azon kívül, hogy változatos, prémium minőségű anyagokból van felépítve, szinte gombok nélkül, egyetlen nagy ívelt műszerfallal épül fel. Őszintén szólva szerintem már túlzás is, ahogyan száműztek minden kezelőgombot az infotainement menü rendszerében, illetve a legszükségesebbeket is érintőgombokká alakították. Ilyen például a vészvillogó gombja, amit fura volt ezáltal ki és bekapcsolni, nem éreztem mindig rá. De ilyen megoldással kialakított gombok vannak az ajtón is. Tény, hogy még letisztultabb, egybefüggőbb így a felület, de másfelől talán nehézkesebb is a kezelés.

Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

Árad valamifajta nyugalom, különleges hangulat a BMW i5 belsejében. A kristályból készült vezérlőtárcsa, a magas minőségű anyagok, a fantasztikus kényelmes ülések és a minden részletéből áradó tökéletesség az, amitől az új 5-ös és elsősorban az i5 M60 messze felülemelkedik a versenytársaktól.

Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

A műszerfal a most bemutatott BMW-kből már jól ismert, ívelt kétképernyős kialakítású. A középre eső, tehát a jobb oldali 14,9” -es méretű érintőképernyő, amely gyönyörű grafikával, kiváló sebességgel, magas felbontással szolgáltatja az információkat. A menü rendszer kicsit megváltozott, újabb, több funkciót tartalmaz. Ebben a BMW-ben éreztem viszont először, hogy némiképpen kusza, zavaros lett a felületen való tájékozódás. Valószínűleg kizárólag ebben a konkrét modellben az AppleCarPlay sajnos nem működött megfelelően. 4-5 különböző készülékkel próbáltam összelőni, de folyamatosan hibára futott. A Bluetooth párosítás ugyan megtörtént, de a vezeték nélküli tükrözés nem jött össze.
Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

Az öröm az ürömben, hogy így több lehetőségem volt a gyári navigáció használatára, amely viszont egyáltalán nem okozott csalódást. A műszerfal közepén a színes éjjellátó kamerába integrált kiterjesztett valóság elemeit felvonultató megoldás messze túl mutat azon, amit manapság bármelyik autóba tapasztalhatunk. Ez a funkció pedig csak egy azon sok tíz különlegesség között, amellyel a BMW elkápráztat minket.
Mielőtt ezek közül néhányat kiemelnék, illetve fontos részleteket osztanék meg a meghajtásról, muszáj megosztanom ezen a ponton az autó által nyújtott szolgáltatások közül a személyes kedvencemet, a hifi rendszert. Amit a BMW i5 a Bowers&Wilkins 17 hangfalas és összesen 655W-os hangrendszeren keresztül képes megvalósítani, arról kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni. Kristálytiszta, felhang mentes csoda, amely valóban koncert termi élményt képes adni utazás közben. Az elektromos autózás pár területen kompromisszumokkal és nagyobb odafigyeléssel jár. Vitathatatlanul és elkerülhetetlenül ott lesz az agyunk szegletében, hogy a megtehető távolságot megnézzük, kalkuláljuk a lehetőségeket a sebesség és a hatótáv figyelembevételével. De másik oldalról a néma csendben suhanás megadja azt a semmihez sem fogható élményt, amelyet csak a zene tud adni. A BMW pedig bármelyik másik gyártónál jobban, maximura fejlesztette ezt a lehetőséget.
Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

A BMW i5 egy valódi sportkocsi egy limuzinba zárva. Az immáron 5 méternél picikét hosszabb, 1,9 méter széles és kis híján 3 méteres tengelytávval rendelkező új 5-ös széria olyan teljesítményt kapott, amelyek egy másik ligába röpítik az üzleti szedánt. Nem szeretném véleményezni ennek az értelmét, mert én ezt annyira nem látom. De tény, hogy az első tengelyre érkező 261, a hátsóra 340, tehát összesen 601 lóerő és (795) 820 Nm nyomaték, valami döbbenetes képességekkel ruházza fel a majd 2,4 tonnás autót. 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100km/h sebességet, de állítólag a 200-hoz sem kell sokkal több, mint 10 másodperc. Az M performance sportkormányon elhelyezett boost karral csalogathatjuk elő a plusz teljesítményt, amely ezt a maximumot tudja kihozni az autóból. Alaphelyzetben „csak” 593 lóerőt tud a gép.

Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

Nem mondom, hogy nem mámorító ez a gyorsulási képesség, de mint minden elektromos autónál, az i5-nél is egy fontos döntést kell meghozni. Hosszabb táv lassabban, vagy kevesebb gyorsan?
A 81,2 Kw-os kapacitással rendelkező akkumulátor ugyanis elképesztő sebességgel tud kifogyni. A vagánykodás közel 40+ kW/100 kilométer fogyasztásba tud kerülni.
Ha viszont úgy vezetjük az i5-öt, ahogyan egy elektromost kell, akkor 21-22kW-os fogyasztással kalkulálhatunk. Persze, ha így teszünk, akkor teljesen feleslegesen költöttünk erre a paripára. Persze, ha meg tudjuk oldani és van a közelben egyenáramú (AC) töltő, akkor 205Kw-tal is tölthetjük, amelynek hála fél órán belül 10-ről 80%-ra tölthető a méretes aksi. Ha semmi egyenáram nincsen kéznél, akkor közel két nappal számoljunk, mire a szinte teljesen lemerült akkumulátor cellák az otthoni 220V-ról visszatöltenek. A gyorstöltésnél, hasonlóan, mint az amerikai elektromos márka esetében, beépített játékokkal tehetjük az idő múlását kevésbé fárasztóvá.  
Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

Funkcionalitás szempontjából tehát kifogástalan az i5. Rengeteg a pakolóhely, alaposan ellátták USB-C kimenetekkel elől és a hátsó üléseknél is, valamint megfelelő űrmértékű csomagtérrel. Alaphelyzetben 490 literes a csomagtartó, de az ülésesek lehajtásával természetesen tovább bővíthető. A vezetési kényelmet olyan funkciók fokozzák, mint a kéz nélküli vezetési üzemmód, amely képes még sávot is váltani, ha a tekintetünket a visszapillantó irányába vetjük. Kiváló funkció és remekül is működik, így a BMW i5 tulajdonosának már nem kell akkor sem aggódnia, ha valami oknál fogva nem tudja használni a kezét. Az új i5 teljesen önállóan képes a sávváltásra.

Óriási mennyiségű kiegészítő tartozék, döbbenetes teljesítmény, luxus színvonal és borsos árcédula jellemzi az új i5-öt. Elektromos ötöst 28,6 milliótól vásárolhatunk. Az M60 változatért viszont már 40,5 milliót kell legalább kicsengetni. A tesztautónk 56 millióba került, hiszen szinte az összes extrát tartalmazta. Így nemcsak minőségben, de árban is egészen közel került a zászlóshajónak tekinthető hetes szériához.

Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

Összeségében imádtam az i5-öt. A hatótávolsága vállalható volt, a kényelme, a teljesítménye, minden képzeletet felülmúlt. A túldigitalizáltsággal volt talán a legnehezebb megbarátkozni, hiszen minden funkció a képernyőre kerül, így például a tolatókamera használata közben nem lehet a hőmérsékletet szabályozni, ami néha bosszantó. De legyen talán ez a legnagyobb baj az árcédula után. Így az egészet figyelembe véve hetes alát adok az ötös skálán az ötösnek.

Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor - MOBILITY - BMW i5 M60, bmw i5 M60 teszt, BMW i5 teszt, i5 M60, i5 M60 tesz,

  • BMW i5 M60 bmw i5 M60 teszt BMW i5 teszt i5 M60 i5 M60 tesz

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hetes alá – BMW i5 M60 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hetes alá – BMW i5 M60
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia