Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

Stylelife
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Autó & Motor - Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autóval Európában nyáron: pórul járhatunk, ha megszokásból vezetünk

Autó & Motor
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Szinte tökéletes, mégis M, mint megosztó – BMW M5

Autó & Motor
Hight tech - Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Magyarországon is elérhetők a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai és okosórái

Hight tech
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145...

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense

  • 2022. február 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Az Arkana E-Tech minden szempontból sikerre van ítélve. A mai divatnak megfelelően SUV, de egyben kupé és ráadásul hybrid. Kifelejtettem valamit? Igen, mégpedig azt, hogy jó vezetni, ráadásul baromi keveset fogyaszt.


Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Egészen biztosan nem én vagyok az egyetlen, aki kicsit kétkedően fogadta ezt a formát. Persze nem azért, mert sosem láttunk még ilyet, hiszen a BMW és a Mercedes is kínál ilyen felfogásban készült autót. Előbbit X4-nek, utóbbit pedig GLC Cupénak nevezik. De az én fejemben ez a megjelenés az elit, a presztízs kategória egyik szimbóluma volt. Ha logikusan belegondolunk, akkor a funkciótlan, értelmetlen luxus, amelyet azok engedhetnek meg maguknak, akiknek több kocsijuk is van. Hiszen a valóban mutatós forma, az ezzel járó számtalan kompromisszummal társul. Ennek pedig csak egyetlen pontja az ár. Hiszen nem olcsó dolog az individualista megjelenés. Legalábbis eddig így volt. A Renault úgy döntött, ezentúl másképpen lesz.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Fel lehet sorolni jó néhány, egyes esetben eladási szempontból kudarcba fulladt próbálkozást, amikor a Renault valami olyan szegmensre lőtt, ami nem létezik. Vagy létezik, de csak matematikai módszerrel mutatható ki. De ez a kockáztatás, új utak keresése a tömegautók világában teszi a márkát igazán szerethetővé. Ez teszi azzá, ami. És ezek a kísérletek eredményezik azt, hogy olyan csodás idomok találhatóak egyes részletekben, amit másik márka képtelen megalkotni. Akik szereti a Renault, azok részben ezért is szeretik.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Az Arkana léte azért izgalmas, mivel tömegmárka nem próbálkozott eddig ezen a piacon megjelenni. Persze kompakt méretű SUV-ből nagyjából tele a padlás. Amelyik autógyár létezni akar, annak legalább egy modellje van, amely ebben a méretosztályban szerepel. De mivel a kis szegmens autói egyre nagyobbak, ezért ezekkel kiegészülve temérdek crossover/SUV megvásárolható. Csak a Renault csoportnak van 5-6 modellje, akiket ide lehet állítani. Sőt, az Arkana közvetlen rokonságban áll a Capturrel, hiszen azonos a padlólemez, amelyre épülnek. De a külső dimenziója miatt én a Nissan rokon Kajarral vetném mégis össze. Belső és külső méreteiben ez utóbbival mozog egy ligában. De a formai jegyek alapján inkább a Megane-nal érzem a szorosabb közelséget.
Az Arkana tökéletesen hozza a mostani Renault arculat legfontosabb elemeit. A front részen ott vannak a fordított vasaló formájú LED-es lámpatestek, közöttük a hatalmas logóval. A kerékjáratot és az ajtók alsó részét fekete műanyag borítja, amely, mint minden Renault esetében, kiegészül a krómozott díszléccel az ajtókon. A formai játék következtében az autó karcsú eleganciát kap és természetesen az SUV-s emelt hasmagasság is jobban kijön. A hátsó traktus is összetéveszthetetlenül Renault. A szintén jellegzetes formájú LED-es lámpatestek, amelyek a vörös helyzetjelző csík által szinte összeérnek, minden mai Renault részei. A hátsó, ötödik ajtó kényelmes magasságba nyílik és a 480 literes csomagteret fedi, amely közel 1200 literig bővíthető. Kifejezetten tágas itt a tér, amit hiányoltam, azok a praktikus kiegészítők, kampók, rögzítési pontok, amelyek megkönnyítik a csomagok rögzítését.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Hiába a hasmagasság, az Arkana kilóg ebből a hatalmas SUV áradatból. Hiszen ez az első tömeg SUV cupé. Ahogy írtam, ettől a formától a funkcionalitás csökken, viszont a dögösség ugyanilyen mértékben növekszik. A csomagtér mérete nyilvánvalóan kisebb lesz, mint az elméleti maximum, ha nem csapnánk le a hátsó ívet, de az igazi vesztesei ennek a formának a hátsó utasok. Legalábbis gondolhatnánk, de azért a helyzet nem is ennyire kritikus. Én 180 cm magas vagyok és ha a magamhoz állított ülés mögé beülök hátra, akkor még tökéletesen elférek. A lábtér teljesen elegendő és fejtér is akadt még bőven. Úgy érzem, hogy plusz 10 centi magasságig ez még hasonlóan működik, és csak utána lehetnek kényelmi problémák. Az is tény viszont, hogy nagyon ritka, hogy négy-öt fő utazik egy autóban rendszeresen, így a fő kérdés, hogy az első két ülésnél mi a helyzet.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

A válasz pedig az, hogy minden a legnagyobb rendben van. Az Arkana belső méretei, számtalan pakolási lehetősége, a színek és a hangulat határozottan a legjobbak közé sorolja a tömegmárkák között. Az anyaghasználat és a formai játékok miatt egy izgalmas, jó minőségű és nem utolsó sorban modern teret kapunk. Ez utóbbit az alsó részén lecsapott kormány mögötti teljesen digitális műszerfal és a 9,3” -es álló formátumú infotainement rendszer erősíti.
Többször írtam már erről, hogy az utóbbi időben a Renault rendszerét tekintem az egyik legjobbnak felhasználhatóság, kezelhetőség és gyors rendszerműködés szempontjából. Van nála talán jobb, de bárcsak ne lenne ennél rosszabb. Pillanat alatt átlátható, egyáltalán nem bonyolult a menü rendszer és ma már természetesnek mondható módon a telefonunk is kitükrözhető rá.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Jól fogta meg a Reanult a digitalizáció kérdését és nem száműzték az összes gombot a műszerfalról. Mint a zongora billentyűi, úgy helyezkednek el bizonyos funkciók a képernyő alatt. A hangerősség, klíma vezérlés, ülésfűtés vagy akár a vezetési üzemmód választó (Eco, Sport, MySense) fizikálisan is elérhetőek itt.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

A meglepő, luxusmárkáknál megismert formán kívül, a meghajtás, amit igazán szeretni lehet ebben az autóban. El kell mondjam, hogy nem vagyok a legnagyobb barátja a Toyota full-hybrid rendszerének. Nem azért, mert a funkcióját ne látná el tökéletesen. Nem azért, mert ne lenne kiváló a fogyasztásuk és bizonyítottan a fenntartási költségük, úgy általában. A problémám a bolygóműves meghajtás miatt van. Hiszen ezekben a hybridekben egy közös bolygómű kezeli és vezérli az egész meghajtási rendszert. Tehát ha úgy tetszik, nincs direkt kapcsolat a pedál és a gyorsulás között. És a probléma nem a direkt kapcsolattal van, hanem a hanggal. Mert bizony, ha a japán hybrid gázpedálját lenyomjuk, és legyen az akár egy 50 milliós Lexus, úgy üvölt fel, hogy az nekem is fáj. Rossz érzés a fülnek, szinte kellemetlenül érezzük magunkat, hogy ilyet teszünk a kocsival.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Hát a Renault is így gondolta ahogyan én, így egy teljesen más rendszert alkotott. Két villanymotor, amelyből az egyik a hajtásba is segít, egy benzinmotor és egy körmös váltó segítségével. Ezek összjátéka eredményezi a haladást, amely néha tisztán elektromos. Például tolatáskor, alacsony sebességnél egy darabig, illetve induláskor. És természetesen van, hogy csak a benzinmotor működik és természetesen van, hogy mind a kettő egyszerre.
Hogy mennyire lesz tartós ez a technika azt nem tudom. De vélelmezem, hogy nagy gond nem lehet/lesz, mert ilyen szempontból egészen egyszerű a működési logika. De annyi bizonyos, hogy lényegesen csendesebb, jó dinamikával rendelkező járművet kapunk ezzel a technikával. Nem utolsó sorban pedig remek fogyasztást. Teszünk alatt 5 -5,5 liter között fogyasztott az autó az útviszony függvényében. Határozottan élvezetes volt vezetni, pedig a 145 lóerős összeteljesítménytől kicsit féltem, hogy nem lesz elég.
Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

Összeségében egy rendkívül izgalmas, divatos és különleges autót kaptunk a Renault-tól. Én arra bíztatok mindenkit, hogy jegyezze meg a nevét, mert jó alternatíva lehet, ha SUV-ot és egyediséget keresünk egyszerre. 11-12 millió forintos vételára pedig rendkívül kedvező, ha a luxuskocsikkal hasonlítjuk össze és akkor sem túlzó, ha a tömegmárkás konkurensekével. Hogy lesz-e valós igény ebben a szegmensben erre a formára, azt ma nem tudni, hiszen ilyen szempontból úttörő a francia márka. De a tapasztalat alapján, én bízom benne, hogy igen.

Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor - MOBILITY - arkana hybrid, arkana hybrid e-tech, Arkana renault teszt, arkana teszt, Renault Arkana E-Tech hybrid teszt,

  • arkana hybrid arkana hybrid e-tech Arkana renault teszt arkana teszt Renault Arkana E-Tech hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Jegyezd meg a nevet! – Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Intense
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfi nem készen érkezik - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi nem készen érkezik
    • Keresd a nőt!
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet
    • Stylelife
    Meditáció kezdőknek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Meditáció kezdőknek
    • Stylelife
    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod
    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?
    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?
    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?
    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!
    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.
    Mi történik a héten? 2025.07.21-27.

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfi nem készen érkezik

    A férfi nem készen érkezik

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Veneto, Olaszország gyöngyszeme, avagy nem csak Toscana érdemel figyelmet

    Meditáció kezdőknek

    Meditáció kezdőknek

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    A manipuláció nagymesterei - azaz így vedd észre, hogy egy pszichopatával van dolgod

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    Honnan tudhatod, hogy vitaminhiányos vagy?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    A mindfulness csodája: hogyan formálja újra az életünket?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Mit tehet egy férfi a fiatalságának megőrzése érdekében?

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Egy év a szépség és az egyediség jegyében: A Lipbar by TOMAN ünnepli első születésnapját!

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Mi történik a héten? 2025.07.28-08.03.

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia