Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3

  • 2024. július 10.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Többre van szükséged, mint két kerék, de nem tudod hová tedd a pluszt? Valami új élményre vágysz, mert a hagyományos motorok számodra nem jelentenek már kellő élményt? Vagy csak egyszerűen szereted a feltűnést? A megoldás a Can Am Spider F3.


Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Nagyon nehéz besorolni a kategóriát, ahová a Can Am Spider tartozik. Óriási bátorságra vall egy kategória megteremtése, amely eddig nem létező célcsoport számára kínál alternatívát. A felhasználási lehetőségét pedig teljes mértékben megváltoztatja, hiszen a koncepció egy másfajta vezetési stílust, illetve élményt ad.  

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Sokan azt mondták nekem, hogy a trike – és nyilván ehhez hasonlítható ez a jármű leginkább – a legrosszabbat egyesíti, amelyet egy motor és egy autó adni tud. Ha esik az eső, akkor megázol, ha pedig dugóban kell állni, akkor nem haladsz. Így némi negatív érzéssel ültem a Can Am Spider volánja mögé. Azt kell mondjam, hogy ennél gyorsabban nem tudtam feladni még bármilyen gondolatomat, mint ebben az esetben. A Can Am ugyanis egyáltalán nem motorkerékpár és semmiképpen nem egy autó és még csak azt sem mondható rá, hogy a kettő között van. A kanadai gyártó koncepciója teljesen egyedi és ez nem csak a különleges megjelenést, hanem a használatot is jelenti.
Ha valakinek volt már lehetősége motoros szánnal közlekedni, akkor az biztosan emlékszik ennek a járműnek a vezetési élményére. A Can Am Spder F3 pontosan ugyanezt az érzést adja. Természetesen ahol közlekedünk vele az teljesen más, azaz kevésbé csúszós, de a Spiderrel ha kellően ügyesek vagyunk, azért rá tudunk cáfolni arra, hogy az aszfalt komoly tapadást képes nyújtani a havon való közlekedéssel szemben. Nem vagyok gyakorlott Can Am-es, de azért viszonylag játszi könnyedséggel rá lehet érezni arra, hogy miként lehet a háromkerekű járgánnyal driftelni. Persze a kontroll mindig a sofőr kezében kell, hogy legyen, és ez ebben az esetben is igaz. Tehát félre értés ne essék stabilan, egyenesen is jól tud menni ez a jármű, ha azt szeretnénk.

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Továbbra is problémám van a megfelelő meghatározással, hogy mi is valójában a Can Am Spider F3. Ha abból indulunk ki, hogy a közlekedési hatóságok milyen kategóriájú jogosítványt követelnek meg a vezetéséhez, akkor az 1330 köbcentis és 115 lóerős motorral ellátott járművet motornak kell, hogy hívjam. De abban teljesen biztos vagyok, hogy nagyobb problémát okoz azok számára a vezetése, akik kétkerekűhöz szoktak, mint aki egy autó volánja mögül ül át rá. Fékezni a jobb lábunkkal kell és nincs is benne kompetenciánk, hogy eldöntsük, hogy az első vagy a hátsó fékkel tegyük mindezt. A sebességváltást a bal kezünkkel végezzük a kormány mögé elhelyezett kapcsoló segítségével. Kuplung nincsen, csupán kapcsolgatnunk kell a kar segítségével. Sőt a visszafelé váltást is elvégzi a gép helyettünk, ha esetleg ez a művelet elkerüli a figyelmünket. Ezek a funkciók hihetetlenül könnyen kezelhetőek, de távolról sem hasonlítanak egy motorkerékpárhoz. Pont ezért nem értem, hogy egyébként egy önállóan álló – tehát feldőlni nem képes jármű – amelynek kezelése is tökéletesen más, mint egy motorkerékpáré miért pont motor lett és nem autó. És persze az is igaz, hogy ugyanígy el lehetett volna végezni az összehasonlítást egy autóval szemben is és hasonló eredményt kaptunk volna. Hiszen maga a kormányzás az egyértelműen a motorra hasonlít, legalábbis külső megjelenésben. Technikában viszont semmiképpen, hiszen a stabilitás, mozgatás tökéletesen más.

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Tehát motorosként egy tanulási folyamaton kellett átesnem – ha ez nem is tartott sokáig -, hogy elsajátítsam azokat a mozdulatokat, ahogyan a Can Am Spidert irányítani tudom. Ezzel párhuzamosan pedig a motoros rutinból eredő mozdulatokat, beidegződésekkel kellett elhagynom.

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

A Can Am Spider egyébként rendkívül jól megy. 6 másodperces gyorsulása kifejezetten jó érzést okoz. Élmény, hogy az üléspozíciónak köszönhetően átölel a szél és nagyjából 130-140km/h sebességig ez nem is bántó. A Spier tömege 408kg, de annak révén, hogy a három kerék folyamatos stabilitást ad, ebből semmit nem érzünk. Fogyasztása 6-6,5 liter körül alakult a tesztelési időszak alatt.   

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Talán még érdemes kiemelnem a kanyarodási technikát, amely szintén nem a motoros tapasztalathoz kapcsolódik. Mivel a nyomtáv széles és nem egy nyomtávon haladnak a kerekek, lehetőségünk van a kanyar közben is korrekcióra, mint autóvezetés esetében. Illetve a jelentős tömeg miatt az úthibákra sem kell olyan mértékben koncentrálni, hiszen a felfüggesztés és a futómű sokkal jobban elnyelik ezeket a problémákat.

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Akárhogyan is érvelek a jogosítvány igénye miatt a Can Am Spider egy motorkerékpár, így a versenytársai is ebből a körből érkeznének, ha lennének. Pontosan ezért nehéz elmondani, hogy olcsó vagy drága-e a Can Am Spider F3. 13 millió forint körüli vételára miatt az előbbi biztosan nem, de ha egy Honda Gold Winggel, vagy egy HD Road Glide-al, netalán egy BMW R18 Transconti-val hasonlítom össze, amelyek szintén nem arról híresek, hogy kocsisorok között szlalomoznak, hiába van csak 2 kerekük, akkor azt kell mondjam, hogy reális az árképzés.

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,
Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

Annyi viszont biztos, hogy kizárólag a Can Am Spider képes motoros hószán vezetési élményt adni aszfalton és ettől nagyon egyedivé válik, ráadásul elképesztő jól is néz ki. 

Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor - MOBILITY - can am spider  teszt, can am spider f3, can am spider f3 teszt, canam 2024,

  • can am spider teszt can am spider f3 can am spider f3 teszt canam 2024

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Hórobogózás aszfalton – Can Am Spider F3
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia