Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Autó & Motor
Cool-Túra - Bukowski, a zseniális tróger

Bukowski, a zseniális tróger

Cool-Túra
Autó & Motor - Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

Autó & Motor
Cool-Túra - A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

A klub első számú szabálya: senkinek egy szót se a klubról! - Harcosok klubja a film és ami mögötte van

Cool-Túra
Cool-Túra - Isten éltessen  Martin Scorsese!

Isten éltessen Martin Scorsese!

Cool-Túra
Cool-Túra - Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Apa, még mindig mi vagyunk a jók?

Cool-Túra
Stylelife - Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Egyszerű tanácsok a jó erőnléthez és a produktivitáshoz

Stylelife
Cool-Túra - 3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

3 ikonikus filmhelyszín Amerikában, ahová el kell látogatnod

Cool-Túra
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kell valami vadság – BMW S1000R

Kell valami vadság – BMW S1000R

  • 2022. július 20.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.


Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Ahogyan 2019-ben az S1000RR megkapta a frissítéseket, úgy jutott el 2021-ben hasonló módosítás az S1000R sorozathoz. A különbség persze leginkább az, hogy a fejlesztés ezúttal egy utcabarát verzió megalkotását célozta meg. Az RR 205 lóerejéhez képest az egy R-es változat „csupán” 165 lóerővel rendelkezik. Az ezres soros négyhengeres természetesen azonos, de alacsonyabb teljesítményre hangolva egy rendkívül kezelhető, továbbra is brutálisan erős gépet kapunk. Ne feledjük, hogy a menetkész tömeg megtankolva is kevesebb, mint 200 kilogramm, így nehéz lenne azt mondani, hogy visszafogott motyorgást kapunk, amikor meghúzzuk a gázkart.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

A bajorok természetesen nem adták fel ebben a modellben sem a verseny szellemiségét, így M csomag is kapható opcióként a gépezethez, amellyel a tesztmotorunk is rendelkezett. Akrapovic kipufogórendszer, kovácsoltvas kerekek, könnyített M akkumulátor, M-es ülések és egyedi fényezés veszik körbe az alaphelyzetben 5,6 milliós alapváltozatot.
Az öltöztetés természetesen itt nem ér véget, hiszen a Dynamic vagy éppen a Komfort csomag olyan kiegészítőket tartalmaz, amelyek nélkül kár lenne a motort kihozni a szalonból. Önmagában a gyorsváltó vagy éppen a vezetési módok állítási lehetősége, a dinamikus futómű állítás olyan mértékben szélesítik a felhasználhatóság spektrumát, hogy vétek lenne kihagyni. A kulcsnélküli indítás, markolatfűtés vagy pedig a guminyomás érzékelő rendszer pedig 2022-ben pedig a „must have” kategória. Így lesz a BMW S1000R ára nagyjából 8 millió.
Nem szeretném értékelni, hogy ez sok vagy kevés, mert ez pénztárca függő, de az biztos, hogy kevés, jó értelemben vett gizdább motorral volt dolgom az elmúlt pár évben.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Az üléspozíció, az ülés mérete, valamint kialakítása és a kormányszög természetesen kényelmesebb, mint a versenymotor esetében, de megmaradt benne az a DNS, amely az RR versenygépből származik. Borzasztó robbanékony, rettenetesen vad gépezet, azzal a plusszal, hogy kisebb motorostudás esetén is maximálisan támogat. Ha kizárólag a teljesítmény és egyéb specifikációs adatokat nézzük, akkor biztosan meg lehet tőle ijedni. De ne tegyük, mert az erő, ami a gépben rejlik, tökéletesen uralható. Természetesen nem Dynamic Pro üzemmódban, de ez távolról nem látható. Itt kell megnyugtatni mindenkit, hogy a legtöbb motorkerékpár vásárlót nem Valentino Rossinak hívják, így ideális állapot az S1000R-ben, hogy tudásunknak megfelelő beállítást tudunk választani. A megfelelő és okos kezeléssel a Pro üzemmód sem halálos ellenség, sőt.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Nem volt cél a super-naked kategóriában lévő nyomatékgazdag vagy éppen csúcsteljesítményt bemutató versenytársak nyomdokaiba lépni. Inkább az egyenletes és folyamatos gyorsulás és erőleadás elérése volt a cél, amelyet az igazán kellemes hatfokozatú váltó tesz teljessé, valamint a kuplung nélkül is használható gyorsváltó. Ez utóbbi egyébként nem volt a legnagyobb kedvencem, mert a japán versenytársak sokkal finomabbra hangolták ezt a funkciót. Itt azért sokkal erőteljesebben kell rugdosni azokhoz képest. De ha ezt megszokjuk, akkor a működés hasonló mértékeben teszi gyorsabbá, kényelmesebbé a motor vezetését. 

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Hihetetlen látványos gépet alkotott a BMW ezzel a motorral. A forma, a színek, a széles, szinte függőleges helyzetben álló villák, a látványos blokk és a zömöksége borzasztó imádható darabbá teszi a gépet. A hangja pedig egy külön regényt, de legalább fejezetet megérdemel a motoros nagylexikonban. A gázkar elvétele után, miután 4-5000-es fordulatról visszalassulunk 2000-ig, olyan durrogást, bubogást varázsol, hogy mint egy drogfüggő újra és újra érezni akarjuk. Lehet gyerekes, de volt olyan utazásom a motorral, hogy kilométereken keresztül csak ezt játszottam vele, mert annyira élmény volt hallgatni. Gyorsít, lassít, dübörög, gyorsít, lassít, dübörög. Ja, és míg el nem felejtem mondani, nagyobb gyorsításkor még lángnyelveket is öltöget a háta mögött haladók felé. Oltári!

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Az információkat egy 6,5” -es színes kijelző szolgáltatja, amelyen a szokásos BMW rendszer fut. Ennek kezelése, használata meggyőződésem, hogy a legkönnyebb az összes versenytárs közül. A bal kormányon elhelyezett tekerő és menügomb segítségével lépegethetünk az egyes pontok között, kezelni tudja a csatlakoztatott mobiltelefont és a sisak kihangosítóját is.

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

Összeségében egy remek városi használatra, versenypályára alkalmas gépet kapunk az S1000R személyében. Egy élményt, amely különösen szép formájával és hangjával hívja fel magára a figyelmet.   

Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor - MOBILITY - BMW motor S1000R, BMW nakedbike, BMW S 1000R teszt, BMW S1000R, s1000r,

  • BMW motor S1000R BMW nakedbike BMW S 1000R teszt BMW S1000R s1000r

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kell valami vadság – BMW S1000R - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kell valami vadság – BMW S1000R
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz - Stylelife, divat, életmód, stílus
    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz
    • Stylelife
    A férfi is ugyanúgy küzd - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A férfi is ugyanúgy küzd
    • Keresd a nőt!
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret
    • Keresd a nőt!
    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?
    Előítélek a zárkózott emberekről
    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l
    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!
    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    További cikkek

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az LG bemutatja a világ első 240 Hz-es OLED paneljével szerelt UltraGear gaming monitorait

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Az F-TYPE a Jaguár sportautók 75 éves történetét ünnepelve frissített

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    Megérkezett a vadi új GranTurismo – a Maserati első teljesen elektromos modellje

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale

    Legolvasottabb írások

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    8 ok, amiért a szex egészségessé tesz

    A férfi is ugyanúgy küzd

    A férfi is ugyanúgy küzd

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Addig örülj, amíg a nő veszekszik, mert az azt jelenti, hogy még mindig szeret

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Repüléstől való félelem? Hogyan szállj szembe ezzel a félelmeddel?

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Előítélek a zárkózott emberekről

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Hogyan lehetsz sikeres? Leleplezzük a titkot!

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Csak egyet ne felejts: mindig van választásod! - Út a kiegyensúlyozott élet felé

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2023 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia