Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
Autó & Motor - Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Autó & Motor
 - Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

Kibe szeret bele a férfi? Kihez marad hűséges a nő?

 - A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

A Tissot ikonikus PRX és Seastar kollekciók órái

Utazás - Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

Utazás
Utazás - Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

Utazás
 - Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Frissítő és különleges tavaszi kávés italreceptek

Autó & Motor - Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Autó & Motor
 - Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

Az örök kérdés: Mit akar egy nő?

  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD...

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance

  • 2023. szeptember 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A 2023-as, modellfrissítésen átesett Jazz járt nálunk. A külső módosításokon kívül a motorháztető alatt is módosult a Jazz. De, ami talán ennél is izgalmasabb, hogy az idő előre haladtával az egyterű kialakítás inkább többletet, mint bármiféle negatívumot ad a modellhez.


Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Az új Jazz-zel elősorban a kötelező gyakorlatokat végezték el kívülről. Kapott egy vadonatúj lökhárítót, ami sokkal karakteresebbé, modernebbé varázsolta. A hűtőrács is nagyobb lett, most már nem folytatódik egy fényezett elemmel a gépháztető, amely a két fényszóró közé ívelt korábban. Ettől a kis autó megjelenése határozottabb, lendületesebb lett.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

A hátsó fertájon a legszembetűnőbb változás a lökhárító módosítása, amelybe szintén egy fekete betét került. A „minimális” külső módosítás ellenére, ahol az észrevehető különbség még a dísztárcsa változtatása, az új Jazz nagyfiúsabb lett. Kifejezetten jót tett neki, hogy leporolták a korábbi kivitelt (az előző cikk, a módosítás előtti változatról itt olvasható). A méretek és az arányok nem változtak. Bár a katalógus szerint 4 centivel hosszabb lett az autó, de én a különbséget kizárólag a lökhárítók módosítására teszem. A Jazz picivel 4,1 méternél rövidebb és 1,7 méternél pár milliméterrel keskenyebb, a magassága pedig 1,5 méter. A magasság nem abból ered, hogy pár centiméterrel magasabbra emelték, hanem abból, hogy az utastér magasabb. Ezzel nagyban eltér a mostani átlagautóktól, a crossoverektől. A tengelytáv 2,5 méteres, amely átlagosnak mondható, de összeségében egy jelentős belső teret kapunk az előző arányok miatt.
Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Az utastér nem változott és ezt kizárólag a szó jó értelmében kell kezelni. Amikor beülünk a Jazzbe megdöbbentően nagy utasteret tapasztalhatunk. A kialakítás, és itt továbbra is félve írom le, mert páran lehet kiábrándulhatnak emiatt a Jazzből, egyterűre hajaz. Tágas fejtér, a szélvédő élesen ível fölfelé, sőt még két fix ablakot is találunk az A oszlopnál, amely növeli a kilátást és a térérzetet is.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Rengeteg a praktikus megoldás a Jazzban. Pohártartók, kis rekeszek, tárolózsebek mindenfelé. A környezet teljes mértékben barátságos. Egyszerűen jó érzés a Jazz volánja mögött ülni. Néhány helyen ugyan az anyagminőség inkább közepes, mint jó, de az összeszerelési minőség miatt nem bántó.  Az ülések kényelmesek, nagyon könnyű a megfelelő üléspozíció megtalálása.
A hátsó utastér is tágas, kényelmes. A kardánalagút sem türemkedik ki túlságosan és bár a tér 3 felnőtt számára már szűkös, de azért még ez sem annyira kényelmetlen.
Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Támadások érhetik a Jazzt a csomagtartó méretével kapcsolatosan. Tény, hogy az alaphelyzetben 300 literes tér kicsi. Ennek oka, hogy a meghajtáshoz kapcsolódó akkumulátorok ez alatt kaptak helyet. Viszont a csomagtér felxibilitása kompenzálja ezt a deficitet.  A hátsó üléseket lehajtva 1205 literig növelhető a tér maximálisan, de ez önmagában nem fedi le a lehetőségeket. A magic seat rendszer segítségével a hátsó ülések nem csak le, hanem felfelé is hajthatóak 1/3 – 2/3 arányban. Így magasabb tárgyak kényelmesen szállíthatóak az autóban.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Amin nem változtatott a Honda, pedig én megtettem volna, az az infotainement rendszere a Jazznek. Sajnos azt kell mondjam, hogy meglepő módon ezen a területen a japán márkák egyöntetű elmaradásban vannak. A rendszer kicsit lassú, nehézkesen kezelhető. Szerencsére a telefon kitükrözhető a képernyőre, így a gyári rendszerrel kevéssé találkozunk, ha éppen ilyen módon kívánjuk használni.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

A változatlan állapot viszont előnnyel is jár, hiszen megfelelő mennyiségű gomb, kapcsoló maradt fizikális megjelenésben. Ugyan viccesen hangzik ez, de ez határozott előny a manapság szétdigitalizált utasterekkel szemben, ahol a költségcsökkentést (az egyes alkatrészek megszűntetését) úgy adja el a legtöbb gyártó, hogy modernnek, digitálisnak kínálja a portékáját. A Jazz nem tartozik ezen márkák közé. Hagyományos gombokkal, kapcsolókkal lehet például a klímát vezérelni és nem szükséges a menü rendszerben zsonglőrködni.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Végére hagytam, de messze nem utolsó szempont a meghajtása, komfortja a Jazznek. A vezetési élmény tökéletes a kis autóban. A felfüggesztés, rugózási komfort elképesztő, tényleg mintha ez is eggyel nagyobb kategóriát idézne.
A hajtási rendszer fejlődött az előző modellhez képest. A full hybrid meghajtáson belül a benzinmotor teljesítménye 107 lóerő, a villanymotoré pedig 122 lóerőre növekedett. Utóbbi nyomatéka változatlanul 253Nm. Az autó gyorsulása 9,6 másodperc 100km/h-ra, amely egyébként változatlan a korábbihoz képest. Szintén változatlan és döbbenetesen alacsony a Jazz fogyasztása. Városban 3,5-3,7 literes fogyasztással közlekedtünk, autópályán sem ment jelentősen 5 liter fölé. A tesztátlagunk 4,6 liter volt vegyes használat mellett. Régen tapasztaltam hasonlóan alacsony értékeket. A Jazz egyértelműen városi autó és ez nemcsak a fogyasztásból, hanem a motor dinamikájából is érezhető. Az Atkinson típusú hybrid rendszer sajátja (ez gyakorlatilag azonos a Toyota full hybrid rendszerrel), hogy erőteljes gyorsításkor égtelen zajjal jár a folyamat. Ez tapasztalható a Jazzban is. A gyorsulás végeztével ez a hang megszűnik, utána visszaáll a hangszint a normál tartományba. Azt gondolom, hogy az alacsony fogyasztásért, kedvező károsanyag kibocsájtási értékekért ez elfogadható kompromisszum. Ezen kívül ugyanis semmi egyéb rossz hang, recsegés nincsen a Jazz utasterében.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

A méreténél fogva nagyvárosi közlekedésben verhetetlen, de hosszabb utakra is tökéletes a Jazz. Őszintén szólva kifejezetten sajnálom, hogy nem ebbe az irányba halad az autók fejlődése. A kisautók egyre jobban visszaszorulnak, amely az árazás miatt teljesen érthető. A Jazz is ezzel a problémával küzd. A hybrid rendszer, a környezetvédelmi normák, a biztonsági tartozékok és egyéb kiegészítők ezekbe az autókba is belekerülnek. Így a gyártási költség alig tér el egy nagyobb gépkocsiéval szemben, amely természetesen még nagyobb, még kényelmesebb. A belépő és általunk tesztelt Advance modell induló listaára 11,5 millió forint. Ez pedig rengeteg pénz és érthető, hogy ez erősen szűkíti a Jazz vásárlók körét. Pedig aki ezen felülemelkedik, az egyáltalán nem fogja megbánni. Az imént említett fogyasztási értékek miatt, a híresen kicsi szervízigénye és a rendkívül jó ártartása miatt. Végül pedig azt sem szabad elfelejteni, hogy a Jazz eggyel nagyobb autó, kicsibe csomagolva.    

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

  • 2023 Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybris Advance teszt 2023 Honda Jazz hybrid teszt honda jazz Honda jazz hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance
    • Autó & Motor
    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Hova tűnt a férfiak szeretete? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Hova tűnt a férfiak szeretete?
    • Keresd a nőt!
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?
    • Keresd a nőt!
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés
    • Keresd a nőt!
    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van
    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.
    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range
    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő
    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!
    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kapcsolódó cikkek

    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

    További cikkek

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    Hova tűnt a férfiak szeretete?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    A boldogság tényleg egy döntés csak, amit meghozol?

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ne dobd el, javítsd meg - Kapcsolatok, ahol megéri az újrakezdés

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Ha nem vagy rendben, hidd el, az is rendben van

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Indul az utazási szezon - csomagoljon stílusosan a WITTCHEN-nel!

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Horvátország továbbra is a magyarok kedvence

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia