Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover...

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD

  • 2023. június 24.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Nem csak európai szemmel nézve hatalmas méretű a május végén bemutatott Land Rover Defender 130. Ezek után nem meglepetés, ha elárulom, hogy a valaha épített legnagyobb Land Rovert teszteltük az elmúlt napokban. A három ajtós 90, illetve az öt ajtós 110-es kivitel után a hosszított változat debütált nemrégiben, amelyben nem kevesebb, mint 8 utas is elfér (2+3+3 elosztásban) és még a hátsó sorban is azt lehet mondani, hogy kompromisszumok nélküli az utazás.


Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

Egész pontosan 34 cm-rel egészítették ki az autót a hátsó tengely mögött a 110 kivitelhez képest, annak érdekében, hogy probléma mentesen lehessen szállítani további három személyt, ezzel pedig a kategóriájában is hatalmas és különleges autót alkotott a komoly tradícióval rendelkező brit márka. A korábbi tesztünket a Defender 110-ről itt olvashatják.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A Defender 130 motorkínálata szűkebb, mint a 110 változaté, továbbá számos kiegészítő, mint például a nagy méretű, 11,4” -es központi infotainement kijelző, felár nélküli ebben a változatban. Ez persze nem jelenti azt, hogy amint megszoktuk Land Rovereknél, ne lehetne cizellált módon személyre szabni a Defender 130-ast is. 4 különböző felszereltségi szint, azon belül számos opció, például négyzónás klímaberendezés, rengeteg szín és beltéri hangulat rendelhető hozzá. Két különböző teljesítményszinttel, 250 és 300 lóerő, kapható a dízel változat, amelyből mi az utóbbit próbáltuk ki. Továbbá elérhető még a szintén V6, háromliteres, de benzines erőforrással rendelkező változat is 300, illetve 400 lóerővel.
A csúcson a P500-as áll, amelyben egy V8-as 5 literes kompresszoros benzinmotor dolgozik, amely nem kevesebb, mint 500 lóerő leadására képes. Ehhez a modellhez pár szó erejéig muszáj lesz visszatérni.
Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A Defender egy tökéletes terepjáró, de a minőségi kivitelezése, szépen kialakított megoldásai miatt egy luxusautó is egyben. Az emberek egyszerűen imádják a nagy, szögletes, kerek lámpás luxus dobozokat. Lehetőleg minél nagyobb legyen ez a bizonyos doboz, lehetőleg minél több kényelmi funkciót lásson el és végül, de nem utolsó sorban, lehetőleg összkerék meghajtással és valódi terep képességekkel rendelkezzen. Bár ez utóbbit kevesen használják ki, de jó, ha van alapon, egyértelműen ragaszkodni kell ehhez is. A Defender 130 pontosan ilyen és azáltal, hogy II. Erzsébet köztudottan legkedvesebb márkája volt, még nemesi vénával is rendelkezne, ha egy autónak lehetne nemesi vénája.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A LED-es kerek lámpa, amelyik úgy vélem, hogy valami olyan forma, amelyre az emberi DNS ösztönösen vágyik, hagyományosan a Defender arculatának része, így kétség nem férhet hozzá, hogy ez a modell bizonyos körökben sikerre van ítélve.
A Land Rover nem is bízta a véletlenre, hogy a marketingjét a Defender 130-nak a helyén tartsa, hiszen a megjelenésekor, az akkor éppen uralkodásának 70. évfordulóját ünneplő Királynőnek ajándékozta az egyik első elkészült példányt. A jármű egyébként Walesben teljesít szolgálatot a Vöröskeresztnél és közben, mint az köztudott a walesi hercegből angol király lett, tehát a dinasztiát a Defender 130 átíveli.
Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

Ez utóbbi persze képletes, de ha már itt tartunk, méreteivel egészen sok mindent képes ez az autó átívelni. Egészen pontosan 5360mm hosszú, tengelytávja is meghaladja a 3 métert (3002 mm) és nem kevesebb, mint 2 méter széles, behajtott tükrökkel. A 197 cm magas jármű súlya 2600 kg, amely egészen impozánsnak tekinthető, lévén ebben nem akkumulátorok miatt ekkora a tömeg, hanem azért, mert hatalmas, robosztus és masszív. Önhordó, alumínium váza és masszív futóműve úgy lett tervezve, hogy mindenféle úton, terepen helyt tudjon állni.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A meghosszabbított karosszéria persze nem csak azért ideális, mert akár így 8 üléssel, tehát plusz három teljes értékű harmadik sori üléssel is rendelhető ez a változat, hanem azért is, mert jelentősen nagyobb csomagartót kapunk az autóhoz. Amennyiben a harmadik üléssor bent van, úgy 388 literes a csomagtér. Ez persze így nem túl sok és biztosan nem elegendő 8 ember csomagjainak a szállítására, de egy nagybevásárlás tökéletesen belefér. Amennyiben leengedjük a hátsó sort és 5 személlyel használjuk, akkor 1232 literre növekszik a raktér. Itt hátrány a harmadik sor, ugyanis így nem lehet síkba dönteni a csomagteret az ülések miatt, de ez legyen a legnagyobb probléma. A második üléssor lehajtásával pedig teherautós rakteret kapunk, hiszen 2291 literrel gazdálkodhat az, akinek elegendő az első 2 ülés.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A Defender, ahogyan említettem, valódi terepjáró. Gázlómélysége 900mm, illetve a középső kijelzőn követhető is, ahogyan a hasmagasságát állítjuk. Összesen 13cm-es mozgásterünk van, így a legextrémebb 2 méteres magasságtól a 187cm-es mélységig liftezhetünk a karosszériával.
A központi 11,4” -es hajlított képernyőn egyébként nem csak ezt, hanem gyakorlatilag minden funkcióját állíthatjuk az autónak. Differenciálzár állításától az összes kényelmi és biztonsági funkción át.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

Maga a menü rendszer, annak felépítése, kezelése egészen egyszerű. A kijelző tökéletes felbontású, jól átlátható és csodálatosan szép a megjelenítés. Hátránya, hogy nem túlságosan gyors.
Ez utóbbi igaz a műszerfal két analóg kijelzője között elhelyezett digitális felületre is. De maguk a funkciók, vezérlés rendben voltak rajta.
Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A Defender belső terében, a méreteken kívül az anyaghasználat, a tökéletes és nagyon jó minőségű bőrözés, amely igencsak magával ragadó. Teljes harmóniában van a funkció és a kivitelezés. Erőt és tekintélyt parancsol kívül és belül is, megvan a maga eleganciája.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A V6-os háromliteres erőforrás probléma mentesen, dinamikusan mozgatja a karosszériát. 7,5 másodperces gyorsulása igazán jónak mondható, főleg, ha beleszámoljuk, hogy egy méretében és aerodinamikájában ruhásszekrényhez hasonlatos tárggyal tesszük mindezt. Eközben (ha ez számít egyáltalán, ha 45 milliós autóval közlekedünk) a fogyasztási is teljesen elfogadható. Tesztátlagunk 10 liter volt vegyes használat mellett (erős városon kívüli túlsúllyal).

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

A Defender 130 piaci létjogosultsága egyértelmű. A Toyota Landcruiserhez vagy a BMW X7-hez képest nagyobb és plusz 1 személyt szállítani képes jármű, előbbinél lényegesen minőségibb, nagyobb presztízsű, utóbbinál olcsóbb, szélesebb motorkínálatú és valós terepképességekkel is rendelkezik.

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

Nehéz persze jóslatokba bocsátkozni, de Mercedes G osztály potenciális versenytársát látom ebben az autóban. Mert nagyobb, szintén drága, egyedi, szintén minőségi és az említett P500-as V8-as motorral rendelkező kivitel még megfelelő lóerőt kínál. Így a 90-es években még Jeep Grand Cherokee-val induló státusz terepjáró korszak egyik új fejezetét nyithatja meg a Defender 130 a G63 AMG után.
Egy viszont mindenképpen biztos, óriási élmény volt ez az autó, és szinte szomorú vagyok, hogy már a nagycsaládos 2,5 milliós kedvezményt, mint érvet nem tudtam felsorolni a haszonérvek közé, mivel ez a támogatás megszűnt. A vevőkör így biztos valamivel kisebb lesz…

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt, Defedenr D300, defender 130, Defender teszt, land rover defender, Land Rover Defender 130 D300, LAnd Rover teszt,

  • 2023 Land Rover Defender 130 D300 AWD teszt Defedenr D300 defender 130 Defender teszt land rover defender Land Rover Defender 130 D300 LAnd Rover teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD
    • Autó & Motor
    A luxus melós – Land Rover Defender Hard Top - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A luxus melós – Land Rover Defender Hard Top
    • Autó & Motor
    Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    A luxus melós – Land Rover Defender Hard Top

    A luxus melós – Land Rover Defender Hard Top

    Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110

    Wow faktor a maximumon – Land Rover Defender 110

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia