Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter –...

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1

  • 2024. május 09.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

Sokat gondolkoztam rajta, mi lehet a motivációja annak, hogy olyan nevet ad a Honda a legújabb elektromos autójának, amit nem könnyű megjegyezni Aztán arra jutottam, talán annyi cyber támadás érte őket, hogy az autó nevében is szerepeltetni akartak olyan karaktereket, hogy ne lehessen csak úgy feltörni. De ha nagyon akarjuk, akkor ejthetjük úgy is, hogy anyone, azaz bárki. Az új e:Ny1 ugyanis akár bárkinek is jó lehet.


Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Úgy vélem, a Honda számára komoly érvágás volt, hogy a Honda e, azaz az első elektromos járművük sikertelen lett. Természetesen itt sokkal inkább „lelki törésre”, mintsem anyagira gondolok, bár biztos az utóbbi is fájt.  Azt hiszem ennek nem a forma, vagy éppen az egyedi megoldások voltak az okai, hanem talán az, hogy jóval megelőzte a korát. A forma, a technikai megoldások és a hangulat pár évvel ezelőtt kevésbé volt fontos és persze mindezek mellett ki kell mondani, hogy az árazás és a hatótáv sem volt teljesen rendben ezzel a modellel. A túlzott innováció az elektromos autók elterjedésének hajnalán egyértelműen nem volt fontosabb szempont, mint a hatótávolságnak való megfelelés. Akárhogyan is, ennek a típusnak a forgalmazása megszűnt mindenféle utód nélkül. Az új modell pedig láthatóan a sallang mentes, különösebb egyediséget nem tartalmazó SUV irányában haladt. Ez jó irány lesz-e, majd kiderül, az viszont biztos, hogy emiatt a külső miatt kicsit negatív érzésekkel indultam neki az autó tesztelésének.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Az új elektromos Honda formai szempontból leginkább a HR-V-re hasonlít. Olyannyira, hogy felfogható úgy is, hogy ennek a modellnek az elektromos változata. Méreteikben is nagyban megegyeznek, illetve formaviláguk is teljesen hasonló. Az e:NY1 természetesen az elektromos járművek legfontosabb külső jegyeivel rendelkezik, tehát a hűtőrács burkolt, rajta a megújult Honda logóval. Azért,hogy ne álljon teljesen feleslegesen itt ez a leburkolt részlet, a Honda mérnökei e mögé helyezték el az autó töltő csatlakozóját, amely a belső térből gomb segítségével nyitható. Ez egy egészen ritka, szokatlan megoldás.Oldalról nézve szinte teljesen megegyezik az e:Ny1 a HR-V-vel. Egyenes tetősík, majd hirtelen töréssel indul lefelé a hátsó rész. Ami kevésbé szép megoldás, hogy az alvázra elhelyezett akkumulátor csomag látványosan kilóg lefelé. A magasra emelt autó emiatt mégsem olyan magas, mint ahogyan azt gondolnánk, erre figyelni kell.
Az autó hátsó része a mai divatnak megfelelően egybefüggő hátsó lámpákat kapott. Alattuk a Honda felirat található.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

A belső térben jelentős a változás a HR-V-hez képest. A legfeltűnőbb részlet a hatalmas központi kijelző, amelyet a méretei miatt egyszerre három dologra használhatunk. Bár mutatós, ha egy ilyen hatalmas felületen a Waze vagy Google Maps teljes képernyőn látható, de ennél sokkal okosabb megoldás, hogy az álló formátumú, 15”-es érintőképes képernyő három részre van osztva. A felső rész a térképé, illetve a telefon tükrözése ide történik, majd a rádió/egyéb központi funkciók találhatóak és végül, legalul a klíma vezérlő gombjaival találkozunk.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Mivel a felbontás, valamint a képernyő sebessége már nem jelent problémát, így a három részre szétosztott képernyő sem okoz majd lassulást, vagy bármi egyéb hasonló gondot, ellenben nagyon kényelmes, hogy nem kell ide-oda kapcsolgatni a képernyők között.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

A Honda belsejében az általános minőségérzet, az összeszerelés teljesen hibátlan. Jó hangulatú a belső tér, miközben az ülések is megfelelően kényelmesek, remek a fej és a lábtér is.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Az elektromos autók esetében a legfontosabb kérdés a hatótáv, illetve az energiagazdálkodás. A e:Ny1 esetében a fejlesztő mérnökök remek munkát végeztek.
Az autó bruttó 68,8kWh, nettó 61,9 kWh nettó kapacitású akkumulátorral rendelkezik. Ebből táplálkozik a 150kW teljesítményű (204 lóerő) és 310Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor. Ezzel a teljesítménnyel nem lesz sportautó a Honda, még akkor sem, ha a vezetési üzemmódot ebbe az állásba kapcsoljuk. Elektromos autók között átlagosnak mondható a 7,6 másodperces gyorsulása és a 160km/h maximális sebességre való limitálás is.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Tehát, ha nem is sportautó – amelyre egyébként a legritkább esetben van szükség véleményem szerint – de napi használatra, kényelmes, dinamikus közlekedésre tökéletesen megfelel. Cserébe viszont az egyik legkedvezőbb fogyasztású elektromos autót kapjuk. Városi forgalomban nem fogyaszt többet, mint 12kW, illetve tesztünk során vegyes használat esetében is megelégedett 16,5kW-tal. Ezek alapján a saját mérésünk szerint is könnyedén tud 370 km-es hatótávot, amely a WLTP 412 km-től egyáltalán nincsen messze.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Amiben alul marad a legújabb elektromos autóktól az az egyenáramú töltés sebessége. Itt maximum 78kW teljesítmény felvételére képes. De ha otthon van lehetőségünk tölteni, akkor egy fázis esetében 7,8kW, illetve három fázisnál 11kW töltési sebesség lehetséges. Ez pedig azt jelenti, hogy éjszaka könnyű szerrel feltölthető az autó.

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

Az ára maradt az utolsó kérdés, amelyet még nem említettem. Az e:Ny1 16,9 millióba kerül, de ahogyan tájékozódtam, jelenleg 4 millió forintos árkedvezmény is kapható rá. Ezen felül lehet még a vállalkozások számára a további 4 millió forintos támogatást igényelni. Ezekkel összeségében pedig egy kifejezetten kedvező árú, versenyképes modell a Honda, amely a hatótávolsága, jó összeszerelési minősége miatt rendkívül szimpatikus ajánlat. Igaz ugyan, hogy formai szempontból nem a legkülönlegesebb, de a Honda láthatóan nem erre a képességre ment rá, hogy vevőket szerezzen. Kíváncsi vagyok, hogy a kódnak tűnő neve ellenére, hány honfitársunk fogja ezt a modellt választani, ha az elektromos autózás mellett dönt. 

Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor - MOBILITY - e%3ANy1 teszt, Honda e%3ANy1 teszt, Honda elektromos teszt,

  • e:Ny1 teszt Honda e:Ny1 teszt Honda elektromos teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1 - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kisbetű, nagybetű, szám és speciális karakter – Honda e:Ny1
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia