Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

Stylemagazin

bezárom

www.menstyle.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • ÉN
    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok
  • MOBILITY
    • Autó & Motor
  • BODY & SPORT
    • Mindent a testnek
  • STYLENEWS
    • Kikapcsoló
    • Kultúra
  • ÉLETÉRZÉS
    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei
  • STYLELIFE
    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
Tovább a Style.hu-ra!    
 - Picasso botrányos szerelmi élete

Picasso botrányos szerelmi élete

Autó & Motor - Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Autó & Motor
Autó & Motor - A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Autó & Motor
Én - Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Bemutatkozik a BOSS Bottled Beyond

Én
Életérzés - Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Honnan tudjuk mikor kapunk zöld jelzést a másiktól a következő lépésre?

Életérzés
Stylenews - Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Két Bib Gourmand csatlakozik a MICHELIN Guide Hungary válogatásához

Stylenews
Stylenews - 3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG

Stylenews
Stylelife - Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Miért a könyvolvasás lett az új státuszszimbólum?- Intellektus, tudás és presztízs – a férfi, aki olvas.

Stylelife
Autó & Motor - Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Mercedes-Benz Vision Iconic: remekmű az új ikonikus korszakhoz

Autó & Motor
Életérzés - Az egészség a szájnál kezdődik

Az egészség a szájnál kezdődik

Életérzés
Mindent egymásért - Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Minden problémára három megoldás van: elfogadás, változtatás, elengedés - Buddhista tanítások a léleknek

Mindent egymásért
  1. Autó & Motor
  2. MOBILITY
  3. Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD...

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance

  • 2023. szeptember 30.
  • Szőnyi Zoltán Szőnyi Zoltán
  • Komment

A 2023-as, modellfrissítésen átesett Jazz járt nálunk. A külső módosításokon kívül a motorháztető alatt is módosult a Jazz. De, ami talán ennél is izgalmasabb, hogy az idő előre haladtával az egyterű kialakítás inkább többletet, mint bármiféle negatívumot ad a modellhez.


Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Az új Jazz-zel elősorban a kötelező gyakorlatokat végezték el kívülről. Kapott egy vadonatúj lökhárítót, ami sokkal karakteresebbé, modernebbé varázsolta. A hűtőrács is nagyobb lett, most már nem folytatódik egy fényezett elemmel a gépháztető, amely a két fényszóró közé ívelt korábban. Ettől a kis autó megjelenése határozottabb, lendületesebb lett.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

A hátsó fertájon a legszembetűnőbb változás a lökhárító módosítása, amelybe szintén egy fekete betét került. A „minimális” külső módosítás ellenére, ahol az észrevehető különbség még a dísztárcsa változtatása, az új Jazz nagyfiúsabb lett. Kifejezetten jót tett neki, hogy leporolták a korábbi kivitelt (az előző cikk, a módosítás előtti változatról itt olvasható). A méretek és az arányok nem változtak. Bár a katalógus szerint 4 centivel hosszabb lett az autó, de én a különbséget kizárólag a lökhárítók módosítására teszem. A Jazz picivel 4,1 méternél rövidebb és 1,7 méternél pár milliméterrel keskenyebb, a magassága pedig 1,5 méter. A magasság nem abból ered, hogy pár centiméterrel magasabbra emelték, hanem abból, hogy az utastér magasabb. Ezzel nagyban eltér a mostani átlagautóktól, a crossoverektől. A tengelytáv 2,5 méteres, amely átlagosnak mondható, de összeségében egy jelentős belső teret kapunk az előző arányok miatt.
Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Az utastér nem változott és ezt kizárólag a szó jó értelmében kell kezelni. Amikor beülünk a Jazzbe megdöbbentően nagy utasteret tapasztalhatunk. A kialakítás, és itt továbbra is félve írom le, mert páran lehet kiábrándulhatnak emiatt a Jazzből, egyterűre hajaz. Tágas fejtér, a szélvédő élesen ível fölfelé, sőt még két fix ablakot is találunk az A oszlopnál, amely növeli a kilátást és a térérzetet is.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Rengeteg a praktikus megoldás a Jazzban. Pohártartók, kis rekeszek, tárolózsebek mindenfelé. A környezet teljes mértékben barátságos. Egyszerűen jó érzés a Jazz volánja mögött ülni. Néhány helyen ugyan az anyagminőség inkább közepes, mint jó, de az összeszerelési minőség miatt nem bántó.  Az ülések kényelmesek, nagyon könnyű a megfelelő üléspozíció megtalálása.
A hátsó utastér is tágas, kényelmes. A kardánalagút sem türemkedik ki túlságosan és bár a tér 3 felnőtt számára már szűkös, de azért még ez sem annyira kényelmetlen.
Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Támadások érhetik a Jazzt a csomagtartó méretével kapcsolatosan. Tény, hogy az alaphelyzetben 300 literes tér kicsi. Ennek oka, hogy a meghajtáshoz kapcsolódó akkumulátorok ez alatt kaptak helyet. Viszont a csomagtér felxibilitása kompenzálja ezt a deficitet.  A hátsó üléseket lehajtva 1205 literig növelhető a tér maximálisan, de ez önmagában nem fedi le a lehetőségeket. A magic seat rendszer segítségével a hátsó ülések nem csak le, hanem felfelé is hajthatóak 1/3 – 2/3 arányban. Így magasabb tárgyak kényelmesen szállíthatóak az autóban.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Amin nem változtatott a Honda, pedig én megtettem volna, az az infotainement rendszere a Jazznek. Sajnos azt kell mondjam, hogy meglepő módon ezen a területen a japán márkák egyöntetű elmaradásban vannak. A rendszer kicsit lassú, nehézkesen kezelhető. Szerencsére a telefon kitükrözhető a képernyőre, így a gyári rendszerrel kevéssé találkozunk, ha éppen ilyen módon kívánjuk használni.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

A változatlan állapot viszont előnnyel is jár, hiszen megfelelő mennyiségű gomb, kapcsoló maradt fizikális megjelenésben. Ugyan viccesen hangzik ez, de ez határozott előny a manapság szétdigitalizált utasterekkel szemben, ahol a költségcsökkentést (az egyes alkatrészek megszűntetését) úgy adja el a legtöbb gyártó, hogy modernnek, digitálisnak kínálja a portékáját. A Jazz nem tartozik ezen márkák közé. Hagyományos gombokkal, kapcsolókkal lehet például a klímát vezérelni és nem szükséges a menü rendszerben zsonglőrködni.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

Végére hagytam, de messze nem utolsó szempont a meghajtása, komfortja a Jazznek. A vezetési élmény tökéletes a kis autóban. A felfüggesztés, rugózási komfort elképesztő, tényleg mintha ez is eggyel nagyobb kategóriát idézne.
A hajtási rendszer fejlődött az előző modellhez képest. A full hybrid meghajtáson belül a benzinmotor teljesítménye 107 lóerő, a villanymotoré pedig 122 lóerőre növekedett. Utóbbi nyomatéka változatlanul 253Nm. Az autó gyorsulása 9,6 másodperc 100km/h-ra, amely egyébként változatlan a korábbihoz képest. Szintén változatlan és döbbenetesen alacsony a Jazz fogyasztása. Városban 3,5-3,7 literes fogyasztással közlekedtünk, autópályán sem ment jelentősen 5 liter fölé. A tesztátlagunk 4,6 liter volt vegyes használat mellett. Régen tapasztaltam hasonlóan alacsony értékeket. A Jazz egyértelműen városi autó és ez nemcsak a fogyasztásból, hanem a motor dinamikájából is érezhető. Az Atkinson típusú hybrid rendszer sajátja (ez gyakorlatilag azonos a Toyota full hybrid rendszerrel), hogy erőteljes gyorsításkor égtelen zajjal jár a folyamat. Ez tapasztalható a Jazzban is. A gyorsulás végeztével ez a hang megszűnik, utána visszaáll a hangszint a normál tartományba. Azt gondolom, hogy az alacsony fogyasztásért, kedvező károsanyag kibocsájtási értékekért ez elfogadható kompromisszum. Ezen kívül ugyanis semmi egyéb rossz hang, recsegés nincsen a Jazz utasterében.

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

A méreténél fogva nagyvárosi közlekedésben verhetetlen, de hosszabb utakra is tökéletes a Jazz. Őszintén szólva kifejezetten sajnálom, hogy nem ebbe az irányba halad az autók fejlődése. A kisautók egyre jobban visszaszorulnak, amely az árazás miatt teljesen érthető. A Jazz is ezzel a problémával küzd. A hybrid rendszer, a környezetvédelmi normák, a biztonsági tartozékok és egyéb kiegészítők ezekbe az autókba is belekerülnek. Így a gyártási költség alig tér el egy nagyobb gépkocsiéval szemben, amely természetesen még nagyobb, még kényelmesebb. A belépő és általunk tesztelt Advance modell induló listaára 11,5 millió forint. Ez pedig rengeteg pénz és érthető, hogy ez erősen szűkíti a Jazz vásárlók körét. Pedig aki ezen felülemelkedik, az egyáltalán nem fogja megbánni. Az imént említett fogyasztási értékek miatt, a híresen kicsi szervízigénye és a rendkívül jó ártartása miatt. Végül pedig azt sem szabad elfelejteni, hogy a Jazz eggyel nagyobb autó, kicsibe csomagolva.    

Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor - MOBILITY - 2023 Honda Jazz 1%2C5 i-MMD Hybris Advance teszt, 2023 Honda Jazz hybrid teszt, honda jazz, Honda jazz hybrid teszt,

  • 2023 Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybris Advance teszt 2023 Honda Jazz hybrid teszt honda jazz Honda jazz hybrid teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    Kívül kicsi, belül nagy – Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Advance
    • Autó & Motor
    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV - Autó & Motor, divat, életmód, stílus
    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV
    • Autó & Motor
    Heti Top 10A hét legjobb írásai
    Az ideális nő - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Az ideális nő
    • Keresd a nőt!
    Ha te nem lennél - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Ha te nem lennél
    • Keresd a nőt!
    Életünk férfijai: Apa csak egy van - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
    Életünk férfijai: Apa csak egy van
    • Keresd a nőt!
    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről
    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki
    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?
    3 módszer az önbizalom növelésére
    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra
    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

    Kapcsolódó cikkek

    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

    A divattal szemben – Honda Jazz e:HEV

    További cikkek

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    Ezért káros egész nap a mobilod kijelzőjét nézni

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    A jövő autója okosabb, kényelmesebb és fenntarthatóbb

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    Milyen autópálya matricát érdemes venned a nyárra?

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    BYD ATTO 3: Egy szuper elektromos crossover és ami mögötte van

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    4 kihagyhatatlan autós kiegészítő 30 ezer forint alatt

    Legolvasottabb írások

    Az ideális nő

    Az ideális nő

    Ha te nem lennél

    Ha te nem lennél

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Életünk férfijai: Apa csak egy van

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    Képtelen vagyok létezni nélküle - A traumás kötődésről

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    A pasik tényleg elhiszik, hogy a szétfilterezett képek mögötti nő a valóságban is úgy néz ki

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    Mit jelent egy manipulátor bocsánatkérése?

    3 módszer az önbizalom növelésére

    3 módszer az önbizalom növelésére

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Hogyan teremts békét az otthonodban? Feng Shui vasárnapra

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Óraátállítás 2025: 9 apró trükk, hogy hétfőn is friss legyél

    Kövess minketStyle közösség

    @StyleHu követése

    Kövess minket Instagramon

    RSS csatornáink
    Legrissebb cikkek

    ÉN

    • Divathírek
    • Apa mappa
    • Ápolt vagyok

    MOBILITY

    • Autó & Motor

    BODY & SPORT

    • Mindent a testnek

    STYLENEWS

    • Kikapcsoló
    • Kultúra

    ÉLETÉRZÉS

    • Egészség
    • Mindent egymásért
    • A kényeztetés eszközei

    STYLELIFE

    • Interjúk
    • Utazás
    • Otthon & Design
    • Gasztronómia
    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • rss
    © Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.
    • STYLE.HU

      Élni tudni kell

    • ÉN
      • Divathírek
      • Apa mappa
      • Ápolt vagyok
    • MOBILITY
      • Autó & Motor
    • BODY & SPORT
      • Mindent a testnek
    • STYLENEWS
      • Kikapcsoló
      • Kultúra
    • ÉLETÉRZÉS
      • Egészség
      • Mindent egymásért
      • A kényeztetés eszközei
    • STYLELIFE
      • Interjúk
      • Utazás
      • Otthon & Design
      • Gasztronómia