Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - A balkezesek világnapja

A balkezesek világnapja

 - Ami nélkül nem létezik valódi intimitás - a fizikai érintés

Ami nélkül nem létezik valódi intimitás - a fizikai érintés

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Stylenews - Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

Műalkotás a műalkotásban – egyedi koktél Anna Amélie és a White Raven Skybar együttműködésében

Stylenews
Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
Autó & Motor - Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Toyota Yaris Cross GR Sport – A Kis SUV, Amiben Megvan a GR Lelke?

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kamiq vs. Scala

Kamiq vs. Scala

  • 2020. január 04.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A fehér sarokban az 1.0l-es 3 hengeres 115 Le-s motorral és manuális váltóval szerelt Kamiq, a piros sarokban pedig az 1.5l-es 4 hengeres (bár a fogyasztás csökkentése miatt 2 hengeres üzemmódban is működni képes) 150Le-s automataváltós Scala. Melyik fog győzni, kit érdemes választani? Bízom benne, hogy a következő összehasonlító tesztből kiderül.


Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,
Az eredeti elképzelésünk az volt, hogy az azonos alapokra épülő Scalat és Kamiqot hasonlítjuk össze azonos felszereltség mellett, de a végén úgy alakult, hogy a motorok és a felszereltség is különböző lett. Ez persze az eredetei elképzeléstől nem tántorított el bennünket, sőt kibővítette a lehetőségeinket. Így nem csak azt tudtuk alaposan vizsgálni, hogy van-e és ha igen, milyen különbség a méreteiben közel azonos autók között, hanem azt is, hogy milyen lehetőségeket ad az extra lista. Ez utóbbival pedig valószínűleg kevesebbet törődtünk volna, ha nem így alakul a helyzet. Pedig óriási hiba lett volna ezzel a körülménnyel nem foglalkozni. De ennek részleteivel kicsit később.
Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

A Scala 1 évvel ezelőtt mutatkozott be, és arra hivatott, hogy a Fabia és az Octavia között elhelyezkedő mérettartomány űrjét betöltse. A Skoda ugyanis már évek óta nagyobb méretű autókat készít, mint ami a konszernen belüli azonos autók, így fordulhatott elő az, hogy az Octavia messze túlnőtte a Golfot. A Scala tehát az így keletkezett rést tölti be, így kimondható, hogy a Focus, vagy éppen az Opel Astra közvetlen versenytársa. Tekinthetnénk a Rapid utódjának is, de nehezen lehetne összehasonlítani a két modellt, hiszen azon kívül, hogy szélesebb és hosszabb nála, az alkalmazott technológiák, belső terének minőségi kidolgozása messze túlmutat azon. Helyes gondolat volt, hogy új névvel jelent meg a piacon a modell, mert egy kategóriájában más, magasabb szintet képviselő autóról van szó. Formájában, kidolgozottságában és számos elemében a Skoda következő generációinak jegyei találhatóak meg a Scalan. Gondolok itt az első vagy hátsó lámpatestekre, hűtőmaszkra, vagy éppen a belső térben használt elemekre. Az, hogy USB kimenetek helyett USB-C kimenetekkel rendelhető kizárólag az autó, meglátásom szerint talán túlságosan is előremutató. Átalakító nélkül ugyanis a ma használt mobiltelefonok és egyéb kütyük közül nagyon-nagyon kevés, ami így közvetlenül csatlakoztatható.

Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

A Kamiq-ot a Scalahoz képest pár hónappal később mutatták be, forgalmazása pedig csupán idén szeptember-októberben kezdődött. A nevével kapcsolatban el tudom képzelni, hogy komoly dilemma lehetett a Skoda háztáján. Mivel a magasságán kívül szinte azonos a Scalaval, simán el tudom képzelni, hogy felmerült a Scala név valamilyen formában való megtartása a névben. A másik lehetőség, hogy a Skoda cross-over nevekhez híven egy k-val kezdődő és q-ra végződő nevet kellett találni. Ahogy a helyzet mutatja ez utóbbi győzött, és azt gondolom, hogy ez jobb is így. A Scalanál egyébként a Kamiq rövidebb 12 cm-rel, mely méretkülönbséget elsősorban a csomagtér méreteinél fedeztünk föl. Nem lett így sem kicsi a megmaradt hely, ugyanis 400l, szemben a 467l-es Scala csomagtartóval.
A Kamiq, híven a cross-over kivitelhez, egyébként 5cm-rel magasabb, mely különbség ellentétben a hosszirányú méretkülönbséggel, nagyon jelentős, érezhető különbség, mind a hasmagasságnál, mind a belső fejtér esetében. Természetesen ettől az autó nem lesz terepjáró (nincs is 4 kerék meghajtási opció), de kényelmesebben veszi a városi akadályokat és kényelmesebb beszállást eredményez az üléspozíciója miatt.

Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

Ránézésre az előbb említett magasság különbségen kívül az első fényszórók, lámpák jelentik a legszembetűnőbb eltérést. A Kamiq-nak osztott fényszórója van, míg a Scala esetében egyetlen búra alá került miden fényforrás.
Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

A fentiektől eltekintve mondhatjuk, hogy a VW T-Cross-szal illetve a Seat Arona-val közvetlen rokonságban lévő Kamiq, a Scala megemelt változata.

Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

Első gondolatom az volt, mielőtt kipróbálhattam volna a két típust, hogy a mostani „csináljunk mindenből cross-overt” trend alapján megoldás lehetne, hogy az árlistán a bőséges Scala opciók között az egyik a cross-over változat lehetne, csakúgy, mint például az automataváltó.
Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

A fenti gondolat azonban azonnal szertefoszlott, amikor alaposan próbára tettük a két járművet. Bár megjelenésükben és főleg a beltérben rengeteg a közös vonás, de a vezetési élmény teljesen más a két autóban, és ezt nem azért gondolom, mert más-más felszereltségű illetve motorizáltságú autókról volt szó.
Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

Egy viszont biztos, az emelt hasmagasságért és a divatosabb megjelenésért körülbelül 270.000 Ft felárat kell fizetni.
A tesztben szereplő két autó képletesen egymással szemben szállt ringbe, de valójában ennél sokkal fontosabb és nagyobb kihívás volt a Skoda célja. Nem sok autó található ugyanis a piacon, és ebben a méretkategóriában pedig egyetlen egy sem, ahol ilyen mértékben variálható a felszereltsége egy típusnak. Alaphelyzetben a műszerfal hagyományos analóg, de rendelhető digitális változatban is.
Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,
Ugyancsak elérhető az összes napjainkban elérhető vezetéstámogató rendszer, mint az adaptív tempomat, sávtartó automatika, vészfék asszisztens, fáradságérzékelő szenzor, hegymenet asszisztens vagy a holttér figyelő rendszer. Kérhetjük az autót napfénytetővel, vagy akár teljes üvegtetővel. A mobiltelefon akár tükrözhető a központi kijelzőre, mely méretében az igénynek és a pénztárcának megfelelően több méretben is elérhető. Sőt, az eddig csak presztízs márkáknál alkalmazott, vezeték nélküli mobil telefontükrözés is elérhető. Olyan technológiák elérhetőek a modelleknél, mint a fékenergia visszanyerés lehetősége, vagy az okostelefonunkkal való összeköttetés, melynek segítségével akár távolról kinyitható/bezárható az autó, vagy éppen a parkolásának a helye is pontosan meghatározható. Természetesen az előbbi felsorolás csak egy kivonata a megannyi funkciónak, amely az autókhoz rendelhető.
Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

A motorválasztékban nem egyforma a rendelési lehetőség. Amíg a Scala elérhető 1.6l-es 115Le-s dízelmotorral, addig a Kamiq csupán benzinessel rendelhető. Ahogy a cikk elején írtam, mi a két különböző benzines motort tudtuk kipróbálni. (1.0l-es benzinesből van egy 95Le-s változat is, mely a belépő modell esetén elérhető). Tapasztalatom alapján az 1l-es 115Le-s változat is remekül viszi a karosszériát, normál használat esetén pedig egyáltalán nem volt érezhető, hogy ez a motor csupán 3 hengeres. Simán, gond nélkül és egyenletesen járt. Természetesen az 1.5l-es sokkal dinamikusabb a kisebb motorhoz képest. Ami meglepő volt, hogy a fogyasztása utóbbinak kedvezőbb volt, mint a kisebb köbcentis változatnak. Vegyes használat mellett 6,3l-t mértünk, míg a 3 hengeres motor 7,1-7,2 között fogyasztott átlagban. Viszont utóbbi esetében nagyon jelenetős volt a szórás. Autóúton 80-90-es tempó esetén sikerült 4,3l-es fogyasztást is elérni. Autópályán viszont 8l fölötti volt az átlag.

Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

Hogy a piros Scala, vagy a fehér Kamiq nyerte a csatát? Erre sajnos nem tudtunk választ adni. Ahány ember, annyi ízlés. Én például nem követem a divatot és kevéssé kedvelem az emelt autókat a hagyományos felépítésűekhez képest. A környezetem egyes tagjai viszont mindannyian mások, különböző ízléssel, mint ahogy általában az emberek. Sokan részesítik előnyben a magas felépítésű autókat, mely jobb belátást enged a forgalomban, kevésbé kell velük odafigyelni az apróbb úthibákra. Éppen ezért ők a Kamiq-ra szavaztak.

Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

A szerencse, hogy a két új Skoda modell, szinte minden igényre választ tud adni.  Így a győztes az, aki a felszereltség által nagyon jól variálható modellek közül választ egy olyat, amely igazán hozzá passzol.

Kamiq vs. Scala - Autó & Motor - MOBILITY - kamiq, kamiq scala összehasonlítás, scala, skoda kamiq, skoda scala, skoda teszt,

  • kamiq kamiq scala összehasonlítás scala skoda kamiq skoda scala skoda teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection
    • Autó & Motor
    Még egy lépést előre - Skoda Scala Selection 1.5 TSI DSG - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Még egy lépést előre - Skoda Scala Selection 1.5 TSI DSG
    • Autó & Motor
    Kamiq vs. Scala
    A mindennapok hőse – kipróbáltuk az új Skoda Scalat
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    A legfinomabb koktél receptek - Stylelife, divat, életmód, stílus
    A legfinomabb koktél receptek
    • Stylelife
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető
    Meditáció az ingerek csökkentéséért
    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Kapcsolódó cikkek

    A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection

    A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection

    Még egy lépést előre - Skoda Scala Selection 1.5 TSI DSG

    Még egy lépést előre - Skoda Scala Selection 1.5 TSI DSG

    A mindennapok hőse – kipróbáltuk az új Skoda Scalat

    A mindennapok hőse – kipróbáltuk az új Skoda Scalat

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A legfinomabb koktél receptek

    A legfinomabb koktél receptek

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Férfiszempont: A lélek nem sminkelhető

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Meditáció az ingerek csökkentéséért

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Gyógyítható-e a bizalmatlanság?

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia