Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Autó & Motor
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel...

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance

  • 2022. november 05.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Rengeteg szám kavarog a fejemben az Opel Astraval kapcsolatban. Elsőként az 1991, hiszen ekkor jelent meg Astra néven a Kadett utódja. Hatodik generáció, hiszen a mostani modell itt tart a sorban, a betűjele pedig L lett. És ott van még a hármas szám is, hiszen az Opelt immáron a harmadik cég birtokolja, amióta ez a típus létezik. A Stellantis cégcsoport stratégiája egészen jól kézzelfogható az Opellel kapcsolatban, így a kilátások biztatóak lehetnek.


Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

A mondás, hogy egyetlen dolog nem változik, az maga a változás, az Opel Astrára igaz a leginkább. De a változások mögött mindig a funkcionalitás és az Opel által megtestesített német letisztult formavilág és értékek voltak jelen. Nem túlzás kimondani, hogy a kilencvenes évek egyik legismertebb/legelismertebb autója az Astra volt. Ha valaki eljutott oda a céges hierarchiában, hogy kapott egy Astrát, az már érezhette, hogy rendben van minden. A nagyfőnök persze jobbal járt akkor is, de az Astra F, majd az idő múlásával a G és H Astrák benépesítették a hazai utakat.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

Aztán történt valami, illetve nem is egyvalami (ebbe most kár belemenni hosszan) és a végeredmény az lett, hogy szépen-lassan kikopott az új Astrák nagyfölényű aránya, elfogyott a lendület. Átvették a szerepét más márkák, leginkább az Octavia, de sok egyéb típus is komolyat hasított az egykori piacvezető képzeletbeli tortájából. Vajon szerencsés-e most a csillagok állása az Astrának, tündökölhet-e az Astra korábbi fényében?
Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

A leginkább az a zseniális az új Astrában, hogy bár a fő szerkezeti elemek teljesen azonosak a Stellantis többi modelljével, mint a DS4-gyel vagy a Peugeot 308-cal. A külső jegyek egyszerűen letagadhatatlanul hozzák az Opel karakterjegyeket. Hiába lett a tulajdonos más, hiába lett francia, az Astra vonalvezetése a régi formák modern köntösbe csomagolását hozzák. Aki szerette/szereti ezt a hangulatot, az imádni foga az újat és jó érzéssel fog rátekinteni. Az éles vonalakkal tagolt karosszériaelemek letisztultak és egyben karakteresek. Az első LED-es fényszórók villámszerű alakja egyedi és bele illeszkedik a mostani márkaarculatba, csakúgy, mint a Visor névre hallgató fekete hűtőrács, amely közepén a jól ismert Opel logót találjuk. Mutatós és jellegzetes a motorháztetőn végig haladó törés, amely a Visor alatt a lökhárító tetején ér véget. Tényleg nagyon szép az új Astra frontrésze.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

Ha oldalról nézzük az autót, akkor vehető leginkább észre, hogy milyen ügyesen lett a hagyományos Opel formaterv modern köntösbe csomagolva. A tetősík íve, az ajtókeretek nagyon jól hozzák a G Astra és az azt követő generáció formavilágát. A trükkös „ál” hosszabbítása a hátsó ajtóknak ügyes ötlet. Ennek segítségével a C oszlop sem olyan unalmas, illetve a hátsó ajtó is nagyobbnak tűnik. A fenékrész kialakítása ebből a szögből az Opel Signum-ot hozza számomra. A hátsó része az autónak is szépre sikerült. A lámpatestek formája azonos az elsőkével. Szép megoldás, hogy a csomagtér ajtó a logó elfordításával nyílik, amely egy 422 liter űrtartalmú teret takar. A csomagtér több szintű, rendkívül jól variálható. A hátsó ülések lehajtásával 1339 literig bővíthető, az viszont hátrány, hogy nem lesz teljesen sík a felület. Bónusz pont, hogy nem kerültek fel kamu kipufogóvégek a lökhárítókra.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

A belső tér szintén letisztult, kifejezetten jó minőségű anyagokból van felépítve. A kormány és az AGR vezetőülések fűthetőek. Utóbbi rendkívül kényelmes, gyakran kevéssé van ez a kérdés fókuszban, pedig meglátásom szerint az egyik legfontosabb szempont egy vásárlási döntésnél. A kormány mögött és a középkonzolom egy-egy 10” -es digitális felülettel találkozunk. A műszerfal nagyon jól átlátható és örömteli számomra, hogy a teljesen basic, az új Opel Mokkában bemutatott grafikához, illetve megjelenítéshez képest itt előrelépés történt. Az már túlságosan egyszerű volt számomra. A középkonzolon elhelyezett érintőképernyős felület, az úgynevezett infotainment, a leggyengébb pontja az autónak. Elképesztően lassú, a tolatókamera képe annyira lassan jelent meg rajta, hogy gyakran be is fejeztem a tolatást, mire megjelent a képernyőn a hátrameneti nézet. Az Apple CarPlay akár vezeték nélkül is működik, de sajnos el kell mondjam, hogy működése vagylagos és szintén nagyon lassú, néha 1-2 percbe is bele telt, hogy elindult. Nagyjából az esetek 30%-ban pedig egyáltalán nem sikerült a kitükrözés. Hiába próbáltam másik telefonnal vagy akár vezetékes kapcsolattal. Egyszerűen nem értem, hogy egyes gyártók (pl. a koreai márkák) miért tudják ezt hibátlanul megoldani, míg például a franciáknak ez nem jön össze. Az átlátható, gyors, logikusan felépített és probléma mentesen működő rendszernek ugyanúgy alapvetőnek kellene lennie, mint annak, hogy a start gomb benyomására elindul a motor.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

Ettől az egyetlen körülménytől eltekintve az Astra egy szépen berendezett, nagyon jó vezetési élményt kínáló autó. Számos funkció gombbal, amelyek ideális egyensúlyt teremtettek a mai teljesen digitalizált és a régi, ámde nagyon könnyen használható analóg világ között. A gombok „franciás”, azaz Peugeot módon voltak elrendezve, de azok számára, akik nem szakértők, ez fel sem tűnhet. Minden kicsit más, határozottan „Opeles”.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

Az autó futóműve és a lengéscsillapítása számomra teljesen ideális volt. Sem túl puha nem volt, sem pedig az az állandóan pattogó típus. A kormány közvetlen, jól kezelhető vele az autó. De ami talán ezeknél is jobban tetszett, az a motor. Eleve örömteli, hogy a benzines és plug-in hybrid kínálatban ott van az 1,5 literes dízel, amely 130 lóerős és 300Nm nyomatékot ad le. A hosszútávú vezetésekre továbbra sincs ennél ideálisabb, gazdaságosabb megoldás. Ha pedig a céges autók piacát célozza meg újra az Opel, ez elengedhetetlenül fontos. A fogyasztás pedig kifejezetten kedvező. A teszthét alatt 5,1 literes átlagot mértünk vegyes használat mellett, autópályán pedig 4,7-4,8 literes átlagokat. A motorhoz a más PSA modelleknél már megismert, 8 sebességes automata kapcsolódott. Jó társa ez a váltó az autónak. Utóbbi felára 680 ezer forint a manuálishoz képest, de azt gondolom, hogy ennél nagyobbat semmi nem dob a kényelmen, ha sokat vezetjük városban is a kocsit.
Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

A dízel Astra ára a most kínált kedvezményes árszint esetén 10,34 millióról indul. A tesztelt Elegance felszereltség esetében és automatánál az ár 1,1 milliót ugrik. A tesztautónk tartalmazott jó pár extrát, így már 12,4 milliót kell érte fizetni, viszont itt már semmi hiányérzete nem lehet senkinek, hiszen a vezetéstámogató rendszerek teljes tárháza megtalálható volt az autóban.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

Az új Astra jelentőset lépett előre az elődjéhez képest. Modern, szép megjelenése van, amelyet a beltartalom is lekövetett. Ára azt kell mondjam, hogy versenyképes, de a céges vásárlásnál a flottakedvezmények természetesen nagy mértékben változtathatják a kondíciókat. Ha ezt sikerül jól kialakítani, akkor azt gondolom, hogy a modell a képességei által alkalmassá teheti, hogy az Astra újra tündököljön.

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor - MOBILITY - 2022 Opel Astra 1%2C5 dízel Elegance teszt, 2022 Opel Astra dízel teszt, Astra Elegance 1%2C5 dízel, Astra teszt,

  • 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance teszt 2022 Opel Astra dízel teszt Astra Elegance 1,5 dízel Astra teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A sivár szavak világa - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A sivár szavak világa
    • Keresd a nőt!
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy? - Stylelife, divat, életmód, stílus
    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?
    • Stylelife
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    • Keresd a nőt!
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret
    A boldogság a hálával kezdődik
    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre
    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A sivár szavak világa

    A sivár szavak világa

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Az introvertált személy 4 típusa – Te melyik vagy?

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    Az, hogy 'ügyes vagy' nem dícséret

    A boldogság a hálával kezdődik

    A boldogság a hálával kezdődik

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Mindful Things: 3 Tipp az őszi stressz kezelésre

    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak

    Történeteink addig ismétlődnek, amíg így vagy úgy rá nem jövünk a megoldásra - Fejlődésre hívnak

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia