Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Rendezvények - „De még  játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

„De még játékból sem hittem el, hogy ott nem jut egy hely ahol születtem”

Rendezvények
Stylelife - Mi történik a héten?  2025.08.11-17.

Mi történik a héten? 2025.08.11-17.

Stylelife
 - Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

Hiába telik az idő, minden párkapcsolaton dolgozni kell

 - 7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

7 wellness tipp a boldog, kiegyensúlyozott élethez

Autó & Motor - A csend hangja - BMW iX xDrive60

A csend hangja - BMW iX xDrive60

Autó & Motor
Mindent egymásért - Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

Mindent egymásért
 - Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Tanulj a veszteségből: 5 dolog, mely a veszteség hatására jobb emberré formál

Autó & Motor - Gen-E,  a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Gen-E, a városi nagymacska – Kipróbáltuk az elektromos Ford Pumát

Autó & Motor
 - A bizalomról

A bizalomról

 - Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Mindenki sérül egy háromszöghelyzetben - Ezt tanítja egy szeretői kapcsolat

Autó & Motor - Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

Autó & Motor
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kell valami vadság – BMW S1000R

Kell valami vadság – BMW S1000R

  • 2022. július 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.


Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Ahogyan 2019-ben az S1000RR megkapta a frissítéseket, úgy jutott el 2021-ben hasonló módosítás az S1000R sorozathoz. A különbség persze leginkább az, hogy a fejlesztés ezúttal egy utcabarát verzió megalkotását célozta meg. Az RR 205 lóerejéhez képest az egy R-es változat „csupán” 165 lóerővel rendelkezik. Az ezres soros négyhengeres természetesen azonos, de alacsonyabb teljesítményre hangolva egy rendkívül kezelhető, továbbra is brutálisan erős gépet kapunk. Ne feledjük, hogy a menetkész tömeg megtankolva is kevesebb, mint 200 kilogramm, így nehéz lenne azt mondani, hogy visszafogott motyorgást kapunk, amikor meghúzzuk a gázkart.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

A bajorok természetesen nem adták fel ebben a modellben sem a verseny szellemiségét, így M csomag is kapható opcióként a gépezethez, amellyel a tesztmotorunk is rendelkezett. Akrapovic kipufogórendszer, kovácsoltvas kerekek, könnyített M akkumulátor, M-es ülések és egyedi fényezés veszik körbe az alaphelyzetben 5,6 milliós alapváltozatot.
Az öltöztetés természetesen itt nem ér véget, hiszen a Dynamic vagy éppen a Komfort csomag olyan kiegészítőket tartalmaz, amelyek nélkül kár lenne a motort kihozni a szalonból. Önmagában a gyorsváltó vagy éppen a vezetési módok állítási lehetősége, a dinamikus futómű állítás olyan mértékben szélesítik a felhasználhatóság spektrumát, hogy vétek lenne kihagyni. A kulcsnélküli indítás, markolatfűtés vagy pedig a guminyomás érzékelő rendszer pedig 2022-ben pedig a „must have” kategória. Így lesz a BMW S1000R ára nagyjából 8 millió.
Nem szeretném értékelni, hogy ez sok vagy kevés, mert ez pénztárca függő, de az biztos, hogy kevés, jó értelemben vett gizdább motorral volt dolgom az elmúlt pár évben.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Az üléspozíció, az ülés mérete, valamint kialakítása és a kormányszög természetesen kényelmesebb, mint a versenymotor esetében, de megmaradt benne az a DNS, amely az RR versenygépből származik. Borzasztó robbanékony, rettenetesen vad gépezet, azzal a plusszal, hogy kisebb motorostudás esetén is maximálisan támogat. Ha kizárólag a teljesítmény és egyéb specifikációs adatokat nézzük, akkor biztosan meg lehet tőle ijedni. De ne tegyük, mert az erő, ami a gépben rejlik, tökéletesen uralható. Természetesen nem Dynamic Pro üzemmódban, de ez távolról nem látható. Itt kell megnyugtatni mindenkit, hogy a legtöbb motorkerékpár vásárlót nem Valentino Rossinak hívják, így ideális állapot az S1000R-ben, hogy tudásunknak megfelelő beállítást tudunk választani. A megfelelő és okos kezeléssel a Pro üzemmód sem halálos ellenség, sőt.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Nem volt cél a super-naked kategóriában lévő nyomatékgazdag vagy éppen csúcsteljesítményt bemutató versenytársak nyomdokaiba lépni. Inkább az egyenletes és folyamatos gyorsulás és erőleadás elérése volt a cél, amelyet az igazán kellemes hatfokozatú váltó tesz teljessé, valamint a kuplung nélkül is használható gyorsváltó. Ez utóbbi egyébként nem volt a legnagyobb kedvencem, mert a japán versenytársak sokkal finomabbra hangolták ezt a funkciót. Itt azért sokkal erőteljesebben kell rugdosni azokhoz képest. De ha ezt megszokjuk, akkor a működés hasonló mértékeben teszi gyorsabbá, kényelmesebbé a motor vezetését. 

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Hihetetlen látványos gépet alkotott a BMW ezzel a motorral. A forma, a színek, a széles, szinte függőleges helyzetben álló villák, a látványos blokk és a zömöksége borzasztó imádható darabbá teszi a gépet. A hangja pedig egy külön regényt, de legalább fejezetet megérdemel a motoros nagylexikonban. A gázkar elvétele után, miután 4-5000-es fordulatról visszalassulunk 2000-ig, olyan durrogást, bubogást varázsol, hogy mint egy drogfüggő újra és újra érezni akarjuk. Lehet gyerekes, de volt olyan utazásom a motorral, hogy kilométereken keresztül csak ezt játszottam vele, mert annyira élmény volt hallgatni. Gyorsít, lassít, dübörög, gyorsít, lassít, dübörög. Ja, és míg el nem felejtem mondani, nagyobb gyorsításkor még lángnyelveket is öltöget a háta mögött haladók felé. Oltári!

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Az információkat egy 6,5” -es színes kijelző szolgáltatja, amelyen a szokásos BMW rendszer fut. Ennek kezelése, használata meggyőződésem, hogy a legkönnyebb az összes versenytárs közül. A bal kormányon elhelyezett tekerő és menügomb segítségével lépegethetünk az egyes pontok között, kezelni tudja a csatlakoztatott mobiltelefont és a sisak kihangosítóját is.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Összeségében egy remek városi használatra, versenypályára alkalmas gépet kapunk az S1000R személyében. Egy élményt, amely különösen szép formájával és hangjával hívja fel magára a figyelmet.   

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

  • BMW motor S1000R BMW nakedbike BMW S 1000R teszt BMW S1000R s1000r

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R
    • Autó & Motor
    Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kell valami vadság – BMW S1000R
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre
    • Keresd a nőt!
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?
    • Keresd a nőt!
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat
    • Keresd a nőt!
    Megérdemled a boldogságot?
    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom
    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?
    A csend hangja - BMW iX xDrive60
    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?
    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt
    Barber Shop Budapest Mammut – Profi férfi hajvágás a Mammut I. földszintjén

    Kapcsolódó cikkek

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    Az első lépcsőfok is magas az 1000-es BMW-k világában: 2025-ös BMW S1000R

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    A férfiaknak is szüksége van visszajelzésre

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Miért nem képesek továbblépni a múlton az egyes csillagjegyek?

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Bizalom nélkül nincs működőképes párkapcsolat

    Megérdemled a boldogságot?

    Megérdemled a boldogságot?

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Ami nélkül nincs értelme egy kapcsolatnak sem - a bizalom

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    Hogyan szeretnél előrelépni, fejlődni, ha elfolyik az energiád és lemerültek az elemeid?

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    A csend hangja - BMW iX xDrive60

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Láthatatlan akadályok a kapcsolatokban - hogyan szabadulhatunk meg tőlük?

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia